Tässä matkailualan restonomiopintojen kohokohta voisi olla matka Vladivostokkiin! Olen siihen jo kymmenisen vuotta suhtautunut varauksin mutta nyt voisi suunnitella matkaa jonkun kanssa yhdessä.
Matkaan voisi lähteä sovitussa luokassa ja palata takaisin toisella, joten kuluja säästyisi .
N-Liiton aikaan jo siellä reissattiin ja duunattiin mutta nyt voisi vielä kerran koettaa josko näkisi aurongon nousun aivan idässä!
Vladivostokkiin Matkasaeuraa?
2
225
Vastaukset
- SuperTiiviste
Kuten varmaan tiedät, reitillä on monenlaisia ja monenhintaisia junia. Karkeasti: mitä pienempi numero, sitä uudempi ja hienompi juna. Junissa on yleisesti kolmenlaisia vaunuja: kalleimman ykkösen lisäksi neljän hengen hyttien kakkosluokka ja edullisin, kolmosluokan avomakuuvaunu eli "plastkarty". Vastoin joidenkin turistien ennakkokäsityksiä kolmosluokka ei ole (vain) turistien iloinen ryyppäjäisluokkaretki, vaan siellä matkustaa ihan tavallisia venäläisiä edullisesti paikasta toiseen.
Junan ja vaunuluokan lisäksi voi miettiä myös mahdollisia pysähdyspaikkoja etukäteen. Nizhni Novgorod? Irkutsk?
Huomasin, että liput voi hankkia RZD:n sivulta etukäteen, ne toimivat nykyään myös englanniksi ja maksun voi hoitaa luottokortilla. Aikataulut ilmoitetaan yleensä Moskovan ajassa. - 1vostok2
...jaa että kypsällä iällä restonomiksi??
meinaan kun jo NL:ssä olet työskennellyt...
No, ei hullumpi matka, jos on aikaa ja kärsivällisyyttä; itse kyllä tulisin paluumatkan lentäen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1203721Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai282783Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso72655Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1322353Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani82174- 381726
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es581106Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t361010"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For81995Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 75984