Extratuki exälle

KariTapio

Olen etäisä js maksan säännöllistä elaria exälleni 2 lapsesta. Pojalleni määrättiin uudet silmälasit ja pidin reiluna maksaa puolet siitä aiheutuvista kuluista. Kuitin nähtyäni huomasin exä oli maksanut lasit isolla setelirahalla. Tästä voi päätellä että rahan lähde on mahdollisesti joltain ulkopuoliselta rahoittajalta, esim isovanhemmat. Nykyinen vaimoni ei halua että maksan puolet laseista kun vahvasti epäilee että exä ei ole itse maksanut uusia rillejä omasta pussistaan. Itse näen että en voi olla varma asiasta. Tästä puhkesi kunnon riita välillämme ja mielestäni aivan turhaan. Haluan olla hyvä isä ja hoitaa osuuteni kunniallisesti, mutta vaimo on polttamassa päreensä asiasta. Miten tässä nyt pitäisi edetä?

6

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et eronnut lapsesta

      Sinä maksoit hankinnan omalle pojallesi. Sinun lapsesi tarvitsi silmälasit. Mitä merkitystä on sillä kuka maksoi niistä puolet, sinä olet kuitenkin ajatellut lapsesi parasta ja osallistunut kustannuksiin.
      Jos isovanhemmat maksoivat toisen puolen, niin mitä merkitystä sillä loppujen lopuksi on? Raha on samanlaista aina. Ja jos ex-vaimosi oli nostanut tililtään ison setelin, niin saattaa olla, että tili on nyt aika tyhjä.

      Jos nykyinen vaimosi ei halua sinun auttavan lastasi tärkeissä hankinnoissa, niin on sanottava, että hän on aika tunteeton ihminen, kun kadehtii lastasi, joka saa silmälasit.
      Olisi ehkä parempi, jos et puhuisi näistä ylimääräisistä menoista, tai ainakin nimittäisit niitä syntymäpäivälahjoiksi tai palkinnoksi hyvästä todistuksesta tms.
      Lapsen mieli on hyvä, kun isä huolehtii hänen asioistaan, vaikka ei kotona asukaan. Lapsi on sinulle tärkeä.

      • KariTapio

        Exä on työtön ja miksi ei maksanut rillejä pankkikortilla vaan käteisellä? No joka tapauksessa minulle on aivan sama kuka sen toisen puolen on maksanut. Nyt vaan nykyinen vaimoni ottaa asiasta pulttia koska ei ole mun exän kanssa väleissä. Olen todella turhautunut asiasta koska tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lasteni hankinnoista tulee riitaa.


      • KariTapio
        KariTapio kirjoitti:

        Exä on työtön ja miksi ei maksanut rillejä pankkikortilla vaan käteisellä? No joka tapauksessa minulle on aivan sama kuka sen toisen puolen on maksanut. Nyt vaan nykyinen vaimoni ottaa asiasta pulttia koska ei ole mun exän kanssa väleissä. Olen todella turhautunut asiasta koska tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lasteni hankinnoista tulee riitaa.

        Homma on eskaloitunut jo siihen, että en saa ostaa lapsilleni vaatteita koska maksan elareita exälleni. Vaimon mukaan elarit täytyy riittää vaatehankintoihin. Ongelma on se, että exä käyttää osan elareista johonkin aivan muuhun kuin lasten hyväksi. Tälle en tietty mahda mitään. Kuitteja kun en voi vaatia nähtäväksi.


      • mikä ongelma..?
        KariTapio kirjoitti:

        Exä on työtön ja miksi ei maksanut rillejä pankkikortilla vaan käteisellä? No joka tapauksessa minulle on aivan sama kuka sen toisen puolen on maksanut. Nyt vaan nykyinen vaimoni ottaa asiasta pulttia koska ei ole mun exän kanssa väleissä. Olen todella turhautunut asiasta koska tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lasteni hankinnoista tulee riitaa.

        Maksan minäkin välillä ostoksia käteisellä,välillä taas kortilla,mitä väliä sillä on? Automaatista saa seteleitä ;)


    • ohhoh

      "Olen todella turhautunut asiasta koska tämä ei ole ensimmäinen kerta kun lasteni hankinnoista tulee riitaa. "

      Riitaa haastaa nykyinen vaimosi ja sinä säestät ja hermoilet. Eikö ole ihan sama, kuka sen toisen puolen niistä laseista on maksanut? Lapsi on puoliksi sinun.

      "Nyt vaan nykyinen vaimoni ottaa asiasta pulttia koska ei ole mun exän kanssa väleissä. "

      Ja tämä liittyy sinun ja lapsesi asioihin miten? Vaimosiko määrää sinun ja lastesi suhteista?

    • Tiku_ja_Taku

      Elatusmaksun idea on että etävanhempi maksaa sillä lähivanhemmalle oman osuutensa lapsensa menoista. Harva lähivanhempi laittaa niitä erilliselle tilille ja maksaa esim. ruokakaupassa 50% lapsen ruuista niillä rahoilla ja 50% omilla rahoillaan.

      Jos lähi käyttää etältä tulleita rahoja "johonkin muuhun" niin hän korvaa sitten vajeen takaisin omilla rahoillaan.

      On tietysti aivan etän asia antaako hän lähille ylimääräistä rahaa. Jotkut eivät halua maksaa elatusmaksua ollenkaan ja jotkut näemmä haluavat maksaa kaksinkertaista elatusmaksua. Nykyistä puolisoakin kannattaa kunnioittaa ja kuunnella, ettei hänestäkin tule ex.

      Jos lapset eivät ole aivan pieniä niin voisi olla parempi antaa erikoisrahaa lapsille eikä exälle. Voisivat sitten käyttää niitä erikoishankintoihin, kuten vaikka näihin laseihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe