Olisin niin halunnut olla paikalla kummittön rippijuhlassa, mutta eipä kutsuttu. Sain tietää juhlan ajankohdan vasta seuraavana päivänä, kun kummityttö päivitti naamakirjaan rippikuvansa.
Yhteydenpito kummityttöön ja hänen vanhempiinsa on hiipunut viime vuosina, enkä tiedä syytä. Välit muutuivat äkisti erään vierailun jälkeen. Olen muistanut yhtä syntyymäpäivää lukuunottamatta :( kummitytön syntymäpäivät ja joululahjakin on lähtenyt joka vuosi.
Surettaa. Olen kai huono kummi, en siis ole tarpeeksi hyvä heidän perheelleen.....
Jäin paitsi kummitytön rippijuhlista
3
225
Vastaukset
- Niisku-10
Olen kokenut täysin saman. Siitä tulee todellakin paha mieli! Kun ei vain tiedä, että mitä on tehnyt, kun ei enää edes kutsuta syntymäpäiville...
Hei marikki luoto ja Niisku-10
Harmillinen tuo teidän tilanteenne; yhteys kummilapsen perheeseen hiipunut ja loppunut ettekä ole päässeet juhliinkaan mukaan. Tottakai tulee paha mieli. itse toivoisitte yhteyttä kummilapseenne edelleen. Ainakin marikin kummilapsi on jo niin iso; rippikoulun käynyt, että häneen voit pitää yhteyttä jo ilman hänen vanhempiaankin. Soita kummitytöllesi ja kutsu hänet vaikkapa syömään kesän aikana jonnekin, aloita uudelleen tutustuminen häneen. Eikä sinun kannata tämän tytön kanssa puhua tästä hankaluudesta, joka on ollut hänen vanhempiensa kanssa - hän ei varmasti tiedä asiasta mitään. Voit toki soittaa ensin hänen vanhemmilleen ja kertoa, että olet ajatellut kutsua kummityttösi kaupungille, onhan tyttö vielä alaikäinen, kuulet sitten mitä vanhemmat sanovat asiaan. Ehkä sen puhelun myötä saatte juteltua siitäkin mikä väliinne on tullut.
Niisku-10, jos sinun kummilapsesi on riittävän iso, voithan toimia samoin. Jos hän on vielä pieni, yritä ottaa hänen vanhempiensa kanssa puheeksi asia ja kertoa haluavasi olla yhteydessä kummilapseesi. Rauhallinen ja rakentava keskustelu yleensä auttaa, monessa asiassa.
Hyvää kesää,
Pirkko-pappi- kikkomanni
Kutsu kummityttösi syömään. Viettäkää laatuaikaa päivä yhdessä, käykää syömässä ja jossain kivassa paikassa. Anna lahjasi silloin hänelle. Tehkää oma juhla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408