5 vuotta on toiminut moitteettomasti samalla paikalla mutta nyt alkoi herjaamaan että EI VETTÄ - TARK. HANA. Kun koneen vetää keskemmälle kylpyhuonetta, ja ilmeisesti hiukan kallelleen, pesee kuten ennenkin. Veden syöttöletkun sihti on puhdas. Mikäköhän on häikkänä? Voikohan vielä jotain kokeilla ennen korjausmiehen kutsumista?
Hotpoint Ariston ARXD169 - Pesukoneeseen ei tule vettä
5
436
Vastaukset
- pesuboy123123
Kuulostaa joltain vuotosuojan laukeamis jutulta.
En tiedä onko koneen pohjassa jokin vuotoallas ja siellä vuotoaltaan pohjan tuntumassa joku koho/mikrokytkin systeemi joka estää sen ettei kone ota lisää vettä. Kun kallistat konetta mahdollinen vesi siellä vuotoaltaassa siirtyy pois koho/mikrokytkin systeemin luota ja kone luulee ettei vettä ole vuotoaltaassa ja toimii taas normaalisti. Tarkista tuo asia.
Muuta en tähän hätään keksi.- aloittaja.
Ei ole vuotoallasta mutta koneen alla ja pohjassa oli pölyä ja hiuksia, ne pyyhttyäni kone toimii taas :) En olisi tuota itse tajunnut tarkastaa, kiitos paljon!
- Anonyymi
aloittaja. kirjoitti:
Ei ole vuotoallasta mutta koneen alla ja pohjassa oli pölyä ja hiuksia, ne pyyhttyäni kone toimii taas :) En olisi tuota itse tajunnut tarkastaa, kiitos paljon!
missä alla, sisä vai ulkopuolella?
- Anonyymi
aloittaja. kirjoitti:
Miten ne sait pohjasta pois? Kuka käänsi koneen? Koneen pohjastako vi lattailata?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne sait pohjasta pois? Kuka käänsi koneen? Koneen pohjastako vi lattailata?
Ainakin joissain Ariston -koneissa on takaseinässä huoltoluukku, jonka avaamalla pääset käsiksi koneen sisäpuolelle.
Ennen toimenpiteitä:
1. Muista irrottaa pistoke pistorasiasta
ja
2. Huomaa, että piirilevyn kondensaattoreissa voi olla jännite senkin jälkeen, kun pistoke on irrotettu. Erityisesti elektrolyyttikondensaattoreissa on tästä syystä sähköiskun vaara.
Muuta:
Markkinoilla on (ja on ollut) luokattoman huonoja jatkojohtoja: tällainen voi aiheuttaa koneen elektroniikan rikkoutumisen.
Ja lainsäätäjät järjestivät tässä ikävän yllätyksen kuluttajalle:
Tuotevastuulaki (jonka perusteella muuten saisi korvauksen vahingosta) ei velvoita korvaukseen jos vahingon määrä on alle 395,24 €.
(Hassu summa tulee siitä, että laki määrittelee rajan 2350 markkaan, joka on tässä muunnettu euroiksi euron muuntokertoimella).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446