Siis Ananias lopussa Sauluskelle
Apt. 22:
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Seuroissa opetetaan, että Ananias saarnasi synnit anteeksi Saulukselle ja hän sai näkönsä ja Pyhän Hengen.
Jonkin ajan perästä Ananias kuitenki sannoo, että anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois.
Eikö ne jo ollukkaan vielä saarnassa lähteny kun Ananias noin sanoo ?
Mitähän Ananias tarkoittaa - anna kastaa ja pestä syntisi pois ?
35
814
Vastaukset
- Atte T
Eihän saarna tai julistus anna syntejä anteeksi, vaan ne vain vahvistavat sen tosiasian, mistä Raamattu kertoo, että Jeesus Kristus on sovittanut synnit ja ne saa uskossa ottaa omalle kohdalleen vastaan syntien anteeksisaamiseksi.Atte T
- Vl-Ville 16v
kiitos Atte T vastauksestasi.
Miten ymmärrät tuon Ananiaan lauseen - anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois. Niin ja kehottaa huutamaan avuksi Hänen nimeään. ? Peseekö siis kaste synnit pois vai liittyykö se jotenkin siihen, että - uskoo ja kastetaan että se olisi ikään kuin #samaan pelastuspakettiin# kuuluvaa kuten Jeesus jossakin ne sanoi samassa lauseessa ?
Siis ensin usko ja sitten kaste Vl-Ville 16v kirjoitti:
kiitos Atte T vastauksestasi.
Miten ymmärrät tuon Ananiaan lauseen - anna kastaa itsesi ja pestä syntisi pois. Niin ja kehottaa huutamaan avuksi Hänen nimeään. ? Peseekö siis kaste synnit pois vai liittyykö se jotenkin siihen, että - uskoo ja kastetaan että se olisi ikään kuin #samaan pelastuspakettiin# kuuluvaa kuten Jeesus jossakin ne sanoi samassa lauseessa ?
Siis ensin usko ja sitten kasteMinä ymmärrän kohdan, niin kuin lukeekin. Kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan vertaus. (apt.2:38-39). Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (aoristi, kertakaikkinen syntyminen), josta ihmisen lihasta syntyneen tulee syntyä (Joh.3:5-6).
- Huh!
weha kirjoitti:
Minä ymmärrän kohdan, niin kuin lukeekin. Kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan vertaus. (apt.2:38-39). Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (aoristi, kertakaikkinen syntyminen), josta ihmisen lihasta syntyneen tulee syntyä (Joh.3:5-6).
Mahtavaa harhaoppia!
- 16+5
Huh! kirjoitti:
Mahtavaa harhaoppia!
No perusteleppa Raamatulla tuo wehan harhaoppisuus.
Kaste EI ole merkitykseltään Raamatussa uskovien kaste, Vaan on merkitykseltään uskoon tulevien kaste:
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. (1. Kor. 15:50; Ef. 2:3)
apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kol2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."- oikeinkin voisi luke
millä oikeudella pelastusprosessista nostetaan esiin yksi sana josta veivataan ylösottoon asti!
Kun luemme mm; 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
..niin eikö siinä ole kyse kokonaisesta paketista eikä sen naruista, häh pöllö!?
pitää taas kysyä kun wehan äiti huutaa " ota weha pyörä, aja sillä kauppaan, osta leipää maitoa ja voita, niin saat iltapalaa", niin mikä noista on lupa ottaa pois ja silti iltapala syntyy lupauksen mukaan, kerro weha!?
Huh: Mahtavaa harhaoppia!
weha: Ai jos uskoo apt.22:16, niin kuin on kirjoitettu? Pitäydyn siihen, että sana antaa mitä lupaakin kasteessa ja usko omistaa sen omalle kohdalle. Sauluksen ei tullut viivytellä, vaan ottaa kaste, että saa synnit anteeksi.Hyvä avaus, hyväkysymys.
Kukaan ihminen Uudessa Testamentissa ei antanut toiselle ihmiselle syntejä anteeksi.
Sillä leikkii vain SRK ja saa ihmiset todella epävarmaan tilanteeseen synteinensä, kastamattomina ihmisinä.
Tämä on sitä katolista, pakanallista hapatusta.
Mutta tuohon Paven uskoon tuloon.
Teksti sanoo selvästi, että Paven synnit pestiin pois kasteessa ja veden alta tuli Kristus- ruumissa elävä Pyhä ihminen.
Raamatussa kaikki vahvistetaan. Vahvistus löytyy mm 1 Piet 3;21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Ihmetyttää, kun yksikään VL ei ole saanut Raamatun mukaista kastetta ( alkukielellä Babtizo), eikö pelastus kiinnosta.
Samalla tulee huomioida hurmoksen pelko. Ensimmäisenä helluntaina kastettiin tuhansia ja He saivat Hengen Voitelun sekä tulivat hurmokseen, josta Raamatussa on kymmeniä kertomuksia.
Muista kuitenkin sen ajan, kun lestadiolaisuudessa oli Hengen Voitelu ja ihmiset puhuivat kielillä a saivat armolahjoja, ylistivät Herraa Jeesusta kädet pystyssä laulaen ja tanssien, mutta ne otettiin – 70 luvulla pois, ja pysyy ilman parannusta.
Kes.- Vl-Ville 16v
No oliko niin, että kun Paavali sai evankeliumin suoraan Jeesukselta kuten hän galatalaiskirjeessa sanoo niin silloin ei vielä saanut syntejään anteeksi vaan vasta kun kastettiin, jolloin ne tuon mukaan pestäsiin vasta pois ?
Vl-Ville 16v kirjoitti:
No oliko niin, että kun Paavali sai evankeliumin suoraan Jeesukselta kuten hän galatalaiskirjeessa sanoo niin silloin ei vielä saanut syntejään anteeksi vaan vasta kun kastettiin, jolloin ne tuon mukaan pestäsiin vasta pois ?
Paavalin oppi Jeesuksen "sylissä" kesti yli 10 vuotta.
Paavali sai saman opin Jeesukselta, mitä UT sanoo; Uskomalla Jeesus Herraksi ja Kaikkivaltiaaksi, saa varmuuden siitä, että Jeesus sovitti kaikkien synnit Ristinkuolemalla.
Tämä tieto on sitä, mitä meidän kristittyjen tulee levittää ja auttaa lähimmäinen synnissä tuskaileva ihminen saada ymmärtämään.
Suurin loukkaus Jeesuksen Ristintyötä kohtaan on VL ja katolinen menettely, jossa joku ihminen ottaa HARKINTAAN joko synnin pidättämisen tai sen vapauttamisen.
Tämä on saata..nan rooli, ei kristityn.
Kes.
- seka sotkua
Eli piti sitten wehan käydä sotkemassa tämäkin tosihyvä loitus ja mietintö !
UK kirjoittaa: ..niin eikö siinä ole kyse kokonaisesta paketista eikä sen naruista, häh pöllö!?
weha: Siis lahjapaketista!!! usko siis omistaa kasteessa luvatun syntien anteeksi saamisen ja Pyhän Hengen lahjan. Vielä apostoli jatkaa: "Teille ja teidän lapsillenne tämä (kasteen) lupaus on annettu." Mahdoton on uudelleenkastajien sotia Raamatun selkeätä sanaa vastaan.1 Piet 3;21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa synnit anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on Liitto Jumalan luona. Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.weha kirjoitti:
1 Piet 3;21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa synnit anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on Liitto Jumalan luona. Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.Kyllä Weha kaste pesee synnin pois, sehän sanotaan Sanassa.
Kasteessa vanha ihminen, joka on tullut uskoon upotetaan veden alle, jolloin koko vanha syntinen ihminen pestään puhtaaksi ja vedestä nousee uusi luomus, Kristus ruumiissa, johon ei synti tartu, niin kaunan kun Hän seuraa Jeesusta.
Raamatun Sanaa ei saa hengellistä turhaan.
Kasteen perusta on jo karkaaminen Egyptistä ja siellä merta ylittäessä sekä kulkiessa pilvessä.
Kes.- lyhyt huomio
Kesitas kirjoitti:
Kyllä Weha kaste pesee synnin pois, sehän sanotaan Sanassa.
Kasteessa vanha ihminen, joka on tullut uskoon upotetaan veden alle, jolloin koko vanha syntinen ihminen pestään puhtaaksi ja vedestä nousee uusi luomus, Kristus ruumiissa, johon ei synti tartu, niin kaunan kun Hän seuraa Jeesusta.
Raamatun Sanaa ei saa hengellistä turhaan.
Kasteen perusta on jo karkaaminen Egyptistä ja siellä merta ylittäessä sekä kulkiessa pilvessä.
Kes.Ketään ei kiinnosta helluntaiklovnin höpötys;!
- 12+4
lyhyt huomio kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta helluntaiklovnin höpötys;!
Jaa, mulkoilialta jälleen viisas kannanotto?
Olet palstan surkimus. - Vl-Ville 16v
weha kirjoitti:
1 Piet 3;21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"
weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa synnit anteeksi, niin ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on Liitto Jumalan luona. Kasteen perusta on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.Tarkotat weha varmaan että kun ensin on tullut uskoon, saanut uskon lahjan niin sen jälkeen kastetaan.
Eikö usko vielä itsessään anna syntejä anteeksi vaan kaste kuuluu tehdä samalla ja kastaa Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen ja silloin tässä koko "paketissa" saa syntien anteeksi antamuksen ja sitten tietysti Pyhän Hengen sinetin ?
- ent.vl
Apt. 22:
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Alkuseurakunnassa kaste tarkoitti "Kristuksen muodon saamista" ihmisessä aatamissa kuolemisen jälkeen. Se oli siis henkistä kastetta. Silloin synnit puhdistuvat "veripunaisista lumivalkoisiksi".
.."ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa".(Gal.2:20)
.."kunnes Kristus saa muodon teissä" (Gal 4:19).
Ensin kaikki kuolemme Aatamissa. Toivoa Kristukseen ei pidä laittaa vain tämän elämän varaan(1.Kor.15:19-)- ent.vl
Weha kirjoittaa: "Kaste EI ole merkitykseltään Raamatussa uskovien kaste, Vaan on merkitykseltään uskoon tulevien kaste"..
Usko merkityksessä "pistis" tarkoittaa varmaa, elävää suhdetta jumalallisiin asioihin kokemuksen kautta. Alkaako usko Pyhästä Hengestä vai "Kristuksen muodon saamisesta" ihmisessä?
Pyhä Henkihän on johdattaja, muistuttaja ja opettaja Jeesuksen poistumisen jälkeen.
- Juha
Kesitas: Joh. 20:21-23 osoittaa, että Jeesus antoi apostoleille valtuuden antaa syntejä anteeksi (perustuen sovitukseen). 1. Kleemensin kirje 44 (ensimmäisellä vuosisadalla samalle Korintin seurakunnalle kuin Paavali kirjoitti) mainitsee, että piispat tulisivat ottamaan apostolien paikan. Näin ollen valtuus antaa syntejä anteeksi annettiin apostolien seuraajille. Tätä opetti universaalisti myös varhaiset kirkkoisät. Katolinen opetus asiasta on siis varhaiskristillisyyden opetus asiasta.
- eitoimi
Apostolien paikkaa ei kukaan ota. Jeesus valitsi itse omat apostolinsa ja antoi näille tiettyjä valtuuksia, mutta Rooman kirkko yrittää anastaa itselleen noita valtuuksia. Jeesushan antoi apostoleilleen myös vallan parantaa sairaita, mutta miksihän tuokaan ei toimi katolisten piispojen osalta.
- Kansanraittius
eitoimi kirjoitti:
Apostolien paikkaa ei kukaan ota. Jeesus valitsi itse omat apostolinsa ja antoi näille tiettyjä valtuuksia, mutta Rooman kirkko yrittää anastaa itselleen noita valtuuksia. Jeesushan antoi apostoleilleen myös vallan parantaa sairaita, mutta miksihän tuokaan ei toimi katolisten piispojen osalta.
Sairaitten parantaminen kuuluu koulutetuille lääkäreille.
Kansanraittius kirjoitti:
Sairaitten parantaminen kuuluu koulutetuille lääkäreille.
Miski sitten Jeesus sanoi paranatamisesta
Joh. 5:20
Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte.
Joh. 14:12
"Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,
Se on vakea Kerholisten uskoa parantamisen armolahjaa, koska koko 70 000 VL;Ien joukossa ei ole yhtään armolahjaa, koska ei ole Pyhää Henkeä.- videotutkija
Katsopas Elävän Valon videoita YouTubesta, niin huomaat olevasi väärässä tuossa armolahja-asiassa. Elävä Valo on luterilainen ja on jättänyt helluntailaisuuden, koska pitää helluntailaisuutta harhaoppisena. Hän on joskus suhtautunut vihamielisesti lestadiolaisiin, mutta enää ei varmaankaan niin liene asian laita.
- vl-mies
Ananias oli yksittäinen kristitty. Hän oli ymmärtänyt väärin kasteen merkityksen. Ei yksittäisen henkilön (ellei kysymyksessä ole Jeesus tai Pyhän Hengen vaikutuksesta puhuva henkilö) Raamattuun kirjoitettuja puheita pidä pitää Jumalan sanana. Puhuuhan Raamatussa paholainenkin mm Eevalle ja Jeesukselle, emmekä me niitäkään puheita pidä Jumalan sanana.
Yhdessä kohtaa Raamattua puhuu Pietarikin muutoin kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta, ja sekään ei ole Jumalan sanaa, vaan se on Isästä Perkeleestä.- vl-mies
Raamatusta me huomaamme, että myöhemmin Ananias muutti Damaskoksesta Jerusalemiin ja kielsi siellä uskonsa sydämessään. Jo Damaskossa asuessaan me huomaamme hänen lähteneen lievemmällä tavalla harhailemaan uskonopeissa. Monesti Saatanan vaikutus ihmisen elämässä on juuri tällainen pidempi prosessi, kunnes hän saa kyseisin sielun kokonaan itselleen. Silloin tapahtuu hengellinen kuolema. Niin tapahtui myös Ananiaan vaimolle, Safiralle.
- vl-mies
Ylipappi Ananias oli kuitenkin eri henkilö. Hän oli Ananiaan kaima.
- kolmeananiasta
vl-mies kirjoitti:
Raamatusta me huomaamme, että myöhemmin Ananias muutti Damaskoksesta Jerusalemiin ja kielsi siellä uskonsa sydämessään. Jo Damaskossa asuessaan me huomaamme hänen lähteneen lievemmällä tavalla harhailemaan uskonopeissa. Monesti Saatanan vaikutus ihmisen elämässä on juuri tällainen pidempi prosessi, kunnes hän saa kyseisin sielun kokonaan itselleen. Silloin tapahtuu hengellinen kuolema. Niin tapahtui myös Ananiaan vaimolle, Safiralle.
Kyse on eri miehestä kuin se, jonka Herra lähetti SAuluksen tykö.
>>Ananias oli yksittäinen kristitty. ** Niin oli ja tehtävän Hän sai suoraan Jeesukselta.
Yleensä yksittäiset henkilöt tekoja tekee kuten Filippuskin, ja niitä on monta. Mukaan lukien kaikki opetuslapset ja Paavali.
Miten Hän oli ymmärtänyt väärin kasteen? Ananiashan oli Jeesuksen ja Hengen vaikutuksessa toimessaan. Meidän kristittyjenhän se kaste tulee antaa.
>Raamattuun kirjoitettuja puheita pidä pitää Jumalan sanana. Puhuuhan Raamatussa paholainenkin mm Eevalle ja Jeesukselle, emmekä me niitäkään puheita pidä Jumalan sanana. ** Tiedätkö ketä kannanottonasi muistuttaa.
Et varmaan arvaa.
Ilman Jumalan ilmoitusta asioista tietäisi mitään, kun et tiedä nytkään. On vain kaksi tietä, Jeesuksen tie Isän luo ja toinen tie on helvettiin.
Kaiken nämä on Jumalan Sanaa.
>>Yhdessä kohtaa Raamattua puhuu Pietarikin muutoin kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta, ja sekään ei ole Jumalan sanaa, vaan se on Isästä Perkeleestä. ** Pyhä Henkihän tuli Pietariin vasta myöhemmällä iällä, helluntaina.
Alun elämästään Hän oli ja toimi uskossa Jeesukseen.
Erikoinen kommentti.- BackToBasics2
vl-mies kirjoitti:
Raamatusta me huomaamme, että myöhemmin Ananias muutti Damaskoksesta Jerusalemiin ja kielsi siellä uskonsa sydämessään. Jo Damaskossa asuessaan me huomaamme hänen lähteneen lievemmällä tavalla harhailemaan uskonopeissa. Monesti Saatanan vaikutus ihmisen elämässä on juuri tällainen pidempi prosessi, kunnes hän saa kyseisin sielun kokonaan itselleen. Silloin tapahtuu hengellinen kuolema. Niin tapahtui myös Ananiaan vaimolle, Safiralle.
No jo olet srk-henegen vaikutuksessa. Safiran Ananias on aivan eri henkilö kuin Sauluksen päälle kätensä laittanut Ananias.
Lukekaa ja oppikaa Raamattua. Siksi olette eksyksissä kun ettet tunne kirjoituksia ja saatte väärää, omasta ylpeydestä lähetvää opetusta. - vl-mies
Miten perustelet ja todistat tuon, että ne olisivat eri Ananiaksia?
- vinkki
vl-mies kirjoitti:
Miten perustelet ja todistat tuon, että ne olisivat eri Ananiaksia?
Ananiaksia on Uudessa Testamentissa kolme.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ananias - maukasta
vinkki kirjoitti:
Ananiaksia on Uudessa Testamentissa kolme.
https://fi.wikipedia.org/wiki/AnaniasOlkoon, mutta ananas on erittäin maukas hedelmä.
- hohijakkaa
vl-mies kirjoitti:
Miten perustelet ja todistat tuon, että ne olisivat eri Ananiaksia?
Historiallisia henkilöitä perusteella yleensä sillä mitä historia heistä tietää kertoa.
mitä muuta tapaa olet käyhttänyt perusteluissasi, veeälpuhujaako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838