Moro, minulla on Avensis 1,6 farmari vm.2000. Nyt olisi kirjan mukaan venttiilien tarkastusaika 180 tuhatta mittarissa. Miten tarkkoja olette olleet noiden kilometrien suhteen? Pitäisi olla 90 000 välein enkä huoltokirjasta löydä sitä ensimmäistä merkintää. Minä kun olen tälläinen jatkokäyttäjä - ei ole varaa ostaa uutta. Joudun odottelemaan aina vuosia kunnes saan "uuden mallin" käyttööni.
Venttiilien säätö
8
3416
Vastaukset
- Awe05
Tommosen keskustelun löysin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/377846
Isukilla on -99 1.6 sedan ja ajettu n.180tkm. Ei koskaan säädetty venttiileitä ja pelittää. Sitä en tiijä pitäskö säätää, mutta eiköhän ne oo automaattisesti säätyvät!- 2024
Kiitos vastauksesta, mutta tämä on erilainen kone. - ei ole automaattisesti säätyvät venttiilinnostimet. Siellä on sellaiset säätölevyt, jotka täytyy mitata tarpeen mukaan, eli on ostettava Toyotaliikkestä sopivan paksuiset. Säätöön tarvitaan erikoistyökalu tai nokka-akselit on nostettava pois - ei siis mikään yksinkertainen kotitallityö.
- a(2)
Harvoin tarvitsee säätää venttiileitä.
Onko tässä nyt 4a-fe 97-00, vai 3zz-fe 00-03?
4a-fe normaalisti kaipaa säätöä vasta 300...400tkm paikkeilla, mutta tarkastus on helppo tehdä jakohihnan vaihdon yhteydessä, joten ehkä kannattaa jo toisessa jakohihnanvaihdossa tarkastaa.- 2024
Moro, tässä on se 4A-FE moottori ja toinen hihna on alkutaipaleella. Mittauksen voisi tietenkin jossain välissä tehdä ihan mielenkiinnosta. Kiitos vielä vastauksesta.
- a(2)
2024 kirjoitti:
Moro, tässä on se 4A-FE moottori ja toinen hihna on alkutaipaleella. Mittauksen voisi tietenkin jossain välissä tehdä ihan mielenkiinnosta. Kiitos vielä vastauksesta.
Teet sitten seuraavan hihnanvaihdon yhteydessä, säätötarve on tosiaan todella vähäinen.
Jos käytät auki venttiilikopantiiviste kannattaa vaihtaa samalla, tiivisteeksi kannattaa ostaa alkuperäinen, ja niihin neljään akselipukin kulmaan laittaa tiivistesilikoonia.
- palasäätö
Diesel avella 500tkm ilman säätöä olen ajanut. Tarkastettiin joka hihnanvaihdossa. Ei säätötarvetta. Palasäätö on todella huoltovapaa. Ennen piti ruuvisäätöjä 30tkm jälkeen ruuvailla kun ne tahtoo liikkua.
- 2024
Kiitos teille molemmille, otan sitten seuraavassa hihnanvaihdossa asian esille. Hyvää kesän jatkoa.
- Anonyymi
Ave
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1424253
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e222395Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971979Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3911605- 371475
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263301456Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1771432- 2501285
- 2761153
- 771152