Kuinka lyhyitä hameita 60-vuotias voi käyttää?

Pitkä minihame-mummo

Mietin, siivoaisinko minihameet vaatekaapista vai kehtaisinko vielä käyttää niitä. Voiko mummo kulkea minihameessa? Kesällä vai vuoden ympäri?

372

9832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos tuntuu että pokka pitää, pidä ihmeessä. Minulla ei pidä :).

      • tupuna2

        Törkeää kirjoittelua, toivottavasti saat olla koko elämäsi terveenä ilman suonikohjuja ja omistaa mallikelpoisen vartalon joka näyttää vielä kuusikymppisenä, niin kuin olisit kaksikymppinen.


      • tupuna2 kirjoitti:

        Törkeää kirjoittelua, toivottavasti saat olla koko elämäsi terveenä ilman suonikohjuja ja omistaa mallikelpoisen vartalon joka näyttää vielä kuusikymppisenä, niin kuin olisit kaksikymppinen.

        Hei!
        Poistin välistä viestin johon vastasit.


      • jlfkljkljszkhk
        tsihh kirjoitti:

        Hei!
        Poistin välistä viestin johon vastasit.

        Tottakai voi pitää kaikkia vaatteita, jotka imartelevat omaa kehoa, tai joista tykkää! Olennaisempaa on vaatteen tyyli. Esim. nyt kaupoissa olevat 80- ja 90-luvun vaatteet voivat näyttää naurettavilta nuoremmankin päällä, sen sijaan aikuisemman tyylinen malli tai kangas voi olla vaikka kuinka moderni ja tyylikäs.


      • 14+14
        jlfkljkljszkhk kirjoitti:

        Tottakai voi pitää kaikkia vaatteita, jotka imartelevat omaa kehoa, tai joista tykkää! Olennaisempaa on vaatteen tyyli. Esim. nyt kaupoissa olevat 80- ja 90-luvun vaatteet voivat näyttää naurettavilta nuoremmankin päällä, sen sijaan aikuisemman tyylinen malli tai kangas voi olla vaikka kuinka moderni ja tyylikäs.

        Tottakai mummot saavat pukeutua niinkuin haluavat!
        Olen 50 , en ole koskaan tykännyt minihameista, joten en käytä niitä nytkään.
        Täytyy vähän miettiä, mikä omalle kropalle sopii ja minkälaisissa vaatteissa viihtyy.

        Enemmän kauhistuttaa ylipainoiset nuoret, jotka tunkevat itsensä liian pieniin vaatteisiin. Mutta jokainen saa elää tyylillään...


      • TuttiFrutti
        tsihh kirjoitti:

        Hei!
        Poistin välistä viestin johon vastasit.

        Ilman muuta jos on nuorekas ja suht koht sopusuhtainen ja moni yli 60 vee on vielä hyvän näköinen ! Etenkin he, jotka olivat sitä siis jo nuorena :)

        Anna palaa babeh!!!


      • 14+14 kirjoitti:

        Tottakai mummot saavat pukeutua niinkuin haluavat!
        Olen 50 , en ole koskaan tykännyt minihameista, joten en käytä niitä nytkään.
        Täytyy vähän miettiä, mikä omalle kropalle sopii ja minkälaisissa vaatteissa viihtyy.

        Enemmän kauhistuttaa ylipainoiset nuoret, jotka tunkevat itsensä liian pieniin vaatteisiin. Mutta jokainen saa elää tyylillään...

        bravo !!!!!!!


      • TuttiFrutti kirjoitti:

        Ilman muuta jos on nuorekas ja suht koht sopusuhtainen ja moni yli 60 vee on vielä hyvän näköinen ! Etenkin he, jotka olivat sitä siis jo nuorena :)

        Anna palaa babeh!!!

        Kyse taitaakin olla siitä mikä on mauttomuuden raja. Hyvnnäkösesti ja jopa vartalonmyötäisesti voi pukeutua mutta itse en pukeudeu samalla tavoin kuin tyttäreni. Se olisi lähinnä säälittävää jumittmista nuoruuteen. Vaatteilla sitä nuorutta ei takaisin saa.


      • namia misukat nam

        olis hienoa jos pukeutuu lyhyeen minimekkoon.miksi ihmeessä pitäisi pukeutua joihinkin pitkiin retaleisiin.on komiaa katsottavvaa jos esimerkiksi xl tai xxl misu laittaa lyhyttä mekkoa päälle.ja olis se ihanaa katsoa jos olis tiukat jummpperi siis vaatteet jotka tuo muodot esiin.ennen katson iäkkäämpiä misuja kuin nuoria kaljalla ym virutettuja lörppömahoja.äsken kaupungilla oli nuori lärppömaha yäk.mutta oli iäkkäämpiä misuja ja komiaa katsottavaa lyhyissä mekoissa ja ihon myötäisissä housuissa tuli ainakin kaikki näkyviin ja nam


      • vaatteet ylle?
        mok126 kirjoitti:

        bravo !!!!!!!

        Parempi, että on edes minihame päällä, kuin että ilman vaatteita pyllyilisi pitkin maita ja mantuja mummo viuhahtelee.


      • älkää tuomitko...
        tsihh kirjoitti:

        Hei!
        Poistin välistä viestin johon vastasit.

        Miten niin törkeää kirjoittelua? Täällähän kyseltiin mielipiteitä! Eikö saa olla puolesta, pitääkö tällä palstalla olla aina negatiivinen ja vastaan? Kun mielestäni 60 nainenkin voi käyttää minihametta, jos vartalo ja sääret ovat kauniit, niin miksi sitä mielipidettä ei voi julkituoda? Kyllä minä iloitsenkin vartalostani ja sääristäni, nautin elämästäni joka päivä, nyt kun sain elinpäiviä lisää. Parikymmentä vuotta sitten pyöräilemässä ollessani, rattijuoppo ajoi päälleni ja kuntoutumiseni kesti vuosia. Vieläkin minun pitää liikkua säännöllisesti, että lihakset pysyvät hyvässä kunnossa. Tosin kyllä pidänkin liikunnasta, nyt kun olen kokenut sen, miltä tuntuu, kun ei voi kävellä, juosta, pyöräillä...Nautin joka päivästä, nautin kun saan pukeutua siihen minihameeseen! Etsikää tekin ilonaiheita jokaisesta päivästä!


      • TuttiFrutti kirjoitti:

        Ilman muuta jos on nuorekas ja suht koht sopusuhtainen ja moni yli 60 vee on vielä hyvän näköinen ! Etenkin he, jotka olivat sitä siis jo nuorena :)

        Anna palaa babeh!!!

        just.....minä pidän juuri sellaisia kuin halua....en ole malliltaan mikään JÄTESÄKKI.


      • Anonyymi
        tupuna2 kirjoitti:

        Törkeää kirjoittelua, toivottavasti saat olla koko elämäsi terveenä ilman suonikohjuja ja omistaa mallikelpoisen vartalon joka näyttää vielä kuusikymppisenä, niin kuin olisit kaksikymppinen.

        Viimeistään keski-ikäisillä polvien seutu muuttuu rumasti pattiseksi, joten ei näytä hyvältä, polven peittävä hame paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeistään keski-ikäisillä polvien seutu muuttuu rumasti pattiseksi, joten ei näytä hyvältä, polven peittävä hame paras.

        Eikä kyllä muutu polvet pattisiksi, eikä ole selluliittiakaa . Eivät liity ikään. Nuorillakin noita näkee. t. 63v 52kg


    • unohda minit

      Uffin konttiin hameet, kukaan ei halua nähdä selluliittireisiäsi.

      • miniliini1

        Kaikilla ei ole niin paljon selluliittia kuin sulla, että mene itse ihan kokonaan sinne uffin konttiin.


      • että silleen

        60-kymppinen hoidettu nainen on varsin hyvännäköinen ja minihameet sopivat aivan hyvin. Jos on ylensyönyt läski ja rapakuntoinen niin ei siinä auta vaikka olisi nuorempikin. Lisäksi tupakoiva on turmellut kasvonsa ja näyttää ikäistään 20-vuotta vanhemmalta.


      • Muumioita
        että silleen kirjoitti:

        60-kymppinen hoidettu nainen on varsin hyvännäköinen ja minihameet sopivat aivan hyvin. Jos on ylensyönyt läski ja rapakuntoinen niin ei siinä auta vaikka olisi nuorempikin. Lisäksi tupakoiva on turmellut kasvonsa ja näyttää ikäistään 20-vuotta vanhemmalta.

        60-kymppinen nainen on 600-vuotias. Aika hyvin saa olla itsensä hoitanut jos vielä siinä iässä meinaa olla ilo kenenkään silmälle.


      • ahahahaha
        Muumioita kirjoitti:

        60-kymppinen nainen on 600-vuotias. Aika hyvin saa olla itsensä hoitanut jos vielä siinä iässä meinaa olla ilo kenenkään silmälle.

        muakin aina naurattaa nuo virheet.. eikö ihmiset oikeesti tajua mitä ne kirjottaa??


      • mymmeli 2
        Muumioita kirjoitti:

        60-kymppinen nainen on 600-vuotias. Aika hyvin saa olla itsensä hoitanut jos vielä siinä iässä meinaa olla ilo kenenkään silmälle.

        Huomaan että olet näitä nuoria, joiden mielestä vain he ovat kauniitä ja älykkäitä.
        Olen liki 60 ja kropaltani hoikka edelleen. Sääreni ovat kauniit, eikä niissä ole suonikohjuja tai muutakaan. Meneppä nuori ittees... ja jos olet läheskään tämän näköinen tässä iässä, kuin minä nyt, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sulle.


      • ÄO ei oo
        että silleen kirjoitti:

        60-kymppinen hoidettu nainen on varsin hyvännäköinen ja minihameet sopivat aivan hyvin. Jos on ylensyönyt läski ja rapakuntoinen niin ei siinä auta vaikka olisi nuorempikin. Lisäksi tupakoiva on turmellut kasvonsa ja näyttää ikäistään 20-vuotta vanhemmalta.

        Hoidettu? Millä lailla?

        Sinäkö voit estää geneettisen sairauden hyökkäyksen? Masennuksen?

        Liekö täällä monellakaan ÄO kengännumeroa isompi?


      • Kesäemäntä
        Muumioita kirjoitti:

        60-kymppinen nainen on 600-vuotias. Aika hyvin saa olla itsensä hoitanut jos vielä siinä iässä meinaa olla ilo kenenkään silmälle.

        Että sellanen kommentti Muumioilta. :D
        Itse täytän vuoden kuluttua 50. Kroppaani jaksan ihmetellä joka päivä...ok, vähän on ryppyjä ilmestynyt kasvoihin mutta ei hitto, kroppa on kuin kolmekymppisellä!
        Elämäntapani ovat terveelliset, ei ylipainoa, ei sellutiittia...kiitos liikunnan ja kuntosalin. Rinnatkaan eivät meinaa roikkua millään ja sääret yhtä sutjakat kuin nuorena...laitan siis hameen mutta en minihametta. Kesämekkoja ja sortseja pidän mielelläni ja nautin tämän ikäisenä kovasti miesten katseista! Myös oma mieheni sekoilee sanoissaan kun tuijottelee ruskeita sääriäni joten jos on timmissä kunnossa niin näyttäkää ja nauttikaa!


      • Muumioita
        mymmeli 2 kirjoitti:

        Huomaan että olet näitä nuoria, joiden mielestä vain he ovat kauniitä ja älykkäitä.
        Olen liki 60 ja kropaltani hoikka edelleen. Sääreni ovat kauniit, eikä niissä ole suonikohjuja tai muutakaan. Meneppä nuori ittees... ja jos olet läheskään tämän näköinen tässä iässä, kuin minä nyt, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sulle.

        Ainakin sisälukutaidossa on tuossa iässä vielä parantamisen varaa. Kritisoin typerää kirjoitusvirhettä ("60-kymppinen"). Oikea muoto on 6-kymppinen. 60-kymppinen tarkoittaa 60x10, eli 600-vuotiasta.


      • Linkki peliin!
        Kesäemäntä kirjoitti:

        Että sellanen kommentti Muumioilta. :D
        Itse täytän vuoden kuluttua 50. Kroppaani jaksan ihmetellä joka päivä...ok, vähän on ryppyjä ilmestynyt kasvoihin mutta ei hitto, kroppa on kuin kolmekymppisellä!
        Elämäntapani ovat terveelliset, ei ylipainoa, ei sellutiittia...kiitos liikunnan ja kuntosalin. Rinnatkaan eivät meinaa roikkua millään ja sääret yhtä sutjakat kuin nuorena...laitan siis hameen mutta en minihametta. Kesämekkoja ja sortseja pidän mielelläni ja nautin tämän ikäisenä kovasti miesten katseista! Myös oma mieheni sekoilee sanoissaan kun tuijottelee ruskeita sääriäni joten jos on timmissä kunnossa niin näyttäkää ja nauttikaa!

        Pistäpä alastonkuvasi kuvapalveluun ja linkki tänne, niin voimme porukassa arvostella vartalosi.


      • hdbeibe-
        ÄO ei oo kirjoitti:

        Hoidettu? Millä lailla?

        Sinäkö voit estää geneettisen sairauden hyökkäyksen? Masennuksen?

        Liekö täällä monellakaan ÄO kengännumeroa isompi?

        vaihda lääkitystä,ku oot noin kade...


      • mymmeli 2 kirjoitti:

        Huomaan että olet näitä nuoria, joiden mielestä vain he ovat kauniitä ja älykkäitä.
        Olen liki 60 ja kropaltani hoikka edelleen. Sääreni ovat kauniit, eikä niissä ole suonikohjuja tai muutakaan. Meneppä nuori ittees... ja jos olet läheskään tämän näköinen tässä iässä, kuin minä nyt, niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sulle.

        Pidän mitä kirjoitat! Tavataan?


      • Sairaat sairaaloihin
        Muumioita kirjoitti:

        Ainakin sisälukutaidossa on tuossa iässä vielä parantamisen varaa. Kritisoin typerää kirjoitusvirhettä ("60-kymppinen"). Oikea muoto on 6-kymppinen. 60-kymppinen tarkoittaa 60x10, eli 600-vuotiasta.

        Nimimerkki " Muumioita " sairastaa aivan selvästi Aspergerin oireyhtymää. Sen pystyy jo päättelemään noista parista kirjoittamastasi lauseesta. Olet erittäin pedantti, tartut toisarvoisiin asioihin, jotka eivät lainkaan kuulu aisiaan. Nytkin oli puhe kuuskymppisten minihameista ja sinä puhut suomen kieliopista! Voi sentään, ei ole hoito eivätkä lääkkeet tehonneet. Aika surkeaa, että tänne tulee sairaita ihmisiä komentoimaan terveiden puheita. Mene nyt ja ota lääkkeesi ja elleivät ne auta, mene uudelleen psykiatrille ja hän sitten kirjoittaa sinut takaisin sisälle psykiatriselle osastolle. Sitä ei tarvitse hävetä, mutta sitä tarvitsee, että tänne tullaan henkisesti sairaina terveiden joukkoon jauhamaan asian vierestä!


      • Sairaat sairaaloihin
        Kesäemäntä kirjoitti:

        Että sellanen kommentti Muumioilta. :D
        Itse täytän vuoden kuluttua 50. Kroppaani jaksan ihmetellä joka päivä...ok, vähän on ryppyjä ilmestynyt kasvoihin mutta ei hitto, kroppa on kuin kolmekymppisellä!
        Elämäntapani ovat terveelliset, ei ylipainoa, ei sellutiittia...kiitos liikunnan ja kuntosalin. Rinnatkaan eivät meinaa roikkua millään ja sääret yhtä sutjakat kuin nuorena...laitan siis hameen mutta en minihametta. Kesämekkoja ja sortseja pidän mielelläni ja nautin tämän ikäisenä kovasti miesten katseista! Myös oma mieheni sekoilee sanoissaan kun tuijottelee ruskeita sääriäni joten jos on timmissä kunnossa niin näyttäkää ja nauttikaa!

        Älä sinä "Kesäemäntä " ota tuon nimimerkin " Muumioita " kirjoituksia tosissaan! Tunnen hänet joten kuten ennestään ja hän on henkisesti sairas, joten kirjoituksen ovat sitten sen mukaisia. Näitä valitettavasti eksyy tänne silloin tällöin eikä me voida sille mitään. Säälittävä tapaus, mutta toivottavasti pääsee taas hoitoon! Olen joka tapauksessa kateellinen miehellesi, kun itse en pääse ihailemaan kauniita sääriäsi, puhumattakaan muusta..... :)


      • rakastatko?
        mok126 kirjoitti:

        Pidän mitä kirjoitat! Tavataan?

        Taidat olla mummofani. tykkäät vanhoista naisista, jotka on ihania rakastelemaan, kypsät ja kokeneet ja uskaliaat?


      • Tiedoksivaansullekki
        Sairaat sairaaloihin kirjoitti:

        Nimimerkki " Muumioita " sairastaa aivan selvästi Aspergerin oireyhtymää. Sen pystyy jo päättelemään noista parista kirjoittamastasi lauseesta. Olet erittäin pedantti, tartut toisarvoisiin asioihin, jotka eivät lainkaan kuulu aisiaan. Nytkin oli puhe kuuskymppisten minihameista ja sinä puhut suomen kieliopista! Voi sentään, ei ole hoito eivätkä lääkkeet tehonneet. Aika surkeaa, että tänne tulee sairaita ihmisiä komentoimaan terveiden puheita. Mene nyt ja ota lääkkeesi ja elleivät ne auta, mene uudelleen psykiatrille ja hän sitten kirjoittaa sinut takaisin sisälle psykiatriselle osastolle. Sitä ei tarvitse hävetä, mutta sitä tarvitsee, että tänne tullaan henkisesti sairaina terveiden joukkoon jauhamaan asian vierestä!

        Aika harva tänne kirjoitteleva on henkisesti täysin terve.


      • tiedottomuutta
        Tiedoksivaansullekki kirjoitti:

        Aika harva tänne kirjoitteleva on henkisesti täysin terve.

        Ai, millähän sinä osaat tehdä virtuaalidiagnooseja?

        Oletko henkimaailmasta?


      • ole hyvä vaan.
        Sairaat sairaaloihin kirjoitti:

        Älä sinä "Kesäemäntä " ota tuon nimimerkin " Muumioita " kirjoituksia tosissaan! Tunnen hänet joten kuten ennestään ja hän on henkisesti sairas, joten kirjoituksen ovat sitten sen mukaisia. Näitä valitettavasti eksyy tänne silloin tällöin eikä me voida sille mitään. Säälittävä tapaus, mutta toivottavasti pääsee taas hoitoon! Olen joka tapauksessa kateellinen miehellesi, kun itse en pääse ihailemaan kauniita sääriäsi, puhumattakaan muusta..... :)

        Kyllä pitäisi pää hoidattaa joillakin, aivan typeryyksiä kirjoittelette, miten jo pärjäätte jokapäiväisessä elämässä, No. Eihän sitä tarvitse, kun kävellä silmät tapillaan mitään sanomattomin ilmein kadulla. Olkaa ihmisiksi ja KEHITTYKÄÄ:. Minä itse arvostan hyvin pukeutuvia ihmisiä ja tykkään erilaisista ihanista vaatteista, jos mummolle hyvin istuu minihame käytä ihmeessä ja jos on vielä sopiva, MIKÄ ETTEI. Älä välitä sairaista mielipiteistä vaan kuuntele sydäntäsi ja nauti elämästä, tsemppiä sulle ja nauti kesästä. Minihametta voi pitää kesät talvet.


      • Aasin vieressä
        Sairaat sairaaloihin kirjoitti:

        Nimimerkki " Muumioita " sairastaa aivan selvästi Aspergerin oireyhtymää. Sen pystyy jo päättelemään noista parista kirjoittamastasi lauseesta. Olet erittäin pedantti, tartut toisarvoisiin asioihin, jotka eivät lainkaan kuulu aisiaan. Nytkin oli puhe kuuskymppisten minihameista ja sinä puhut suomen kieliopista! Voi sentään, ei ole hoito eivätkä lääkkeet tehonneet. Aika surkeaa, että tänne tulee sairaita ihmisiä komentoimaan terveiden puheita. Mene nyt ja ota lääkkeesi ja elleivät ne auta, mene uudelleen psykiatrille ja hän sitten kirjoittaa sinut takaisin sisälle psykiatriselle osastolle. Sitä ei tarvitse hävetä, mutta sitä tarvitsee, että tänne tullaan henkisesti sairaina terveiden joukkoon jauhamaan asian vierestä!

        Aspergeriin ei tietääkseni edes ole lääkitystä...
        Noin niinkun asian vierestä...


      • katse1
        Muumioita kirjoitti:

        60-kymppinen nainen on 600-vuotias. Aika hyvin saa olla itsensä hoitanut jos vielä siinä iässä meinaa olla ilo kenenkään silmälle.

        Kyllä kuuskymppinen on ihan ok, siinä missä roskaruokaa syövät nuoret tytötkin jotka ällöttävät jo kakskymppisenäkin.


      • No voi nyt jumalauta
        Sairaat sairaaloihin kirjoitti:

        Nimimerkki " Muumioita " sairastaa aivan selvästi Aspergerin oireyhtymää. Sen pystyy jo päättelemään noista parista kirjoittamastasi lauseesta. Olet erittäin pedantti, tartut toisarvoisiin asioihin, jotka eivät lainkaan kuulu aisiaan. Nytkin oli puhe kuuskymppisten minihameista ja sinä puhut suomen kieliopista! Voi sentään, ei ole hoito eivätkä lääkkeet tehonneet. Aika surkeaa, että tänne tulee sairaita ihmisiä komentoimaan terveiden puheita. Mene nyt ja ota lääkkeesi ja elleivät ne auta, mene uudelleen psykiatrille ja hän sitten kirjoittaa sinut takaisin sisälle psykiatriselle osastolle. Sitä ei tarvitse hävetä, mutta sitä tarvitsee, että tänne tullaan henkisesti sairaina terveiden joukkoon jauhamaan asian vierestä!

        Eiköhä jokainen ois mieluummin asperger ku tollane helvetin usvanuppi! :D


      • oih,,,4876
        rakastatko? kirjoitti:

        Taidat olla mummofani. tykkäät vanhoista naisista, jotka on ihania rakastelemaan, kypsät ja kokeneet ja uskaliaat?

        Kirjoitat asiaa,mikä sen ihanampaa...
        Aistillinen,herkkä rakastelu.
        kokeneen naisen kanssa.


      • Ihasteleva nuorimies
        Sairaat sairaaloihin kirjoitti:

        Nimimerkki " Muumioita " sairastaa aivan selvästi Aspergerin oireyhtymää. Sen pystyy jo päättelemään noista parista kirjoittamastasi lauseesta. Olet erittäin pedantti, tartut toisarvoisiin asioihin, jotka eivät lainkaan kuulu aisiaan. Nytkin oli puhe kuuskymppisten minihameista ja sinä puhut suomen kieliopista! Voi sentään, ei ole hoito eivätkä lääkkeet tehonneet. Aika surkeaa, että tänne tulee sairaita ihmisiä komentoimaan terveiden puheita. Mene nyt ja ota lääkkeesi ja elleivät ne auta, mene uudelleen psykiatrille ja hän sitten kirjoittaa sinut takaisin sisälle psykiatriselle osastolle. Sitä ei tarvitse hävetä, mutta sitä tarvitsee, että tänne tullaan henkisesti sairaina terveiden joukkoon jauhamaan asian vierestä!

        Sinä olet todennäköisesti luonnevikainen (persoonallisuushäiriöinen). Kirjoituksesi viittaa kovin siihen. Juuri sinunlaisesi ovat nettifoorumien riesa. Etkä ole mitenkään välkky, se puoli taas tulee ilmi asiayhteyksistäsi kirjoitelmassasi.


      • Anonyymi
        Linkki peliin! kirjoitti:

        Pistäpä alastonkuvasi kuvapalveluun ja linkki tänne, niin voimme porukassa arvostella vartalosi.

        Sinulle: Ota seuraavalla kerralla rillit pois ne raapii mun tukevia reisiä.


    • midi

      Ja jos sitä selluliittiä ei ole, niin roikkuva kuiva nahka reisissä. Ryppyiset polvet.
      Sinertävät verisuonet, suonikohjut...
      Polvipituinen ainakin on oltava, eikä mikään kellohame.

      • en kerro kuka

        Voi kurja. Mistä olet moiset kuviot jalkoihisi hankkinut? Ei minulla ainakaan ole jaloissani mitään ylimääräistä, paitsi ihan ylhäällä reisien välissä kourallinen jotain selluliittinahkaa tms. Pitkissä, kauniissa säärissäni, ei ole pienintäkään merkkiä suonikohjuista tai ikääntymisestä. En silti enää käyttäisi minihametta ilman paksuja sukkahousuja tai leggingsejä.


      • en kerro minäkäään
        en kerro kuka kirjoitti:

        Voi kurja. Mistä olet moiset kuviot jalkoihisi hankkinut? Ei minulla ainakaan ole jaloissani mitään ylimääräistä, paitsi ihan ylhäällä reisien välissä kourallinen jotain selluliittinahkaa tms. Pitkissä, kauniissa säärissäni, ei ole pienintäkään merkkiä suonikohjuista tai ikääntymisestä. En silti enää käyttäisi minihametta ilman paksuja sukkahousuja tai leggingsejä.

        Minulla on vaan bikinit päällä.


      • Kierrätykseen minit

        Mikä hemmetin roikkuva kuiva nahka on liikkuvalla ihmisellä. Kiinteät reidet ja jalat, ei pahempia suonikohjuja tai muitakaan muhkuroita. Ei selluliittia. Kuuskymppisellä voi olla jopa kauniimmat sääret kuin nuoremmalla. Sääret joita voi näytellä. Siitä huolimatta mieluummin polvipituinen hame tai leninki. Liian lyhyt minihame ei ole kaunis edes nuorilla naisilla! Lyhyitä bilehameita nykynuoret laittaa vaikka hautajaisiin. Se on tökeröä ja herättää varmasti katsojissa kummeksuntaa. Oppikaa pukeutumaan!


      • baabuska

        jos nuo mitä mainitsit tarvitsee laittaa verkkosukat,ettå peittää hohohohohhooo


      • ikäsyrjintää

        " niin roikkuva kuiva nahka reisissä. Ryppyiset polvet."

        No johan on , taidat puhua 9-kymppisistä.Itse lähestyn tuota 6-kympin maagista rajaa parinvuoden päästä ja mitään tuollaista ei todellakaan ole.
        Tämänpäivän naiset hoitavat itseään, käyvät salilla ja ovat paremman näköisiä kuin monet ylipainoiset 2-kymppiset. Ja kuntokin on parempi.

        Ja pidän kyllä aika lyhyitä mekkoja. Korkkarit jalkaan ja menoksi.


    • Tyyli -kurppa

      Trendinä 60 - ikäisille suuressa maailmassa juuri nyt näyttäisi olevan, että helman pituutta pitäisi olla sen verran, ettei pilde olisi vilauttelua enempää esillä normaali käynnissä. Siis jos alkkareita ei käytetä. Muussa tapauksessa käy lyhyempikin vallan mainiosti.

    • tailer

      Rumalta näyttää nuoremmallakin, jos kiloja on vähänkin liikaa. Legginsit jalkaan ja menoksi niin että makkarat soi, onko kamalampaa näkyä.
      Jostyuntuu olevan epäselvyyttä, miltä näyttää pyydä ottamaan kokovartalokuva ja katso sitä tai kysy luotettavan henkilön mielipidettä. On typrää nolata itsensä minihameella.

      • Siitäs sait

        "tailer"
        Ärsyttää kun jokaisella pitäisi olla joku mallivartalo ja muut yritetään saada häpeämään itseään. Käsketään peilin eteen, käskijä voi itse mennä peilin eteen
        ja tutkailla vähän syvällisemmin itseään, elämässä tärkein ei ole pinnallista.


      • sopuli..
        Siitäs sait kirjoitti:

        "tailer"
        Ärsyttää kun jokaisella pitäisi olla joku mallivartalo ja muut yritetään saada häpeämään itseään. Käsketään peilin eteen, käskijä voi itse mennä peilin eteen
        ja tutkailla vähän syvällisemmin itseään, elämässä tärkein ei ole pinnallista.

        Totta, ihme juttu, että 60 pitäisi näyttää läheltäkin trimmatulta 2-kymppiseltä.
        Ihme juttu myös, ettei elämä opeta sietämään kaikenlaisia ulkonäköjä.
        Miksi ihmisten pitäisi pukeutua muita miellyttääkseen, tai ainakin lihavien verhota itsensä helteillä sopu-telttaan?


      • kaunis vartalo
        sopuli.. kirjoitti:

        Totta, ihme juttu, että 60 pitäisi näyttää läheltäkin trimmatulta 2-kymppiseltä.
        Ihme juttu myös, ettei elämä opeta sietämään kaikenlaisia ulkonäköjä.
        Miksi ihmisten pitäisi pukeutua muita miellyttääkseen, tai ainakin lihavien verhota itsensä helteillä sopu-telttaan?

        Eihän lihaville muu kuin soputeltta mahdukaan.


      • model
        kaunis vartalo kirjoitti:

        Eihän lihaville muu kuin soputeltta mahdukaan.

        Tosi helppo tehdäkIn. Itse tuunasin pussilakanasta hellemekon. Tosi sievä. Ostin sittarista samanväriset varvassandaalit.


      • tailer
        Siitäs sait kirjoitti:

        "tailer"
        Ärsyttää kun jokaisella pitäisi olla joku mallivartalo ja muut yritetään saada häpeämään itseään. Käsketään peilin eteen, käskijä voi itse mennä peilin eteen
        ja tutkailla vähän syvällisemmin itseään, elämässä tärkein ei ole pinnallista.

        Harvempi meistä on samoissa mitoissa kuin oli 60-luvulla, mutta ei minulla vielä makkaroita ole, tosin isoiksi tulleet rinnat aiheuttavat ongelmia. Kai jokainen saa panna päälleen mitä haluaa, mutta on se vain joskun niin säälittävää, kun ihminen nolaa pukeutumisella itsensä.
        Kilojaan voi kantaa tyylikkäästi, mutta iän karttuessa ei kannata näyttää 16-vuotiaalta pukeutumisessa, minulle ainain tulee mieleen, että onko kaikki kotona yläpäässä.
        Farkkuja käytän, mutta napapaitaan en sonnustautuisi, hame polvimittaa, jos joskus tulee käytettyä, väriä saa olla, ei mustaan tai harmaasenna tarvitse mennä.


      • sopuli..
        kaunis vartalo kirjoitti:

        Eihän lihaville muu kuin soputeltta mahdukaan.

        Sinä sen tiennet.


      • model
        sopuli.. kirjoitti:

        Sinä sen tiennet.

        Jep jep. Tänään ompelin vielä kätsyn pussukkan siitä lakanan ylijäämästä. Saa siitä vielä hiuskorunkin.


      • ...
        model kirjoitti:

        Jep jep. Tänään ompelin vielä kätsyn pussukkan siitä lakanan ylijäämästä. Saa siitä vielä hiuskorunkin.

        Ja annat itsellesi plussaa, koska ei sitä kukaan muu tee. Sangen vitsikkäitä nuo juttusi...


      • isakar

        aivan ryperiä vastuksia taikka kommentta. Ehkä ovat sellaisilta joiden korvantaustat ei ole vielä kuvuneet. Ei ikä mitään merkitse. No olen itsekki siinä iässä jolloin kaiken luullaan loppuneet. Olen nähvt yli 70selläkin minin päällä hyvältä se näytti.Kantajasta se riippuu jos hän on enen käyttänyt miniä ei ikä estä sitä käyttämästä. Ei iästä riipu miltä näyttää. Pääasia om jos itse pitää asusteistaan niin kyllä toisetki pitää paitsi kateelliset.


      • Naisellis.kaipaava

        Tailer, vai legginsit! Miettikaa, naiset ja tytöt,kannaattako näitä legginseja aina käyttää? Katsoin eräänä päiväna edessani kävelevä pariskuntaa.Naisella minimekko eli tunika,sit leginssit ja sen jälkeen näkyvissä vähän paljasta säärtää ja nilkat . Uh-uh,näytti ihan räsynukelta. Olisiko jo aikaa pukeutua taas naisellisesti? Mitä mieltä olette? Ei millään pahalla.Kesäterveiset kaikille!


      • model
        ... kirjoitti:

        Ja annat itsellesi plussaa, koska ei sitä kukaan muu tee. Sangen vitsikkäitä nuo juttusi...

        Älähän nyt, vaikka plussakoon tyttö olenkin, niin en plussattele.
        Muuten, oska on samaa savyä vanha aluslakana niin tein aurnkolipan. Laitoin lippakankaan väliin vahvaa phvia.


      • Topmodel
        model kirjoitti:

        Jep jep. Tänään ompelin vielä kätsyn pussukkan siitä lakanan ylijäämästä. Saa siitä vielä hiuskorunkin.

        Model on asian ytimessä. :D
        On niin ihanaa huomata että olet onnellinen ja tyytyväinen ulkonäköösi!
        Minä nauroin makeasti ja laitan tulemaan Sinulle kesähalin!
        ...teitkö donitsin vai härpäkkeen? :D


      • model
        Topmodel kirjoitti:

        Model on asian ytimessä. :D
        On niin ihanaa huomata että olet onnellinen ja tyytyväinen ulkonäköösi!
        Minä nauroin makeasti ja laitan tulemaan Sinulle kesähalin!
        ...teitkö donitsin vai härpäkkeen? :D

        Tein donitsin. Pikku ponnari tulee mukavasti aurinkolipan takaa.
        Halit otettu vastaan :)


    • Liberaali_

      Riippuu siitä missä kuljet. Saudi-Arabiassa ei voi. Tämäkin maa alkaa olla yhtä ahdasmielinen.

    • muotitieto

      Kummallista, ettei Hunksi ole vielä kertonut tähän ketjuun omista hamevalinnoistaan.

      • Siitäs sait

        "muotitieto"
        Kyllä Hunksilla varmaan Kiltti on. Niin ja tuhma.


    • :///

      Saako 60 käyttää alushousuja?

    • reppuriika

      Nytkin on päällä mini. Intohimoni ovat skottityyppiset ruutuhameet. Niitä on minulla ihan useita eri väreissä. Erikoisesti syksyllä on kiva pitää niitä mustien leginninsien ja korkokenkien kanssa.
      Ja laitan kyllä ihan seurakunnankin tilaisuuksiin. Joskus joku iäkkäämpi täti on voinut mainita ja oma biologinen tätini on motkottanut, mutta hänkin on jo tottunut. minuun, luonnonlapseen.

    • Siitäs sait

      Saman mittaista kun ennenkin, ei mekoissa ole ikärajaa, ainoastaan vesiraja.

    • konnarinna

      Peili kertoo kysyttäessä.

      • reppuriika

        Tietenkin on oikein jos ajattelee lähimmäistään, ettei pukeutumisella loukkaa, aiheuta esteettisiä ongelmia, mutta ei ole pakko katsella kauaa "kuvaa" joka ei miellytä.
        Kyllä kai sen oma sisäinen vaisto ja mutu sanoo, mikä omaan persoonaan sopii ja tilanteeseen. Ainakin näin kesähelteellä on kiva laittaa päälle ilmavaa ja kevyttä.


      • 17+4
        reppuriika kirjoitti:

        Tietenkin on oikein jos ajattelee lähimmäistään, ettei pukeutumisella loukkaa, aiheuta esteettisiä ongelmia, mutta ei ole pakko katsella kauaa "kuvaa" joka ei miellytä.
        Kyllä kai sen oma sisäinen vaisto ja mutu sanoo, mikä omaan persoonaan sopii ja tilanteeseen. Ainakin näin kesähelteellä on kiva laittaa päälle ilmavaa ja kevyttä.

        Ja kyllä sen muiden ilmeestä sitten huomaa jollei sovi vaan kokonaisvaikutelma jää jotenkin vajaaksi ja ihmiset alkaa tuijotella muualle. Jos näin tapahtuu, niin rätit kirpparille.


      • ollaan ihmisiksi?

        Miksi ja minkä takia kaikki hyvä pitää tuhota, ei tällä tavalla maailma kehity suvaitsevaiseksi ja yms. älä kadehdi. tue ja lohduta mieluummin.


    • akkuraatio

      Huh, huh ja viimeksi eilen näin yhden rouvan punaisessa minikoltussa sandaaleineen.
      Bodattu oli, ei selluliittiä, mutta minkäs teet, nahka mikä nahka, se oli vanha.

      • ....................

        Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihmiset vanhenee. Sinäkin, usko tai älä...


      • akkuraatio
        .................... kirjoitti:

        Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ihmiset vanhenee. Sinäkin, usko tai älä...

        Otan aurinkoa, mutta käytän hyviä voiteita. Ei näy ikä vielä.


    • Käytän

      lyhyttä golf-hamosta.

    • minä = paras

      Kuka ja mitä voi käyttää.
      Jo kai jokainen sen itse tietää.
      Täällähän ei kellään ole yhtään ylikiloa, ja jokainen on välttynyt appelsiini-iholta.

    • Voihan sitä laittaa päällensä mitä vain....sehän on jokaisen oma asia....

      Itse en ole käyttänyt kuin erittäinen harvoin minihametta....vaik` ei noi kinttuin oo senkummemman näköiset kuin muillakaan olt`....

    • Siitäs sait

      Minihame käy vain Aira Samulin päälle, muut kasikymppiset, miten on, kestääkö
      kantti. Ei peilistä eikä muista ihmisistä tarvitse välittää. Joka arvostelee, menee
      peilin eteen ja sanoo "kerro kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin"

      • capri horn

        Shortseja, capreja käytän ja polvipituisia hameita. En tykkää minihameista päällä. Vaikea istuakin ettei näytä horolta.


      • ihana ikä

        Aira Samulin on jo yli 80v eli painii ihan eri sarjassa kuin 60v. tyttöset.


    • eppu2

      Jos oma kuva on itselle sopiva, hyvä on.
      Muut voi katsoa muualle.

    • 9-15

      Käyttäjästä hänen olemuksesta on kysymys, katso peiliin....

    • siitä vaan

      Ihan reilusti vaikka vesirajaan saakka.
      Mutta jos siellä kaislikossa näkyy rämemajavan virnuileva naamataulu, voisi ehkä harkita asiaa tarkemmin.

      • henrjii

        joo pehko kannattaa ajella, ja pukamat hoidattaa, niin ei tarvi mitään raappahousuja käyttää


    • koboltti

      Kannattaa kyllä vaikka käsipeilin avulla katsoa varovasti, että osteri on edustava.

    • housut jalkaan.

      Aina sen verran hameella pituutta ettei persu näy paljaana.

    • Mini & maskara

      60-vuotiaana ei tarvitse enää kysellä lupaa mihinkään eikä keneltäkään. Jos mini tuntuu ja näyttää hyvältä omasta mielestä, niin siitä vain.

      • samaa mieltä

        Just nii.


      • tytär25

        En kehtaisi lähteä kanssasi ihmisten ilmoille jos pukisit kangaspalan päällesi, onneks ei tarvitsekaan.


      • myötähäpeä
        tytär25 kirjoitti:

        En kehtaisi lähteä kanssasi ihmisten ilmoille jos pukisit kangaspalan päällesi, onneks ei tarvitsekaan.

        Ei kai kukaan kuuskymppinen tosissaan meinaa miniä vetää päälleen. Voi kauheeta.


      • vainvanhatiikerihai
        myötähäpeä kirjoitti:

        Ei kai kukaan kuuskymppinen tosissaan meinaa miniä vetää päälleen. Voi kauheeta.

        Kaikki eivät vanhene samaa tahtia. Moni siiderihai on kaukaa mummoansa vanhemman näköinen.
        Ainakin takaapäin.


      • pomeranssi
        vainvanhatiikerihai kirjoitti:

        Kaikki eivät vanhene samaa tahtia. Moni siiderihai on kaukaa mummoansa vanhemman näköinen.
        Ainakin takaapäin.

        Onks siiderihai elähtänyt siideribissis?


      • nähnyt*
        myötähäpeä kirjoitti:

        Ei kai kukaan kuuskymppinen tosissaan meinaa miniä vetää päälleen. Voi kauheeta.

        Kyllä vaan ne vetää ja vieläpä liian pitkien leggingssien kanssa jotka ovat makkaroilla nilkoissa.


      • pomeranssi
        nähnyt* kirjoitti:

        Kyllä vaan ne vetää ja vieläpä liian pitkien leggingssien kanssa jotka ovat makkaroilla nilkoissa.

        Legginsit on kuin miesten kalsarit. Kamalat.


      • Häpeämätön
        myötähäpeä kirjoitti:

        Ei kai kukaan kuuskymppinen tosissaan meinaa miniä vetää päälleen. Voi kauheeta.

        Myötähäpeä kertoo ahtaasta ajatusmaailmasta, köyhästä mielenpuolesta ja asennemaailman alavireydestä.


      • ,,,,,
        Häpeämätön kirjoitti:

        Myötähäpeä kertoo ahtaasta ajatusmaailmasta, köyhästä mielenpuolesta ja asennemaailman alavireydestä.

        Myötähäpeä on usein sääliä.


      • Hah !
        ,,,,, kirjoitti:

        Myötähäpeä on usein sääliä.

        Ja sääli on sairautta.


      • Hyh!
        Hah ! kirjoitti:

        Ja sääli on sairautta.

        Olisi karmeaa olla säälimätön ihminen.


      • Eri merkitykset
        Hyh! kirjoitti:

        Olisi karmeaa olla säälimätön ihminen.

        Ööööö, tooota, hmmm ... Eikö sana "säälimätön" tarkoita ihan jotain muuta kuin ihmistä vailla sääliä? Seuraavanlaisia merkityksiä löysin netin ihmemaasta:
        ankara, kova, tiukka, luja, kovakourainen, sydämetön, armoton, häikäilemätön, musertava, tyly, raaka, julma.

        Ehkä et kuitenkaan tarkoittanut näitä? Koska meikästä olisi karmeaa olla sydämetön, häikäilemätön, tyly, puhumattakaan raa'asta ja julmasta.


    • Ei kun menoks

      Leggingsien kanssa voi käyttää miten lyhyitä tahansa.

      • leggingsien kanssa

        ei tarvitse edes hametta, jos on nätti pylly. :)


      • surkeaa katsottavaa
        leggingsien kanssa kirjoitti:

        ei tarvitse edes hametta, jos on nätti pylly. :)

        Korostetaan sanaa jos , siis nätti.

        Eihän se 6-kymppisellä sitä ole.


      • ei tälläisiä....

        Legginsejä voi käyttää pikkutytöt hameiden ja mekkojen kanssa, ei aikuiset ihmiset. Lapsellista kuvitella itseään nuorekkaaksi legginsien kanssa, kyllä se on itsekunnioituksen puutetta.


    • Minä kannustan kyllä pitämään! :) Ei ikä mitään merkkaa!! Monestikin näkee vanhempia leidejä, jotka ovat pukeutuneet oikein hyvällä maulla lyhyeen hameeseen ja muukin asukokonaisuus on kohdallaan. *peukku* tältä suunnalta!! :)

    • Mies 56

      Käytä ihmeessä minihametta,,,,nainen yleensäkin kaunis iästä riippumatta, kun käyttä hametta,,,

    • minitön

      No miksi ihmeessä et voi käyttää. Jos uskallus riittää ja on sievät sääret.

    • Moikka.Ei minihame mun mielestä ole sidottu ikään,eli käytä pois vaan.

    • näin on

      Ei ikä saa määrätä pukeutumista, vaan se, missä kunnossa kroppa on
      ja miten ryhdikkäästi sen kantaa.
      Meitä on niin moneen eri lähtöön meitä mummuja ;)

    • Isoäiti

      en tiedä. Itse olen samanikäinen, mutta en ole koskaan kulkenut minihameessa, nuorenakaan. Ei ole sellaisia linjoja, eikä muutenkaan ole kiinnostanut. Eikö se Aira Samulinkin kulje ja on vähän vanhempi :). Mutta ehkä nuorempien juttu. Itse en välitä koko minihametyylistä.

    • pöksy

      reidet esiin vaan kyllä tuola pervoja riittää kelle kelpaa mikä vaan ;)

    • yks tintti

      Ei sopiva hameen pituus ole iästä kiinni, kyllä kysymyksen esittäjäkin sen tietää.
      Minihamekin on käsitteenä aika epämääräinen. Olen niin vanha, että muistabn kun minihameet ensimmäisen kerran tuli muotiin, se tarkoitti hametta joka paljasti polvet. Sittemmin on nähty hameita jotka paljastaa pikkuhousut, ja käaikkea näiden väliltä.
      Vartalon mitat ja mittasuhteet on aika merkittä tekijä minkä pituinen hame kantajaansa pukee. "Simpsakalle" naiselle, naisen kokoiselle, normaalivartaloiselle, kohtuusääret omistavalle lyhyet hameet sopivat.
      Lihavien, suurikokoisten, paksureitisten kannattaa harkita muita vaihtoehtoja.
      Minun mielestäni ei siis ikä ole merkittävin tekijä.

      • a visitor

        Eiköhän se ole peili, joka kertoo - jos sitä haluaa uskoa - mikä sopii ja mikä ei.
        Kaiken ikäiset pojat varmasti katselee minin perään, mutta se ei tarkoita, että minin kantaja olisi välttämättä tehnyt oikean valinnan.
        Jos se minihame näyttää tyylikkäältä (valitettavan harvoin, iästä riippumatta), niin okei, mutta senkin peili kertoo, jos ei halua itseään pettää.


    • yks33

      kyllä mulla kolkymppisellä pää kääntyis enempi ainaki.

      kaipais enemmän vanhemmilta rohkeutta.

      kiitos ei nuoremmille. siinä sitä vasta tunteekin myötähäpeää.

    • Selluliittimummo

      Eiköhän se ole itsetunnosta kiinni? Oli kroppaa tai ei: älä ihmeessä heitä Uffin laatikkoon yhtään mitään vaatetta mitä haluat/tykkäät käyttää! Vanha sanontakin sanoo, että "... ellei joku kärsi katsella, kääntäköön katseensa muualle...". Tiivistettynä: jos hyväksyt peilikuvasi näkymän - ulos ja mars maailmalle!

    • ei se ikä estä minkää vaateiren käyttöä jos siltä tuntuu että haluu pitää nii sit pitää =) sit paitti 60v on seksikkäitä vaik ite oonki 40

    • katse peiliin

      60v voi käyttää mini ja muitakin hameita sekä housujakin.... tyylikkäästi tai tyylittömästi. Ei voi olla yhtä vastausta.
      Samaa voi sanoa muistakin ikäluokista sekä myös miehistä :)) Katse peiliin välillä ja jos 60v tällasta kysyy niin varmaan omaa suht selkeän näkemyksen itsestään.
      Itse saman ikänen ja peili kertoo mitä voi panna päällensä.

    • $usi kukkanen

      mie käytän lyhyttä hametta ei tosin mikään roiskeläppä. en ole ollut koskaan lihava. kintut on hoikat ja ihan hyvän näköset pehva kuin pippa middeltonilla. ikää on 63v. en rupee säkki päällä enkä missään kaavuissa kulkemaan kun ei tarvii läskejä piilotella.

    • teikku-60

      Kyllä voi olla 60.vuotiaalla minihame ja näyttää edustaansa, onhan Aira Samulinkin tosi vanha ja kuinka upeesti hän pukee ja on vielä pitänyt hiuksensa pitkänä jotka naisella kuuluu olla, olen itsekkin 54. vuotias ja annan hiusteni olla valtoineni ja pidän hametta ja nöytön ryntääni. Pitäisikö ihmisen heti kun on vanha tai vanha ja vanha pukeutua kuin mummmeli minä en aio niin tehdä meikkaakin joka päivä, eli puet niin miltä sinusta itseltäsi tuntuu etkä kuuntele muitten kommenteja niin minä ainakin teen.

      • --------

        Sitten jos sopii, en kehtaisi enää esiintyä 56-v missään reidet paljastavissa asuissa.


    • Patsuli

      Jokainen saa mielestäni pukeutua just niin kuin haluaa!

    • MATURELOVER-69

      Mikäli 60 v naisella on kauniit reidet ,niin ei muuta kun näkyviin vaan.
      Minä en ole koskaan tykännyt minihameista , mutta sellaiset reiden
      puoliväliin ylettyvistä olen aina tykännyt. Sitten jos kypsällä naisella
      on vielä tummat sukkahousut tai muut reisiä peittävät sukat ,niin HUH.
      Ei naisen viehättävyys lopu 60:senä, vaan se kypsyyntymisen takia
      lisääntyy. Jotkut naiset puhkeaa kukkaan vasta kypsemmällä iällä.
      Mansikatkin on parhaimmillaan kypsänä. Itse olen mies vuosimal-
      lia 69 ja ihan innoissani suomalaisista yli 50 naisista. Ei muuta
      kun reittä näkyviin NAM,NAM. Kypsillä naisilla ei ole mitää syytä pei-
      tellä vartaloaan telttamallin asusteisiin. Muodot ym näkyviin , ne
      on tehty katsomista varten, eikä piilottelua varten. Suomi on täynnä
      kypsiä yli 50 naisia jotka päihittää ulkonäöllään , eroottisuudellaan
      ja viehättävyydellään nuoremmat kilpailijat. Malja suomalaisille kyp-
      sille naisille.

    • muorikka...

      Luulisi ihmisellä olevan muutakin ajateltavaa kuin hameen pituus! Järki käteen ja itsekritiikki mukaan.
      On paljon nuoria ja vanhoja joilla on jokin vakavakin sairaus, silloin kyllä menee asioiden tärkeysjärjestys edelle jotain hameen pituutta

    • Herra Numero 47

      Pöljin yhistelmä on leghinsit ja lyhyt tunika, jonka alta kamelinvarvas kurkistaa joka pyllistyksellä!

      • Leggariflikka

        Jos on legginsit jalassa, niin miten 'se' kurkistaa? Herralla on vain likainen mielikuvitus, keskity sen puhdistamiseen.


      • hihhihhiiiiiiiiiiiii
        Leggariflikka kirjoitti:

        Jos on legginsit jalassa, niin miten 'se' kurkistaa? Herralla on vain likainen mielikuvitus, keskity sen puhdistamiseen.

        HAH HAA... et tiedä mikä on kamelinvarvas. No, on toisilla ollut hauskaa :)))))))))


      • Sinä varmaan kerrot
        hihhihhiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        HAH HAA... et tiedä mikä on kamelinvarvas. No, on toisilla ollut hauskaa :)))))))))

        Itse asiassa en tiedäkään, arvelin vain pyllistyksen perusteella. Se on hyvä että on hauskaa, ettei itketä ja sureta.


      • hyvinpyyhkii.
        hihhihhiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        HAH HAA... et tiedä mikä on kamelinvarvas. No, on toisilla ollut hauskaa :)))))))))

        häpyhuulet ja pyllistää niin häpyhuulet ja alavatsa. paksut häpyhuulet muistuttaa kamelinvarvasta. jatkakaa elämistä.


      • mulkkusillaan?
        hihhihhiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        HAH HAA... et tiedä mikä on kamelinvarvas. No, on toisilla ollut hauskaa :)))))))))

        Kyllä miehilläkin isot munat näkyy, kun ne pyllistää takaapäin näkyy haarojen välissä, varsinkin isomunaiset miehet, isompi on kuin kamelinvarvas. isot munat.


    • mies 39

      Sopii minihame erittäin hyvin. Anna mennä vain. Nainen on aina kaunis. Rakastan naisia=)=)))))

    • Kainuun mummo

      Voi hyvät hyssykät sentään. Pidä toki jos kerran sellainen mahdollisuus on. Niin pidän minäkin. Ei ole lapsia eikä lapsenlapsiani häirinny vaikka olen minihameessa kulkenutkin. Ja ai kun tuo ukkikin tykkää.

    • Minaritytsy

      Totta h--------ä voi, jos on kivat sääret ja hyvä kroppa.
      Minä ainakin käytän, koska täytän em. kriteerit.
      Kivaa minarikesää kaikille iästä riippumatta!

    • näin on

      Antaa mennä vaan, jos vartalo malliin sellainen sopii,siinä silmä lepää niin nuoremmillakin naisilla ja miehillä.Lylleräitä näkee jokapäivä niin nuorissa kun iäkkäissä ihmisissä mutta hyväroppasta minihame MUMMOA harvemmin.

    • minityyli

      Eikai se ikä mikään syy ole pitämättä tai pitää niitä. Toki 60 naisen pitää pukeutua tyylillä, kun homssutyyli ei sovi kuin teineille (jos kellekään). Jos kokonaisuus näyttää hyvältä nin mikä ettei mut jos keskivartalo paisunu ja tikut jalat niin aika tarkka saa olla ettei mene mauttomuuden puolelle.

    • nuori ihra

      .jos .on sirot sääret, kyllä käy. On se ainakin parempi kuin nuoren naisen valkoinen ihra:)

    • saara saparovaara

      Voisi sitä ajatella vähän kanssaihmisiäkin, mitäs ne lapset ja lastenlapset sanoisivat sellaisesta mummo-höppänästä, ei sitä nyt enää 60 tarvitse näytellä paikkojaan, koska ne ovat nuorten juttuja, ollaan oltu jo nuoria, muistakaa mummut se vai onko demis iskenyt noin järkyttävällä tavalla.

    • lulu59

      Anti palaa vaan. Jos kroppa kestää minihameet, ei muuta kuin menoks. :)

    • pieksu2

      Aktiivisesti lavatanssia harrastavana olen pannut merkille, että tanssitaitoisissa, vanhemmissakin naisissa on paljon kauniit jalat omistavia, kyllä niitä kelpaa esitellä. Tässäkään ei pidä mennä liian pitkälle. Viime viikonloppuna kesälavalla pisti useammankin naisenpuolen kohdalla silmään liian lyhyt kesähame/-mekko. Jos hame on liian pieni, niin se jää pehvan päältä takaa lyhyeksi ja näyttää kantajansa päällä lähinnä hassulta. Tämä ei liene lyhyen helman tarkoitus. Tyylitaju on paikallaan tässäkin asiassa.

    • ....................

      Ei ole mitään sääntöjä. Jos joku tietty lookki sopii jollekin, niin mitä sillä iällä on väliä? Ja vaikkei sopisikaan, niin lopultahan homma on kiinni siitä mitä itse haluaa. Kukin taaplaa tyylillään, näet.

    • karvakinttuinen
    • Mummo ja minimekko

      Kyllä, pistä aloittaja vaan minihame päälle ja menoksi.
      Ei vanha mikään saatana ole :D
      Mulla ikää 52 ja pidän mitä vaatteita vaan mieli tekee. Kun on treenattu kroppa ja ei suonikohjuja niin hyvin pelittää.
      Nyt taas salille ja uutta treeniä kehiin.

    • Mini tai maksi

      Jos itse haluaa, voi pukeutua miten vaan, kuhan säilyttää arvokkuutensa jne. Aira Samulinkin pukeutuu, miten haluaa. Onhan nuoremmissakin niitä, joiden soisi hieman peittävämmin vaatettaa itsensä. Kropan ja itsetunnon mukaan, enemmän jälkimmäistä :D

    • *oskari*

      Upeetahan se on kun aikuinen nainen uskoltaa. Anna mennä vaan minihameessa ja vielä kommandona.

    • Loppujenlopuks ikä on vaan numeroita, joku vanhempi ihminen saattaa olla ulkonäöllisesti ja/tai luonteeltaan hyvinkin nuorekas ja joku nuori taas voi olla ikäistään vanhempi. Ei muutakun sovittaan ja kattoo että näyttääkö hyvältä, ja kysyy vaikka jonkun ystävän tms mielipiteen kuka osaa sanoa suoraan. :)

    • terppa75

      juu juu antaa palaa vaan ikä on vain numeroota ei sen tarvi tyyliä vaihtaa :)

    • Hei

      Älä siivoa pois. Sulla on kuitenkin kauniit reidet. Ei se ole ikäkysymys.

      Vesa

    • todellisuus

      Tee ihan mitä tahdot, mutta älä sitten pahoita mieltäsi, jos nuoremmat tirskuu. Ja kyllä, osa täällä kehuu aira samulinia, mutta minä en tunne ketään joka sitä kehuisi, päinvastoin airalle naureskellaan.

      • sopivaako

        Olen lyhyt 153cm. Ostan 3e lla pitemmiltä jääneitä minihameita ja pidän niitä täällä kesällä kotioloissa, pihalla kukkia kastellessa, kaupassa. Jos menen kaupungille, laitan just just polveen ylettyvän.
        Toppia käytän kesähelteellä kaupungissakin. Olen 62 -vuotias


    • Mies 39

      Ei se ole iästä kiinni vaan ulkonäöstä ja kropasta. Ei se minihame sovi kaikille 18-vuotiaillekaan automaattisesti, jos on syönyt itsensä järkyttävään kuntoon.
      Ainakin itse tykkään katsella ikäisiäsi naisia, jos ulkonäkö kunnossa.

    • pärlan

      Tottakai, pukekoot kaikki niinkun hyvältä tuntuu!!!! :)

    • eiymmärrä

      Joskus vielä välillä näkee aivan mahtavia sexyjä 60 naisia minihameessa huh huh siinä kalpenee mennen tullen keskiverto 20 naiset joista surin osa on syöneet tatuoineet itsensä ulos minihameesta,miltä nämä nuoret näyttää 40 vuoden kuluttua ei uskalla edes arvailla...huh huh mihin tämä maailma menee...
      Mikä meitä Suomalaisia oikein vaivaa ?
      Ulkomailla ei edes maailman vanhimman ammatin harjoitajat tatuloi itseään koska ne karkoittaa asiakkaat niin Suomessa nuoret sotkee ja lävistää itsensä aivan tahallaan ylen syönnin lisäksi Johtuko tämä Suomalaisten huonosta itse tunnosta,sen takiako nuorten naisten pitää matkia jotain telvisiosta tunnettuja paksuhuuli hörhöjä ja sotkea itsensä vai mistä tämä järjettömyys johtuu

    • srgadsg

      Eihän se naiseus ja oma persoona iän myötä mihkään katoa. Mummumekkoisia hiirulaisia on liikaakin.

    • Tyyli on vapaa , mutta pakollinen : ) . Jos kroppa sen sallii niin mini päälle ja
      radalle !

    • Hamenainen

      Voi yli 60v. pitää minihametta. On tietenkin tilaisuuksia jonne minihametta ei kukaan voi laittaa. Hyvää makua aina tarvitaan, mutta minihanme ei ole ikäkysymys. Monet vanhemmat ihmiset ei halua pitää minihametta, kun tuntee ettei se sovi, mutta joillekin sopii hyvi.
      Itsekritiikkiä kyllä tarvitaan asiassa, kun asiassa.

      • .mollamaija

        Mieluummin minihame kuin 60-luvun 60-vuotiaan habitus jos olisi valinnan paikka.


    • Pohjimmiltaan näin

      Jokainen pukeutuu miten haluaa.

    • Eipaljastelulle

      Vanhempi nainen tajua nyt vain että se on siveetöntä kulkea liian vähissä vaatteissa julkisella paikalla.
      Kunnioita itseäsi ja muita sillä että pidät ne vaatteet päällä etkä kulje kaupungilla kuin mikäkin portto. Ei minihameita kenellekkään.

    • urts

      Ei näytä hyvälle, koska minihameella julkituodaan seksuaalisuutta ja vanhusten seksi....hmmm..onko sitä edes? Jos onkin niin siihen pitäisi säätää yhtä ankarat lait kuin bedofiliaan. Ja olipa mummo nyt millaisissa vaatteissa tahansa, kunhan on edes vaatteissa, niin pysyttelisivät nyt ainakin ruuhka-aikoihin poissa julkisilta paikoilta, koske ne ovat vain kiireisten ihmisten tukkona siellä. Kuvitellaanpa nyt vaikka kaupan kassalla: aivan kun se, että tavarat tosiaankin pitää maksaa, tulee mummoille aivan yllätyksenä ja sitten siinä aletaan kaivamaan kukkarosta jotain lomaliiroja ja vanhoja pennejä ja markkoja. Ojennetaan niitä kourallinen ja kysellään: "onko tässä, onko tässä". On siinä kourallinen romurautaa. Että vanhuksissa on muka viisautta ja v.tut, viisaissa vanhuksissa on viisautta, tyhmisä vanhuksissa on tyhmyyttä. Ei kai nyt se seikka, että kroppa alkaa prakaamaan ympäriltä tee kenestäkään viisasta! Think about that!

      • onko mukava

        Mies kadulla ilman housuja herättää mieli haluja sama naisilla kalu kovana mieli hyvänä


      • 59v

        Oletko miettiny että itsekkin vanhenet koko ajan ei 60vielä ole mikään rusina ja työelämässäkin mukana vielä useita vuosia, siihen ikään mennessä on viisauttakin kertynyt enempi tonne päänuppiin, voi jokainen pukeutua sellasieen vaatteeseen mikä tuntuu omalta. Sitten toi seksiasia tiedät sitten kun olet itse 60, eikä mielestäni liity vaatteisiin, hameisii ainakaan.


      • isaskar1

        mitähän tarkoita sanakka vanhuksien seksi. Luuletko ette ole aktiivisa yli 70:siä. Joidenkin seksielämä on loppunut sairauksiin toisen puolison kuolemaa. Tai johonkin muuhun mikä muuttaa elämän. Kyllä yli 70 vuotiaat vielä varsin aktiivisesti sängyssä puuhavat, Heillä on siihen jopa aikaa. Käyvät tansseiss ja eläkeläisten kutsuissa ja laivamatkat ja muut matkustelut ovat suosiossa. Sieltä löytyy kumppaneitakin joka lähtöön. Älkää edes kuvitekö, että iän mukana jotkut asiat jää pois. Ehkä ikä tekee rauhallisemmaksi vaikka toisiin se vasta vipinää saa aikaa. Jopa 80:sekin heiluvat vielä mukana ja jotkut vielä vanhemmatkin. Ei ikä saa oolla esteenä mihinkään mikä hyvältä tuntuu eiu edes vaatetukseen. Ei mintään muuta kuin tukka kammmataan ja menoks tai sitten kaljusta hieman sivellää pölyt siitä pois.


    • hannaharmiton

      Anna palaa vaan. Jos kerran itsestä näyttää itselleen kelpolta. Pikkusieluisia löytyy aina, niille parikymppisillekin.

    • Valmentaja;)

      Saa kulke jos on posliini ;-))!

    • Hermanni 12

      Minä olen 64v mies ja elin sen ajan kun minihameet astuivat markkinoille. Ehkä siksi minulle jäi se näkemys että se ei sovi vanhoille rusinoille. Aivan samoin kuin poninhäntätukka vanhalle miehelle. Jokainenhan saa toki näyttää miltä tahansa mutta mielestäni henkilöllä joka yrittää/kuvittelee olevansa kolmekertaa oikeata nuorempi kokee jotain kompleksia :)

      • Hermannipaapalle

        Jos koet itsesi vanhaksi rusinaksi, niin älä käytä minihametta:)


      • Oma kompleksisi

        Se, että sinä kuvittelet ei tarkoita sitä, että minihameeseen pukeutunutkin kuvittelee. Luule vähemmän, tiedä enemmän.


    • Siitä vaan rohkeasti, jos muuten tuntuu luontevalta. Ikä sen paremmin kuin mummouskaan ei ole mikään ongelma eikä este. Pistät muutenkin ao. hameeseen sopivaa, tyylikästä asustetta päälle ja menoksi. Jos joku rääväsuu soittaa suutaan on se pelkkää kateutta ja tyhmyyttä. Hyvää kesän jatkoa.... :-)

      -Pena

    • Kyllä kaikenikäiset voi käyttää min hametta, jos itsestä tuntuu hyvältä ja luontevalta. Kannattaa tunnustella omia tunteita..mikään vaate joka ei tunnu omalta ei saa oloa rennoksi. Omat tunteet ratkaisevat ei toisten rajoittuneet mielipiteet..ryppyotsaisia kannanottajia riittää..joka asiaan.

    • Tottakai!

      Ehottomasti voi pitää! Näin 24v nuoren miehen silmään näyttää hyvältä minihame vanhempienkin naisten yllä... :)

    • ....................

      Vastaus: Katsot vain, että laitat alle laadukkaat, tukevat ja peittävän väriset sukkahousut.
      Sääret olisi myös oltava sirohkot, ikään katsomatta. Siis minarin kanssa!

      Osanhan voit viedä myös mökille vilpoisiksi puutarhanhoito asusteiksi, niin pappakin tykkää. ;)

      • rwhj

        Vaimo 61 v ja uuh ju rupee seisomaan kun laittaa minihameen. Hyvin Siro hän on


    • ....................

      siivoa,,,jos oisit mun äiti kuolisin häpeestä jos joutuis samassa seurassa liikkumaan, ja onko kiva että läheisetkin häpeää...oma äitini on reilu 50 ja ihan ok vartalo, mutten mitään minaria halua päällään nähdä..kenenkään päällä...

    • 59v

      Eiköhän jokainen voi pukea päällensä mitä haluaa, jos jonkun mielestä kauheeta katsottavaa niin ei tarvii katella, voi kattella omaa kuvaansa peilistä.

    • Itseluottamus rapise

      No nyt rupesi kauhistuttaan :) Olen 57 vuotias, ihan tavallinen nainen ja olin juhlissa mekossa, joka on noin 10 cm polvien yläpuolle. Vähän arvelutti, mutta kun ei se niin pahalta näyttänyt peilin edessä ja jalkani eivät ole se huonoin kohta vartalostani ja on vielä kesäkin. Ja mekko oli laadukas ja hyvännäköinen. On se vaan jännää, että kun ikää tulee tällaisia rupeamme pohtimaan. Nuoret sensijaan vetävät päälleen joskus mitä sattuu, sopi tai ei. Lähes kaikkin näkyy, tiedä sitten onko sekään okein kivan näköistä :)
      Teinköhän suurenkin virheen .. :)

      • yks nainen

        Olen lähes ikäisesi ja juuri tuonmittaiset hameet ovat minulle kaikkein sopivimpia, joten niitä myös käytän. En edes ajattele, mitä muut siitä tuumivat. Kaikkien kannattaisi vaan unohtaa kokonaan toisten ajatukset pukeutumisen suhteen ja pistää päälleen ne vaatteet, joissa viihtyy.


      • vuosista viis
        yks nainen kirjoitti:

        Olen lähes ikäisesi ja juuri tuonmittaiset hameet ovat minulle kaikkein sopivimpia, joten niitä myös käytän. En edes ajattele, mitä muut siitä tuumivat. Kaikkien kannattaisi vaan unohtaa kokonaan toisten ajatukset pukeutumisen suhteen ja pistää päälleen ne vaatteet, joissa viihtyy.

        Tähän on minunkin pakko sanoa,että "näinhän se on."
        Päälleni laitan juuri sen mittaisen hameen,jossa itse viihdyn.Ja siihen vielä lisään,ettei yhtään haukkua ole tullut,paremminkin olen kehuja saanut siitä,että olen niin hyvin säilynyt. Ei tässä nyt silti omakehu haise,mutta kieltää ei voi,etteikö itseluottamusta tuollaiset kommentit kasvattaisi.
        Uskalletaan siis olla sellaisia,kuin itse haluamme.


    • mux1

      Kaikki on suhteellista. Huvittaa moni negat. kommentti...Isoäiti eli mummo voi olla jo 31 vuotiaana. Silloinko pitäis jo kiikkustuoliin mennä istumaan ja laittamaan kaikenpeittävät kauhtanat päälle ettei vaan kukaan näe jos reisi vilahtaa tai tai yläosaa jos on liian "paljastava" toppi päällä, näinkö muka? Hah, ja ton mukaan ei sit voisi mennä rannalle ottaan aurinkookaan...Kyllä siellä näkee kaikennahkasii "mummoja" ja Pappoja siellä rannalla vain pienet kankaanpalat päällä! Ei voi ajatella että en voi sitä ja en voi tätä tehdä kun joku kattoo tai ajattelee...Kyllä ne monet miehet esittelee isoja läskimahojaan härskisti ja kuivakkaita ihojaan ja silti ajattelevat olevans a niin hurmaavia mielestään. Ja ei ole iästä kiinni. Moni 20-30 -vuotias kulkee pienissä paljastavissa vaatteissa ja maha pömpöttää ja selluliittireidet paljaana, onko se sitten hyäksyttävämpää, voi olla yhtä kauhean näköistä oli ikä sitten mikä tahansa...Eli ei oo ikäkysymys todellakaan!

    • Mummå

      Suomen laki ei tietääkseni kiellä mummoa pukeutumasta, mihin vaatekappaleeseen haluaa.

    • minihame mummo

      Tottakai voi kulkea minihameessa, eihän kuusikymppinen mikään ikäloppu ole! Kun ikää karttuu ei se tarkoita että täytyy alkaa pukeutumaan tanttamaisesti. Sitä voi aivan hyvin olla tyylikäs minihameessa tai tyylitön riippuu hameen pituudesta.

    • isofaija

      Ota Aira Samulista mallia... ja opiksesi, mitä voit ja miten ihminen voi elää loppuunsa asti! Vaikka ei Aira Samulin lopu.

    • Mummo vain sukua

      Ihanat sukat,ihanat kengät. Nainen vaan näyttää pidättävän pierua.

    • Mies 48

      Todellakin voi käyttää jos siltä tuntuu,kuka voi mennä sanomaan mitä saat laittaa päällesi ja mitä et;)makuasioista ei voi kinata,tai no voi tietty mut jokaisen oma asia.!!

    • gångi

      menneiden aikojen ... nykyisten aikojen ... se on sillälailla .... hah hah ja mitä nuorempi sitä keveämpi lempi vai olisikos se ihmeempää poistaa - ei Lempi

      • fanitustaja

        Täällä palsralla on ysk profili jossa rouvalla on leginsit ja kesämeko. On kaunis!


      • Takealookattheirlegs

        Auliisti ystävättäresi ja sisaresi sitten kyllä paheksuvat valintojasi. Ja kas, mistäköhän se johtuu?


    • äiskä + mummo

      Itse olen kuuskymppinen, pukeudun ihan niinkuin itse haluan,
      kukaan ei ole tullut sanomaan ettei tuo sovi minulle.
      Pidän nuorekkaista vaatteista, ja sävy sävyyn,
      eikä mun vaatteeni ole yksin omaan tumma sävyisiä, tilanteen mukaan.
      Kokoni on 36 -38 valmistajasta riippuen, pituutta on 170 ja painoa 62,
      eikä nahkat roiku,
      töitä kaiken tämän eteen joutuu tekemään että pysyy oikeissa mitoissa.
      Asun maaseudulla, teen oikeita maatalon töitä...

    • senkuvaann

      Miksikäs ei vois mutta vähän hölmöltä se näyttää,Etenkin jos on korkkarit ja hajalliset nailon sukkahousut.Sekä yläosa avonainen mistä rinnat pursuaa ulos puoliksi.Siihen vielä takkuset hiukset joihin laitettu lakkaa ylenmäärin,ripsarit valuneet melkein poskille ja kirkkaan punainen huulipuna joka lähtenyt osin pois..:D=D

      • Siitä vaan ??????

        Ja millaisissa ympyröissä mahtaa yllä olevan tekstin kirjoittaja liikkua. Moisia ilmiöitä en ole nähnyt koskaan, enkä missään.
        Humalaiset, kännissä ja aineissa sekoilevat, jotka eivät hallitse elämäänsä. Onko sellaisia edelleen jossain. Luulin heidän kuolleen sukupuuttoon ja vuosia sitten.


    • mini ja max

      ....kuka stä on arvostelemaan,jos tuntuu siltä ,niin pidä. Eipä nuorten tyttöjen pursuavat ihratkaan mitään kaunista katsottavaa ole,mutta jos tykkää vaateista ja ei vielä haittaa niin siitä vaan,on sitä nähty kaikenlaista kulkijaa ja hyvin mahtuneet joukkoon. Tärkeintä asiassa on,että on ne vaatteet.

      • täydellinen--

        Minua inhottaa koko jatiseminen.
        Pitääkö ihmisen pukeutua toisten vai omaksi ilokseen?
        Itsekkäitä ihmisiä tuntuu olevan paljon, jotka laativat muille lakeja.

        Noudattanevatko itse niitä, Luoja tietää, vaan ei kerro.
        Kehittymätöntä arvostella ilkeästi aina ja kaikkea.


      • sekä että
        täydellinen-- kirjoitti:

        Minua inhottaa koko jatiseminen.
        Pitääkö ihmisen pukeutua toisten vai omaksi ilokseen?
        Itsekkäitä ihmisiä tuntuu olevan paljon, jotka laativat muille lakeja.

        Noudattanevatko itse niitä, Luoja tietää, vaan ei kerro.
        Kehittymätöntä arvostella ilkeästi aina ja kaikkea.

        Omaksi ilokseen mutta toiset huomioon ottaen!


    • Ehdotus tämäkin

      Kysykääpä tyylikonsultti Kaarina Suonperältä hän tietää!

      • :)))

        Tietää? Miten tätä asiaa voi kukaan tietää?


    • nirppanokka

      Pukeudu kuten haluat. Siististi, toisia kunnioittaen.

      En ikäihmiselläkään halua katsella karmeaa selluliitti-mömmö ihoa, tursuavaa läskiä, rehottavia karvoja, täysin kurttuista ja hoitamatonta ihoa.

      Hyvin hoidettu ja huota pidetty kroppa on kaunis - olipa ikä mikä tahansa.

    • Elämä on

      Tottakait! Ei se ole iästä kiinni. Näyttäväst voi pukeutua niin monella tavalla. Niin hyvällä kuin huonolla maulla.

    • läpeensätyytyväinen

      viitta kuuluu kaikkille puhumattakaan norsunkorville

    • Tottakai voi pitää! Tänä päivänä se ei ole millään tavalla muusta poikkeavaa. Ja lisäksi nuoret miehet saattavat pitää näkemästään!;)

      • katsele ikäisiäs

        Mistä nuoret miehen alut eivät pitäis, reittä ja rintoja näytille vaan.
        Kyllä nainen tekee itsestään halvan näköisen vesirajan juuri peittävällä liehukkeella.


    • madx

      Nuorena kuljin suorissa housuissa ja farkuissa, koska ajattelin säärteni olevan rumat (mielestäni länkisääret, suorat ’sisäpuolelta’, mutta ’kurvikkaat’ ulkopuolelta). Kerran laitoin minihameen tanssilavalle ja tuttu tanssittaja sanoi, että nyt hän ymmärtää, miksi en käytä hametta! Toinen kerta: vastaan tullut rohkeassa mielentilassa oleva mies sanoi, ”onpa upeet sääret”.

      Käytin ’hippiaikana’ pitkää hametta ja sain tummaverikkönä romanitanssittajan, jolle kättelyssä valitin etten osaa tanssia ’heidän tavallaan’ :). No, mukautuminen hyvän viejän taitoihin ei ollut ongelma ja taisivat kaikki paikalla olevan ’roturyhmän pojat’ tanssittaa minua, hyvää tanssijaa, pitkine hameineen :D
      Siispä maxihame, sääreni peittävä, oli hyvä, parempi kuin minihame!

      Nyt, 60 -ikäisenä (ja hiukka aikaisemminkin aikuisena :)) olen peiliovista katsonut sääriäni ja arvatkaa, onko harmittanut? Sääreni ovat oikein kauniin muotoiset! Luulin huonon itsetunnon ’innoittamana’ kohteliaisuuksien olevan jonkinlaista ilkeilyä!

      Mitä olenkaan elämässäni menettänyt!? :D

      No jaa… Hyvä koulutus, pitkä ’erikulttuurinen’ avioliitto, kaksi lasta, kaksi lapsenlasta, oma iso asunto, hyvä toimeentulo, vuosittaiset ulkomaanmatkat, rakkaus erilaisuuteen ja sen hyväksymiseen – toisilla… :D

      Ehkäpä väärinymmärrykseni minihameesta ja sääristäni onkin antanut tämän elämäni; mitähän minusta olisi tullut jos olisin uskonut omaavani upeat ’minihamesääret’… :D – vai alkaisinko nyt ikääntyneenä leskenä käyttää… :D

    • KiinnostunutNaisista

      Vanhempi nainen lyhyessä hameessa jos on hyvät ja pitkät sääret sekä kroppa kunnossa niin korkokengät vielä säären jatkeeksi sekä jakkupukutyyli niin alkaa näin nuorempaakin miestä kiinnostamaan kummasti!!!

      • Nuorempi MIES

        Ehdottomasti samaa mieltä. Ei kannata välittää kateellisten tyttösten kommenteista.


    • Ouh Yeah

      Kireät minihameet ja tiukat nahkahousut jalkaan vaan :) kypsät naiset ovat Kauniita!

    • rohkea rokan syö

      Naisen ikäähän on sääristä vaikeinta arvioida. Ei muuta kuin lyhyt hame ja tiukka paita niin katseet kääntyy kummasti.

    • Jeppis jepulis

      Jos on hyvä pérse niin sit voi pitää minihametta vaikka oiski 60 vuotias mummo

    • samalta se pilu

      maistuu oli hame lyhyt tai pitkä....

    • Kommenttti ...

      Sen kun teet miten haluat, vaikka kieltämättä mummo minihameessa näyttää kyllä aika naurettavalta.

      • +++++

        Minusta Aira Samulin on upea.


    • Oonaaa

      Ei ikä sitä ratkaise vaan vartalo. Mutta minusta silti on tyylikkäämpää laittaa päälle polvipituinen hame kuin mini.

    • mää

      Kyllä vain kuusikymppinen nuorekas mummo voi olla kasvoiltaan ryppyinen rusina , kun polttaa ketjussa tupakkia, niinkuin naapurissa asuva mummo, joka on tukehtua limaiseen tupakkayskäänsä, hyi hitto!

    • Ilman muuta

      Tottakai voi pitää minihametta ja shortseja jos niistä tykkää. Ei ikäluku ole mikään vankila, ei ikänumero estä, rajoita tai kiellä olemasta minä. Monista ei nykyisin tiedä päältäpäin ovatko 40 vai 60 vai 70-kymppisiä. Eli ilman muuta minihameet päälle varsinkin kesäisin helteellä. Kamalinta ovat ne itsensä verhoajat hellesäälläkin kun pitävät pitkää lahjetta ja kuumia hihoja ja sitten hiki valuaa ja haisee pitkin otsaa, naamaa ja kainaloa. Miksi?

    • kahdenäiti

      Jos vartalo on siinä kunnossa, että kestää minihameen, niin siitä vaan laittamaan päälle.

    • Eihän kaikki ole mummoja vaikka ovat kuuskymppisiä. Minihametta voi pitää jos on sääret joihin mini sopii.

      • kyllä ​​jalat on oltava houkutteleva! ja niiden välillä liian, täytyy olla makea


    • juu toki

      Välillä tuntuu että tuo on jopa yleisempää vanhojen naisten keskuudessa kuin nuorten. Ei ehkä nyt kesähelteillä mutta viileämpinä aikoina. Jonkinlainen reaktio huomion vähenemiseen kenties? Mutta mikäs siinä, antakaa mennä vaan.

    • 8-11

      Suomi apinoilla puhe jatkuu.....

    • Miehillekin minihousut?

      Essolla on monesti keskusteltu minihameiden sopivuudesta vanheneville neitosille. Me hövelit essolaiset emme vastusta tätä minihamemuotia, jos vanhempi neitonen on riittävän rehevä ja paljastetuilta osistaan vielä katsottavassa kunnossa. Ihan tasapuolisuuden vuoksi vanhemmille miehillekin pitäisi suunnitella minihousut, jotta neitosetkin pääsisivät Essolla katselemaan todellista mieskomeutta.

      Seksi-Sulo suhtautuu jotenkin penseästi miehisiä ruumiinosia korostaviin minihousuihin. Jos miesten minihousut tulisivat Essolla yleisesti käyttöön, niin silloin Sulo voisi menettää erityisasemansa neitosten silmissä, sillä nämä saattaisivat katsella mieluummin Kalu-Kallen minihousuja, jotka paljastaisivat enemmän miehistä komeutta.

    • Krapumerta 7

      Aivan hyvin, jos ei oo nyt mikään "rollaattorikroppanen" raja se on rajallakin, viestittää mies Pori ja 51 vee MOI

    • ihanat mummot

      hyvä mummo käytä vain .luulenn että siinä moni nuorempi on hämillään .
      luulen että on hyvät saaret vielä ...
      ja paljon muuta

    • 20 v poju

      itse ainakin tykkään katsella vanhempia naisia minihameissa.

      • tätinen

        Sulla sitten useampikin minihame?


    • phyi

      Vain horot pukeutuvat minihameisiin, ovatpa nuoria tai vanhoja.

      • 16-1

        Sanoo apina ilman järkeä.


      • Kyllä nainen voi pukeutua minihameeseen jos pokka pitää, siinä täytyy kuitenkin olla tyyliä. On minihameita ja "minihameita", kokonaisuus ratkaisee.


    • Herrasmiehen neuvo

      jos kroppa on siinä kunnossa ja itseluottamusta riittää niin miksi ei ?

    • mielestäni paras maku ja paras aika ja paras hauskaa on 60 vuotta vanha naisen kanssa ! Haluan tavata jonain päivänä tämä nainen!

    • kivikova99

      Minä olen 23 ja panen 60 vuotiaita. Parhaitahan ne on joka suhteessa.

    • Isoisä

      Minun vaimoni on 54-vuotias mummo, jonka keho on kuin 38-vuotiaalla. Siis rasva-arvot, painoindeksi jne. Pitäisikö hänen pukeutua pitkään mustaan hameeseen? Mielestäni ei. Hän on kaunis niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Ja joka vuosi kauniimpi.

    • pejooni ite

      jos oot toi,tai ton näkönen, kun tossa kuvassa ei kannata ylipäätään näyttäytyä missään ,peli on jo menetetty.

    • tyllikylli

      Minäkin jo aikuinen ja ei ole nuorempana näin kauniita vaatteita edes ollut olemassa. Tottakai ostan just ihanat ja kauniit vaatteet ja laitan päälle minihameet ja leggingsit ja korsetit ja kaikki ne ihanat vaatekappaleet mitä tykkään.
      Niin kauan kuin itse voin päättää niin puen päälleni vain kauniita vaatteita. Tykkään muutenkin, että ympärilläni olevat ihmiset iästä riippumatta laittavat sievää päälle. En oikein ymmärrä miksi pitää vanhana puke ihme mummomekkoja tai tai kenkiä vai onko heidän tyylitajunsa ja makunsa vain sellainen. Älkää kukaan pukeutuko niin kuin jokin käsite tietystä iästä määrittelee vaan pukekaa sitä mikä on teistä kiva.

    • Pirre*

      Ei, ainakaan tämä mummo, mutta muut tehköön niinkuin hyvä tulee ja ..pokka pitää.

      • Pirre*

        p.s. saanko laittaa pitkikset?

        :/


      • Ihailijasi nro 50000
        Pirre* kirjoitti:

        p.s. saanko laittaa pitkikset?

        :/

        Uskon, että Pirre on aina hillityn tyylikäs ja viisas oma itsensä missä ympyröissä tahansa.


    • suppotaalasmaaaa

      Povea sopii näyttää aina, iästä riippumatta :)

      • Niin, muusta viis kunhan tissit näkkyy :)


      • Halloota vaaaaaan

        Povea esittelevä minihame??????????


    • Kyllä saa ja PITÄÄ käyttää ;)

    • Barffing

      Aikoinaan ompelunopettajani sanoi: viis muodista, on parempi mennä peilin eteen ja katsoa mikä itselle sopii.
      Minusta se pätee tähänkin päivään.
      Mikä itselle sopii, on hyvä.

    • Änkyräkonservatiivi

      Ei missään nimessä. Mummon seksikkyys perustuu mummouteen, ei minihameeseen. Sininen mekko, jossa on valkoisia palloja on maximaalisen seksikäs asu mumolle. Minihame kuuluu niin 60-luvulle. Jos haluat jotain leikkipoikaa, niin ehkä se minihame käy, mutta jos olet oikeasti miehen perässä, niin en kyllä vilakisisi kahta kertaa.

      Eli ohje sinulle:

      Haluat varttuneen konservatiivisen miehen, jolla on jo vatsaa (kennellä ei ole tässä iässä): laita se polkapilkuinen sininen mekko päälle ja alle mitä uskallat, jos mies on oikean perässä.

      Jos haluat leikkipoikaa niin pukeudu niin kuin lystäät.

    • Lakukakka-ketju

      Pazkaa tulee tuutin täydeltä. Huh..huh...huh...huh...

      • niin suloinen oot!

        Tottakai tulee, mihin se sieltä muualle menisi? Viisaat sanovat: Tyhmän pään takia kärsii koko ruumis eli vartalo. vartalo pitää kehittyä iän myötä, miehet miehiksi ja naiset naisiksi. se vartalo on jokaisen oma, jokainen päättää omasta vartalostaan, miten käyttää ja miellyttää!.Ennenkaikkea tasapainoisuus ja mielenrauha ja luonnollisuus ja toisen hyväksyntä sellaisena kuin on, me kaikki emme ole muokkautuneet täydellisiksi mannekiineiksi ja misseiksi yms.


    • Mr. Blackwell

      Vastaus: Totta kai, ehdottomasti kyllä! Tiedättekö, että sääret - siis jalat ovat hitaiten muotonsa muuttava kehon osa. Kasvot, rinnat yms. vanhenevat suhteellisesti huomattavasti nopeammin ja sääret ovat sitäpaitsi naisella ns. erogeeninen alue, joten tällä on suurta merkitystä. Siis vanhemmatkin naiset - käyttäkää vapaasti aivan niin lyhyitä minihameita kuin teitä kulloinkin huvittaa, myös ympärivuotisesti.

    • Tyylikäs lyyli

      Ihan sama mitä ihmiset pukee päälleen. Pääasiahan on että viihtyy omassa kropassa ja omissa vaatteissa.

    • hohhohhhooooooooo..

      Minu8n mielestä, aivan sama, miten tuonikäinen kurppa pukeutuu, vaikkei pukeutuisi ollenkaan. Kukaan ei juurikaan päällesi vilkaise, tuntematta myötähäpeää.
      Voitko myöntää että sinulla on jonkinasteinen paljasteluvimma? Pompitko ehkä pusikoista pikkupoikien eteen, takki aukji?

      • Yöäk !

        Mummon mini ei haittaa yhtään mitään verrattuna sinun pipipäiseen ja ala-arvoiseen ajattelumaailmaasi.


      • vaatteeton aatteet?

        Ei saa mummoja haukkua pedofiileiksi. tottakai pukeutuu ja ei hätyyttele alastomana pikkupoikia? höpsistä!


    • joujou2

      Jos löytyy niitä minihameita vesirajalla, heitä mäkeen!
      mummokin voi olla aina tyylikäs mummo kun osaa pukeutua arvokkaasti ja tyylikkäästi

      • 1tätönen

        Epäilen, että jos minä ikätoverisi vaeltaisin vaikkapa lähimaitokauppaan teinimäisessä minihameessa, minua arvioitaisiin kylähulluksi, eikä puolisokaan haluaisi tulla mukaan. Lomareissulla normit saattavat olla erilaiset.


    • tyyli-lyyli?

      Kerran näin työtehtäväänsä suorittavan kuusikymppisen, joka oli yhdistänyt merkillisen lyhyen hameen virkapukunsa jakkuun. Naisella oli rempseä maha, mutta olematon takapuoli ja hyvin ohuet jalat. Olen luullut, että virkapukuammatti edellyttää aina virkkapuvun käyttöä, mutta kai olin väärässä. Ammatillinen uskottavuus tässä tapauksessa oli nolla.

    • Pattipolvi

      Itse en ole miniä koskaan käyttänyt, on paksut pohkeet ja pattipolvet, vaikka muuten olen aina ollut hoikanpuoleinen. Mini ei sovi kaikille, yli 60-vuotiaalle sopii hieman polven yläpuolelle oleva hame, mikäli sääret sallivat. Vesirajamini näyttäisi naurettavalta.

      Paula Koivuniemellä on sääriin ja ikään sopivia hameita, olematta mauton. Tukevammat suomalaiset naiset ahtavat itsensä liian pieniin vaatteisiin, varsinkin nuoremmat. Sopivampi koko myös hoikentaisi. Tiukkuus ja paljastelu ei välttämättä tarkoita seksikästä.

      • obop ob

        Nythän me mummut voidaan käyttää aivan lyhyttä minihametta, kun tampoonin naru ei näy. Ei enään tarvita niitä tuppoja.


    • gustavo_1987

      ei kyllä 60vuotias mummo enään minhametta voi käyttää, eiköhän se mini hame ikä ole mennyt ohi jo kun täytit 25vuotta, vai mites ne asiat nyt menikää, ps hyvää kesää kaikille..

      • liitymummoon?

        Mummo on seksikäs ilman minihamettakin, kypsä ja seksikäs miestä ymmärtäväinen , lohduttaa ja tuudittaa uneen ihanaan miehensä, jota rakastaa. mummot on ihania rakastajia?


    • ulleFOX

      huhu tuulettakaa mun permainen toystoryni ;)
      mummot saa käyttää minihaamua ja kartanohametta !
      ehrottomasti!

    • liskopena

      mummoilla on oikeus taikuuteen. mummo SAA käyttää minihametta / pokemonruoskaa halutessaan, eikä kukaan tätä vapautta voi häneltä riistää. siwassa myyjä ei saa käyttää minihametta, vaikka olisi mummo.

    • a, a, aa

      lemmenliemet tulee...

    • Kuule älä tuossa iässä enää kysele muiden mielipiteitä... Jos huvittaa, niin minihame vaan ylle! Ja jos ei huvita, niin sitten ei!

    • Ex poikamiestyttö

      Kyllä voi käyttää ja pitääkin käyttää, jos itse minissä viihtyy!!! Viis muiden kommenteista ja katseista. Se on tärkeintä, mikä itsestä tuntuu hyvältä!!!

      Olen 5-kymppinen ns. poikatyttönä nuoruuteni viettänyt. Eli ei puhettakaan, että olisin minkään pituisen hameen päälleni laittanut...Nyt tilanne toinen: löysin hameet viiskymppisenä -ensin pidemmät ja nyt lyhyemmätkin. Liekö sitten viidenkympin-villitystä...mutta viihdyn hame päällä todella hyvin!!! Toki hameen "pituus" tilanteen mukaan...mutta kaiken pituisia löytyy kaapista!!!

    • jos niin

      Voi, mutta se voi näyttää tyhmältä.

      Minihametta voi käyttää sellainen jolla on jotain OIKEASTI mitä näyttää.
      Naisilla ei näytä aina olevan järkevää kontrollia tänä päivänä.
      Kotona ei varmaan ole edes koko vartalo peiliä.

    • puumamies

      no,kyllä jotkut 6-kymppiset näyttävät ikäistään nuoremmilta.itse flirttailin ns mummon kanssa,mutta en tiennyt sillä hetkellä hänen ikäänsä,ja kun vielä hameen alta pilkahti kiinteä pakara niin petihommiin mentiin ja ei valittamista,kaikki toimi:)no ihmisethän on yksilöitä ja vähän vaan hymähdin kuullessani oikean iän kun luulin suurin piirtein ikäisekseni..eli saa näyttää reittä.oma ikäni siis 40

    • Basichemmo

      Mun mielestä on ihan kivaa jos nainen käyttää hametta. Ja ihan piristävää jos kuusikymppinenkin uskaltaa käyttää lyhyempää hametta. Jokainen vanhenee eikä sitä kannata arkailla tuijottamalla virheitään. Kuka meistä nyt on täydellinen?

      Mä ainakin tykkään jos vanhempi nainen uskaltaa rikkoja vähän rajoja ja pukeutua nuorekkaasti. Tuntuu että enemmän naiset todellisuudessa pitävät tätä jonkinlaisena pukeutumisvirheenä. Mutta pukeutuminen on myös tapa jolla voidaan irrotella. Ja kesällä lyhyemmän hameen pitäminen naisella on varmasti paljon mielyttävämpää jos on lämmin. Ja ihan mukavan näköistä. Älkää olko liian arkoja. Suomessa muutenkin käytetään liian vähän hameita. Virossakin pukeudutaan paljon uskaliaammin erilaisiin hameisiin, ja siksi siellä miehen silmä lepää.

      • Käytä ja nauti huomiosta

        Hieno, fiksu mielipide Basichemmo! Olen itse 50 nainen, pieni, hoikka ja ihan kauniit sääret omistan. Käytän minihameita, en mitään vesirajaminiä kylläkään. Positiivisia kommentteja olen saanut pukeutumistyylistäni miehiltä, sekä naisilta myös. Poikkeuksetta ikäni arvataan aina paljon nuoremmaksi, sillä olen terveellisellä ruokavaliolla, sekä elämäntavoilla säilynyt myös rypyttömänä kasvoiltani. Terveet elämäntavat vaikuttavat myös mielialaan positiivisesti. Olen elämään uteliaasti suhtautuva, iloinen, hymyilevä ja joka päivästä ainakin jotain hyvää löytävä vihreäsilmä:)


    • ohjeellista

      60-vuotias nainen, jos haluaa pukeutua asiallisesti, voi pukeutua yhtä lyhyeen hameeseen kuin nuorempikin, eli istuttaessa hameen alareuna ulottuu vähintään kymmenen senttiä polvilumpion alapuolelle.

    • jusuli

      Kävin kylässä kerran...ja kuuskymppisellä naisella oli tosi lyhyt minihame & mustat verkkosukat !!! Videoin tämän ihmeen ja katsoimme sen .....Sanoi : Vittu,mikä näky !!!!!!

    • Kesätuulta

      Kuinka lyhyitä hameita 60-vuotias voi käyttää? Niin pitkiä että helman nostaminen paljastaa vielä jotakin.

    • iloa silmille

      jos on hyvät sääret niin vaika minihametta.

    • Voi hyvät hyssykät

      Sinnuu.Sinä pidät juuri niitä vaatteita mitä haluat.Älä alennu tuohon "mitähän muut aattelee" linjalle.Ne aattelee ja puhuu sinusta kuitenkin.Et koskaan voi miellyttää kaikkia joten minihametta vaan päälle ja ulos jos niistä tykkäät.Kaunis nainen ja minihame on lyömätön yhdistelmä,niistä myö miehet tykätään :-))))
      t,Jalmari

    • pikkuhamonen

      Olen todella nuorekas 70-kymppinen. Pidän lyhyistä hameista, eivätkä ne näytä ylläni lainkaan hullulta.

      Muistakaa Aira Samulinia. Hänelle ei lyhyt hame tai muut nuorekkaat vaatteet ole mikään ongelma.
      Ei minullekaan. Sorja olen vieläkin ja kaunis myös minihameessa. En houkuttele ketään lyhyellä hameellani, mutta pikkuhamonen tuntuu mukavalta päälläni ja söpön näköinen olen kuulemani mukaan. Tosin minua luullaan 40-kymppiseksi aivan todella.

      • nii?

        No mitä siitä sit?


      • Pirre*

        *Haukotus*


      • tämä on nähty
        Pirre* kirjoitti:

        *Haukotus*

        Sinäkö näitä tyhjänpäiväisiä juttuja käyt nostelemassa?
        Tosi järkevä kommentti sinulta.


    • jes jes

      Hame kun hame, se näyttää hyvältä olipa vanha tai nuori, jos kropassa riittää näyttävyyttä.

    • Kodinhoitoteknikko

      Miksi moista kyselet? Asia on ihan omassa valinnassasi. Itse tykkään katsella naisia minihameessa, kaiken ikäisiä. Eikä nyt kuusikymppinen mikään mummo vielä ole, c'mon now.

    • 18+7

      Laita vaan päälle, olisi hienoa nähdä sinut. Kaunis näky varmasti. :)

    • ei nirppanokka

      Miksi jossain iässä pitäisi alkaa teeskennellä olevansa mummo, jos ei itseään mummoksi tunne.

      Minihamonen vain päälle, jos siltä tuntuu. Toki toiset voivat olla hieman kateita, mutta nokka pystyyn ja menoksi.

    • kurnauksis

      Vyötärönauha tai vyö on lyhin. Älä laita lyhyempää.

      • vyötön yö

        Veit jalat suustani.


    • jee jee jee beadles

      Juu ja ilman mitään on kaikkein lyhyin. Mutta paras on pikkuhamonen tai hulmuava, hieman pidempi helma.

    • yesyes

      Ilman hametta on hameeton eikä minihameinen.

    • kalkkis1

      Olen 50-vuotias naisihminen ja minihametta en päälleni laittaisi, vaikkakin olen siro.
      Häpeäisin silmät päästäni: 50-vuotias minihameessa.

      Ajattelin jo nuorena, että kyllä viisikymppinen on VANHA ja nyt viisikymppisenä totean saman asian: 50-vuotias on oikeasti vanha.

      Mihin meiltä on kadonnut terve arvostelukyky ja suhteellisuudentaju?
      Annetaan viimeistään nyt tilaa nuoremmille-meidän aikamme on jo auttamattomasti ohi. Valitettavasti, hyvät naiset.

      Olin ihmeissäni, kun muuan viisikymppinen rouva tuskaili että hänellä on harmaat hiukset jo " näin nuorena." Ihan oikean väriset hiuksethan hänellä jo on ikäänsä nähden mielestäni, vai mitä mieltä olette?

      Tekisi mieleni joskus jutella vanhempien naisten kanssa vanhuudesta, mutta eihän kenenkään kanssa voi jutella asiasta, koska nykyään naiset elävät harhassa. Tuntuu liian pahalta huomata olevansa vanha, ymmärrettävästi. Minusta on parempi katsoa tosiasioita suoraan silmiin ja pyrkiä siihen, ettei enää kärsi siitä, että on vanha. Pitää keskittyä tosiasioihin ja yrittää hyväksyä karut totuudet ihmiselämästä.

      Se ei ole helppoa, mutta uskotteko-kun ne hyväksyy, sen jälkeen seuraa todellinen henkinen vapaus ja on ihanaa olla vanha-se ei aiheuta enää mitään kärsimyksiä.
      Tsemppaan kaikkia naisia pääsemään henkiseen vapauteen, mikä liittyy ikääntymiseen-se tie kannattaa kulkea.

      Odotan arvokasta käyttäytymistä ikäihmisiltä. Vaikka olisi kuinka vanha, on silti hauskaa pukeutua tyylikkäästi ilman ylilyöntejä.

      Mitäs mieltä olette tästä ideasta: tässä vääristyneessä maailmassa me 5-kymppiset ja vanhemmat voisimme kehittää uuden tyylisuunnan: kuinka vanheta tyylikkäästi. Näyttäisimme nuoremmille esimerkkiä: ei ole kauhun paikka tulla vanhaksi, päinvastoin.

      Katselkaa vaikka netistä kuvia epäonnistuneista kauneusleikkauksista ja miettikää, mihin kärsimykseen kaikki joudumme, jos yritämme olla ikuisesti nuoria? Järkyttävää, että jo teini-ikäiset tytöt hankkivat itselleen silikonirinnat. Mihin kärsimykseen ihmiskunta joutuukaan tulevaisuudessa, koska vanhuus ja kuolema ovat vääjäämättömiä. Aika, jota elämme, on sairas.

      Huumori ja lempeys kaunistavat vanhaa ihmistä, eikä vanhuuden tarvitse merkitä henkistä kalkkeutumista. Minä olen suosiolla kylläkin myös kalkkis, ei haittaa.

      Äitini on kohta 80-vuotias, hänestä ei tosin ikinä uskoisi ja olen selittänyt hänelle tätä nuoruuden harhaa, ei hänkään näytä sitä käsittävän/hyväksyvän. Nykyään viisikymppinen nainen ei voi puhua edes vanhan äitinsä kanssa vanhuudesta. Hymyilen joskus itselleni salaa. Ei kukaan ota meitä vanhoja yleensä muutenkaan tosissaan, vähiten, jos laitamme vielä minihameen päällemme.
      Sitten ehkä meidät otetaan tosissaan, jos osaamme käyttäytyä arvokkaasti. Ollaan ikämme arvoisia.

      • mitäs me vanhat

        Juu, aletaan vanhoiksi jo 2-kymppisinä, etttei vain unohdu.


    • kyllä voi

      kulkea kun sen hameenalta löytyy kiimanen,kostee mirri mikä sen kiihottavampaa.he "eivät enää kysele kuin teinitytöt et sattuux se"

      • olen ollut!!

        60v. naisen kaa sängyssä huis kyllä vatkas kovanlihan pehmeex alle aikayksikön"veltosta,velttoon"nuoremmat naiset ottamaan oppia"


    • jee jee beadles

      Aina löytyy tiukkapipomummoja, joiden mielestä kaikkien toistenkin on näytettävä mummolta. Ikä ei määrää, millaista hametta tai yleensä vaatteita kukin haluaa pitää, vaikka pipo tiukalla kulkevat niin yrittävätkin manipuloida.

      Olen reilusti 60-kymppinen ja näytän tosi nuorelta. Pidän pitkiä ja lyhyitä hameita. Toki tilanteet määräävät, kuinka pukeutuu, mutta vapaa-aikana pidän somia, lyhyitä hamosia, jotka myös pukevat minua hyvin tyttömäisen olemukseni vuoksi. Toki se joitakin harmittaa, mutta mitä siitä piittaan.

      Syntymävuosi ei saa minua tuntemaan itseäni vanhaksi.
      Säälin ihmisiä, joiden on pakko pukeutua vanhanajan tyyliin huiviin ja pitkään mekkoon. Kulkiessani mieheni kanssa mieheni on minusta ylpeä ja siitäkin, kun paaaaljon nuoremmat miehet tuijottavat minua. He eivät tuijota siksi, että pukeutumiseni herättäisi huomiota, vaan siksi, koska näytän hyvän näköiseltä, eikä todellista ikääni arvaa sen enempää naamasta kuin vartalostakaan. Liikun kuin nuori tyttö, keveästi askeltaen. Mieheni on todella tyytyväinen. Aira Samulin tai Pirkko Mannola jäävät kyllä toiseksi nuorekkuudessa.

      Inhoan ihmisiä, joilla on pakkomielle laittaa toiset samaan ahtaaseen karsinaan, kuin missä he itse elävät.

    • kalkkis1

      Toivottavasti et loukkaantunut, joka vastasit tuolla ylempänä.
      Mitä se minuakaan auttaa, vaikka eräs 24-vuotias ihminen järkyttyi kuullessaan ikäni-hän luuli minua rutkasti paljon nuoremmaksi, mitä olen.

      Olen 50-vuotias naisihminen, en ikuinen kolmekymppinen ja minihametta en päälleni laita. En kulje huivissa enkä mummonvaatteissa, enkä kuvittele enää olevani nuori.
      Minusta on lopultakin ihanaa olla vanha.
      Kuulun sukuun, joilla on hyvät geenit ikänsä suhteen-ovat pitkäikäistä ja tervettä sukua, monet heitä näyttävät huomattavasti ikäistään nuoremmilta.
      Tunnen myötähäpeää, koska kaksi vanhempaa tätiäni värjäävät hiuksiaan.
      Jos joku esim. kuolee 70-vuotiaana, he sanovat: kuoli suhteellisen nuorena. Yli 90-vuotiaat ihmiset ovat tavallisia suvussa. Mummo eli 98-vuotiaaksi, toinen mummoni täyttää lokakuussa 100-vuotta. Mutta: eivät geenitkään tee ketään iältään yhtään vuotta nuoremmaksi. Mitä mieltä olette tästä näkemyksestä: eikö iäkkään ihmisen pitäisi käyttäytyä ikäänsä sopivalla tavalla? Miksi se on niin vaikeaa myöntää olevansa vanha? Huomaatteko, millaisen aivopesun uhreja olemme? Olisin halunnut elää 1800-luvulla.

      • kalkkis1

        Lisäys: mottoni ikääntymisen suhteen menee jokseenkin näin:

        naisen olisi hyvä tajuta 40 vuotta täytettyään, ettei nuoruuteen enää ole paluuta.
        Parasta ruveta psyykkaamaan itseään, jotta ainakin viidenkympin molemmilla puolilla, mahdollisimman pian, olisi sinut ikänsä kanssa.
        Kauneus ja viehätysvoima ei ainakaan lisäänny, päinvastoin.
        Olen realisti. On julmaa, että meidät naiset arvotetaan ulkonäkömme perusteella.
        Miten siis sinä, jos olet 60-vuotias, tulet pärjäämään tulevaisuudessa asian kanssa?
        Voi olla, että sinulla tulee olemaan hyvin vaikeaa.
        Minusta on paljon helpompaa olla suosiolla vanha, kuin huijata itseään.


      • Siitäs sait
        kalkkis1 kirjoitti:

        Lisäys: mottoni ikääntymisen suhteen menee jokseenkin näin:

        naisen olisi hyvä tajuta 40 vuotta täytettyään, ettei nuoruuteen enää ole paluuta.
        Parasta ruveta psyykkaamaan itseään, jotta ainakin viidenkympin molemmilla puolilla, mahdollisimman pian, olisi sinut ikänsä kanssa.
        Kauneus ja viehätysvoima ei ainakaan lisäänny, päinvastoin.
        Olen realisti. On julmaa, että meidät naiset arvotetaan ulkonäkömme perusteella.
        Miten siis sinä, jos olet 60-vuotias, tulet pärjäämään tulevaisuudessa asian kanssa?
        Voi olla, että sinulla tulee olemaan hyvin vaikeaa.
        Minusta on paljon helpompaa olla suosiolla vanha, kuin huijata itseään.

        "kalkkis1"
        Olet väärässä, jos ulkomuodosta puhutaan, kuten nyt puhutaan.
        Hyvin monilla on 60 vielä kauniit sääret ja vartalo joita ei tarvitse piilotella.
        Toisilla taas on kovastikin romahtanut ulkonäkö monin eri tavoin.
        Johtuuko perimästä vai onko henkilö ollut liikunnallinen vai onko ollut välinpitämätön
        terveytensä suhteen. Myös sairaudet saattavat rasittaa toisia enemmän.
        Mitkä kortit on ihminen saanut ja miten niillä pystyy pelaamaan, on ratkaisevaa.
        40 on elämänsä huipulla joka suhteessa, minä ainakin olin.


    • Ervasti

      Kuusikymppinen on nuori
      mieleltänsä huori
      hän voi pimppiä antaa
      ja minihametta kantaa

      Minun vaimo on 65
      mitä siitä siis
      naidaan harva se ilta
      ja uusintaa pyytelee Tilta

    • jee jee beadles

      On vanhanaikaista yrittää olla vanhempi kuin mitä itse tuntee. Olen sitä mieltä, ettei kenekään tarvitse alkaa tuntea itseään vanhaksi jonkun luutuneen käsityksen mukaan, missä iässä kuuluu pukeutua muka ikäistensä mukaan.

      Nyt on uusi aika, ja jokainen saa pukeutua oman makunsa mukaan. Jos joku haluaa näyttää vanhalta jo 40-vuotiaana, niin se on hänen oma asiansa. Mutta se, että kerjää toisten mielipiteitä oman uskomuksensa tueksi, niin kertoo jo epävarmuudesta omaan mielipiteeseensä.

      • dirlandaa...

        Kyllä jokainen ylipainoinen ja vähemmän kaunis nainen haluaisi peiliin katsoessaan sutjakan vartalon ja sorjat sääret. Ja ostaisi sitten mielellään sen minihameen, mutta joutuu ostamaan sen tantun, johon mahtuu, ei sitä kaunista, johon minä sujahdan:)


    • model

      Tein tänään vanhasta tyynynpäällisestä shortsit. Tuli hyvännäköiset. Laitoin kuminauhavyötärön. Toisesta samanlaisesta tein puseron.

      Kyllä pullerona on mukavaa. Ei ole paineita shoppailuun :)

    • jee jee beadles

      Heh heh, vai vaikeaa hyväksyä itsensä vanhaksi. Lukaisin tuon tekstin tarkemmin vielä!

      Ei varmasti tule olemaan vaikeaa. Näkö ei ole ongelma, sillä perimäni pitää minut nuorennäköisenä lopun ikääni, mikäli jokin sairaus ei yllätä ikävällä tavalla.
      En omalle kohdalleni hyväksy kauneusleikkauksia tai muita erittäin keinotekoisia ulkonäkömuokkauksia. Toki joku, joka haluaa nuorennusleikkauksen, voi minun puolestani tehdä sen aivan vapaasti. En arvostele, sillä ulkonäkökysymys ei ole päällimmäinen asia elämässäni, vaan se, kuinka me kaikki oppisimme olemaan inhimillisä toisiamme kohtaan.

      Hyväksyn täysin, enkä arvostele heitäkään, joilla on paino-ongelmia. Tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, mutta en arvostele myöskään telttamaista pukeutumista tilanteen niin pakottaessa. Onhan telttamainenkin asu kaunis, jos vain kantaa sen ylpeänä omasta itsestään selkä suorana noin niinkuin kuvaannollisesti

      Vanha sanonta. "Elä ja anna toistenkin elää" pätee tässäkin asiassa. Asu kuin asu, jos siinä itse viihtyy, sillä sehän on tärkeintä.

    • mummovanhus

      Kyllä voi ;) niin teen minäkin hihihii

    • kkk1327

      Ei pitää miettiä että mitä voi pitää tai ei .Laitta päälle jos tuntuu omasta mielestä hyvälle eikä tarvii välittää muiten mielipiteistä.Täällä kun moni 20-30vuotias näyttää viisikymppiselle ja päälle.Kaikki riippuu mitä siellä vaateiten sisällä on.Kyllä 50-60 vuotias on kaunis ja seksikas.Vaatet tekee aika paljon ja meikki myös ratkaise.Kohtuudella ja sopiivasti,lopputulos on hyvin seksikäs.Pukeutumisessa pitäisi ottaa oppia Italiasta.Siellä ihmiset yleensä pukeutuu tyylikkästi iästä riippumatta.Ei ikä vaikutta tyylikyyteen vaan kokonaisuus.

    • mitäs me ihanaiset

      Onpa hauskaa, että aloitukseni herätti keskustelua ja ylläpitokin näkyy pitävän sitä esillä. Nyt ihmettelen, mistä johtuu, että esille nostetussa kuvallisessa aloituksessa näytetään olevan 307 kommenttia, vaikka täällä annetaan luvuksi vain 281.
      Miksi, miten????

      Kuvan nainen sukkahousuineen on melkein näköiskuvani :D

    • Pi Leppäniemi

      Sinulla on ilmeisesti sääret, pidä ihmeessä koko elämän. Ikärasismia muu ajattelu, kateellisten puhetta.

    • Rotusäärillä voi tepastella minihaameessa iässä kuin iässä, varsinkin jos naamakin on kuosissa, jolla ei säikäytä säärien tuijottajaa siinä vaiheessa, kun hän kurkkaisee ylöspäin.

    • ollkovaiei1

      Minä tulin juuri maalikyliltä ja vedin viimeisenkin hameen päältä, huhhellettä. Loppusi jo ja tulisi vapauttava lumisade.

    • sissinen

      Kotosalla ollessani pidän lyhyitä, kevyitä ja liehuvahelmaisia hameita, joiden vyötärö on joustava. Ovat viileitäkin ainakin näin helteellä. Rakastan kaikenlaisia hameita ja suon jokaiselle juuri sellaisen vaatetuksen, josta hän itse pitää.

      Hyvin istuvat tunikat ovat myös mieleeni ja pidän niitä usein ihan ilman hametta. Olen lasten äiti ja monen lapsen mummi. Olen otettu nuorimman poikani sanoessa. "En mitenkään muista, minkä ikäinen sinä oikeasti olet."

    • Miulla on olt` kellohameetkin jo pidemmän aikaa pohkeeseen asti kun dantsaamaan meen.....kolmen metrin pituinen helma toki avautuu polkkaa tahi jenkkaa danssailles....

    • ihastusta

      Kellohame on ihana. Omistan itsekin sellaisia muutamia. Ikävä kyllä, en voi käydä tansseissa, sillä mies ei tanssi. Yksin on kynnys lähteä, sillä siinä kohdassa olen vanhanaikainen, enkä oikein rohkene hakea ketään tanssiin, vaikka muuten olenkin rohkea kuin itsepäinen hevonen. Toki voisin yksinkin mennä, sillä kaverini ei ole mustis ollenkaan.

    • jenkka & polkka.

      Tänä aamuna puin ylleni polveen asti ylettyvän hameen. Ilma oli viilentynyt eilisten ukkosten takia niin paljon että tuntui viileältä lyhyessä hameessa. Laitoin pitkälahkeiset housut jalkaani. Nyt tarkenee.

      Minäkin pidän liehuvahelmaista puoleen sääreen ulottuvia hameita lämpimillä ilmoilla. Kivoja topin kanssa.

      Tansseissa on hametta ja housua sään ja tilanteen mukaan. Näin kesäisin on leihuvahelmainen hame joka ei kiristä eikä purista kiva.

    • +66,

      Polvipituinen kretonki tai sifonki hame liian lyhyt 60 naisella. Kun kumartuu eteen helma nousee takaa turhan ylös. Ettehän halua esitelä sitä itseään kaikelle kansalle julkisilla paikoilla. Ei millään pahalla mutta sopusuhtaisuus kaunista.

    • liehutellen

      Asu kantajansa mukainen. Jos on mitä näytellä, niin mikäs siinä. Onhan tietääkseni monella pikkarit tai vaikkapa legginsit myös hameen alla. Ne ei anna näkyvyyttä sallittua pidemmälle.

      Minusta liehuva hame on tosi nätti sille sopivan kantajansa päällä

    • reppuriika

      Mitä tuossa nettikuvassa naisella on päällä, niin ihan puistattaa. En laittais noin rumaa hametta päälleni. Kengätkin ihan aataminaikuiset.
      Jos laittaa, niin nättiä pitää olla.

    • mis rock

      kun kerran täältä sitä kysyt,niin 20cm polven alapuolella on ikäisellesi sopiva.

    • Voithan pitää housujen kanssa,tai tee niistä pidenpiä.
      Ompele toisesta mekosta hemaa jatkoa -on muotia. Olen itse ostanut sellaisen kirjavanekon,joho oli ommeltu n8cm jatke
      oli ,kuin koriste.
      Minä ostelen paljon vaateita kirpputorilta,pitkiä mekkoja ,käytänkin katu-asuna kesällä.
      Mielikuvitusta ,niin saa monenlaista mukavaa halvalla.
      Olen huomannut punasenristin kirpputorin hyväksi,kun varakkaat vievät hyvän tekeväisyyteen....

    • Siitäs sait

      Hameen pituus on kyllä yksilöjuttu. Onko sääresi jotensakin kunnossa säilyneet
      vaiko ehkä heikko kohtasi. Tee sen mukaan että kokonaisuus on myönteinen.
      Hame on aina naisellisempi valinta, aivan liikaa ikäihmiset käyttää housuasua.
      Keskiajan pitkät hameet naisilla saisi tulla uudelleen käyttöön, pitkät ja leveähelmaiset.

    • VOI!
      Ehdottomasti, jos "mummo" itse on ollut nuori vaikka 60 luvulla, ja omistat vielä siltä ajalta vintagevaatteita... niin todellakin, käytä niitä!

      tai jos et viitsi käyttää, niin tänne voi tarjota...

      Mä olen itse ysikytluvun lopun lapsi, ja oon miettinyt että sitten kun olen itse 60v niin varmana käytän niitä punasia nahkahousuja, mitä äiti ei antanut ostaa kun olin lapsi...

      • Voih`....tulipa mieleeni seitsemänkymmentä luvun puolessa välissä kun teetätin "tiukat" viininpunaiset nahkahousut...hieman leveni lahkeet. Ja niitä ihaili niin moni muukin kuin minä...
        Jonnekin ne katosi niin kuin tuhka tuuleen...mut` ei muistot kuitenkaan.


    • Siitäs sait

      Koko kesän olen pukeutunut hameisiin ja mekkoihin. Olen kävellyt myös korkeammilla koroilla koska mekon kanssa on kivempi niin. Jonkin verran olen
      myös capri farkkuja pitänyt. Mekot on olleet polvipituisia ja puolisääreen, ei ole
      sääriä tarvinut häpeillä. Ei ole pintavikoja, myös nilkat hoikat ja varpaankynnet
      lakattu, rusketustakin on tullut sopivasti. Olen mekossa edustavampi kun housuasussa.

    • Naisten löpinää

      Tottaka voit, niaisethan pukeutuvat vain itseään varten, näin olen lukenut.
      Nyt ymmärrän että kun naiset pukeuvat niin että reva välillä vilahtelee, niin kyse on vain siitä että ilmakylvyt tekevät hyvää. Outoa on kyllä se että nuoret tarvitsevat ilmakylpyjä useammin kuin vanhemmat naiset. Voisitteko naiset valaista vähän että miksi näin on?vvarmasti muitakin kiinnostaa.

    • ,,,,

      MIelikuvittele vain issekseis.

    • No joo

      Liian lyhyessä hameessa näkyy alapurenta.

    • moi musta minihameet sunkin ikäsellä, ok ..tykkään polvia katsella, sääriä!!!!! halitukset..hans

    • No just noin

      Stringien tilalla paneeliverhot.Yep !

    • Rotusääret

      Ei ikä ole esteenä, mutta liiat kilot on.
      Olen seurannut aamuteeveetä, jossa sohvalla istuu joka aamu eri näköisiä ja kokoisia haastateltavia. Joskus ihan sääliksi käy, kun ylipainoinen pyöreä naisihminen istuu vaikeasti sohvalla liian ahtaassa mekossa, joka ylettyy töin tuskin reisien puoliväliin. Siinä sitten asettelee itseään ja jalkojaan vaivautuneena.

      Muutenkin liian pienet vaatteet ovat pelkästään miinusta kenelle tahansa. Pitää pukeutua niin, että voi luontevasti liikkua ja olla.

    • jenniinaaaaahhhh

      Eikö tuota vanhan huo-ran kuvaa saisi pois avausnäytöltä? Miksi pitää näyttää
      kuusikymppistä rupsahtanutta naista, kun nuoriakin on tarjolla.

    • t.l.

      Mielestäni hameen pituus on omien mieltymysten mittainen.

    • Siitäs sait

      "Jenniinaaaaahhhh"
      Katsopa sinne peiliisi, siellä näät nuoren.

    • kun sääresi ovat timmissä kunnossa niin mikset saisi pitää minihametta...ne saa nuoremmankin halut hyrräämään

      • .....

        Saa?
        Miksi keltään lupia pitäisi kysyä?
        Saahan suurimahaiset ukotkin käyttää housuja.


    • ikä ei ole este

      En viitsinyt lukea koko ketjua, mutta jos uskomme tyylikouluttajaa, jonka mielipiteen kuulin taannoin, niin ikä ei estä ja eikä se sanele miten PITÄÄ pukeutua.
      Jos ihminen on ikänsä käyttänyt tietyn tyylisiä vaatteita, pukeutumistyyliä, niin hän saa pukeutua siten kuin itse viihtyy. ns "taitelijat" noin tekevätkin, mutta ei ole kielletty tavan kansalaisiltakaan. Kuuntele itseäsi ja jos olet epävarma, kysäise läheisen mielipidettä jos haluat vahvistusta kahden vaihto-ehdon välillä. Tyylikouluttajan viesti oli kannustava. Ihmisen pitää pukeutua siten, missä itse viihtyy. Oli ikä mikä tahansa.

      • sexy 60 v

        En viitsi minäkään lukea koko ketjua. Samaa mieltä ed. kanssa. Olen 62 v ja miesystäväni tykkää, kun laitan minihameen. Tietenkin haluan miellyttää häntä ja
        onhan se minihame silloin sopivaa, jos sitä oikein pyydetään.


      • viiiiiitt..
        sexy 60 v kirjoitti:

        En viitsi minäkään lukea koko ketjua. Samaa mieltä ed. kanssa. Olen 62 v ja miesystäväni tykkää, kun laitan minihameen. Tietenkin haluan miellyttää häntä ja
        onhan se minihame silloin sopivaa, jos sitä oikein pyydetään.

        Tyhjää pölinää


    • Jos nitse pidät niin mikä ettei
      ;)

    • Jos on noin kauniit sääret ja reidet ...ikä saa olla vaikka 120v

    • Eiseikä,vaan...

      No tänäaamuna 55 ohjelmassa oli kyllä sennäköinen 55,tai vanhempi nainen,että näin suomalaisen miehen silmät lepäisivät varmaan,jos sattuisi näkemään hänet minihameessa.Ei se ikä,vaan miten on säilyttänyt kehonsa.Kyseinen nainen tosin oli harrastanut joogaa koko ikänsä,ja elämantavat olivat olleet muutenkin kunnossa.Mutta sanoisin noin yleisohjeena,että minihameen reunan alta ei saisi näkyä mitään ylimääräistä.Pienien suonikohjujen ei pitäisi kyllä menoa haitata,jos on kroppa muuten kunnossa.Tosin talvi on tulossa,eikä minihameet sovellu tänne pohjolaan,joten kysymys ei ole aivan ajankohtainen.

    • ei se kait minihame iästä kii jos haluu ja on nätit sääret..miehet tykkää katsella..! terkuin..hans

    • Viaton sivullinen

      Nyt kun on kylmä ja talvikin tulossa, voin laittaa nilkkapituisen mustan paksun neulehameen nilkkureiden kanssa. Eihän sekään ole kaunista jos nainen
      viluisena värjöttää. Voihan hän sitten istuessaan hiukan nostaa helmaa että nilkat näkyy. Voihan talvella tosin käyttää pitkävartisia saappaita mutta polvia kyllä palelee.
      Tosin nykyään on sukkapuolella runsaat valikoimat, löytyy kaikkea kivaa lämmikettä.
      Säärystimet on kivat kapean lahkeen päällä.

    • Luin noin niinkun uteliaisuudesta ---kun olette vielä niin nuoria minua voittekatsoa profiilistani .
      Onneksi olen säiynyt aika hyvin .
      Ja pidän minihametta --sehänon nyt jopa muodikasta. Näin muorillekkin kun käytän miitä kapeita taitsia ( tai sukkahousuja ) ne on kivannäkösiä vielä tässäkin ikää.
      Ja pikkusen olkaa suvaitsevampia toisianne kohtaan -- niin pysytte itsekkin terveempänä ja kauniina vielä tässäiässä olen itseeni tyytyväinen -

    • naiset, eri-

      ikäisetkö täällä taistelee minihameista, oisko enää maailmassa muuta intettävää???
      Että naurettavan tyhjää nyhjäämistä mokomasta asiasta jo tuossa-kin-ko

      ikäryhmässä....,
      itsekukin tekee mitä haluaa ja käyttää miten pitkää hametta ropalleen sopii missä milloinkin---!
      Miehien mukaanko te elätte? Kylläpäs, niistä kilpailette, aina ja joka paikassa..!

      Eikos teillä ole omaa elämää miten pukeudutte ja millon vain missäkin tilaisuudessanne haluatte/tykkäätte pukeutua tai etiketin mukaan suunnilleen...

      , ei, kilpailu kuka milläkin konstilla miestä miellytätte, ketä just yritätte iskeä?!?!

      Minihameella siis saa parhaiten sen miehen, kun ns. kusiraja on niin lähellä tai siis se trimps sampssui-namisjuttu?

    • Maikisti

      Noh... parikymppisenä olisin varmaan sanonut, että yäk. Mutta nyt nelikymppisenä ja maailman avartamana olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua niin kuin persoona antaa myöten. Meinaan itsekin pitää korkokenkiä hautaan asti oli soveliasta tai ei.

      Ja mieti.. Aira Samulin. Hänellä olen nähnyt jos minkäkinlaista lerpaketta, mutten koskaan ole ajatellut etteikö vaatteensa sopisi hänelle. Päin vastoin, yksi upeimpia naisia ja persoonia mitä tiedän. Jokainen siis olemuksensa, tyylinsä ja ilmaisunsa mukaisesti. Tavikset arastelijat keskinormit voi sitten pukeutua khakiin ja pitkiin housuihin, sisustaa kotinsa harmaalla ja valkoisella ja ostaa Vallilat ikkunaan. Me muut voimme elää :)

      • ihailijatar.

        Airasta ei ole kuulut aikoihin mitään. 87-vuotta, eikä tosiaan suotta.


    • Minihameessa itsekin

      Kyllä voi, jos kerran viihtyy minihameessa.

    • Viaton sivullinen

      Kylmät ilmat tulossa, on laitettava hame kapeiden housujen päälle.
      Nyt on kaupoissa taas saatavana polvipituisia kapeita hameita, paksuista kankaista, ihailtiin toisen asiakkaan kanssa. Kiva kun niitä taas saa, on pitkävartisten saappaiden kans' sopiva. Saapasvalikoimakin oli tosi hyvä, muutamia kokeilin.
      Nythän on aikaa katsella mitä on tarjolla. Työssä kun oli ei aina pysynyt
      ajantasalla.

    • silmättoljolla

      alaston suomessa on yksi kuvasarja, jossa reilusti yli 50v nainen on aivan huippu!. Sellainen kyllä kestää myös minihameen

    • hoioivoinoi

      Päättäkää jo, eihän tätä jaksa erkkikään, ainakaan selvin päin.

    • Minihameille kyllä

      Jos nuoret urheilijamiehet käyttävät stringejä. Miksei hyvin säilynyt naisihminen voi käyttää minihametta? En tajua tätä nuorten miesten villitystä, naapurinmieskin rauhassa kuivasi kesällä ihan rauhassa omia pikku narupöksyjään narulla. Toissapäivänä toinen kyykyistyi ja mitkä sieltä vilkahti. Hyh,
      Minusta naisten juttu: http://www.giggleberries.co.uk/blog/wp-content/uploads/2009/04/black-g-string.jpg

      Sitä paitsi jos jotkut fitnessintoisetMIEHET ovat salilla melkein tätäkin lyhyemmissä trikooshortseissa LUOJA http://st.depositphotos.com/1418932/1432/i/950/depositphotos_14322015-Bodybuilder-posing-at-gym---back-view-full-lenght-portrait.jpg

      Yrjöttäviä tuollaiset pikkutrikooshortsimiehet salilla ja vielä ällöttävämpiä ovat miesten stringit kenen miehen päällä tahansa.

      Miksi aikuinen hyväkuntoinen nainen ei siis voisi olla minihameessa?

    • ||||

      Älykkyydeltään samaa tasoa oleva kysymys, kuin, kuinka pitkä 60 olevan miehen penis pitää olla.

    • 63 v minihamemuori

      Käytän polviin kapenevaa strets-tyyppisestä kankaasta olevia minihameita. Siihen myöten menevät toppi ja villa-tai muuta pehmeää kangasta oleva jakku.

      Toinen vaihtoehto on niinikään joustavasta kankaasta valmistetut pikkumusta -malliset eri väriset leningit. Olen normaalipainoinen, vartalo ja sääret tavalliset, ei mikään missi ja olen ikäiseni näköinen urheilullinen tyyppi. Oikein hyvin näissä asuissa vihdyn.

    • O-orvokki

      Kiitos keskustelijoille, en olisi arvannut, että aloitukseni saa näin paljon huomiota.
      En kysynyt lupaa, enkä anna vieraiden ihmisten (ahdasmielisten?) mielipiteiden vaikuttaa omiin valintoihini.

      Lyhyitä hameita on ilmestynyt lisää vaatehuoneeseeni. Nuorten ja vanhempienkin naisten hameet näyttävät lyhentyneet entisestään. Iloitsen kauniita ihmisiä ja värikkäitä asuja katsellessani. Pääasia,että ihmiset ITSE viihtyvät omissa "nahoissaan". Nautitaan elämästä ja iloitaan kaikesta hyvästä, laitetaan kireät pipot naftaliiniin!

      • Kaakko-05

        Hei.olisi kiva nähdä Hameita 50-60 vuotiaan naisen päällä .missä voin nähdä??


      • kassellaan
        Kaakko-05 kirjoitti:

        Hei.olisi kiva nähdä Hameita 50-60 vuotiaan naisen päällä .missä voin nähdä??

        Lähde katselemaan kaupungille ennen pakkasia tai kahviloihin, ravintoloihin ja kauppakeskuksiin. Ihmisten ikää on usein vaikea arvioida, elleivät oole kurttuisia.


    • ........

      Unissa.

    • janetskij

      Hameen pituus on vain käyttäjänsä päässä.
      Muista viis.

      Kesällä ihan mahtavaa,kun helle kurittaa.
      Minihamemamma selviää helteistä paremmin kuin sisälle lukkiutunut kaapumamma jolla villasukat kesälläkin.

      Siis kunhan se hame peittää sentään edes jotakin....

      Nimittäin kun en pidä minihameista edes nuorien päällä.
      Kai nyt miehelle pitää edes jotakin jättää mielikuvituksen varaan??

      Paikkojen esittely ei välttämättä tuo edullista kuvaa itsestä.

      Hyväsäärinen voi vanhanakin saada mainetta minihameessa.
      Mutta millaista mainetta??

    • att2

      Tämä apina Suomalainen keskustelu jatkuu... varmaan martat asialla???

      • ,,,,,,

        Martta-järjestö on hieno asia, upeaa suomalaisuutta.


    • sen pituinen se

      Kuinkahan pitkäksi ketjua venytetään, yhtä ja samaa toistaen.

    • tuplana

      Jotakin outoa näissä aloituksissa?

      • ....

        Honasitko, että tämä tehty 8.7.2014 08:14.


      • tuplana
        .... kirjoitti:

        Honasitko, että tämä tehty 8.7.2014 08:14.

        Huomasin kyllä.
        Pisti vain miettimään, kun tämä sama aloitus näkyy kuitenkin seuraavalla sivulla.


      • ....
        tuplana kirjoitti:

        Huomasin kyllä.
        Pisti vain miettimään, kun tämä sama aloitus näkyy kuitenkin seuraavalla sivulla.

        Niinpä tosiaan on, outoa?


    • hei, musta hyvinkin sopii kesällä, nyt kai viilee silleen, 60 ja vanhemmillakin naisilla monesti nätit sääret!!!!!

    • Ilman muuta

      Jos on kroppa ja sääret kunnossa.Miksi minihame katsoisi kantajan ikää.Eläköön minnari :-)

    • Kypsä

      ja naisen näköinen nainen eli ei mikään läski niin minihame on upea asuste.Uskaltakaa naiset olla rohkeita ja pukeutukaan miten mielenne tekee.Älkää ajatelko muita kun pukeudutte.Tsemppiä ikä-Ladyt

    • Älä

      missään nimessä siivoa.Mikset kehtaisi käyttää,ole oma itsesi ja anna palaa :-)

    • Ihanah olet

      TOTTAKAI voit pitää !!!! Sopusuhta sääriesi ja pyllysi suhteen sen päättää !!
      NAM !!

    • ---

      Saako 60 täällä käyttää koko aivokapasiteettiaan.

    • m34v

      Ehdottomasti voi ja täytyy pitää lyhyitä minihameita.

      Mikäs sen parempaa ajan vietettä kesällä kun katsella 60 naisten ihanan kypsiä muotoja, joten ehdottomasti ääni lyhkäisille hameille ja muodot muutenkin paljastavalle vaatetukselle minulta :)

    • Hautajaisissakin

      minihame eräällä Assi-rouvalla, 60 v. kun sääret olivat näyttämisen arvoset.

    • Kuinka pitkiä hameita kuusikymppinen voi käyttää? Niin pitkiä kuin itse tykkää ja haluaa, ei ole ylä-ikärajaa.
      Tämä ketju on vuodelta 2014

    • Anonyymi

      Käytä ihmeessä ei niisä ole mitään ikärajaa mun kaverit jotka on 60 70 vuotiaita käytää minihameita ja nahkahousuja ehkä voisit yhdistää nahkatakin tai jonkun jakun tai farkutakin jos sulla on minihameen kanssa ja jotkut kengät se on ihan hyvä uskaltaa käytää tyylikkäitä vaateita iteki käytän😁

    • Anonyymi

      Jos on pakkomielle yrittää näyttää nuorekkaalta,
      mutta minihame vanhentaa vanhaa.
      Se tuo iän räikeästi siin, niinkuin puuma olisi tyrkyllä.

    • Anonyymi

      Ihan niin lyhyitä kun itse haluat , äläkä anna joidenkin vanhuus ajatusten vallata mieltäsi, sillä aina on olemassa ihmisiä joka sanovat jotain oli asia mikä hyvänsä . Elämä eletään vaan kerran sitä ei tartte antaa vanhuuden moralistien käsiin vaan pukeudu ihan siten kun itse haluat. Niin teen minä ainakin .

    • Anonyymi

      Kaikki hameet käy, se on miellyttävä naisellinen asuste.

    • Anonyymi

      Hameet on seksikkäitä ja jos jätät pikkuhousut pois, niin sitten vasta onkin...

    • Anonyymi

      Lokero pilkistää.

    • Anonyymi

      Mikäs siinä jos sukkahousut ettei pimpsaa palele !

      Lemmenkäinen

    • Anonyymi

      Ihan niin lyhyitä kun haluaa

      • Anonyymi

        Tuolla joku nainen opasti miestä ottamaan rillit pois ettei ne hankaa hänen reisiä. Minä sanon, että laita rillit päähän , sähän nuolet nurmikkoa.


    • Anonyymi

      Voit käyttää minihametta, jos mielestäsi sinulla on vielä kauniit sääret. Jos ei ole, voisit sääliä kanssaihmisiä ja käyttää vaikka hiukan pidempää helmaa. Loppujen lopuksi hiukan pidempi hame ei ole kesällä yhtään sen kuumempi.

    • Anonyymi

      Niiin lyhyitä kuin oma sielu sietää, siihen(kään) ei tarvita lupaa muilta.

    • Anonyymi

      Hiuksia ei tarvita mihinkään pois vaan helpottaa elämää

    • Anonyymi

      Riippuu käyttäjän tyylitajusta ja painaako 60 vai 100 kiloa.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe