En tiedä sopiiko tämä tälle palstalle mutta...
Olisiko ketään kenet olisi vihitty samalla kertaa kun lapsi on kastettu?
Ja kuinka tällainen toimii?
Kasteen yhteydessä
6
1736
Vastaukset
- minä
Hei!
Olen ollut kerran sellaisissa juhlissa. Ensin vihittiin pariskunta ja heti perään kastettiin heidän pikku tyttärensä. Kätevää ja edullista.
Kerran olin sellaisissa juhlissa joissa vihittiin lauantaina ja kastettiin sunnuntaina.
Tämä järjestys on hyvä, ei tarvitse erikseen sosiaalityöntekijöille käydä selittelemässä rakasteluitaan. Siis ensin vihille ja sitten kaste.- Mami01
Mielestäni jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella on isyys käytävä tunnustamassa, vaikka naimisissa oltaisiin minuutti lapsen syntymän jälkeen. Näin muistelisin kuulleeni...
- MSA
Hei!
Lapset kastettiin ja pari siunattiin samassa tilaisuudessa. Vanhin lapsi oli jo 12 v ja toinen lapsi oli 2 v ja nuorimmainen oli n. 2 kk. Koska pari ei ollut muuta kuin maistraatissa vihitty niin tavallaan vihkiminen tapahtui silloin yhdellä kertaa lasten kasteen kanssa. Ensin vanhemmat siunattiin ja ikäjärjestyksessä kastettiin lapset. Pappi kyllä neuvoo ja sen voi kaiketi tehdä niin kuin itse haluaa. Tämä tilaisuus oli kotona. - marina
minut on mieheni kanssa vihitty tyttäremme ristiäisissä.
se oli ihan simppeli juttu, jossa lyhyen kaavan mukaan meidät vihittiin, ilman virsiä ym. kun herran siunaus ja isä meidänkin tuli sitten tyttären kastamisen yhteydessä koko perheelle.
kaste tapahtui sitten tavallisen kaavan mukaan ja siihen kuului myös pari hengellistä laulua (jumalan kämmenellä ja maankorvessa kulkevi lapsosen tie) jotka sain itse valita. koko juttu kesti yhteensä 20min, jonka jälkeen olimme järjestäneet kakkukahvit.
kysy lisää siltä papilta, jonka pyydät lasta kastamaan. kaikilla papeilla on omat tapansa, toinen tykkää vihkiä ennen kastetta ja toinen sen jälkeen ja toiset yhdistelevät noita kaavoja vähän eri tavalla. mutta ainakin meidän pappi oli innoisaan siitä, että sai samalla vihkiä meidät ja siunata koko perheemme uuden elämän alkuun. - Annie
Me olemme suunnittelemassa parasta aikaa tällaisia juhlia, jossa ensin meidät vihitään ja sitten lapsi saa kasteen. Ihan kätevä järjestely ja ennenkaikkea halusimme molemmat olla samaa perhettä kun lapsi saa nimen. Samoin minun suku asuu kaukana ja on mukava että nyt pääsevät varmasti molempiin tärkeisiin juhliin mukaan. Järjestelyt tuntuvat toimivan mainiosti (saas nähdä millainen on käytännössä..pieni vauva mukana!) Kirjoittele osoitteeseen [email protected] jos haluat kysellä lisää :)
- Mä vaan
Mun sisko & sen mies vihittiin ensin & sitten heidän poikansa kastettiin.Kukaan ei tiennyt muuten siitä vihkimisestä mitään ennen kuin pappi kysyi: Tahdotko....Et sellaisen yllätyksen järjestivät:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780