rakastan ja vihaan elämääni...

Elämä on ihanaa...??

Rakastan elämääni, olen 9 vuotiaan autismipojan yksinhuoltaja, poikani on maailman ihanin lapsi ja moneen normaaliin lapseen verrattuna erittäin helppo, kaikista erityistarpeista huolimatta. Koska lapsen isä ei ole ollut koskaan kiinnostunut lapsestaan, on vastuu yksin minun, nautin siitä, ei tarvitse taistella mistään vaan päätökset ja vastuu on yksin minun. Minulla on koiria, joiden kanssa pojan ollessa koulussa käyn pitkillä metsälenkeillä, se on minun oma aikani. Käyn päivittäin auttamassa isoäitiäni, jolla muisti on alkanu hieman pettää ja tarvisee pikkaisen perästä katsojaa ja pitää myös kuljetella lääkäreissä ja kaupoissa. Samalla saan hoidella hevosia, kuinka paljon voi nauttia lannanluomisesta ja siitä hiljaisuudesta kun siivoilee talleja tai ottaa ratsun ja lähtee luontoon. Minulla on ihana poika, koirat ja hevoset harrastuksina, ihana isoäiti, joka tarvitsee hieman tukea muistinsa kanssa, hellan levyt kun unohtuvat päälle tai unohtelee muuten arkisia asioita, jotka ei ole enää ihan niin itsestään selviä. Elämäni on siis kaikin puolin aivan ihanaa, saan olla poikani tukena ja auttaa samalla isoäitiäni, hieman viettää aikaa myös luonnon hiljaisuudessa. Vihaan elämääni, koska en tee normaalia päivätyötä, olen työtön luuseri, minun pitäisi 2 talouden hoitamisen ohella jaksaa tehdä töitä, minulla on selässä 2 pullistumaa, 2 kiertymää ja pudonnut nivel, kivut ovat välillä aika kovat, en saa hoitoa koska olen muutenkin kotona lepäämässä, olenhan vain omaishoitaja. Olen työttömyyskortistossa, jäisin pois työelämästä jos omaishoitajan palkkiolla eläisi, mutta olen työtön luuseri jonka on pystyttävä vielä hakeutumaan töihin ja pystyttävä järjestämään hoitaja lapselleni, isoäiti pärjää kyllä kotona, muisti häiriöt kun ovat vasta alkuvaiheessa. En pääse mihinkään ilman tiukkaa aikatalua tai suuria järjestelyjä, saan pelätä että tuleeko lapseni koskaan pärjäämään ilman laitoshoitoa. Olen täysin tahtomattani omaishoitaja, katselen kun vastaavassa tilanteessa olevat ystävät jotka ovat pariskuntia, valittavat kohtaloaan ja jaksamistaan, minä yksinäni hymyilen, nousen aamulla sängystä ylös ja illalla kaadun sänkyyni, en jaksa valittaa. Yhteiskunta painottaa menemään kursseille ja töihin, tekisi kuulemma hyvää, mutta kun saan kaiken järjestettyä että se on mahdollista, odottaa minua kotona kaikki ne samat asiat, mitkä teen joka päivä muutenkin. On kuulemma etu että teen palkkatyötä ja hoidan 2 taloutta joka päivä, pääsee pois kotoota. En näe tässä mitään etua, mutta paineet ovat kovat, olenhan työtön luuseri. yhdessä suhteessa entinen miesyhtäväni sanoi kerran että saa hävetä kun joutuu sanomaan että olen työtön ja laiska jos joskun selkäsärkyjen takia lepäsin ja koti ei ollutkaan hohtavan puhdas.... Totesin että yksin ollessa ei ole miehen aiheuttamaa työtaakkaa lisäksi, joten jäin mielummin yksin. En halua valittaa, eikä ole ketään kenelle valittaa, vastaus on aina sama, tee asialle jotain, mene töihin. Tämän itku virren myötä, haluan vaan sanoa että rakastan elämääni, rakastan olla poikani ja isoäitini kanssa, nautin metsälenkeistä koirieni kanssa, jossa hiljaisuus on jotain niin mieltä rauhoittavaa, rakastan lannanluontia yksinäni tallissa ja ne harvat kerrat kun pääsen ratsaille luonnon helmaan. Vihaan yhteiskunnan paineita, mikään ei riitä, teet mitä vain niin vaaditaan vain enemmän, kuinka helppoa olisi olla normaalin lapsen äiti jonka voi jättää kotiin ja tietää että osaa vaikka soittaa jos tulee hätä, ei tarvitsisi katsoa iosäitinsä perään ja pelätä että taas unohtaa hellaan levyn päälle, voisi valittaa FB:n seinällä että olipas raskas työpäivä, tänään en tee enää mitään, olen vain... voi kunpa. Silti, en vaihtaisi päivääkään pois, taistelen terveyteni, lapseni ja isoäitini puolesta yhteiskuntaa vastaan ja sinnittelen kotona keinolla millä hyvänsä, sillä olenhan heille korvaamaton, vaikka olenkin yhteiskunnan pohjasakkaa... Sillä tässä maailmassa on ainakin kaksi jotka rakastavat minua ehdoitta ja pitävät minua korvaamattomana heidän elämässään. Jos luit tähän asti, niin kiitos siitä, oli vain saatava ajatukset johonkin ja mikäs sen paremmin kuin näin nimettomana, loppupäivä menee keveemmällä mielellä kun sai ajatukset julki vaikka kukaan ei niitä oikeasti kuulekkaan.

5

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehen hoitaja.

      Olet nuori, olet tärkeä pojallesi ja isoäidillesi, saat paljon elämältä, paljon enemmän kuin palkkatyössä käyvät. Jos menisit töihin yhteiskunta joutuisi maksamaan lapsesi päivähoidon, mummosi alkaa heti tarvita jatkuvaa apua, sinähän teet tärkeää työtä. Säästät yhteisiä varoja.
      Olen aina ollut sitä mieltä että työikäiset omaishoitajat ovat väliinputoajia, tulot jäävät pieniksi, se näkyy vielä eläke iässäkin eläkkeen pienuutena. Juuri nuorten omaishoitajien asemaan pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota.
      Eläkkeellä olevat omaishoitajat ovat paremmassa asemassa, hoitaja ja hoidettava saa eläkkeen omaishoidontuen lisäksi.

      • kahdensuuntainen

        Tämän saman litanian luin joltain toiselta palstalta,hänellä tuskin on poikaa,isoäiti ehkä.


      • Elämä on ihanaa....?
        kahdensuuntainen kirjoitti:

        Tämän saman litanian luin joltain toiselta palstalta,hänellä tuskin on poikaa,isoäiti ehkä.

        Mites tän sanoisi, en ole jaksanut enkä kerennyt tänne tulemaan, mutta jos jollain on ollut samallainen juttu niin sille en voi mitään. Mutta minä joka olen tämän kirjoittanut alunperin niin kyllä minulla on 9 vuotias poika ja 76 vuotias isoäiti ja itse olen 34 vuotias. Oli vain saatava purkaa omia ajatuksia johonkin, kun sellaista mahdollisuutta ei juurikaan ole. Tiedän että tämä paikka nyt ei ollut varmasti se viisain, mutta pelkästään kirjoittaminen jo teki olon helpommaksi, eikä sillä väliä uskotaanko minulla olevan tälläinen tilanne, kunhan sain vain sanottua ajatukseni julki.


      • .....
        Elämä on ihanaa....? kirjoitti:

        Mites tän sanoisi, en ole jaksanut enkä kerennyt tänne tulemaan, mutta jos jollain on ollut samallainen juttu niin sille en voi mitään. Mutta minä joka olen tämän kirjoittanut alunperin niin kyllä minulla on 9 vuotias poika ja 76 vuotias isoäiti ja itse olen 34 vuotias. Oli vain saatava purkaa omia ajatuksia johonkin, kun sellaista mahdollisuutta ei juurikaan ole. Tiedän että tämä paikka nyt ei ollut varmasti se viisain, mutta pelkästään kirjoittaminen jo teki olon helpommaksi, eikä sillä väliä uskotaanko minulla olevan tälläinen tilanne, kunhan sain vain sanottua ajatukseni julki.

        Kyllä minä uskon.
        Olen joutunut tekemään yli voimieni omaishoitajana. Siinä tulee vaikka mitä mieleen, kun ei jaksa, vaikka pitäisi jaksaa.


    • Päivänsäde

      Hei!Luin aloituksesi...vähättelet ja soimaat itseäsi ihan suotta mielestäni!Ja nautit kotona olemisestasi..olisiko mahdollista että alkaisit myös isoäitisi omaishoitajaksi,näin ansaitsisit sen verran että voisit jäädä pois työttömyyskortistosta?Turhaan vertaat kohtaloasi toisten elämään,jokaisella on oma polkunsa kuljettavana!Minäkin ole lievästi kehitysvammaisen,aikuisen poikani yksinhuoltaja,asutaan samassa taloudessa yhä.Olen työkyvyttömyyseläkkeellä,olemme molemmat kotona päivät koska paikkakunnallamme ei ole pojalleni sopivaa työtoimintaa tarjolla.Tullaan hyvin toimeen keskenämme.pojan isä ei ole välittänyt hänestä,hän on tarvinnut enemmän äidin tukea.Hän on elämäni päivänpaiste,aina positiivinen,ja hyväntuulinen,ja kasvattanut minua tässä elämän varrella.Nauti elämästäsi tässä ja nyt,eläkä välitä mitä muut sinusta ajattelevat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe