Reisjärven opistoseuroista lähetys alkaa klo 9.30.
http://www.opistoseurat.net/kesaseuraradio/
Täällä seuraohjelma,
http://www.opistoseurat.net/seuraohjelma/
Tervetuloa kuuntelemaan!
REISJÄRVEN OPISTOSEURAT
39
788
Vastaukset
Täältä ainakin kuuluu,
http://rauhanyhdistys.fi/fi/seurat/kesaseuraradio/- up.
up
- Turhaa toistoa.
Turhaa toistoa.
- riitti mulle
Kaikkia se ihminen jaksaa kuunnella, meitä on moneksi, kuuntelin noin minuutin,
- entvl, nyk. ortodoksi
Minäkin ihmettelen, että nuorikin ihminen jaksaa Suomen sydänkesässä kuunnella manipuloivaa, raskamielistä
ja osin itkunsekaista puhetta päivätolkulla...mulla jää suviseurojen kuuntelu yleensä kymmeneen minuuttiin ja näma pienemmät seurat jätän suosiolla väliin. Sitten riittää koko vuodeksi seuroja.
Minulle ei hengelliset asiat ole ollenkaan yhdentekeviä. Mutta perus kristinusko ja Kristuksen opetukset ovat se hengellinen anti, jota kaipaan. - rauha Teille
entvl, nyk. ortodoksi kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, että nuorikin ihminen jaksaa Suomen sydänkesässä kuunnella manipuloivaa, raskamielistä
ja osin itkunsekaista puhetta päivätolkulla...mulla jää suviseurojen kuuntelu yleensä kymmeneen minuuttiin ja näma pienemmät seurat jätän suosiolla väliin. Sitten riittää koko vuodeksi seuroja.
Minulle ei hengelliset asiat ole ollenkaan yhdentekeviä. Mutta perus kristinusko ja Kristuksen opetukset ovat se hengellinen anti, jota kaipaan.##Minulle ei hengelliset asiat ole ollenkaan yhdentekeviä. ##
Niin, makuja on useita. Itse en ihmettele lainkaan sinun kymmenen minuutin osioita, enempää kuin mainitsemasi nuoren päivätolkulla kuunteluakaan. Itselläni on nollatoleranssi varsinaiselle sadulle ylipäänsä, sitäkään ei ole pakko hyväksyä. Kuka meistä omistaa absoluuttisen totuuden, sinäkö? - voi voi
rauha Teille kirjoitti:
##Minulle ei hengelliset asiat ole ollenkaan yhdentekeviä. ##
Niin, makuja on useita. Itse en ihmettele lainkaan sinun kymmenen minuutin osioita, enempää kuin mainitsemasi nuoren päivätolkulla kuunteluakaan. Itselläni on nollatoleranssi varsinaiselle sadulle ylipäänsä, sitäkään ei ole pakko hyväksyä. Kuka meistä omistaa absoluuttisen totuuden, sinäkö?"Itselläni on nollatoleranssi varsinaiselle sadulle ylipäänsä,"
Paljosta jäät paitsi, jos et satuja lue. Minä tykkään lukea satuja. Hyvissä saduissa on siellä fiktiivisen kerronnan lomassa ihan tosielämäänkin päteviä elämänviisauksia. Tällä hetkellä luen Harry Potteria, kolmatta kertaa. Vaikka se onkin silkkaa satua, on siinä varsinkin ihmissuhteissa välillä hyvinkin rankkaa realismia.
- 21+7
Hei!
Täältä voi kuunnella seurapuheet tulkattuina englanniksi:
http://vod.kepit.tv/suviseurat_english.html- 15 v seuroissa istunut
Paraneeko se sanoma siitä, kun se käännetään huonosti toiselle kielelle? Srk-lestadiolainen julistus sisältää sellaista kaanaankieltä, joka ei toiselle kielelle juuri taivu! Paatoksellinen, syyllistävä julistus ei ruoki ihmisen hengellisyyttä.
- Klasu
15 v seuroissa istunut kirjoitti:
Paraneeko se sanoma siitä, kun se käännetään huonosti toiselle kielelle? Srk-lestadiolainen julistus sisältää sellaista kaanaankieltä, joka ei toiselle kielelle juuri taivu! Paatoksellinen, syyllistävä julistus ei ruoki ihmisen hengellisyyttä.
Vl ovat varsin edistyksellistä sakkia. Heillä on maan kattavat radiolähetykset, nettiseurat, nettivirsikirjat ja seurat ovat viimeisen päälle organisoituja. Mutta yksi ei muutu. He käyttävät aina ja iankaikkisesti 1700-luvun lopulla käännettyä Raamattua. Mitä ihmeen hohtoa siinä käännöksessä on? Kääntäjäthän olivat vl-käsitysten mukaan uskottomia fariseuksia.
Uusinta raamatunkäännöstä oli tarkastamassa myös vanhoillislestadiolaisten oma edustaja. Hän jopa suositteli käännöksen hyväksymistä. Mutta ei vaan kelvannut vanhoille patuille. Vl-rippikouluissa on pakko käyttää uusinta käännöstä. Toivottavasti nuorempi polvi luopuu tästä muinaiskäännöksestä, jonka sanamuodot ovat joskus suorastaan naurettavia (meitänne teitänne). - sopiiko?
Klasu kirjoitti:
Vl ovat varsin edistyksellistä sakkia. Heillä on maan kattavat radiolähetykset, nettiseurat, nettivirsikirjat ja seurat ovat viimeisen päälle organisoituja. Mutta yksi ei muutu. He käyttävät aina ja iankaikkisesti 1700-luvun lopulla käännettyä Raamattua. Mitä ihmeen hohtoa siinä käännöksessä on? Kääntäjäthän olivat vl-käsitysten mukaan uskottomia fariseuksia.
Uusinta raamatunkäännöstä oli tarkastamassa myös vanhoillislestadiolaisten oma edustaja. Hän jopa suositteli käännöksen hyväksymistä. Mutta ei vaan kelvannut vanhoille patuille. Vl-rippikouluissa on pakko käyttää uusinta käännöstä. Toivottavasti nuorempi polvi luopuu tästä muinaiskäännöksestä, jonka sanamuodot ovat joskus suorastaan naurettavia (meitänne teitänne).Olet selvästi rikollisjärjestö kirkon palkkalistoilla, eikö hävetä? Mitä tulee mainitsemaasi satukirjaan, niin sinä voit lukea uusinta käännöstä ja yrittää aivopestä lapsia sen käännöksen sanamuodoilla?
- Edistyksellinen
Klasu kirjoitti:
Uusinta raamatunkäännöstä oli tarkastamassa myös vanhoillislestadiolaisten oma edustaja. Hän jopa suositteli käännöksen hyväksymistä. Mutta ei vaan kelvannut vanhoille patuille. Vl-rippikouluissa on pakko käyttää uusinta käännöstä. Toivottavasti nuorempi polvi luopuu tästä muinaiskäännöksestä, jonka sanamuodot ovat joskus suorastaan naurettavia (meitänne teitänne).Se on oikeasti "meitämme" ;) Tiedoksi sulle, että aika moni puhuja jo lukee tekstin uudesta 1992 Raamatusta. SRK on painattanut myös ns. Trio-Raamatun, jossa on kaikki kolme käännöstä rinakkain (1796-1938-1992) Että kyllä tälläkin rintamalla on edistystä. Tulehan seuroihin kuulolle tai kuuntele kesäseuraradiota.
- kakskielinen
15 v seuroissa istunut kirjoitti:
http://www.lff.fi/web/guest/larsmo2014
Kuuntelepas miten tulkkaus sujuu täällä! Melko taitavia ainakin osa, kuuntelin pätkiä..
- up.
up
- riitti mulle
Enempi tai vähempi on satuja jos on kirjoitettu 2000- 5000 v sitten.
- Kauheaa
Hui kauheaa !! Seurojen kotisivuilla on maininta että sieltä saa ostaa suihkuun perhelipun 20 eur. En ikinä menisi kaikkien tummujen, vaarien, vävyjen sun muiden kanssa yhtä aikaa suihkuun....yäks !!
- 4+8
Seurat jatkuvat...
- liian monta
Kyllä on tila autoja liikkeellä ja silmiä sisällä kuin kalavakassa.
- up.
up
- Turhaa toistoa.
Turhaa toistoa.
- up.
up
- enään
Joka 2 vk välein kylä hiljenee näin kesällä, ei näy lapsia eikä aikuisia tienpäällä, onhan se hyvä että pääsevät näkemään muutakin maailmaa ettei tule ihan mökki höperöksi. Suviksissa parasta minullekin oli lapsena kun pääsi näkemään suomea kun kävin monissa eripaikoissa. Vanhempana on tätä maata päästä päähän, ja naapurimaitakin joutunut näkemään useampaan kertaan, ei tosin suviksissa
- mitalin 2 puoli
Eräässä päivämies lehdessä valiteltiin sitä, kun tuo tupakointi on niin valitettavan yleistä seurapaikoilla ja paheiden kierre saa uusia mukaan ja mikseipä saisi, kun ihan lapsetkin saavat katsella näiden tupakoitsijoiden vapaata röyhyyttelyä seurakentällä. Kumma kun seurapuheissa ei enää valisteta tupakoinnin haitoista. Ei ole mikään yliolkainen juttu puhua tästä saastaisesta elämäntavasta
- Liekö syy?
mitalin 2 puoli kirjoitti:
Eräässä päivämies lehdessä valiteltiin sitä, kun tuo tupakointi on niin valitettavan yleistä seurapaikoilla ja paheiden kierre saa uusia mukaan ja mikseipä saisi, kun ihan lapsetkin saavat katsella näiden tupakoitsijoiden vapaata röyhyyttelyä seurakentällä. Kumma kun seurapuheissa ei enää valisteta tupakoinnin haitoista. Ei ole mikään yliolkainen juttu puhua tästä saastaisesta elämäntavasta
Vanhastaan miesten paheiksi tunnistettavista asioista ei juuri saarnata. Ei tupakoinnistakaan eikä vieläkään, vaikka nykyisin osa nuoremmista naisistakin polttaa, ainakin ennen avioliittoon menoaan.
- up.
up
- Turhaa toistoa.
Turhaa toistoa.
- Perhosesta
Väkimäärä seuroissa jäi todella alhaiseksi. 15 000 juuri rikki, odotettiin normaalia 20 000 vierasta.
Onko uudet paikalliset hoitokokoukset alkaneet vähentää siionin asuvaisia?- äölkjhjklöä
Oli suviseurat lähellä ja järjestävät yhdistykset kaukaa. Kuuma sää verotti osansa.
- äölkjhjklöä
äölkjhjklöä kirjoitti:
Oli suviseurat lähellä ja järjestävät yhdistykset kaukaa. Kuuma sää verotti osansa.
Normaali määrä Reisjärvellä on muuten n. 17.000. 20.000:een on ylletty hyvin harvoin.
- Tossavainen ilo
Kukaan ei vielä ole kypsä myöntämään että vanhoillislestadiolaisten määrä on laskenut. Ollaan vielä kieltämis ja selittelyvaiheessa.
Totuus on kuitenkin että väkeä ulkoistettu/ ulkoistunut viimeaikoina runsaasti.
Katsokaapa vaikka oman yhdistyksen tilannetta.
Mikähän on SRK n jäsenmaksu kehitys ollut viimevuosina, se kun perustuu paikallisten jäsenyhdistysten jäsenmäärään?- äölkjhjklöä
Ok, katsotaanpa omaa yhdistystä.
Joo, meillä on laajennushanke seuraavan vuosikokouksen listalla. - laskukone
äölkjhjklöä kirjoitti:
Ok, katsotaanpa omaa yhdistystä.
Joo, meillä on laajennushanke seuraavan vuosikokouksen listalla.Tarkistettu väkimäärä oli 18.000.
Normaalimäärä.
- alas mennään kovaa
Totuus kuitenkin lienee että nuorten määrä liikkeessä on vähentynyt ja tulee edelleen laskemaan !! Nuoriso seuraa maailman tapahtumia aivan eri tahdilla kuin esim. nyt 50 v täyttäneet. Ei ollut kännykkää ja nettiä joiden avulla voi tutustua muuhunkin kuin liikkeen oppeihin ja pappeihin.
- Peräpohjolan mies
No ite kun aloin asiaa ajattelemaan niin ainakin meijän siionissa, n.500 jäsentä, tuntuu että nuoret vanhemmat ottaa eniten kantaa kysymyksiin esim. mihin on lasten sopivaa osallistua koulussa ja mikä on terveellistä saarnaa, että ei yleishengellinen höpinä vaan rupea kuulumaan ja muutenkin ovat miehittäneet ja naisittaneet johtokunnan ym. Että tämmösen 40v. vl-isän mukava osallistua siionin töihin näitten nuorempien johtamana. Ehkäisyn koen ja tiedän ymmärrettävän synniksi.
- Etelä ratkaisee
Peräpohjolan mies kirjoitti:
No ite kun aloin asiaa ajattelemaan niin ainakin meijän siionissa, n.500 jäsentä, tuntuu että nuoret vanhemmat ottaa eniten kantaa kysymyksiin esim. mihin on lasten sopivaa osallistua koulussa ja mikä on terveellistä saarnaa, että ei yleishengellinen höpinä vaan rupea kuulumaan ja muutenkin ovat miehittäneet ja naisittaneet johtokunnan ym. Että tämmösen 40v. vl-isän mukava osallistua siionin töihin näitten nuorempien johtamana. Ehkäisyn koen ja tiedän ymmärrettävän synniksi.
Niin kyllähän nuoret jo lasten vanhemmat ottavat kantaa ja haluavat vaikuttaa asioihin mutta tuota nuorten määrän vähentymistä tai käyttäytymistä pitääkin tutkailla nuorisossa eli niissä jotka eivät vielä ole lasten vanhempia. On nähtävissä selkeä ero miten he haluavat itsenäistyä ja päättää omista asioista kuten muukin ns. tavis nuoriso. Samoin jäsenien määrä ja liikkeen kokonaisvaltainen kannatus ratkaistaan etelämpänä kuin missä peräpohjola sijaitsee vaikka kaikki kunnioitus siellä asuville.
- Selvää suomea.
Kyllä miehekäs "ÄHKÄISY" laukaisuhetkellä siunaa tapahtuman. Miksi siis ehkäistä, joten olkoon siis vaikka syntiä
Tätäkö siis tarkoitat? - Ongelmaseurat Reisjä
Siellä vihelleellään, kuinka hyviä VAIN ME ollaan,
kuinka huonoja nuo epäuskoiset on.
Lutkut, kanit, kuin pässit, saa.tanan kerjäläiset.
Suomen suurin uskonnollinen häpeäuskonto.
Heitteli vanhoja mummuja saa.tanalle. Ikänsä kolehtini kaikki rahat panneinne. VL seuroissa käyneille.
Siinä vl uskoa pedofiilien tavoin. Ja jokainen sana on TOTTA:::::::
t. ------------ äölkjhjklöä
Kannattaa kirjoittaa selvin päin ja opetella muutenkin kirjoittamaan oikein.
Tuo edellinen täytyy olla kirjoitettu kännissä tai pillerihuuruissa. Pillereitä epäilen.
- en käynyt tänä kesän
Vieläkö siellä Reisjärven Opistoseuroissa oli haittaa kylän hulttiopoikien autorallista ja siitä vihoviimeisestä popituksesta, joka ärsyttää suunnattomasti joka paikassa, ei vain seillä seurapaikalla. Eikö ole konstia laittaa kuriin nämä rauhanhäiritsijät. Miten meni tää kesänä, oliko kyseistä ilmiötä ja entä kuinka yleistä on tupakointi Reisjärven kesäseuroissa tänään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100