En ole paljoa ommellut, mutta nyt pitäisi saumata noitten harsovaippojen reunat, etteivät rispaannu. Tyhmiä kysymyksiä kaksi: saumataanko ne ennen ensimmäistä pesukertaa (siis kutistusta) vai sen jälkeen? Millä langalla ne ommellaan?
Harsovaippojen reunojen ompelu
3
96
Vastaukset
- harrastajaompelija
Ompelin päät kolmilankaisella saumurilla ennen pesua. Otin huomioon paljonko kangas kutistuu pituussuunnassa ja leikkasin palat suorakaiteen muotoisiksi.
- avuton2
Kiitos ensimmäisestä vastauksesta. Mutta, olen tosiaan sen verran uusavuton, että en tiedä, millä langalla (puuvilla, keinokuitu vaiko mikä) tuo saumaus pitäisi tehdä, jotta langan kutistuvuus vastaisi kankaan kutistuvuutta.
- harrastajaompelija
Saumurin ompeleen voi säätää sopivaksi, jottei langan kutistuvuudella ole väliä. Tavllinen 100% polyesteri lanka käy mainiosti, vaikka harsokangas on 100% puuvillaa. Harsokangas on päärmättyä, joten sivusaumoja ei tarvitse ommella ja kangashan kutistuu pääasiassa pituussuunnassa.
1. kysy neuvot kangaskaupasta
2. tee yksi "harjoituskappale".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029