Onko muilla lisääntynyt valkovuoto pillereiden aloituksen jälkeen? Syön 4:ttä vuotta tätä merkkiä (olen myös kokeillut 2 muuta merkkiä), menee hermot jatkuvaan hiivatulehduskierteeseen - kun erittäin runsasta valkovuotoa pitää hillitä käyttämällä pikkuhousunsuojaa säännöllisesti (ei voi olla hetkeäkään ilman, tai on jokapaikka märkänä) ja siitä seurauksena tämä hemmetin hiivatulehduskierre!
Harkitsin jo ehkäisyrengastakin pillereiden tilalla että valkovuoto loppuisi tai vähenisi entiselle tasolleen, mutta ehkäisyrenkaat saattaa kuulemma aiheuttaa nimenomaan valkovuodon lisääntymistä!?
Onko kellään kokemuksia ehkäisyrenkaasta tai pikkuhousunsuojista luopumisesta - miten oikein onnistuitte?
Harkitsin jo ehkäisyrengastakin pillereiden tilalla että valkovuoto loppuisi tai vähenisi entiselle tasolleen, mutta ehkäisyrenkaat saattaa kuulemma aiheuttaa nimenomaan valkovuodon lisääntymistä!?
Onko kellään kokemuksia ehkäisyrenkaasta tai pikkuhousunsuojista luopumisesta - miten oikein onnistuitte?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Pikkuhousunsuojia ei edes oma gynegologini suositellut joka päivä käytettäväksi, ainoastaan esim. niinä päivinä..kun kuukautiset ovat loppumassa..ja tarvitsee vielä varasuojaa. itsellä ei ole tullut pillereiden käytöstä runsasta valkovuotoa, se on kai yksilöllistä. Mutta jokatapauksessa hiivakierteesi johtuu mitä todennäköisemmin juuri pikkuhousunsuojien käytöstä. pikkuhousunsuojassa bakteerit saavat rauhassa "muhia"koko päivän...ja ennen pitkää aiheuttaa hiivaa..suojat myös kuivattavat ja ärsyttävät emätintä, kun se ei saa kunnolla "hengittää"..varmasti olisi sinun tapauksessasi kiusallista olla ilman suojaa, mutta luultavasti pääsisit kuitenkinn silloin hiivasta eroon. olen myös kuullut että lactophilus (suun kautta otettavaa maitohappobakteeria) syömällä voi emättimen bakteerikantaa muuttaa lähemmäksi normaalia.tai sitten oletko kysynyt gynegologilta, ehkäpä hänellä olisi jokin hyvä vinkki, millä valkovuodon määrää saisi vähennettyä.
Tiedän, että jatkuvan hiivan täytyy johtua osaltaan näistä pillereistä, koska niiden jälkeen on valkovuoto häiritsevän paljon runsastunut ja sitä pitää sitten estää noilla suojilla.
En vain yksinkertaisesti pysty olemaan ihmisten ilmoilla ilman suojaa, vuoto on niin runsasta. Kotona kylläkin, mutta töissä on pakko käyttää tai joutuisin vaihtamaan housut kymmenen kertaa päivässä. Pienikin liike ja housut ovat läpimärät. :/
Kiitos vinkistä, pitää etsiä noita maitohappobakteereja. :)
Hei!
Minulla on ollut samat ongelmat. Söin vuosia samoja pillereitä (Femoden) valkovuoto oli tällöin runsasta ja joka kuukausi oli hiivaa. Lääkäri vaan totesi että hiivaa toisilla on ja siihen täytyy vaan ottaa aina sitten lääke. Valkovuoto oli isompi ongelma. Syytä alettiin tutkia ja selvisikin että minulla on jatkuvia tulehduksia kohdunkaulalla jotka aiheuttavat lisääntynyttä valkovuotoa. Tähän sitten sain looppi hoitoa ja viimeisenä keinona laser hoito jolla tulehtunut alue poistettiin kohdunkaulalta. Tämä tepsi. Tästä vuoden päästä sain toisen lapseni ja ehkäisyksi rengas. Tähän oli todella tyytyväinen ja limakalvot ovat olleet todella hyvässä kunnossa kaksi vuotta. Nyt kuitenkin verenkierrostani löydettiin virus jota ei saada hoidettua. Tulehdukset jälleen alkaneet joten hoidot taas edessä. Mutta suosittelen ehkäisyrenkaan käyttöä kaikille. Minulle ainakin sopii todella hyvin. Kannattaa selvittää se valkovuodon syy. Tsemppiä. Tutulta kuulostaa sun juttu.
Helpottava kuulla etten ole ainoa! Oliko sinun oireillesi jotain varsinaista nimeä? Ja mikä oli mainitsemasi virus joka aktivoi tulehdukset uudelleen? Anteeksi kun kyselen, mutta olisin todella kiitollinen kaikista mahdollisista vinkeistä.
Olen menossa tänään taas kerran gynekologille, en jaksa enää tätä valkovuodon määrää! Aion pyytää ehkäisyrengasreseptiä, jos suinkin mahdollista - voihan siitä aina palata pillereihin jos renkaat eivät sovikaan.
Nelisen vuotta on nyt ollut tätä runsasta vuotoa ja myös papassa on ollut puhtausluokka 2 joka kerran kun se on otettu. On otettu sukupuolitautitestit (tippurit, klamydiat) sun muut, ei mitään -eikä se tosin olisi mahdollistakaan.
Jotain tulehdusta siellä siis ilmeisesti on... olen kyllä saanut voiteita jne, jotka hetkellisesti auttaa. Mutta hiiva vain iskee jatkuvasti. Ja jotenkin tuntuu, etteivät gynekologit edes halua selvittää asiaa... viimeksikin kun menin asian takia ja toivoin kunnon tutkimusta asiasta- vilkaisi vain ja sanoi että "hiivaa, 60 € kiitos näkemiin".
Tämä kaikki siis alkoi näistä e-pillereistä, muita sivuvaikutuksia näillä ei onneksi ole ollut. Huoh tätä naisen elämää!
Itse söin vuosia Diane Nova pillereitä ja kärsin todella runsaasta valkovuodosta.
Käytin kauheesti pikkuhousunsuojia ja ihokin ärtyi kun oli koko ajan kosketuksissa mönjän kanssa. Tuli raavittua ihoakin ja sitä tietenkin kirveli sen jälkeen.
Sain gynekologilta sellaisia pillereitä hiivaa varten ja niillä se lähti ja samantien ihokin parani tavallisella reseptittömällä kortisonivoiteella. En muista pillereiden nimeä, mutta gynekologisi varmasti tietää, sillä siihen vaivaan ei monia eri pillereitä ole.