Voimakas yöhikoilu

Minulla on lievästi vajaatoiminta ja syön thyroxin lastenannosta.
Yöllä minulla on pää märkänä hikoilusta. Luin että hikoilu kuuluisi liikatoimintaan.
Voisiko kumminkin olla että voimakas hikoilu liittyisi myös vajikseen?

Toivoisin että joku vastaisi kysymykseen, kun tilanne käy minulla hermoon? Jatkuvasti ja koko ajan tulee kaikennäköisiä vaivoja. Kiitos.
162123
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 16

Vanhimmat

Kuulostaa ennemmin vaihdevuosioireelta, kuin vajikselta tai liikatoiminnalta. Etenkin, jos et kärsi liikatoiminnan oireista kuten nopeasta pulssista, suolesta ym. Vaihdevuodet voivat tulla etuajassakin. Ehkä gynekologin tapaaminen olisi paikallaan.

Äänestä
  • Unohdin mainita että olen 66 vuotias. Sorry.

    Äänestä

  • Alkup kirjoitti:

    Unohdin mainita että olen 66 vuotias. Sorry.

    Jos lopetit hormonikorvaushoidon, vaihdevuosioireet tulee siitä.

    Liikatoiminnan oireisiin kuluu hikoilu ja että on kuuma, mutta outoa, jos hikoilua on vain yöllä ja päässä. Asia kannattaa ottaa esiin lääkärin luona.

    Äänestä

  • %%% kirjoitti:

    Jos lopetit hormonikorvaushoidon, vaihdevuosioireet tulee siitä.

    Liikatoiminnan oireisiin kuluu hikoilu ja että on kuuma, mutta outoa, jos hikoilua on vain yöllä ja päässä. Asia kannattaa ottaa esiin lääkärin luona.

    Vois johtua myös esim. liikapainosta, (alkavasta?) diabeteksesta tai sydämen vajaatoiminnasta.
    http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00805

    Äänestä

Mulla on vajaatoiminta ja hikoilen välistä kovasti yöllä. Kyllä hikoilu kuuluu myös vajaatoimintaan osalla ihmisistä. Osa taas ei hikoile lainkaan.

Äänestä
  • Syy tuskin on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaikki moninaiset elämän kirjon oireet eivöt johdu kilpirauhasesta.

    Äänestä

  • Kiitän sinua vastauksestasi. En nyt jaksaisi ,,ottaa,, uutta sairautta tämän kilpparin jatkoksi.
    Annoit toivoa.

    Äänestä

  • Alkup kirjoitti:

    Kiitän sinua vastauksestasi. En nyt jaksaisi ,,ottaa,, uutta sairautta tämän kilpparin jatkoksi.
    Annoit toivoa.

    Ainakin sokeriarvot kannattaisi mittauttaa. Pään pensaaseen paneminen ei auta. Jos sokeriarvot ovat koholla, on se hyvä tietää, jotta voi jarruttaa tai estää kakkostyypin diabetekseen sairastumisen.
    Toivon mukaan ne ovat normaalit.

    Äänestä

Hikoiletko joka yö? Itsellänikin tulee välillä öisin sitä, että herään pää ja niska läpimärkänä. Todella epämiellyttävää. Olen ajatellut, että on alkavaa vaihdevuosijuttua...

Äänestä
  • Esim. Tänään hikoilua on ollut myös päivällä. Norona valuu. Minulla oli samanlaista hikoilua 2 vuotta sitten. Lääkäri ei kiinnittänyt mitään huomiota tästä. Sydämen ultra on otettu 2 vuoden aikana ainakin 10 kertaa. Sokeri kyllä näytti 6,1. Elokuun lopulla otetaan uusi.

    Sanon suoraan tämä on pottumaista hikoilematta. Käsissä tuntuu ihon alla olevan lämpöpatteri, mutta en onneksi hikoile käsistä vaan päästä ja kasvoista enimmäkseen.

    Valitan vain sitä että kesti 3vuotta käytää kilpirauhassairaus, vajis, niin taas kaikki alkaisi uudestaan salapoliisityö hikoilemisesta.
    Kiitos tiedoistanne.

    Äänestä

  • Alkup kirjoitti:

    Esim. Tänään hikoilua on ollut myös päivällä. Norona valuu. Minulla oli samanlaista hikoilua 2 vuotta sitten. Lääkäri ei kiinnittänyt mitään huomiota tästä. Sydämen ultra on otettu 2 vuoden aikana ainakin 10 kertaa. Sokeri kyllä näytti 6,1. Elokuun lopulla otetaan uusi.

    Sanon suoraan tämä on pottumaista hikoilematta. Käsissä tuntuu ihon alla olevan lämpöpatteri, mutta en onneksi hikoile käsistä vaan päästä ja kasvoista enimmäkseen.

    Valitan vain sitä että kesti 3vuotta käytää kilpirauhassairaus, vajis, niin taas kaikki alkaisi uudestaan salapoliisityö hikoilemisesta.
    Kiitos tiedoistanne.

    Onko varma, että Thyroxin-annoksesi on oikea? Tutki kilpirauhasen liikatoiminnan oireita ja mieti, onko sulla niitä. Sydämessäsi on ilmeisesti jotain häikkää, jos sitä on ultrattu noin usein. Sydänoireesi voivat johtua kilpparista. Sitä suuremmalla syyllä annostus on saatava tasapainoon.

    Ei kai lääkärisi määrittele annostusta puhtaasti kilpirauhasarvojen perusteella? Pahimmassa tapauksessa pelkän TSH:n mukaan? Oireettomuus on tärkein kriteeri. TSH saa jopa painua viitteiden alle, jos T4-v on viitteissä ja oireettomuus puhuu annostuksen oikeellisuuden puolesta. Annostusta monet hienosäätää omatoimisestikin.

    Hikoilin aikaisemmin yöllä, mutta laihdutus ja sen myötä verenpaineen lasku lopetti hikoilun. Sokerini on kunnossa.

    Äänestä

  • %%% kirjoitti:

    Onko varma, että Thyroxin-annoksesi on oikea? Tutki kilpirauhasen liikatoiminnan oireita ja mieti, onko sulla niitä. Sydämessäsi on ilmeisesti jotain häikkää, jos sitä on ultrattu noin usein. Sydänoireesi voivat johtua kilpparista. Sitä suuremmalla syyllä annostus on saatava tasapainoon.

    Ei kai lääkärisi määrittele annostusta puhtaasti kilpirauhasarvojen perusteella? Pahimmassa tapauksessa pelkän TSH:n mukaan? Oireettomuus on tärkein kriteeri. TSH saa jopa painua viitteiden alle, jos T4-v on viitteissä ja oireettomuus puhuu annostuksen oikeellisuuden puolesta. Annostusta monet hienosäätää omatoimisestikin.

    Hikoilin aikaisemmin yöllä, mutta laihdutus ja sen myötä verenpaineen lasku lopetti hikoilun. Sokerini on kunnossa.

    Ei kannate kaikkea panna kilpparin piikkiin vaan tuommonen yöhikoilu kannattee tutkia, voi olla vakavaakin, kuten esim imusolmukesyöpä tai sitten ei vakavaa mutta tutkia kannattee koska yöhikoilu ei ole kilpparitaudin, ei liika- eikä vajaatoiminnan oire.

    Äänestä

  • Liikkis... kirjoitti:

    Ei kannate kaikkea panna kilpparin piikkiin vaan tuommonen yöhikoilu kannattee tutkia, voi olla vakavaakin, kuten esim imusolmukesyöpä tai sitten ei vakavaa mutta tutkia kannattee koska yöhikoilu ei ole kilpparitaudin, ei liika- eikä vajaatoiminnan oire.

    Komppaan Liikkistä. Jos hikoilua on vain öisin, se ei johdu liikatoiminnasta, koska silloin sitä olisi myös päivällä ja etenkin liikkeessä. Liikatoiminta/lilpirauhaslääkityksen yliannostuksesta seuraisi sitten muitakin oireita. Vajaatoiminta ei hikoiluta yöllä eikä päivällä. Yöhikoilu johtuu jostain muusta kuin kilpparista ja sitä esiintyy, oli henkilöllä sitten vajis, liikkis tai terve kilpirauhanen.

    Huvittaa, miten tällä palstalla usein laitetaan kilpparin piikkiin kaikki vaivat maan ja taivaan alla. Eikö tule mieleen, että on olemassa muitakin oireiden aiheuttajia kuin vajis tai liikkis? Kun yksi valittaa, jo löytyy heti joku, jolla on kilpparivika ja todistelee vaivan johtuvan siitä.

    Minun yöhikoiluni johtui ylipainosta ja parani laihduttamalla. Normaalipainoinen en ole vieläkään, mutta hikoilut loppuivat. Mikä onkaan painoindeksisi, aloittaja? Voisiko sinullakin olla näin yksinkertainen syy yöhikoiluun? Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.

    Äänestä

  • %%% kirjoitti:

    Komppaan Liikkistä. Jos hikoilua on vain öisin, se ei johdu liikatoiminnasta, koska silloin sitä olisi myös päivällä ja etenkin liikkeessä. Liikatoiminta/lilpirauhaslääkityksen yliannostuksesta seuraisi sitten muitakin oireita. Vajaatoiminta ei hikoiluta yöllä eikä päivällä. Yöhikoilu johtuu jostain muusta kuin kilpparista ja sitä esiintyy, oli henkilöllä sitten vajis, liikkis tai terve kilpirauhanen.

    Huvittaa, miten tällä palstalla usein laitetaan kilpparin piikkiin kaikki vaivat maan ja taivaan alla. Eikö tule mieleen, että on olemassa muitakin oireiden aiheuttajia kuin vajis tai liikkis? Kun yksi valittaa, jo löytyy heti joku, jolla on kilpparivika ja todistelee vaivan johtuvan siitä.

    Minun yöhikoiluni johtui ylipainosta ja parani laihduttamalla. Normaalipainoinen en ole vieläkään, mutta hikoilut loppuivat. Mikä onkaan painoindeksisi, aloittaja? Voisiko sinullakin olla näin yksinkertainen syy yöhikoiluun? Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.

    Unohdin mainita, että minulla on vajis, ollut jo hirmu monta vuotta.

    Äänestä

Yöhikoilun syy on hyvä tutkia. Syitä on monia..

Äänestä
  • Minulla ultrat on otettu sitä varten kun hengenahdistusta on ollut paljon. Lääkäreiden mukaan minulla ei ole sydämessä mitään vikaa. Ei edes epäilyjä.
    Luin netistä että vajaatoiminnasta ei ole hikoilua tai on liikahikoilua.
    Taidanpa nyt uskoa että käyn ottamassa sokeriarvon ja sillä sipuli.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ahdistaa hiki kirjoitti:

Minulla on lievästi vajaatoiminta ja syön thyroxin lastenannosta.
Yöllä minulla on pää märkänä hikoilusta. Luin että hikoilu kuuluisi liikatoimintaan.
Voisiko kumminkin olla että voimakas hikoilu liittyisi myös vajikseen?

Toivoisin että joku vastaisi kysymykseen, kun tilanne käy minulla hermoon? Jatkuvasti ja koko ajan tulee kaikennäköisiä vaivoja. Kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu