huomion,kun äsken perunakuokalla sekoitin sementtilaastia,jota tein kottikärryyn valmispetonista.
Oli minulla lapiokin ja sementtimylly nököttää navetan nurkassa,mutta ajattelin,siitä yli missä aita matalin ja päädyin tähän ratkaisuun.
Tämän laastin käytin hevostallin ehostukseen ja lattian paikkaukseen,ajatellen tehdä siitä vilpoisen nukkumahuoneen tänä helleaikana koko eläinkunnalleni ja itselleni.
Ai niin nyt pakko mennä hiertämään sitä,kaiketi senverran kuivahtanut
Työ tekijäänsä neuvoo,
13
120
Vastaukset
- Ramoona*
Jos Sinulle jää sitä sementtiä yli, vosit tehdä raparperin lehtiä muottina käyttäen kauniita pihalaattoja. Oikein isosta lehdestä voi valmistaa lintujen juottoaltaan, asettaa vaan lehden nurinpäin hiekkakasan päälle niin, että siihen tulee syvennys. Mukaan voi asetella kananverkon palasia lujuutta antamaan. Laastin lopuilla olen joskus askaroinut laattoja ja alustoja rikkoutuneista posliineista. Paloja voi vasaroida sopiviksi ja sommitella vaikka miten taiteellisia teoksia, sileät pikkukivet ovat kivoja siinä mukana.
Meille jäi talon rakennusajalta muutama säkki sementtijauhetta, voisi koristeellisia laattoja tehdä lisääkin, sotku vaan hirvittää. Tallella on sellainen sähköllä käyvä iso sekoitinkin, betonimylly oli aikanaan lainassa. Mahtaako Sinun perunakuokkasi olla nyt entinen, aika tiukasti tuntuu sementtilaasti metalliin tarttuvan. :)
Minulle tuli silmiin näky, että siellä tallissa nukut entisten pilttuiden tukipuihin kiinnitetyssä riippukeinussa, tallitonttukin saattaa hiippailla vartioimaan seurueesi unta.Harmi Ramoona*,ajoin alas kaikki raparperit tuolta navetan takaa,olivat ylikasvaneita,kun en ole jaksanut keskittyä olennaiseen.
Kyllä minulla sitä valmispetonia on tonninsäkki pihassa,joten kaikkea siitä vois arkarrella.
Toi talli on iso kahden hevosentalli ja lämpövuorattu ja filmivaneerit seinissä.
Se oli meillä romuvarastona ja nyt kun minusta alkaa tuntumaan,että alan olla oman itseni herra,aloin toteuttamaan näitä naisellisia rakennusprojektejani.
Toi tonttuilu syysiltoina saattaa hyvinkin toteutua.
Miestäni ei enää kotiuteta,kerroin koko storyn omaishoitajien palstalla,joten sittä ei sen enenpää
- capt. cöpenick
Paas kysyen rautakauppiaalta Rituliini, miten kauan kuivabetoni kestää varastoimista. Jotkut valmislaastit, ne kuivapussit menettävät sitä liima-sitko-ominaisuuttaan.
Niin että tee piirustukset nys sitä harmaagedonin hyökkäystä varteen ja teet jonnee sopivaan paikkaan sen betonibunkkerin, sen tuplasti betoniverkoitetun.
Muuten onhan tämä ajanriento ihan tolkutonta. Kas kun rapumerrat saa joku viikko eteenpäin viedä rapuruttokäsiteltyinä veteen.Aion laittaa sementtimyllyn vielä laulamaan tänäkesänä ja korjata navetanlattiaa,että ei toi betonipussukka kerkiä väljähtymään.
Talkooporukkaa ei enää saa kaiketi käyttääkään,eikä täältä sellaista saiskaan.
Eivät noi maajussit ilmaista työtä tee,sen olen saanut tuta.
Sinä kapuhan voisit tulla repsikaksi?
Kyllä egyptiläinen vävyni on lupautunut auttamaan.
Ihmeen paljon sitä itsekin saa aikaseksi,kun ei tarvitse ukkoa paapoa- c c
Oikein netistä tarkistin; rapumerrat saa viedä veteen jo 21.7 eli ma.14.7 viikko eteenpäin.
Minuu hengrää tää taitovaje. Olen unohtanut miten googlesta voi asiaa katsoa kirjoituksen välillä ilman että aloitettu kirjoitus häviäisi.
Olisin katsonut sepelkyyhkyn metsästysajan alkamispäivää, ehkä jo 10.8.
Raparperit jäivät pystyyn kun kellee ei kelvannut. En ihmettele. Tottakai vaikka lecasoran saa maittavaksi hillosokurilla, mutta se sokeri ei hyvä.
Ennen vanhaan meitin äijät kävivät tuulaskalalla. Petromax valaisemaan ja pohjakalaa atraimella tikintokkaamaan.
Haikeana katsoin
toissailtana myöhäiltaista luoteentaivasta. Hämärän tulo aikaistuu. Mukava, että sai olla vielä näkemässä valoisimman päivän kultaa. - Kolavan kotka
rituliini_38 kirjoitti:
Aion laittaa sementtimyllyn vielä laulamaan tänäkesänä ja korjata navetanlattiaa,että ei toi betonipussukka kerkiä väljähtymään.
Talkooporukkaa ei enää saa kaiketi käyttääkään,eikä täältä sellaista saiskaan.
Eivät noi maajussit ilmaista työtä tee,sen olen saanut tuta.
Sinä kapuhan voisit tulla repsikaksi?
Kyllä egyptiläinen vävyni on lupautunut auttamaan.
Ihmeen paljon sitä itsekin saa aikaseksi,kun ei tarvitse ukkoa paapoaJos säkki on pihassa ja olet sen avannut, niin peitä säkki hyvin, ei auta että käännät ne muovit siihen takaisin päälle, vaan, jos mahdollisesti on sen kokoinen vaneri joka peittää koko säkin (120x120cm) niin vaneri säkin päälle ja painoa vanerin päälle.
- näinkin voi tehdä
c c kirjoitti:
Oikein netistä tarkistin; rapumerrat saa viedä veteen jo 21.7 eli ma.14.7 viikko eteenpäin.
Minuu hengrää tää taitovaje. Olen unohtanut miten googlesta voi asiaa katsoa kirjoituksen välillä ilman että aloitettu kirjoitus häviäisi.
Olisin katsonut sepelkyyhkyn metsästysajan alkamispäivää, ehkä jo 10.8.
Raparperit jäivät pystyyn kun kellee ei kelvannut. En ihmettele. Tottakai vaikka lecasoran saa maittavaksi hillosokurilla, mutta se sokeri ei hyvä.
Ennen vanhaan meitin äijät kävivät tuulaskalalla. Petromax valaisemaan ja pohjakalaa atraimella tikintokkaamaan.
Haikeana katsoin
toissailtana myöhäiltaista luoteentaivasta. Hämärän tulo aikaistuu. Mukava, että sai olla vielä näkemässä valoisimman päivän kultaa.Avaa googlea varten uusi sivu.
Koneellahan voi olla auki vaikka kymmenen sivua, kaikki voi avata muiden sivujen katomatta, ellet paina sivun yläkulman punaista rastia, silloin sammutat kaikki avoinna olevat samalla kertaa.
Ihania kuutamoiltoja on tulossa -- minä tykkään kanssa luonnonmelmassa nukuskella kesäoinä .
Nyt vaan haaveilen , Oli oma saari Näsijärvellä Siinä kämmenniemessä - ja sielä oltiin kesät ja elettiin terveellistä elämää ilman sähköä ja mukavuuksia . Joskus vaan oli naisimmeisillä rankkaa kun leivoin ja kaikki pyykitkin pesin sillain kun vanhaanaikaan .
Mutta terveitä oli lapset ja vieläkin . kun saivat elää ne lapsuukesät pois kaupungista .
Veneellä oli haettava muona ,maitotinki isosta maalaistalosta ja munat .
kaupassa käytiin vaan kerran viikossa jos miehet ei tuoneet kaupungista kaikkia tarvittavaa . Hiiva ainakin unohtu , :=)Luin nyt taasen linkkiä Vanhuus on seikkailu . Sielä olit , Rituliini 38 onnesi kukkuloilla -
Huomasit että olet saanut vapautesi , ilmankos nyt sinun tarmokkuutasi on päässyt valloilleen , ja hyvä onkin ,
Muutos sinulla on aikamoinen --
Onnea uudelle seikkailulle . Sitä sinä nyt kaipaat . Kunhan ensin rauhotut . Ja totuttelet .
Ettet heittäydu mihinkään harkitsemattomaan innostuksissasi -- Tämä on tällaisen Maailman matkaajan neuvo -- Nauti nyt ja kesää piisaa.
Sanon että olen "maailmanmatkaaja " koska minulla on taipumusta mennä lujaa . Onneksi ei ole pahempia kolareita sattunut .. on ollut millä jarruttaa -- se on sitä , tekee juuri sitä mistä tykkää .
Ilman kahleita .Paljon Onnea,kun elämäsi järjestyi,kaun olet jaksanut pakertaakin.
Sinun puolesta minäkin olen hyvillä mielin,kun raskasta on elosi ollut.
Nauti ja lepää nyt alkuun,ettet sairastu olemme samana vuonna syntyneitä,joten ei se niin kevyt kenkä kokopäivää aina jaksa.
Kyllä minunkin avopuolisoni yrittää rauhoitella, mun kukkamaalla
tönkiminen. Minulla on oikein himo mullan kanssa työskennellä,
joskus olen omassa pienessä mielessä aatelut. Kutsuuko maa jo
minua, ei vielä tunnu,kun himot työhön hyrrää,kun milloin ei kolota..
Elä nyt nauti ystävyydellä heta..Kiitos tytöt ullamirjami ja heta.
Tulin juuri saunasta ja istuessani saunanterasilla,tottakai yhteiset saunaillat viipyilivät mielessäni,jotka viimeaikoina olivat rasite,eivät nautinto.
Kiireettömyys sanomisessa on mielestäni tärkeä pointti.
Eihän Roomaakaan päivässä rakennettu,joten enhän minäkään tietty kaikkea retuperällemennyttä pysty hetkessä loitimaan uudenuutukaiseksi,mutta hitaasti hyvä tulee luulisin.
Ei omaishoitajanikeestä irtirepäisy niin helppoa ole,eikä se tapahdu kovin helposti.
Huomenna on aika neurologille,joka olisi pitänyt olla jo tammikuussa.
Täällä laahaa tämä vanhustenhoito,kun ei haluta sitoutua tarkemminsanottuna liityä toisiin kuntiin.
Kuntapudjetti vedetään niin tiukille,että potilasturva on jo uhattuna terveydenhoitopuolella,muuten menee amalla kohtalaisen hyvin
- YLÖS!
NOSTO
- järjesty!
Riviin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283143Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2843026Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin82000- 2431741
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61540Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2141322- 751311
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi391122Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41091