Ajattelin tällä siis sitä, että onko se ihmiselle helpompaa kun kissalla on leikkikaveri ja voi purkaa energiaansa esim sisarukseensa jne... On lajitoveri kaverina.
Vai onko sitä villiä sitten kaksin verroin ja omistajalle vaikeampaa omistaa kaksi kissaa?
Onko helpompaa ottaa yksi kissa vai kaksi kissaa?
3
265
Vastaukset
- Bengalcat
Minulla on kaksi Bengalikissaa, uros ja naaras.
Ikäeroa 6kk Naaras täytti toukokuun alussa vuoden ja uros täyttää marraskuussa 2 vuotta.
Bengali on erittäin energinen ja sosiaalinen kissa.
Niiden kanssa on helppo elää ja onhan toisistaan seuraa. Rakastan kumpaakin oikein paljon ja toivottavasti Kissani elää vielä kauan. :) - Sannnnnnni
Riippuu siitä mitä kissalta haluaa, mutta yleensä on helpompi ottaa kaksi. Poikkeuksena jos on esim. vanha ja yksinäinen ja haluaa kissalta jakamatonta huomiota. Kissa on sosiaalinen eläin joka tarvitsee seuraa (metsästää kyllä yksinään ja pitää oman reviirinsä siihen, mutta ulkonakin asuvat kissat usein seurustelevat toisten kissojen kanssa ihan vain sosiaalisesti), joten jos aikoo käydä töissä ja muuten kodin ulkopuolella, niin kaksi kissaa on ilmanmuuta parempi. Aivan vieraat kissatkin voivat sopeutua toisiinsa, mutta helpointa on jos ottaa kaksi samasta pentueesta. Omani ovat sisaruspari eivätkä koskaan ole kinanneet ja tuntuvat saavat toistensa seurasta paljon irti (leikkivät yhdessä ja nuolevat toistensa naamaa). Erona yksinäiseen kissaan olen havainnut että niillä kesti aika kauan lämmetä todellisiksi sylikissoiksi (yksinäinen on todella seurallinen), mutta toisaalta ne oppivat toisiltaan leikkimään varovasti ja välttämään puremista. Ne käyttävät myös samaa hiekkalootaa ja syövät samoista kupeista joten siitä ei sen enempää vaivaa.
Silti varoituksen sanana, kahdella kissalla on kahdet eläinlääkärinlaskut. Yksi meillä mursi käpälänsä, ja hoito maksoi rutosti. Jos toinenkin olisi mennyt ja tehnyt samoin niin siinä olisi jo vuokra ollut vaarassa. - XvXtY
jep, usempi kissa parempi kuin yksi. Kissat ovat sosiaalisempia, ilsoisempia ja onnellisempia. Ainut huonopuoli että ylläpitoon rahaa kuluu melkein X kissojen määrä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184270Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51317Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63745
- 176730
- 30727