miksi jouduin tähän tilanteeseen? :(

mäwa

Hei. Olen 15vuotias teini. Yksin kertaisesti ahidistava ongelmani on että vanhempani ovat tapelleet jo 2vuotta. Kaikki alkoi siitä kun isästäni tuli alkoholisiti. Se vuosi oli minulle rankka. Koska en päässy pois tilanteesta kun vanhempani tappelivat. Oisin päässyt mutta äitinin ei antanut minun lähteä kotoa. Nyt olemme päässet siihen pisteeseen että isäni ei juo enään alkoholia. No ongelmia on edelleen yksi tavallisimpia ongelmiamme on rahan pula. Perheeni on taas ottanut lainaa ja isä otti lainan niin että äitin pitää maksaa siitä enemmän. Ja äitini pitäisi myös pyörittää perheen arkea, mutta siihen ei ole hänellä palio rahaa. Toisin kuin iskällä. Iskäni on nyt sitten ostellut itsellensä vähäkaikkea ja eikä suostu antamaan rahaa muille, koska isä väittää ettei hänellä ole rahaa. Vaikka juuri osti uuden telvision. Lainan takia. Isä sanoi äidille että ei me ainakaan 7vuoteen erota. Mutta mun mielestä ei tää oo semmosta parisuhde elämää mitä se vois olla, miettien 3-5vuoden päähän. Nykyään vanhempani vain käyvät töissä ja tulevat kotiin ja katsovat telkkaria eri huoneissa. Eli heidän avioliitto ei enään ole sitä, että he pussailisivat ja olisivat yhdessä. En ole nähny vanhempieni pussaavan toisia varmaan kuukauteen. Plus vanhempani puhuvat vuorotellen paskaa minulle toisistaan ja sitä en haluaisi kuunnella. Joten mitä tässä tulee nyt tapahtumaan?

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimia sinulle

      On ikävää aikuistua omaan elämään tuollaisessa vanhempien ristiriidassa. Sinä et ole tietenkään velvollinen olemaan diplomaatti ja kuuntelija heidän riidoissaan.
      Kun ihmiset riitaantuvat ja ei sitä yhteistä säveltä löydy, niin ei ole voimavaroja sitten ajatella edes lastensa parasta.
      Sinun kannattaa tukeutua suvun tosiin aikuisiin, isovanhempiin, täteihin ja setiin, enoihin. Myös kaverisuhteet ja harrastukset ovat henkireikäsi. Yritä etsiä joku puolueeton henkilö, jonka kanssa jutella murheistasi.

      • Mäwa

        Kiitos sulle että oot jaksanu lukee ton mun jutun ja ymmärrät mua! :)


    • cellara

      Onhan meillä erilaiset ongelmat, siis minulla on ihan päinvastoin, pussailevat myötäänsä ja nussiivat joka yö, niitä ääniä saa kuunnella yökaudet, ei sekään oo mukavaa. TUNTUU että voisin vaikka vaihtaa osia kanssasi. Laitan tyynyä korville ja vedän peittoa pään yli mutta kuuluu silti.

      • Mäwa

        Oli munki porukoilla tommosta yhdessä vaiheessa. Ja täytyy sanoa ettei sitä sekstailu hommaa jaksanu kyllä kuunnella, mut sit se kaikki vaan loppu ku tuli kaikki laina ja alkoholi ongelmat. Nii kyllä mää silti palaisin siihen aikaan kun vanhempani rakasti toisiaan.


      • Nekkux
        Mäwa kirjoitti:

        Oli munki porukoilla tommosta yhdessä vaiheessa. Ja täytyy sanoa ettei sitä sekstailu hommaa jaksanu kyllä kuunnella, mut sit se kaikki vaan loppu ku tuli kaikki laina ja alkoholi ongelmat. Nii kyllä mää silti palaisin siihen aikaan kun vanhempani rakasti toisiaan.

        Hei, voimia sulle kauheesti! ♡♡♡♡♡♡


    • voimia

      Voi voimia sulle! ❤ Tosi kurjaa et teillä on tollanen tilanne. Mut muista et se ei oo sun syy.

    • 11w tyttö

      Tosta asiasta kannattais puhua jollekin!
      Tiedän kokemuksesta että toi ei ole hauskaa.
      Mun omat vanhemmat riitelee tooosi usein,rahapula, iskällä kyl on rahaa mut se sanoo et sil ei oo, tosin äiti ei oo ollu pitkää aikaa töissä ja isälle kävi onnettomuus, meiänki ongelmat alko alkoholista tai no siitä kun iskä ajo kännissä :((((

    • 11w tyttö

      Koita jaksaa ja muista että se ei oo sun syy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe