Nukkeruusu ongelmia

Ei kukintaa???

Hei!

Käsittääkseni minulla on kukkapenkissä nukkeruusu.Mielestäni olen ostanut sen 2009 nk huonekasvi koristekukkana eli äitienpäiväruusuna itselleni ja tökännyt kukkapenkkiin kukinnan loputua.En koskaan ajatellut että kasvi kestäisi,mutta toisin kävi.Veikkaan että nukkeruusu oli pelkkä varttamiseen käytetty juuri ja itse äitienpäiväkukka joku muu ruusulajike.

Noh nyt olen kolmisen kesää katsellut penkistä nousevia 1,5 metrisiä superpiikkisiä hujoppioksia,jossa ei ole kukan kukkaa.Ruusu on niin piikkinen,että se torjuu kaiken inspiraation sen hoitamisesta.Saa sojottaa ihan rauhassa,koska se ei ole osoittanut kummempia juurivesasta leviämisen merkkejä.Pari on tullut näiden yhteisten vuosiemme aikana.

Nukkeruusun asuinpaikka on keskellä pihaa minilammikon rannalla pionien takana.Paikan pitäisi olla hyvä,on kosteutta ja täysaurinkoa,jossa pionitkin viihtyy.

Mutta miksi nukkeruusu ei kuki?
Mitä sille pitää tehdä kukinnan aikaansaamiseksi?
Odottaa toiset 5v?

3

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eedenisttä itään

      Ehkä ruususi ei olekaan nukkeruusu. Minun nukkeruusuni on vähän alle metrin korkuinen, kiiltävälehtinen ja juurivesoja muodostava.

      • taidat olla oikeassa

        Hyvä pointti.
        Saatat olla oikeassa.

        Ideoita lajikkeesta?

        1,5m yksittäisoksat,josta tekee lyhyttä oksaa.Piikkejä isoja ja pieniä sekaisin.Hyvin agressiivinen piikkien suhteen myös lehtihangoissa.Rungon väri kirkkaan vihreä juuresta oranssin ruskea.Hiukan kuin juhannusruusu,mutta isoja piikkejä seassa.

        Yksi kukka oli tullut ja se on villiruusun kukintomainen,neljä terälehtinen vaaleanpunainen.

        Mulla on suuri ruusukirja ja lajike ei ole siinä.
        Naapuri antoi lajikediagnoosin ja sanoi nukkeruusuksi.

        Mutta miten huonosti kukkivaa ruusua kukitetaan?


      • Jalzu
        taidat olla oikeassa kirjoitti:

        Hyvä pointti.
        Saatat olla oikeassa.

        Ideoita lajikkeesta?

        1,5m yksittäisoksat,josta tekee lyhyttä oksaa.Piikkejä isoja ja pieniä sekaisin.Hyvin agressiivinen piikkien suhteen myös lehtihangoissa.Rungon väri kirkkaan vihreä juuresta oranssin ruskea.Hiukan kuin juhannusruusu,mutta isoja piikkejä seassa.

        Yksi kukka oli tullut ja se on villiruusun kukintomainen,neljä terälehtinen vaaleanpunainen.

        Mulla on suuri ruusukirja ja lajike ei ole siinä.
        Naapuri antoi lajikediagnoosin ja sanoi nukkeruusuksi.

        Mutta miten huonosti kukkivaa ruusua kukitetaan?

        Kuulostaa kovasti Koiranruusulta.

        Voisikohan kukkimista hillitä "liian hyvä" maa, eli typpipitoisuus?
        Liian kosteakaan ei ole hyväksi. Usein kosteikot ovat Suomessa happamia. Kummulle istuttaminen voisi auttaa, mutta noin isoa siirrellään turvallisesti vain traktorilla.

        Voit kokeilla keväällä antaa varovaisesti fosforia ja kalkkia.

        t. J.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe