mahdollista....?

Helpppe

miten opiskelu ulkomailla siis oikein tapahtuu? jos en tällä hetkellä opiskele missään , ja olen työtön, mutta haluaisin lähteä ulkomaille opiskelemaan, onko minulla mitään mahdollisuutta? minua on aina kiinnostunut ulkomaat ja opiskelu täällä kotisuomessa ei nyt jotenkin tunnnu oikealta. minulla ei ole siis vielä ammattia.

2

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fkdmklsdmlkmsd

      Ulkomaat on hyvin laaja käsite. Sinun pitäisi ensin miettiä, että mitä haluat opiskella, missä maassa, minkälainen kielitaito sinulla on ja millä asteella haluat opiskella. Vaihtoehtoja kun on niin paljon, että niitä on pakko rajata jo aikaisessa vaiheessa, muuten menet vain sekaisin eri vaihtoehdoista etkä luultavasti pääse eteenpäin.

      Voit saada Suomesta opintotuen lainoineen ulkomailla opiskeluun, ehtona on, että suoritat kokonaisen tutkinnon (joko ammatillisen tai korkeakoulututkinnon) ja että oppilaitos on virallisesti tunnustettu. Kelan sivuilla on kokonainen sivusto opintotuen myöntämisestä ulkomaisiin opintoihin. Ota huomioon, että ulkomailla opiskelu on hyvin usein maksullista toisin kuin Suomessa ja että opintotuki tai laina ei välttämättä aina riitä. Lisäksi asuminen voi olla maasta ja kaupungista riippuen kallista.

      Ensiksi siis kannattaa miettiä, että mitä alaa ja missä haluaisit opiskella (valitse muutama maa ja/tai kaupunki) ja sitten voit ryhtyä selvittelemään sitä, että miten voit hakea kouluun. Voit aloittaa tiedon etsimisen täältä:

      http://www.maatieto.net/

    • jklhjkl

      "minua on aina kiinnostunut ulkomaat ja opiskelu täällä kotisuomessa ei nyt jotenkin tunnnu oikealta."

      Ulkomaille voit hakeutua muutenkin kuin opiskelemaan, jos ne ulkomaat kiinnostavat. Osta vaikka Interreil-lippu ja katsele ulkomaita. Saat hyvää tuntumaa ulkomaihin myös hakeutumalla töihin ulkomaille.

      Jos opiskelu Suomessa ei tunnu oikealta, voin vakuuttaa, että ulkomailla on edessä moninkertaiset ongelmat.

      Vakavasti: Olisi ensin syytä päättää, mitä haluaa opiskella. Jos Suomessa ei alan opiskelumahdollisuutta ole, on suunnattava ulkomaille, sinne missä alaa voi opiskella. Äärimmäisen harva voi lähteä opiskelemaan ulkomaille ihan huvikseen. Mutta ehkä vanhemmillasi riittää massia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe