Ulkoinen salama canon powershot sx40 hs superzoom

sx40hs

Ostin kyseiseen kameraan ulkoisen Metz Mecablitz 20 C-2 salaman.
En saa kameraa tunnistamaan salamaa. Kameran asetuksista löytyy vain sisäisen
salaman asetukset. Salaman mukana tuli jokin liitäntä johtokin, kamerassa
ei ole liitintä johdolle. Toimiiko salaman ilman johtoa. Tai onko koko salaman käypäinen kyseiseen kameraan? Kaipaisin vinkkiä asiaan.

5

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flash Gordon

Ulkoiset salamalaitteet ovat merkkikohtaisia, esimerkiksi Nikon-salamalaitteet eivät käy Canoniin ja päinvastoin. Salamalaitteisiin erikoistuneilla valmistajilla (Metz, Nissin jne.) on omat mallinsa Canoniin ja Nikoniin. En tiedä, onko laitteiden ”raudassakin” eroja, mutta ainakin laiteohjelmistot (”firmware”) ovat merkki- ja mahdollisesti myös mallikohtaisia.

Ostithan nimenomaan Canon-version tuosta Metz-salamalaitteesta?

Tuo Metz-salama ei ole kovinkaan tehokas. Canon SX 40 HS:n oman salaman ohjelukua ei ole mainittu kameran spekseissä, mutta kuvittelisin, ettei ostamasi erillis-Metz ole kovinkaan paljon sitä tehokkaampi.

• sx40hs

Mallin tiedoissa sanottiin että se käy seuraaviin salamansäätöjärjestelmiin:

Canon
        Nikon
        Fujifilm
        Leica
        Olympus
        Panasonic
        Pentax
        Samsung

Kameran pitäisi tunnistaa salama kun se laitetaan salamakenkään
        kiinni ja mitään erillisiä johtoja ei tarvita kytkeä kameraan, siis jos salama on
        yhteensopiva kameran säätöjärjestelmän kanssa, ymmärsinkö oikein?
        Myyjä josta salaman ostin suositteli väärän salaman tilalle merkkikohtaista Metz Mecablitz 24 AF-1 Canon mallikohtaista salamaa? Siinä näytti ohjeluku paremmalta.
        Palautan aikaisemmin ostetun salaman liikkeeseen takaisin.

• Sisäisen salaman kantomatka on 7 m. Tämä luultavasti on mitattu ISO 640:llä, joten ohjeluku olisi 7,5. Jos tuossa ohjeluku on 20, niin olisi kantama melkein kolminkertainen. Tosin kompaktissa suuri ohjeluku on tärkeämpikin kuin järkkärissä, jotta ei tarvitse nosta ISO:a.

Kannattaa säätää ISO:a käsin salamakuvauksessa, jotta ei heti nappaa ISO 500:n niin kuin yleensä. Pokkareissa salama on vieläkin tehottomampi, n. neljän luokkaa.

• kameraan?

Käy liikkeessä kameran kanssa niin eiköhän ongelma selviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3467
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2634
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2423
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2406
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      41
      2083
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1667
    Aihe