Jatkolento

hei me lennetään!

Tilanne tämä: Saavun ulkomailta matkatoimiston matkalta Helsinkiin. Jatkan Helsingistä lennolla jonka olen ostanut erikseen, kotikaupunkiini. Kuinka koneen vaihto menee? Pitääkö minun ottaa matkatavarat ja mennä lähtöselvitys/turvatarkastus uudelleen läpi? Ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa eikä siis kokemusta ole.

4

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koneen vaihto on kokonaan sinun vastuullasi. Erityisesti joudut ottamaan ruumamatkatavarat ulos ja selvittämään ne jatkolennolle. Toivottavasti aika riittää.

Juuri tämän takia kannattaa mikäli mahdollista ostaa koko lentomatka kokonaisuutena, joka tulee yhdelle varaukselle. Tällöin voit (yleensä) selvittää matkatavaran lopulliseen kohteeseen asti, jolloin muut hoitavat sen siirron jatkolennolle ja vastaavat tästä. Lisäksi jos tuleva lento on myöhässä ja sen takia et ehdi jatkolennolle, lentoyhtiöt vastaavat siitä, että sinulle järjestetään kuljetus seuraavalla mahdollisella lennolla. Jos taas lennot ovat eri varauksilla, joudut itse järjestämään ja maksamaan toisen lennon – ja hinta voi olla suolainen, kuten yleensä viime hetkellä ostettavilla lennoilla.

• Kuis tullaus?

Jos tullaan EU:n ulkopuolelta, niin eikös tavarat joudu aina ottamaan tullausta varten ulos? Eihän ne kotimaan jatkolennolle automaattisesti siirry siinä tapauksessa, vaan pitää viedä itse jollekin drop-tiskille tullin jälkeen? Tai näin oli ainakin joskus ennenmuinoin.

• 12+14

Joissakin tapauksissa matkatavarat voi selvittää koko reitille, vaikka jatkolento olisi eri varauksella. Itse jouduin pari vuotta sitten äkillisen asian takia muuttamaan suunnitelmia ja ostamaan jatkolentolipun erikseen, mutta tavarat selvitettiin jo lähtökentällä määränpäähän. Yhtiö oli kummallakin lennolla sama, ja vaihtoaika reiluhko.

Lähtökentällä viimeistään selviää, mihin asti tavarasi selvitetään.

• hei ne lennetään!

Okei, kiitos vastauksistanne! Asiat selkeni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      81
      3137
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1281
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      163
      1181
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1030
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      961
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      932
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      839
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      825
    9. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      92
      794
    Aihe