Nukkeruusu ongelmia

Ei kukintaa???

Hei!

Käsittääkseni minulla on kukkapenkissä nukkeruusu.Mielestäni olen ostanut sen 2009 nk huonekasvi koristekukkana eli äitienpäiväruusuna itselleni ja tökännyt kukkapenkkiin kukinnan loputua.En koskaan ajatellut että kasvi kestäisi,mutta toisin kävi.Veikkaan että nukkeruusu oli pelkkä varttamiseen käytetty juuri ja itse äitienpäiväkukka joku muu ruusulajike.

Noh nyt olen kolmisen kesää katsellut penkistä nousevia 1,5 metrisiä superpiikkisiä hujoppioksia,jossa ei ole kukan kukkaa.Ruusu on niin piikkinen,että se torjuu kaiken inspiraation sen hoitamisesta.Saa sojottaa ihan rauhassa,koska se ei ole osoittanut kummempia juurivesasta leviämisen merkkejä.Pari on tullut näiden yhteisten vuosiemme aikana.

Nukkeruusun asuinpaikka on keskellä pihaa minilammikon rannalla pionien takana.Paikan pitäisi olla hyvä,on kosteutta ja täysaurinkoa,jossa pionitkin viihtyy.

Mutta miksi nukkeruusu ei kuki?
Mitä sille pitää tehdä kukinnan aikaansaamiseksi?
Odottaa toiset 5v?

3

683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eedenisttä itään

Ehkä ruususi ei olekaan nukkeruusu. Minun nukkeruusuni on vähän alle metrin korkuinen, kiiltävälehtinen ja juurivesoja muodostava.

• taidat olla oikeassa

Hyvä pointti.
        Saatat olla oikeassa.

Ideoita lajikkeesta?

1,5m yksittäisoksat,josta tekee lyhyttä oksaa.Piikkejä isoja ja pieniä sekaisin.Hyvin agressiivinen piikkien suhteen myös lehtihangoissa.Rungon väri kirkkaan vihreä juuresta oranssin ruskea.Hiukan kuin juhannusruusu,mutta isoja piikkejä seassa.

Yksi kukka oli tullut ja se on villiruusun kukintomainen,neljä terälehtinen vaaleanpunainen.

Mulla on suuri ruusukirja ja lajike ei ole siinä.
        Naapuri antoi lajikediagnoosin ja sanoi nukkeruusuksi.

Mutta miten huonosti kukkivaa ruusua kukitetaan?

• Jalzu
        taidat olla oikeassa kirjoitti:

Hyvä pointti.
        Saatat olla oikeassa.

Ideoita lajikkeesta?

1,5m yksittäisoksat,josta tekee lyhyttä oksaa.Piikkejä isoja ja pieniä sekaisin.Hyvin agressiivinen piikkien suhteen myös lehtihangoissa.Rungon väri kirkkaan vihreä juuresta oranssin ruskea.Hiukan kuin juhannusruusu,mutta isoja piikkejä seassa.

Yksi kukka oli tullut ja se on villiruusun kukintomainen,neljä terälehtinen vaaleanpunainen.

Mulla on suuri ruusukirja ja lajike ei ole siinä.
        Naapuri antoi lajikediagnoosin ja sanoi nukkeruusuksi.

Mutta miten huonosti kukkivaa ruusua kukitetaan?

Kuulostaa kovasti Koiranruusulta.

Voisikohan kukkimista hillitä "liian hyvä" maa, eli typpipitoisuus?
        Liian kosteakaan ei ole hyväksi. Usein kosteikot ovat Suomessa happamia. Kummulle istuttaminen voisi auttaa, mutta noin isoa siirrellään turvallisesti vain traktorilla.

Voit kokeilla keväällä antaa varovaisesti fosforia ja kalkkia.

t. J.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      169
      2607
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      19
      737
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    8. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      722
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      86
      720
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      678
    Aihe