Onko kellään kokemusta matkustelusta pyörätuolin kanssa (manuaali ja sähkökäyttöinen)? Mitkä kohteet soveltuvat parhaiten maastoltaan ja hotellihuoneen mitoituksiltaan pyörätuolia käyttäville? Matkatoimiston tieto ei aina pidä paikkaansa ja kohde ei olekaan sellainen kun luvataan, siksi penään kokemuksia teiltä muilta vammaismatkustajilta. Itse hyväksi on koettu: Rhodoksen Forum Beach hotelli sekä Kyproksen Blue Village. Ensi vuonna tarvitsisi taas päästä matkoille:) Kiitosta vaan vastaajille!
Vammaismatkustajat
3
430
Vastaukset
- psykosentrikko
Matkailualan termistössä on tärkeää, että eri matkustajasegmenteistä käytetään oikeita nimiä. Nykyään puhutaan liikkumisrajoitteisista matkustajista, joihin kuuluu mm. pyörätuolia käyttävät henkilöt. Järjestöillä on varmasti paljon kokemuksia kohteista, jotka sopivat liikkumisrajoitteisille matkailijoille.
- Laura
Miksi pitää hienostella, jos vammaiset itsekin käyttävät itsestään sanaa vammiasmatkustajat? Ihan sama kun nykyään ei voi melkein puhua vanhuksista, sillä hekin ovat nykyään senioreja tai kultaisessa iässä olevia. Eivät nuo ole mitenkään loukkaavia nimiä, sen verran olen galluppia aiheesta tehnyt.
Näistä järjestöistä juuri puhuimme viime matkallamme (palasimme eilen), ja heistä monet eivät tee räätälöityjä matkoja vammaismatkustajille. Järjestöjen matkakoilla on melkein aina oltava niin hyvä kuntoinen, että apua ei about lainkaan tarvitse. Joten tässä tapauksessa nämä nimeltämainitsemattomien järjestöjen matkat eivät vastaa monenkaan tarpeeseen. Ja usko tai älä, matkatoimistot Suomessa eivät usein pysty antamaan vaadittavaa informaatiota ja vaikka jotkut pystyvätkin niin kohde ei syystä tai toisesta sovi vammaismatkustajille. Siksi tässä kyselen yksityisiltä henkilöiltä, että onko kellään kokemuksia toimivasta kohteesta vammaismatkustajille (ed. viestiin viitaten: manuaalituolissa sekä sähkökäyttöisissä pyörätuoleissa istuville). Suusta suuhun kulkeutuvasta tiedosta voi olla tässä tapauksessa paras apu meille:)
Kiitos.
- Seuralainen
Itse olen käynyt Espanjan Torremolinoksessa ja Lanzarotella pyörätuoli seuralaisen kanssa. Molemmissa kohteissa yksin liikkuminen tuolin kanssa mahdotonta ja avustajallakin kädet ja jalat kovilla, kun todella korkeiden katu reunuskivien yli työntää (lue nostaa):) Hotellit oli molemmissa huoneistohotelleja ja hiukka suurempia 2 makuuhuoneen huoneistoja. Niissä oli kyllä tilaa. Torressa taisi ElVelero hotelli jossa oli hotelliin mentäessä muutama porras josta matkanvaruksen yhteydessä ei mainittu mitään. Hissi oli aika pieni ja sai kikkailla sinne tuolin kanssa =) Lanzarotella 2 makuuhuoneen huoneistohotelli Floresta josta saatiin onneksi huoneisto alhaalta. Jyrkät portaat olisi muuten johtanut toiseen kerrokseen. Huoneeseen mahtu juuri ja juuri tuolin kanssa. Oven suu oli aika nafti. Vessaan ei tuoli mahtunut, mikä on tyypillistä etelän lomakohteissa. Nyt talvella tarkoitus mennä katsastamaan Teneriffan tarjontaa. Hotelli vielä varaamatta, mutta eiköhän sieltä jonkun etukäteen katsomistani hotelleista saa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251