Venttiilien säätö

2024

Moro, minulla on Avensis 1,6 farmari vm.2000. Nyt olisi kirjan mukaan venttiilien tarkastusaika 180 tuhatta mittarissa. Miten tarkkoja olette olleet noiden kilometrien suhteen? Pitäisi olla 90 000 välein enkä huoltokirjasta löydä sitä ensimmäistä merkintää. Minä kun olen tälläinen jatkokäyttäjä - ei ole varaa ostaa uutta. Joudun odottelemaan aina vuosia kunnes saan "uuden mallin" käyttööni.

8

3416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Awe05

Tommosen keskustelun löysin:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/377846

Isukilla on -99 1.6 sedan ja ajettu n.180tkm. Ei koskaan säädetty venttiileitä ja pelittää. Sitä en tiijä pitäskö säätää, mutta eiköhän ne oo automaattisesti säätyvät!

• 2024

Kiitos vastauksesta, mutta tämä on erilainen kone. - ei ole automaattisesti säätyvät venttiilinnostimet. Siellä on sellaiset säätölevyt, jotka täytyy mitata tarpeen mukaan, eli on ostettava Toyotaliikkestä sopivan paksuiset. Säätöön tarvitaan erikoistyökalu tai nokka-akselit on nostettava pois - ei siis mikään yksinkertainen kotitallityö.

• a(2)

Harvoin tarvitsee säätää venttiileitä.

Onko tässä nyt 4a-fe 97-00, vai 3zz-fe 00-03?
      4a-fe normaalisti kaipaa säätöä vasta 300...400tkm paikkeilla, mutta tarkastus on helppo tehdä jakohihnan vaihdon yhteydessä, joten ehkä kannattaa jo toisessa jakohihnanvaihdossa tarkastaa.

• 2024

Moro, tässä on se 4A-FE moottori ja toinen hihna on alkutaipaleella. Mittauksen voisi tietenkin jossain välissä tehdä ihan mielenkiinnosta. Kiitos vielä vastauksesta.

• a(2)
        2024 kirjoitti:

Moro, tässä on se 4A-FE moottori ja toinen hihna on alkutaipaleella. Mittauksen voisi tietenkin jossain välissä tehdä ihan mielenkiinnosta. Kiitos vielä vastauksesta.

Teet sitten seuraavan hihnanvaihdon yhteydessä, säätötarve on tosiaan todella vähäinen.

Jos käytät auki venttiilikopantiiviste kannattaa vaihtaa samalla, tiivisteeksi kannattaa ostaa alkuperäinen, ja niihin neljään akselipukin kulmaan laittaa tiivistesilikoonia.

• palasäätö

Diesel avella 500tkm ilman säätöä olen ajanut. Tarkastettiin joka hihnanvaihdossa. Ei säätötarvetta. Palasäätö on todella huoltovapaa. Ennen piti ruuvisäätöjä 30tkm jälkeen ruuvailla kun ne tahtoo liikkua.

• 2024

Kiitos teille molemmille, otan sitten seuraavassa hihnanvaihdossa asian esille. Hyvää kesän jatkoa.

• Anonyymi

Ave

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4253
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1979
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1605
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1432
    8. 250
      1285
    9. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      276
      1153
    10. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1152
    Aihe