AirHelp aloitti Suomessa - myöhästymiskorvausten hakeminen lentoyhtiöiltä helpommaksi
07.07.2014
AirHelp-palvelu auttaa lentomatkustajia saamaan heille kuuluvat korvaukset lentoyhtiöiltä. Vuosittain noin 200 000 suomalaista lentomatkustajaa menettää satoja euroja korvauksina lentomyöhästymisistä, lentojen peruutuksista ja ylivarauksista johtuen. Korvauksiin oikeutetuista matkustajista vain 0,5 prosenttia hakee korvauksia lentoyhtiöiltä.
AirHelpin ilmainen mobiilisovellus ja online-palvelu pyytää lennon tiedot sekä valtakirjan ja hoitaa sen jälkeen matkustajan korvausvaatimuksen lentoyhtiöltä.
"Korvausta voi saada jo kolmen tunnin lennonmyöhästymisestä. On hyvin yleistä, että kuluttajat eivät tiedä EU-asetuksesta, jonka nojalla voi vaatia jopa 250 – 600 EUR korvauksia", sanoo AirHelp Nordicin toimitusjohtaja Thomas Lööw.
"Säännöt ovat kuluttajille monimutkaisia ja kaikki lentoyhtiöt eivät ole halukkaita maksamaan asiakkailleen korvauksia. Korvausvaatimukset voi jättää AirHelpin hoidettavaksi ilmaiseksi ja palvelu maksaa vasta silloin kun lentoyhtiöltä saadaan korvaus".
Lineup_jono_1AirHelpin kautta korvauksia hakeva matkustaja saa 75 % korvauksesta ja AirHelp provisiona 25 % (sis. ALV). Online-korvauspalvelulla matkustajien mahdollisuudet saada korvauksia kasvavat jopa 90 %.
AirHelp on käsitellyt jo 35 000 tapausta ja auttaa lentomatkustajia päivittäin saamaan heille kuuluvia korvauksia myös oikeudessa.
AirHelpillä on käytössään maailman suurin lentotietokanta myöhästyneistä ja peruutetuista lennoista. Palvelusta ei lähde lentoyhtiöille turhia korvausvaatimuksia ja vaatimukset perustuvat oikeisiin tietoihin myöhästymisistä tai peruutuksista.
Kuluttajat voivat tehdä korvausvaatimuksensa jopa kolmen vuoden viiveellä. AirHelp tarkistaa kaikissa tapauksissa etukäteen ovatko ne oikeutettuja korvaukseen vai ei, ja vie tarvittaessa tapaukset myös oikeuteen.
AirHelp-online palvelu
Myös EU:lla on lentomatkustajille oma passenger rights -mobiilisovellus, josta oikeudet selviävät nopeasti ja helposti. Se on julkaistu ensimmäisen kerran jo vuonna 2012.
Ohjelmisto on käytettävissä Applen iPhonella ja iPadilla, Googlen Androidilla, RIM:n BlackBerryllä ja Microsoftin Windows Phone 7:lla. Oikeuksista kerrotaan 22 eri kielellä.
Lataa EU:n lentomatkustajan oikeudet
AirHelp aloitti Suomessa - myöhästymiskorvausten hakeminen
22
1093
Vastaukset
- 6+16
Yllättäväm hyviä kommentteja noista
https://www.trustpilot.com/review/airhelp.eu- matkustajan oikeudet
Euroopan unioni on päivittänyt suosittua matkustajan oikeudet -sovellustaan käynnissä olevalle kesälomakaudelle. EU:n vuonna 2012 ensimmäisen kerran julkaisema mobiilisovellus sisältää matkustajien oikeudet lentoliikenteen lisäksi myös raide-, bussi- ja vesiliikenteessä. Omaa sovellustaan matkustajille tarjoaa myös Euroopan kuluttajakeskus ECC.
"Kuinka monet meistä ovat kummastelleet olemmeko oikeutettuja korvaukseen tai jonkinlaiseen apuun kohdatessamme ongelmia matkallamme valitusta liikennevälineestä riippumatta", sanoo liikenneasioista vastaava komission varapuheenjohtaja Siim Kallas.
EU_pax_rights_logo"Monet eurooppalaismatkustajat eivät edes tiedä kuinka ja mistä he saavat apua. Oikeus tietoon on yksi matkustajan perusoikeus. Mobiilisovellus selvittää oikeuksien osalta kaiken yksityiskohtaisesti 25 eri kielellä ja missä matkustaja ikinä tarvitseekaan".
- airnohelp?
Onko joku saanut korvauksia tuon Airhelpin avulla?
- väinö27v
En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?
- ECC
väinö27v kirjoitti:
En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?
Mihin tota airhelppiä tarvitaan kun jokainen voi täytellä suomenkielellä ECC sivuilla kaavakkeen ja jäädä odottelemaan sieltä päätöstä.
- kokemusta
väinö27v kirjoitti:
En oo kuullu et kukaan ois saanu korvausfyrkkaa suomessa tuon firman avulla. Huijareta?
Itselleni laittoivat kuukausi sitten viestiä että korvaushakemukseni on hyväksytty ja olen ensimmäisiä Suomessa kenelle he maksavat korvauksia. Saa nähdä millon rahat saapuu tilille
- Haenko korvausta
kokemusta kirjoitti:
Itselleni laittoivat kuukausi sitten viestiä että korvaushakemukseni on hyväksytty ja olen ensimmäisiä Suomessa kenelle he maksavat korvauksia. Saa nähdä millon rahat saapuu tilille
Oletko saanut mitään? Annoit heille valtakirjan? Voivatko he pitää koko korvauksen ja unohtaa Sinut ?
Minulla Norwegian lähtö Tukholmasta Fort Lauderdaleen lähti 12 tuntia myöhässä 20.11. - Anonyymi
Korvaus lennon myöhästymisestä - http://tonzes.com/compensairfi.htm Nopeasti saimme korvauksen myöhästyneestä lennosta. Hyvä palvelu.
- Airhelp??
olitko mukana ryanair lennolla fr 2562 17.10.14 tampere - malaga , joka oli 12 h myöhässä. miten olette toiminut korvaus asiassa ! ?? ois kiva kuulla kommettejanne.
- santtu 1975
Tuli eilennä laitettua AirHELP:n avustuksella korvauspyyntö Kesäkuussa olleesta Norwegianin Bangkok - Oslo koneen 15h. myöhästymisestä (lopulta olin perillä Helsingissä 23h. myöhässä alkuperäisestä aikataulusta),
Saas nähdä miten käy korvausten kanssa...- santtu-1975
Pitkään se kesti (puolitoista vuotta korvaushakemuksen jättämisestä AirHelpille), mutta vihdoin ja viimein korvaus tuli tilille tällä viikolla. 2*600€ - AirHelpin proviisio 2*150€, eli 900€ tulla tupsahti tilille vihdoin ja viimein.
- Tod nak huijaus
Itse olen aina hakenut suoraan lentoyhtiöltä. Nyt kun Lufthansallakin on suomenkielinen asiakaspalvelu niin miksi ihmeessä maksaa 5 min puhelinsoitosta pari sataa euroa jollekin "helpille".
En tajuu - HelpHelpPulju
Laitoin korvaushakemuksen AirHelpille joulukuun alussa 2014.
Sähköposti viestittely oli alussa runsasta niin kauan kun saivat kaikki tarvittavat tiedot ja sähköisen allekirjoituksen.
Sen jälkeen olen kysellyt kymmeniä kertoja mitä kuuluu korvaus asiaani.
Eivät ole yhteenkään viestiin vastanneet.
Onko kyseessä oleva pulju huijausta ??? - Apuahelp
Miten kauan korvausten saaminen kestää, minulla kestänyt jo reilu 2-kuukautta.?????
- Tyytyväinen
Laitoin tammikuussa hakemuksen Airhelp:lle ja tänään tuli rahat tilille. Ainakin omalla kohdalla kaikki sujui hyvin. Korvauksen tulemiseen meni pari kuukautta, mutta tuosta kovaushakemuksen pitkästä käsittelyajasta Airhelp informoi jo heti ensimmäisissä viesteissään.
- Flight87
Oliko lentosi kuinka kauan myöhässä? Tuliko kenties AirHelpiltä joku yhteenveto paljon he perivät komissiota korvauksista?
- 25tai10pros
Flight87 kirjoitti:
Oliko lentosi kuinka kauan myöhässä? Tuliko kenties AirHelpiltä joku yhteenveto paljon he perivät komissiota korvauksista?
Jos olisit lukenut koko ketjun niin vastaus olisi sinulle selvinnyt.
- mnamna
Täysin turha ja toimimaton palvelu. Kaukolentoni Aasiaan Finnairilla oli myöhässä yli 5h ja EU-säännösten mukaan olisin oikeutettu max koravukseen eli 600eur. Airhelp hautoi juttua yli vuoden lähettäen kaksi kertaa viestin: lakiasianosastomme tutkii asiaa(mikä ihmeen osasto? tuskin on olemassa), lopulta lopetin leikin Airhelpin kanssa kun ilmoittivat ettei ole mahdollisuuksia korvaukseen. Tein itse kuluttajariitalautakunnan kautta valituksen valmiille lomakkeelle ja kuukauden kuluttua Finnair teki sovintotarjouksen 250 eur tai 350 eur lahjakorttina. Selityskirje oli pitkä, mitä koneen kanssa oli ongelmana... Lahjakortissa on ilmeiseti rajoituksia muutenkin kuin käyttöajan suhteen joten otan rahaa. Finnairin ensimmäinen tarjous oli heti matkan jälkeen oli 100eur.
- Johnuska
Oho, saitpa äkkiä päätöksen ja korvausehdotuksen kuluttajariitalautakunnan kautta. Itse laitoin sinne korvaushakemuksen 16 tuntia myöhässä olleesta lennosta ja sieltä tuli heti kirje, että hakemus on vastaanotettu ja käsittelyaika on 14 kuukautta. Laitoin hakemukseni toukokuun lopussa ja syykuussa tuli käsittelijältä kirje lentoyhtiön vastauksesta, joka oli yllätys yllätys sama, kuin minkä he mullekkin laittoivat, eli ei korvausta. Laitoin käsittelijälle viestiä ja kysyin, että missä mennään ja onko asia vielä edelleen käsittelyssä, mutta hän ei vaivautunut edes vastaamaan viestiini... Pitää ilmeisesti ottaa uudelleen yhteytta ja kysyä, että onko asiani vielä käsittelyssä vai ei...
Jos tahdotte oikeaa palvelua, niin allekirjoittanut auttaa. Ja minulle riittää 20 % korvauksesta. Hinnan otan toki vain, mikäli korvaus saadaan.
- vuonna201617
Eikö kannattaisi ryhtyä matujen avustajaksi? Veronmaksajien piikki on avoinna ja matuista ei ole pulaa. Jokainen kitisijä työllistää tuntikausia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976068Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3021383- 771382
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236