Voimakas yöhikoilu

Ahdistaa hiki

Minulla on lievästi vajaatoiminta ja syön thyroxin lastenannosta.
Yöllä minulla on pää märkänä hikoilusta. Luin että hikoilu kuuluisi liikatoimintaan.
Voisiko kumminkin olla että voimakas hikoilu liittyisi myös vajikseen?

Toivoisin että joku vastaisi kysymykseen, kun tilanne käy minulla hermoon? Jatkuvasti ja koko ajan tulee kaikennäköisiä vaivoja. Kiitos.

16

1917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • %%%

Kuulostaa ennemmin vaihdevuosioireelta, kuin vajikselta tai liikatoiminnalta. Etenkin, jos et kärsi liikatoiminnan oireista kuten nopeasta pulssista, suolesta ym. Vaihdevuodet voivat tulla etuajassakin. Ehkä gynekologin tapaaminen olisi paikallaan.

• Alkup

Unohdin mainita että olen 66 vuotias. Sorry.

• %%%
        Alkup kirjoitti:

Unohdin mainita että olen 66 vuotias. Sorry.

Jos lopetit hormonikorvaushoidon, vaihdevuosioireet tulee siitä.

Liikatoiminnan oireisiin kuluu hikoilu ja että on kuuma, mutta outoa, jos hikoilua on vain yöllä ja päässä. Asia kannattaa ottaa esiin lääkärin luona.

• %%%
        %%% kirjoitti:

Jos lopetit hormonikorvaushoidon, vaihdevuosioireet tulee siitä.

Liikatoiminnan oireisiin kuluu hikoilu ja että on kuuma, mutta outoa, jos hikoilua on vain yöllä ja päässä. Asia kannattaa ottaa esiin lääkärin luona.

Vois johtua myös esim. liikapainosta, (alkavasta?) diabeteksesta tai sydämen vajaatoiminnasta.
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00805

• Puhutaanpa totta

Mulla on vajaatoiminta ja hikoilen välistä kovasti yöllä. Kyllä hikoilu kuuluu myös vajaatoimintaan osalla ihmisistä. Osa taas ei hikoile lainkaan.

• %%%

Syy tuskin on kilpirauhasen vajaatoiminta. Kaikki moninaiset elämän kirjon oireet eivöt johdu kilpirauhasesta.

• Alkup

Kiitän sinua vastauksestasi. En nyt jaksaisi ,,ottaa,, uutta sairautta tämän kilpparin jatkoksi.
        Annoit toivoa.

• %%%
        Alkup kirjoitti:

Kiitän sinua vastauksestasi. En nyt jaksaisi ,,ottaa,, uutta sairautta tämän kilpparin jatkoksi.
        Annoit toivoa.

Ainakin sokeriarvot kannattaisi mittauttaa. Pään pensaaseen paneminen ei auta. Jos sokeriarvot ovat koholla, on se hyvä tietää, jotta voi jarruttaa tai estää kakkostyypin diabetekseen sairastumisen.
        Toivon mukaan ne ovat normaalit.

• tylleröpyllerö

Hikoiletko joka yö? Itsellänikin tulee välillä öisin sitä, että herään pää ja niska läpimärkänä. Todella epämiellyttävää. Olen ajatellut, että on alkavaa vaihdevuosijuttua...

• Alkup

Esim. Tänään hikoilua on ollut myös päivällä. Norona valuu. Minulla oli samanlaista hikoilua 2 vuotta sitten. Lääkäri ei kiinnittänyt mitään huomiota tästä. Sydämen ultra on otettu 2 vuoden aikana ainakin 10 kertaa. Sokeri kyllä näytti 6,1. Elokuun lopulla otetaan uusi.

Sanon suoraan tämä on pottumaista hikoilematta. Käsissä tuntuu ihon alla olevan lämpöpatteri, mutta en onneksi hikoile käsistä vaan päästä ja kasvoista enimmäkseen.

Valitan vain sitä että kesti 3vuotta käytää kilpirauhassairaus, vajis, niin taas kaikki alkaisi uudestaan salapoliisityö hikoilemisesta.
        Kiitos tiedoistanne.

• %%%
        Alkup kirjoitti:

Esim. Tänään hikoilua on ollut myös päivällä. Norona valuu. Minulla oli samanlaista hikoilua 2 vuotta sitten. Lääkäri ei kiinnittänyt mitään huomiota tästä. Sydämen ultra on otettu 2 vuoden aikana ainakin 10 kertaa. Sokeri kyllä näytti 6,1. Elokuun lopulla otetaan uusi.

Sanon suoraan tämä on pottumaista hikoilematta. Käsissä tuntuu ihon alla olevan lämpöpatteri, mutta en onneksi hikoile käsistä vaan päästä ja kasvoista enimmäkseen.

Valitan vain sitä että kesti 3vuotta käytää kilpirauhassairaus, vajis, niin taas kaikki alkaisi uudestaan salapoliisityö hikoilemisesta.
        Kiitos tiedoistanne.

Onko varma, että Thyroxin-annoksesi on oikea? Tutki kilpirauhasen liikatoiminnan oireita ja mieti, onko sulla niitä. Sydämessäsi on ilmeisesti jotain häikkää, jos sitä on ultrattu noin usein. Sydänoireesi voivat johtua kilpparista. Sitä suuremmalla syyllä annostus on saatava tasapainoon.

Ei kai lääkärisi määrittele annostusta puhtaasti kilpirauhasarvojen perusteella? Pahimmassa tapauksessa pelkän TSH:n mukaan? Oireettomuus on tärkein kriteeri. TSH saa jopa painua viitteiden alle, jos T4-v on viitteissä ja oireettomuus puhuu annostuksen oikeellisuuden puolesta. Annostusta monet hienosäätää omatoimisestikin.

Hikoilin aikaisemmin yöllä, mutta laihdutus ja sen myötä verenpaineen lasku lopetti hikoilun. Sokerini on kunnossa.

• Liikkis...
        %%% kirjoitti:

Onko varma, että Thyroxin-annoksesi on oikea? Tutki kilpirauhasen liikatoiminnan oireita ja mieti, onko sulla niitä. Sydämessäsi on ilmeisesti jotain häikkää, jos sitä on ultrattu noin usein. Sydänoireesi voivat johtua kilpparista. Sitä suuremmalla syyllä annostus on saatava tasapainoon.

Ei kai lääkärisi määrittele annostusta puhtaasti kilpirauhasarvojen perusteella? Pahimmassa tapauksessa pelkän TSH:n mukaan? Oireettomuus on tärkein kriteeri. TSH saa jopa painua viitteiden alle, jos T4-v on viitteissä ja oireettomuus puhuu annostuksen oikeellisuuden puolesta. Annostusta monet hienosäätää omatoimisestikin.

Hikoilin aikaisemmin yöllä, mutta laihdutus ja sen myötä verenpaineen lasku lopetti hikoilun. Sokerini on kunnossa.

Ei kannate kaikkea panna kilpparin piikkiin vaan tuommonen yöhikoilu kannattee tutkia, voi olla vakavaakin, kuten esim imusolmukesyöpä tai sitten ei vakavaa mutta tutkia kannattee koska yöhikoilu ei ole kilpparitaudin, ei liika- eikä vajaatoiminnan oire.

• %%%
        Liikkis... kirjoitti:

Ei kannate kaikkea panna kilpparin piikkiin vaan tuommonen yöhikoilu kannattee tutkia, voi olla vakavaakin, kuten esim imusolmukesyöpä tai sitten ei vakavaa mutta tutkia kannattee koska yöhikoilu ei ole kilpparitaudin, ei liika- eikä vajaatoiminnan oire.

Komppaan Liikkistä. Jos hikoilua on vain öisin, se ei johdu liikatoiminnasta, koska silloin sitä olisi myös päivällä ja etenkin liikkeessä. Liikatoiminta/lilpirauhaslääkityksen yliannostuksesta seuraisi sitten muitakin oireita. Vajaatoiminta ei hikoiluta yöllä eikä päivällä. Yöhikoilu johtuu jostain muusta kuin kilpparista ja sitä esiintyy, oli henkilöllä sitten vajis, liikkis tai terve kilpirauhanen.

Huvittaa, miten tällä palstalla usein laitetaan kilpparin piikkiin kaikki vaivat maan ja taivaan alla. Eikö tule mieleen, että on olemassa muitakin oireiden aiheuttajia kuin vajis tai liikkis? Kun yksi valittaa, jo löytyy heti joku, jolla on kilpparivika ja todistelee vaivan johtuvan siitä.

Minun yöhikoiluni johtui ylipainosta ja parani laihduttamalla. Normaalipainoinen en ole vieläkään, mutta hikoilut loppuivat. Mikä onkaan painoindeksisi, aloittaja? Voisiko sinullakin olla näin yksinkertainen syy yöhikoiluun? Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.

• %%%
        %%% kirjoitti:

Komppaan Liikkistä. Jos hikoilua on vain öisin, se ei johdu liikatoiminnasta, koska silloin sitä olisi myös päivällä ja etenkin liikkeessä. Liikatoiminta/lilpirauhaslääkityksen yliannostuksesta seuraisi sitten muitakin oireita. Vajaatoiminta ei hikoiluta yöllä eikä päivällä. Yöhikoilu johtuu jostain muusta kuin kilpparista ja sitä esiintyy, oli henkilöllä sitten vajis, liikkis tai terve kilpirauhanen.

Huvittaa, miten tällä palstalla usein laitetaan kilpparin piikkiin kaikki vaivat maan ja taivaan alla. Eikö tule mieleen, että on olemassa muitakin oireiden aiheuttajia kuin vajis tai liikkis? Kun yksi valittaa, jo löytyy heti joku, jolla on kilpparivika ja todistelee vaivan johtuvan siitä.

Minun yöhikoiluni johtui ylipainosta ja parani laihduttamalla. Normaalipainoinen en ole vieläkään, mutta hikoilut loppuivat. Mikä onkaan painoindeksisi, aloittaja? Voisiko sinullakin olla näin yksinkertainen syy yöhikoiluun? Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa.

Unohdin mainita, että minulla on vajis, ollut jo hirmu monta vuotta.

• hoitaja kesä

Yöhikoilun syy on hyvä tutkia. Syitä on monia..

• Alkup

Minulla ultrat on otettu sitä varten kun hengenahdistusta on ollut paljon. Lääkäreiden mukaan minulla ei ole sydämessä mitään vikaa. Ei edes epäilyjä.
        Luin netistä että vajaatoiminnasta ei ole hikoilua tai on liikahikoilua.
        Taidanpa nyt uskoa että käyn ottamassa sokeriarvon ja sillä sipuli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe