Oliko niin, että SS oli ainoa suoraselkänen es.lest. saarnaaja joka uskalsi panna eriävän mielipiteensä lapinveikkojen ja heidän suomalaistensa hännystelijöiden sakramenttien "omiin käsiinsä"-ottamista vastaan? Kaiki kunnia suraselkäiselle puhemiehelle! Parvialaisuus sai ainakin yhden miinuspisteen perseennuolentaansa..
SS yksinkö?
27
595
Vastaukset
Niin, tämä on vahvistamaton tieto nimettömästä lähteestä. Odotamme asiaan vahvistusta.
Voisitko muuten ystävällisesti käyttää siistimpää kieltä, kiitos.- Plipsplis
Voisitko muuten ystävällisesti käyttää siistimpää kieltä, kiitos.
Kiitos ojennuksesta, otan opikseni ja anteeksipyydän karkeata kielenkäyttöäni jonka olen oppinut kuuntelemalla rovasti Lars Levi Laestadiuksen saarnoja. Ethän deletoi kirjoituksiani jos lupaan oikolukea viestini ennen lähetä-näppiksen painamista? Plipsplis kirjoitti:
Voisitko muuten ystävällisesti käyttää siistimpää kieltä, kiitos.
Kiitos ojennuksesta, otan opikseni ja anteeksipyydän karkeata kielenkäyttöäni jonka olen oppinut kuuntelemalla rovasti Lars Levi Laestadiuksen saarnoja. Ethän deletoi kirjoituksiani jos lupaan oikolukea viestini ennen lähetä-näppiksen painamista?Henkilökohtaisesti olen suunnilleen samaa mieltä mitä tahdot ilmaista. Kehotan kuitenkin olemaan tekemättä ns. karhunpalvelusta yhteiselle asiallemme.
Aatelkaa minkämoisia ihmisen palvojia uskovatkin on. Luteerus voi olla yksin jotakin mieltä ja siihen uskotaan kuin pukki suuriiin sarviinsa. Jos nyt sitten joku olisi yksin jotakin mieltä, niin heti kyseltäs, että miten nuin suureksi ihminen voi kasvaa ja oman seljän taakse kerää, vaikka ei olisi tehnyt yhtään keräysliiketta.
- evl-essu
Olen ihan vakuuttunut siitä, ettei SS ole itse tehnyt pienintäkään liikettä kerätäkseen joukkoja. Ei tarvitse olla ennustaja sanoakseen, että petetyt ihmiset kerääntyvät hänen "ikkunansa alle" aivan pyytämättä - tositarpeesta.
Luterilaiset esikoiset ovat tällä hetkellä todella järkyttyneitä ja äärimmäisen pettyneitä, ja toivovat että joku pitäisi heidän puoltaan ja ottaisi homman hanskaansa. Luottamus lähetysmiehiin ja lapinvanhimpiin on tasan nolla - he ovat kuin iljettäviä saastoja. Jos yksikin lähetysmies tai edes saarnaaja nousisi ja ilmoittaisi vastustavansa ylivoimaiselta näyttävää hurmahenkisyyskehitystä, hänestä tulisi välittömästi evankelisluterilaisten esikoisten Mannerheim. Talvisota on edessä. - vapauden kutsu
evl-essu kirjoitti:
Olen ihan vakuuttunut siitä, ettei SS ole itse tehnyt pienintäkään liikettä kerätäkseen joukkoja. Ei tarvitse olla ennustaja sanoakseen, että petetyt ihmiset kerääntyvät hänen "ikkunansa alle" aivan pyytämättä - tositarpeesta.
Luterilaiset esikoiset ovat tällä hetkellä todella järkyttyneitä ja äärimmäisen pettyneitä, ja toivovat että joku pitäisi heidän puoltaan ja ottaisi homman hanskaansa. Luottamus lähetysmiehiin ja lapinvanhimpiin on tasan nolla - he ovat kuin iljettäviä saastoja. Jos yksikin lähetysmies tai edes saarnaaja nousisi ja ilmoittaisi vastustavansa ylivoimaiselta näyttävää hurmahenkisyyskehitystä, hänestä tulisi välittömästi evankelisluterilaisten esikoisten Mannerheim. Talvisota on edessä.Kopio Lutherin omasta tekstistä: (Weimarin laitoksesta)
Wittenbergissä jo käyttöön otettu Saksalainen messu ja jumalanpalvelusjärjestys ilmestyy painettuna. Kirjoituksen ainoana tehtävänä e i o l e toimia ohjeena siinä, kuinka jumalanpalveluksen ulkoiset puitteet järjestetään tekstin luvulla, saarnoilla, rukouksilla ja laululla. Sen tehtävänä on myös hahmottaa jumalanpalveluksen tehtävät seurakunnan elämässä ja erityisesti nuorison kasvatuksessa. Periaatteessa siinä esitelty jumalanpalvelusjärjestys ei vaadi yleistä sitovuutta, sitä tulisi käyttää kristillisen vapauden mukaan. Todelliset kristityt eivät yleensäkään tarvitse sellaista järjestystä, ”heillä on jumalanpalvelus hengessään”. Se on tarpeellinen vain ”yksinkertaisen ja nuoren kansan tähden”.
Nyt alkoi kristittyjen vapaus, wanhoihin kirkon kaavoihin ei enää kangistuta vaan aitoluterilaisesti kehitellään kunnon kaavoja. - heinä-sirkka
vapauden kutsu kirjoitti:
Kopio Lutherin omasta tekstistä: (Weimarin laitoksesta)
Wittenbergissä jo käyttöön otettu Saksalainen messu ja jumalanpalvelusjärjestys ilmestyy painettuna. Kirjoituksen ainoana tehtävänä e i o l e toimia ohjeena siinä, kuinka jumalanpalveluksen ulkoiset puitteet järjestetään tekstin luvulla, saarnoilla, rukouksilla ja laululla. Sen tehtävänä on myös hahmottaa jumalanpalveluksen tehtävät seurakunnan elämässä ja erityisesti nuorison kasvatuksessa. Periaatteessa siinä esitelty jumalanpalvelusjärjestys ei vaadi yleistä sitovuutta, sitä tulisi käyttää kristillisen vapauden mukaan. Todelliset kristityt eivät yleensäkään tarvitse sellaista järjestystä, ”heillä on jumalanpalvelus hengessään”. Se on tarpeellinen vain ”yksinkertaisen ja nuoren kansan tähden”.
Nyt alkoi kristittyjen vapaus, wanhoihin kirkon kaavoihin ei enää kangistuta vaan aitoluterilaisesti kehitellään kunnon kaavoja.no sitten vaan kitarat ja kuorot kehiin yksinkertaiselle kansalle
- Hoppas det
Nyt alkoi kristittyjen vapaus, wanhoihin kirkon kaavoihin ei enää kangistuta vaan aitoluterilaisesti kehitellään kunnon kaavoja.Miten nyt yhtäkkiä on lupa "kehittää kaavoja", kun
aina muutosten pelossa on julistettu että nyt on
oltava kun
aina ennenkin on ollu. "Emmehän me halua että..." - Muuan sisar
heinä-sirkka kirjoitti:
no sitten vaan kitarat ja kuorot kehiin yksinkertaiselle kansalle
Hei kaikki tätä keskustelua lukevat ja tänne kirjoittelevat.
Ensiksikin haluaisin sanoa niille, jotka täällä nimillä panettelevat ja puhuvat rumia seurakunnan uskollisista työntekijöistä. Saarnaajan tai Lapin vanhimmankaan asemaan ei kukaan heistä ole pyrkinyt tai toivonut päästä. He uhraavat itsensä, kaiken vapaa-aikansa, lomansa jne. kristillisyyden työhön. He saavat kohdata monenlaista vastarintaa ja kritiikkiä, teit niin tai näin on jonkun mielestä huono. Jeesuksestakin sanottiin, että hänessä on perkele ja riivaaja. Samoin Paavali joutui vankilaan ja moni muukin apostoli sai kohdata vihaa ja vainoa. Eikö itsellekin rakentavampaa olisi vihan ja pilkan sijaan tukea, rohkaista ja kannustaa uskonsisaria ja -veljiä, myös saarnaajia? On vaikea kuvitella, että näin alatyylinen, henkilökohtaisuuksiin menevä kirjoittelu rakentaisi omaa tai toisten uskoa. Ei ole kristitylle sopivaa, ei ole hengen hedelmä. Väärän todistuksen sanominen lähimmäisestä on kymmenen käskyn mukaan synti! Anonyymi panettelu nettipalstoilla menee samaan kategoriaan. Rukoilkaa voimia tekemään parannusta tästä synnistä! Jeesus on kärsinyt ristillä näidenkin syntien tähden.
Toisekseen kristityille, jotka näitä lukevat ja ahdistuvat. Ei ole mitään uutta auringon alla. Näin on ollut jo apostoliselta ajalta adti, puhumattakaan lest. herätyksen alkuajoista. Kaikille ei hengellinen hallitus ole ollut mieluinen. Vanhimpia vastaan on noustu ennenkin. Tästähän saivat vuosituhannen alussa hajaannuksetkin alkunsa. Lukekaa Julkaisukokoelmasta ja Vanhinten kirjasta historiaa. Se avasi omat silmäni näkemään, mistä tässä nettipalstojen pahassa työssä on kyse. Minä olen hengen ja elämän saanut tästä kristillisyydestä ja siinä haluan pysyä. Rukoilen meille kaikille oikeaa henkeä ja mieltä. On viimeinen aika, pitäkäämme kiinni kristillisyydestä. Kavahtakaamme pahaa työtä. Mutta rukoillaan kaikkien puolesta, pilkkaajienkin. Rakkautta kaikille. - essu lessu
evl-essu kirjoitti:
Luterilaiset esikoiset ovat tällä hetkellä todella järkyttyneitä ja äärimmäisen pettyneitä, ja toivovat että joku pitäisi heidän puoltaan ja ottaisi homman hanskaansa. Luottamus lähetysmiehiin ja lapinvanhimpiin on tasan nolla - he ovat kuin iljettäviä saastoja. Jos yksikin lähetysmies tai edes saarnaaja nousisi ja ilmoittaisi vastustavansa ylivoimaiselta näyttävää hurmahenkisyyskehitystä, hänestä tulisi välittömästi evankelisluterilaisten esikoisten Mannerheim. Talvisota on edessä.Itse olette pilanneet groteskilla vaatimuksilla ja kielenkäytöllä monien kristittyjen luottamuksen. Hirmuinen haukkuminen nykyjohtoa vastaan, on vienyt ne vähäisetkin teidän ymmärtäjät pois ja kauhistuneet teitä. Kuinka luulet yhdenkään "iljettävän saastan" alkavan nyt ajaa sinun tai teidän asiaa - päin vastoin. Olette tulleet esiin kaikessa karvaudessaan näkyviin... Ja vanhimmat lapinmaalta saa kristittyjen täyden tuen.
- evl-essu
essu lessu kirjoitti:
Itse olette pilanneet groteskilla vaatimuksilla ja kielenkäytöllä monien kristittyjen luottamuksen. Hirmuinen haukkuminen nykyjohtoa vastaan, on vienyt ne vähäisetkin teidän ymmärtäjät pois ja kauhistuneet teitä. Kuinka luulet yhdenkään "iljettävän saastan" alkavan nyt ajaa sinun tai teidän asiaa - päin vastoin. Olette tulleet esiin kaikessa karvaudessaan näkyviin... Ja vanhimmat lapinmaalta saa kristittyjen täyden tuen.
Tähän on todettava, että vielä groteskimpaa haukkumista ja kielenkäyttöä olemme kaikki kuulleet viime viikkoina pöntöstä rakkaiden vanhimpien suusta. Perkeleen leikkaamat otsatukat jne jne. kehtaako niitä täällä edes kirjoittaa kaikelle kansalle?
- syystä saamme vitsaa
evl-essu kirjoitti:
Tähän on todettava, että vielä groteskimpaa haukkumista ja kielenkäyttöä olemme kaikki kuulleet viime viikkoina pöntöstä rakkaiden vanhimpien suusta. Perkeleen leikkaamat otsatukat jne jne. kehtaako niitä täällä edes kirjoittaa kaikelle kansalle?
Es.lest. sairaus näkyy yhä selvemmin.
Näinhän sukurutsauksessa aina käy vääjäämättä geenivirheet lisääntyvät lisääntymistään.
Ei Jeesus ole opettanut omiaan sulloutumaan johjonkin lammaläättiin sen aitoja korottelemaan yli 150 vuodeksi. Kehumaan maailmalle että me emme sitten muuten mitään neuvoja tarvitse liikkeemme ulkopuolelta.
- Me tiedämme kaiken
- me osaamme kaiken
- me olemme erehtymättömät
- me olemme ainoa oikea Kristuksen seurakunta
- kysykää vain meiltä neuvot, jos autuaiksi haliuatte.
Kuinka ihminen voi noin sokeaksi tulla hengellisesti?
Ilm. 3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot:
Minä olen rikas,
minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ...
... etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ilm. 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Hajaannksista saakka tätä liike on koteloitunut sisäsiittoiseksi, itseriittoiseksi, syntikeskeiseksi, omahyväiseksi ja itsekeskeiseksi seurakunnaksi. Jonka pääasiallinen julistus on ollut tojua muut Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastetut pois taivaasta ja irti Kristuksen vanhurskaudesta.
Jos tästä ei seuraisi näin kovia rangaistuksia, - jo vihdoinkin, niin Jumala ei olisi sanansa mittainen.
Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; - REMMIÄ TULEE SYYSTÄ
syystä saamme vitsaa kirjoitti:
Es.lest. sairaus näkyy yhä selvemmin.
Näinhän sukurutsauksessa aina käy vääjäämättä geenivirheet lisääntyvät lisääntymistään.
Ei Jeesus ole opettanut omiaan sulloutumaan johjonkin lammaläättiin sen aitoja korottelemaan yli 150 vuodeksi. Kehumaan maailmalle että me emme sitten muuten mitään neuvoja tarvitse liikkeemme ulkopuolelta.
- Me tiedämme kaiken
- me osaamme kaiken
- me olemme erehtymättömät
- me olemme ainoa oikea Kristuksen seurakunta
- kysykää vain meiltä neuvot, jos autuaiksi haliuatte.
Kuinka ihminen voi noin sokeaksi tulla hengellisesti?
Ilm. 3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot:
Minä olen rikas,
minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ...
... etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ilm. 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Hajaannksista saakka tätä liike on koteloitunut sisäsiittoiseksi, itseriittoiseksi, syntikeskeiseksi, omahyväiseksi ja itsekeskeiseksi seurakunnaksi. Jonka pääasiallinen julistus on ollut tojua muut Jeesuksen verellä Jumalan omiksi lunastetut pois taivaasta ja irti Kristuksen vanhurskaudesta.
Jos tästä ei seuraisi näin kovia rangaistuksia, - jo vihdoinkin, niin Jumala ei olisi sanansa mittainen.
Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;Todiste
Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ilm. 22:17
Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
Ja joka janoaa, tulkoon,
ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Mitä me lestadiolaiset olemme hinnoittelemaan Jumalan armoa?
Saati kieltämään JUmalan armon kaikilta niiltä jotka eivät suostu meitä kunnoittamaan ja palvomaan!? Tämä on aivan häpeällinen oppi tämä
vain me, hyvä me, - oppi. RANGAISATUS SIITÄ ON SIIS HYVÄ JA OIKEA.
Jeesus sanoo nimittäin selvästi ilmestyksessään Johannekselle
- Ja joka janoaa, tulkoon,
- ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. - Kiitos esirukouksist
REMMIÄ TULEE SYYSTÄ kirjoitti:
Todiste
Ilm. 22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ilm. 22:17
Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
Ja joka janoaa, tulkoon,
ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Mitä me lestadiolaiset olemme hinnoittelemaan Jumalan armoa?
Saati kieltämään JUmalan armon kaikilta niiltä jotka eivät suostu meitä kunnoittamaan ja palvomaan!? Tämä on aivan häpeällinen oppi tämä
vain me, hyvä me, - oppi. RANGAISATUS SIITÄ ON SIIS HYVÄ JA OIKEA.
Jeesus sanoo nimittäin selvästi ilmestyksessään Johannekselle
- Ja joka janoaa, tulkoon,
- ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.Nyt jos koskaan, te rakkaat esikoislestadiolaiset ystävät: Muistakaa että evankeliumi on ilosanoma, eikä purista mistään.
Siispä katseet nyt rohkeasti Kristukseen, ja uskomme evankeliumin, joka kertoo meille Jeesuksesta, joka ristinpuulla sovitii syntimme Jumalan kanssa.
Älkäämme Herran tähden nyt kukaan lähtekö enää yhtään entistä pidemmälle rakentamaan omaa vannurskautta. Kuten nyt olemme nähneet, siitä ei seuraa mitään hyvää.
Jeesus on tie. Jeesus on meidät täydellisesti sovittanut Jumalan kanssa, velkamme on jo maksettu. Jeesus odottaa nyt ja rukoilee että me ottaisimme tämän lahjan uskossa vastaan. Älä enää keksi tekosyitä miksi sinä et voi ottaa armoa vastaan. Älä enään kuuntele pirua, vaikka kateederilta puhisi Kristuksen ihanaa ja täydellistä evankeliumia vastaan.
Se joka puristaa asioislestadiolaisia nyt, on omanvanhurskauden per'kele, joka seuloo esikoislestadiolaisten sieluja, kuin nisuja. Parannusta huudetaan, mutta tykkänään vääristä asioista, ihmisten keksimistä synneistä, omavanhurskaus saa nyt riehua liikkeessä lähes vapaana, ja tehdä tuhojaan.
Kaikki te jotka rukouksen Henkeä kannatte, rukoilkaa esikoilsestadiolaisten puolesta. Tarvitsemme kaikkien kristittyjen yhteisiä esirukoiksia nyt. - kuuntelija etelästä
Kiitos esirukouksist kirjoitti:
Nyt jos koskaan, te rakkaat esikoislestadiolaiset ystävät: Muistakaa että evankeliumi on ilosanoma, eikä purista mistään.
Siispä katseet nyt rohkeasti Kristukseen, ja uskomme evankeliumin, joka kertoo meille Jeesuksesta, joka ristinpuulla sovitii syntimme Jumalan kanssa.
Älkäämme Herran tähden nyt kukaan lähtekö enää yhtään entistä pidemmälle rakentamaan omaa vannurskautta. Kuten nyt olemme nähneet, siitä ei seuraa mitään hyvää.
Jeesus on tie. Jeesus on meidät täydellisesti sovittanut Jumalan kanssa, velkamme on jo maksettu. Jeesus odottaa nyt ja rukoilee että me ottaisimme tämän lahjan uskossa vastaan. Älä enää keksi tekosyitä miksi sinä et voi ottaa armoa vastaan. Älä enään kuuntele pirua, vaikka kateederilta puhisi Kristuksen ihanaa ja täydellistä evankeliumia vastaan.
Se joka puristaa asioislestadiolaisia nyt, on omanvanhurskauden per'kele, joka seuloo esikoislestadiolaisten sieluja, kuin nisuja. Parannusta huudetaan, mutta tykkänään vääristä asioista, ihmisten keksimistä synneistä, omavanhurskaus saa nyt riehua liikkeessä lähes vapaana, ja tehdä tuhojaan.
Kaikki te jotka rukouksen Henkeä kannatte, rukoilkaa esikoilsestadiolaisten puolesta. Tarvitsemme kaikkien kristittyjen yhteisiä esirukoiksia nyt.Amen
- anti-elina
Nyt alkoi kristittyjen vapaus, wanhoihin kirkon kaavoihin ei enää kangistuta vaan aitoluterilaisesti kehitellään kunnon kaavoja.Lukekaat ensin katekismuksenne kunnolla - myös iso katekismus, jossa luterilainen oppi ilmaistaa laajemmin.
Kun opillinen perusta on kunnossa, niin voitte harkita kaavojen luomista.
Nyt näyttää siltä, että reformoidulla sakramenttiopetuksella puolustetaan aitoluteriialisuutta reformaattorin hengessä. Melkoisen uskomaton tilanne!
Mutta jos tutkitte asiakysymykset paremmin niin havaitsette, että ainakaan muodollisesti katsottuna kirkko ei poikkea uskonpuhdistuksen perinnöstä. Sehän on tietysti ihan eri asia eletäänkö perinnön mukaan.
Mielestäni esikoisuuden tulisi mieltää itsensä luterialisuuden puolustajana kirkon sisällä perehtymällä aidosti uskonpuhdisuksen uskonperintöön!
Tähän oli vielä pyrkimystä 1990-2000 - alussa, mutta sen jälkeen jäiset lakituulet pyyhkäisivät "pyydettyinä" maamme ylitse "hyvää tarkoittavine" neuvoineen.
Herätys! - teu,
essu lessu kirjoitti:
Itse olette pilanneet groteskilla vaatimuksilla ja kielenkäytöllä monien kristittyjen luottamuksen. Hirmuinen haukkuminen nykyjohtoa vastaan, on vienyt ne vähäisetkin teidän ymmärtäjät pois ja kauhistuneet teitä. Kuinka luulet yhdenkään "iljettävän saastan" alkavan nyt ajaa sinun tai teidän asiaa - päin vastoin. Olette tulleet esiin kaikessa karvaudessaan näkyviin... Ja vanhimmat lapinmaalta saa kristittyjen täyden tuen.
"" essu lessu ""
Ei ainakaan minun kannatusta saa läpin veikot. Ei minusta he mitään vanhimpia ole täällä koska ei meidän seurakunta oleäänestänyt kertaakaan näitä lapin veikkoja
siitä jo näkee sen hunsvcotti maisuuden millä he meinaa vetää väärin. .
Toiseksi jos heillä on pahaa mielessä ,kukaan ei voi kannattaa heitä , sillä
siellä on vain sellainen menttaliteetti että he on jotain , mitähän kerronko
meillä oli tilanne että kun joku oli lähdössa KK. pyydettiin tuoda jotain , mitä
se selvis sitten jälkeen päin , että jotain oli kissan sontaa, ,siis sellaista jotain .
Hei kaikki palstalaiset!
Pyytäisin että jatkossakin käytetään vakiintuneeseen tapaan yksityishenkilöistä (myös saarnaajajulkkiksistamme) kaksikirjaimisia lyhenteitä.
Tällä julkisella foorumilla ei ole sopivaa puhua sukunimillä eikä edes etunimillä.
Älkäämme siis käyttäkö henkilönimiä edes suuressa innossa keksiä uusia lahkonimityksiä.- aslakki 80
ss suoraselkäinen kuin ei lotkauta tällä palstalla kirjoittelijoille korvaansa. vaa on edesvastuun tunnnossa kuuliainen esikoisten srk päätöksille . ettei huju kooran kapinassa
- aslakki 80
huku
- vaiettujen puolesta
aslakki 80 kirjoitti:
huku
Mutta Sinäkin tulit tänne ja lotkautit korvasi kun pitää kirjoittaa. Etkö pelkää että saastut?
Elämme vaikeita aikoja eikä sinne tänne sanojen heitteleminen auta mitään. Puhua pitää saada ja pitää itse huoli siitä mitä sanoo.
- linnea borealis
Minä olen Apollon jne. Lahkojen lohkomisinsinöörejä ym.oppineita ja vähemmän oppineita riittää.Useilla eri maallisen ja hengellisen oppineisuuden aloilla ja tasoilla on kautta historian
ollut taipumus lahkoutua omaksi kuppikunnakseen suuntautuneisuuden mukaan.Myös ns.Es.lest.
(aiemmin ollut vain Vanhalestadiolaiskristillinen yhdistys ry ja jäsenet lestadiolaisia.)sisällä on jäseninä suht.paljon korkean oppineisuustason omaavia.
Sit vielä pitää sanoa,että Jumalan siunauksella on kasvatettu maallista mammonaa.Elikkä Lesken ropo siis sentti nykykielellä muunnettu suuriksi omaisuuksiksi.
Niin onko köyhällä marian pojalla kohta housuja jalassa liikemiesten ja kauppamiesten tapoja vähän tuntien?. Rukkoushuonneet on eittämättä, sanonko mitä.- 4+19
Joo, olisi pitänyt pysyä kirkossa ja ruksarahat laittaa lähetystyöhön, se olisi ollut raamatullista. Nyt on isot ruksat hoidettavana, jotka ovat suurimman osan aikaa tyhjillään. Lähetysrahat menevät sinne jatkuvasti.
- Teuro
4+19 kirjoitti:
Joo, olisi pitänyt pysyä kirkossa ja ruksarahat laittaa lähetystyöhön, se olisi ollut raamatullista. Nyt on isot ruksat hoidettavana, jotka ovat suurimman osan aikaa tyhjillään. Lähetysrahat menevät sinne jatkuvasti.
Siinä teillä on ongelma: raharikkaat lähtevät veg, kiintöistöjen kustannukset kaatuvat taakaksi ns. kireäpipojen ja lapinlumoissa elävien kukkaroille. Antakaa rahaa jokaisena kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina! Pitäähän kiintöistöjen kustannukset, remontit ja lähetysmiesten päivärahat saada maksettua.
Maksakaa ilolla!
- Huolestunut kulkija
"Yksi sinulta puuttuu - Kristuksen sisäinen tunto."
Kohotetaan ystävät katse Kristukseen ja antakaamme Pyhän Hengen kirkastaa Hänen tahtonsa. Hedelmistään tunnemme puun, älkäämme antako pettää itseämme.- teu.
"huolestunut kulkija ""
Jeesus sanoi "Yksi sinulta puuttuu " mene ja myy kaikki mitä sinulla on , ja jaa
köyhille " hän oli rkas ja hän tuli apealle tuulelle ja lähti pois eikä voinut toteuttaa
tät5ä ohjetta , olemmeko me saman laisia , henkilöitä .
Tämä Nuorukainen oli . Todella Nimensä väärti sillä hänen isänsä ja äitinsä oli
tgodella ilmeisesti kuolleet , eikä ollut sen parempia ystäviä , joilta ei saanut
kummenpia ohjeitä ..
Tässä menee sydämmen rakkaat terveiset SS.lle .. - Euranaasi
teu. kirjoitti:
"huolestunut kulkija ""
Jeesus sanoi "Yksi sinulta puuttuu " mene ja myy kaikki mitä sinulla on , ja jaa
köyhille " hän oli rkas ja hän tuli apealle tuulelle ja lähti pois eikä voinut toteuttaa
tät5ä ohjetta , olemmeko me saman laisia , henkilöitä .
Tämä Nuorukainen oli . Todella Nimensä väärti sillä hänen isänsä ja äitinsä oli
tgodella ilmeisesti kuolleet , eikä ollut sen parempia ystäviä , joilta ei saanut
kummenpia ohjeitä ..
Tässä menee sydämmen rakkaat terveiset SS.lle ..Huonosti menee silloin jos voitte luottaa vain yhteen mieheen, joka hänkään ei ole erehtymätön. Luottakaa mielummin jeesukseen kristukseen ja hänen sanaansa jota saarnataan edelleenkin hänen seurakunnassaan ja raamattu vahvistaa sen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924587
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803703Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303081Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152605Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292524- 432121
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881649