Dns-palvelin ei vastaa?

dnsongelma

Asensin taloyhtiön nettiä ja kaikki pitäisi olla ok, mutta internet ei toimi kuitenkaan. Ilmoittaa että dns-palvelin ei ehkä toimi. Mitä se tarkoittaa ja miten sen saa korjattua?
Taloyhtiössä on saunalahden liittymä ja yhteys on sieltä data pistokkeesta, ei puhelin. Vekotin on langaton.

2

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reitittimen resetointi.

• Heippa!

Kuulostaa ongelma olevan todennäköisesti kytkennöissä huoneistojakamossa. Tämä on yleensä huoneiston eteisessä sijaitseva suljettu tila jossa on datapaikat joka huoneeseen ja sitten on erikseen datapaikka josta varsinainen yhteys tulee huoneistoon. Ideana olisi laittaa verkkojohto tästä pääkohdasta niin että toinen pää menee siihen huoneeseen missä pidät langatonta reititintä. Ne on suoraan nimetty esim. 1.1 ja sama lukee siellä huoneessa jossa on tuo reititin. Pääkohta on yleensä nimetty "jakamo" tai esim. pekkä "1" jos huoneet on sitten noita 1.1, 1.2, 1.3 jne.

Näiden jälkeen yhteys tulee reitittimelle. Myös reititin pitää varmistaa että on kytketty oikein. Kuituyhteyksissä yleensä verkkokaapeli laitetaan laitteen "wan" paikkaan kiinni.

Oletko muuten rekisteröinyt liittymän käyttöösi? Sekin kannattaa tehdä ensimmäisenä että löydämme tietosi tarvittaessa ja voimme tutkia yhteyttä.

Suosittelen jos et saa yhteyttä toimimaan soita meille niin se on nopein tapa saada kaikki kuntoon 01019 0230 (pvm/mpm). Häiriöilmoituksia otetaan vastaan 24h.

Miikka / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      269
      1637
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      37
      1512
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    4. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      18
      1300
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1217
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1037
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      950
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      925
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      901
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    Aihe