Kokemuksia?
Toimiiko?
Itse ostin toukokuun lopussa,laitoin pohjalle reijällisen muovipohjan päälle risua ja muuta kuivaa edellisvuoden lehtikompostorissa ollutta höttöä,sitten aloin latomaan päälle rikkaruohoja ja lehtikariketta kerroksittain.
Vihannesten kuoret on menneet sinne.
Pinta putoaa,vaikka kompostin reunat sisältä ovat kuivia.Jotain tapahtuu?
Kastelen kompostia myös päivittäin tiskivesillä.Huomaan että kompostia on vaikeaa kääntää tai hoitaa muuten.Suuaukko on pieni.Olen vaan tyytynyt latomaan viherainesta kannen kautta sisään.
Metodillani.Tuleeko sieltä nyt sitä multaa?
Itse rakentamassani puisessa kompostikehikossa ei ole tapahtunut viimeiseen 5 vuoteen mitään.Ilmeisesti on liian kuivaa tavaraa siellä.Liikaa lehtiä.
Siis kompostin toimintaohjeet on päässä,mutta mitä muuta pitäisi tajuta?
Minulle sopii ilmeisesti pelkkä aumakompostointi.Kerää läjä ja unohda.
Lidlin muovinen kompostori?
laiska kompostinhoit
1
309
Vastaukset
- sama kirjoittaja
Olen siis kaupunkialueella ja rottien pelossa pakollinen on pohjalla jyrsijäeste.
Vaikka en minä tajua mitä tekoa sillä jyrsijäesteellä oikein on.En ole aumakompostoidessanikaan huomannut elukoiden intoutuvan perunankuorista.
Leivät ja semmoiset haisevat biojätteet kietaisen sanomalehteen ja poltan hellassa.
Tosin ruoan hävikki on meillä siis 0.Joskus home ehtii iskeä limppuun ennen meitä.Tai kalasta tuklee perkuujätettä,jota ei voi syöttää koiralle.Muuten tosiaan kompostoriin menee vaan kuoria.
Kiitos neuvoista ja mukavaa kompostikesän jatkoa kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2723372Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211853Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281527- 841401
- 1371048
- 811004
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.64869Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86776Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61707Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51686