kuten 475, 574 ja 674 millasia koneita? Ainakin hydraulituotot isoja kaikissa..mutta millaisia käyttää ?
englantilaiset natikat
33
4536
Vastaukset
- 574 intikka
Kyllä natikan kanssa pärjää kun oppii sen niksit,perässä kun pitää oikeat hytran öljyt niin ei isompia ongelmia tule!ja sähkö hommiahan niihin joutuu joskus tekemään enkelsmanni kun ei ihan paras sähkönvalmistaja ole!hydrauliikka kyllä riittää,ulosotto on hydrauliikka pakalla se on hyvä ainakin lumilingon kanssa,vaihteet vasemmalla mutta niihinkin tottuu aika äkkiä.nostolaite tarkka käyttöinen,ainakin omasta puolesta voin suositella!
- 920
475 Natikoissa polttoaineongelmia toisinkuin 574 /674:ssa. Raidetangon nivelet aika heikot.
Nostolaite aika tarkka ja pumppu on suhteellisen tehokas. Lyhkäiset vetovarret, sekura-kopillisessa voneiden ja kopin väli melko pieni.
Vetovastussäätö toimii paljon paremmin missään mekaanisessa Valmetin tekeleessä.
Vaihteet vasemmalla, vähän outo mutta siihenkin tottuu. - katkasuhoitaja
Peltinen kytkinasetelma. Säätöhommia yhtenään. Keraaminen kytkin paska,
- Willtter
on keraamisella ja massalevyllä. omat kokemukset hyviä.
- Touhoserkku
International Harvester Company. Kai tuon nyt kuntoon saa, jos leviää kuin Jokisen eväät.
- natikka2
475 englannin natikasta on kokemusta.
ketterä
nopea tiellä
perkins moottori käynnistyy talvellakin
-tankkiin kertyy sakkaa joka tukkii tukkii polttoaineputkien mutkapaikat, kun puhdistaa tankin perusteellisesti aika ajoin tätä ongelmaa ei tule.
-sähköpuolta joutunut uusimaan- valtra um 855
Sitten ääripää.....natikka 674 hydro.....ei kestä mikään paikka....muistan kun kotiin tuli uusi (1977) kyseinen mehumaija,.ekana kesänä kone laukes silppurin eteen..no takuuna tuli uusi joka kesti 2000 tuntia ennenku meni harvaks ja söi öljyä .....etupään nivelet väljistyy nopeesti (liian pienet) ja ohj.sylinteri ei pysy kiinni kun pultit aukeilee vaikka mitä tekis,vaihteisto oli hieno...suunanvaihto ja 4 aluetta ja poljin jolla nopeus määrättiin,toimii vähän samoin kun puoliautomaatti laatikko.
Viimeinen tikki tuli talvella -91,kova pakkanen ja öljyt tietty vähän kylmät,haettiin rehua siilosta ja hyytyi ja hyytyi...kierrokset koneessa ei laskenu mut vauhti hiipui..hydr. Moottorit oli haljennu ja samalla halkes koko perämurikka....aukes ihan keskeltä 1 sentin auki.....no purkaamo maksoi sentään 10 tmk kun muut osat oli hyviä......mut nprmilaatikolla vois 674 olla suht hyvä.....kone pn kyllä sitkee ja voimakas kun kattoo kokoa......kun se vaan kestäis yli 2000 tuntia ettei syö öljyä - Ohhoh!
valtra um 855 kirjoitti:
Sitten ääripää.....natikka 674 hydro.....ei kestä mikään paikka....muistan kun kotiin tuli uusi (1977) kyseinen mehumaija,.ekana kesänä kone laukes silppurin eteen..no takuuna tuli uusi joka kesti 2000 tuntia ennenku meni harvaks ja söi öljyä .....etupään nivelet väljistyy nopeesti (liian pienet) ja ohj.sylinteri ei pysy kiinni kun pultit aukeilee vaikka mitä tekis,vaihteisto oli hieno...suunanvaihto ja 4 aluetta ja poljin jolla nopeus määrättiin,toimii vähän samoin kun puoliautomaatti laatikko.
Viimeinen tikki tuli talvella -91,kova pakkanen ja öljyt tietty vähän kylmät,haettiin rehua siilosta ja hyytyi ja hyytyi...kierrokset koneessa ei laskenu mut vauhti hiipui..hydr. Moottorit oli haljennu ja samalla halkes koko perämurikka....aukes ihan keskeltä 1 sentin auki.....no purkaamo maksoi sentään 10 tmk kun muut osat oli hyviä......mut nprmilaatikolla vois 674 olla suht hyvä.....kone pn kyllä sitkee ja voimakas kun kattoo kokoa......kun se vaan kestäis yli 2000 tuntia ettei syö öljyäSontaa puhut. Ei pidä tekniset tiedot sun jutuissa paikkaansa. Esim." ja poljin jolla nopeus määrättiin". Mitään semmoista poljinta ei Hydro mallissa olekkaan.
- valtra um 855
Ohhoh! kirjoitti:
Sontaa puhut. Ei pidä tekniset tiedot sun jutuissa paikkaansa. Esim." ja poljin jolla nopeus määrättiin". Mitään semmoista poljinta ei Hydro mallissa olekkaan.
Olitko edes syntyny sillon 1977 kun tuo malli oli.... Et siis ole edes nähny saati ajanu moisella natikalla......hitsit kun sais ladattua tuon käyttöohjekirjan kuvan tänne....siinäkin näkyy olevan nuo 2 poljinta rinnakkain kytkimen vasemmalla......googlaa vaikka
- hydrollii
En usko tuota 2000tunnin kestoa.on tainnu isäntä hölmöyksissään käyttää 80w-90 öljyä joka reiässä mikä koneesta löytyy.kaikille ei tekniikka sovi,ois vaan pysyny hevosessa vai halkesiko sekin.?
- ei turboa ei
Sikäli totta tuo öljynsyönti ja muut häiriöt että jopa tehdas nosti lopulta räpylänsä pystyyn ja vaihtoi viimeisissä tuonrunkoisissa koneen perkinssiin.
Tiiä sitten perkiisselistäkään mutta huono vaihdettiin vähemmän huonoon niin kehitystä sekin.
Taisi nimenomaan tehojen nosto olla mahdottomuus ilman ongelmia. - valtra um 855
Ai niin....tuohon natikkaan ei laiteta mihinkään 80-90 öljyä.....vaan peräänkin laitetaan 10-30 ns. Yhdistelmäöljy....pätee kaikkiin natikoihin jossa öljykylpyjarrut ja pumput perässä.....älä vaan laita 80-90 mihinkään paikkaan näihin natikoihin
- valtra um 855
ei turboa ei kirjoitti:
Sikäli totta tuo öljynsyönti ja muut häiriöt että jopa tehdas nosti lopulta räpylänsä pystyyn ja vaihtoi viimeisissä tuonrunkoisissa koneen perkinssiin.
Tiiä sitten perkiisselistäkään mutta huono vaihdettiin vähemmän huonoon niin kehitystä sekin.
Taisi nimenomaan tehojen nosto olla mahdottomuus ilman ongelmia.Joo nii oli ....kait jossain valmistus sarjassa meni kaikki pieleen ...meen 674 oli valmistettu -76....muissakin saman mallisissa oli samaa vikaa,juttelin just yhen kans jolla on 674 natsu vieläkin pihakäytös,mittaris on nyt 5080 tuntia ja 2 remonttia tehty kun sama vika.....kuluu renkaat nopeesti ja männät klapisee pytyissä.kehui kans muuten tuota konetta,vaihteet on hyvät joskin vasemmalla,hydrauliikka riittää isompaankin käyttöön,ite pyörittää klapikonetta joka on siis hydr. Käyttöinen....merkistä ei hajua....ja moottori on hänenkin mielestä sitkeä kun miettii että on vaan 72 heppaa ja vie kepeesti yli 10 tonnin kuormia juurikasta....joskus 80 luvulla oli vielä kuskannu :)
- Willtter
omassa käytössä 685 hyvin on toiminut moottori d329 kuullemma yksi parhaista. meillö ajettu ja huollettu 5460 lähtee hyvin käyntiin,itse en oidä vasemmanpuolenvaihteita kätevänä hydrauliikka tehokas,käsijarru onneton,käsikaasu outo jokin jousi siellä vivun alla.lämmin talvella pieni kulutus .ennenkaikkea parempi kuin fiat.
- Anonyymi
valtra um 855 kirjoitti:
Joo nii oli ....kait jossain valmistus sarjassa meni kaikki pieleen ...meen 674 oli valmistettu -76....muissakin saman mallisissa oli samaa vikaa,juttelin just yhen kans jolla on 674 natsu vieläkin pihakäytös,mittaris on nyt 5080 tuntia ja 2 remonttia tehty kun sama vika.....kuluu renkaat nopeesti ja männät klapisee pytyissä.kehui kans muuten tuota konetta,vaihteet on hyvät joskin vasemmalla,hydrauliikka riittää isompaankin käyttöön,ite pyörittää klapikonetta joka on siis hydr. Käyttöinen....merkistä ei hajua....ja moottori on hänenkin mielestä sitkeä kun miettii että on vaan 72 heppaa ja vie kepeesti yli 10 tonnin kuormia juurikasta....joskus 80 luvulla oli vielä kuskannu :)
Kyllä pitää paikkansa se 2000h kesto.no meillä 3000 tuntia,ja väljää.sit takuuseen turbomallin männät,ja siis pidemmät,epäilivät et joutuu männän päästä hiomaan,en tark.muista hioivatko.Mutse pitää paikkansa että lta 4000 tunnin tehtii männän vaihtoja noihin
- www.konedata.net
Paskapuhetta.perkinssi oli vain 475 mallissa.muissa oli saksan neussissa tehdyt koneet.niin britti kuin saksan natikoissa.tuo 674 moottori on d239 jota on esim 685 ja 744 natkoissa.ja mitä tuohon runkoon tulee niin cormicilla on se edelleen käytössä ja oli vielä uudemmissa casessa mm.cx100
- hölöhölö
Hieman lukutaitoa pojut! 4200 sarjaan tuli perkinssit ja keissi lopetti kokonaan saksan moottorin tuotannon.Siksi perkins.
- valtra um 855
En laittanu et perkins......ei 674 oo perkinssi vaan natikan oma mehumsija...ja tälle yhelle...kyllä on totta ettei tää natikan kone kestäny kun 2000 tuntia,sitten alkoi öljynsyönti ja ekä moottori kun laukes niin tuli uusi moottori,syytä ei kerrottu miksi alakerta leikkas kiinni....ei ees öljynpaine ehtiny laskea kun oire alkoi ja 10 sekuntia myöhemmin kuului klik.sit tää huolto, kun meillä oli tuohon aikaan suolla koneita niin kyllä tuo huolto oli tärkeessä osassa... itsekin huollan muiden koneita ja omat päälle ja kertaakaan ei oo traktori levinny pellolle,huolto vaan on se mikä estää remontit
- Joops!
valtra um 855 kirjoitti:
En laittanu et perkins......ei 674 oo perkinssi vaan natikan oma mehumsija...ja tälle yhelle...kyllä on totta ettei tää natikan kone kestäny kun 2000 tuntia,sitten alkoi öljynsyönti ja ekä moottori kun laukes niin tuli uusi moottori,syytä ei kerrottu miksi alakerta leikkas kiinni....ei ees öljynpaine ehtiny laskea kun oire alkoi ja 10 sekuntia myöhemmin kuului klik.sit tää huolto, kun meillä oli tuohon aikaan suolla koneita niin kyllä tuo huolto oli tärkeessä osassa... itsekin huollan muiden koneita ja omat päälle ja kertaakaan ei oo traktori levinny pellolle,huolto vaan on se mikä estää remontit
Onko sun viisasta huoltaa kenenkään koneita kun et tekniikasta mitään ymmärrä.
Esim.IH 674 hydro mallia ei ole olemassakaan. - valtra um 855
Joops! kirjoitti:
Onko sun viisasta huoltaa kenenkään koneita kun et tekniikasta mitään ymmärrä.
Esim.IH 674 hydro mallia ei ole olemassakaan.Kyllä muuten on......myöhempi malli hydro 84..sama romu sekuran hytillä ja kulmikkailla pelleillä.....ja ps. Konedatassa ei ole kaikkia malleja......poju
- valtra um 855
valtra um 855 kirjoitti:
Kyllä muuten on......myöhempi malli hydro 84..sama romu sekuran hytillä ja kulmikkailla pelleillä.....ja ps. Konedatassa ei ole kaikkia malleja......poju
Kappas vaan...lukeehan tuolla konedatassakin ....vuonna 1971 esiteltiin myös hydromallit......hmmmm....muistan sen hyvin kun tässä natikassa oli kytkin ja ajomuuntimen poljin rinnakkain .....kytkimen puolella siis....( kytkin käytti hydr. Venttiiliä)
- valtra um 855
Joops! kirjoitti:
Onko sun viisasta huoltaa kenenkään koneita kun et tekniikasta mitään ymmärrä.
Esim.IH 674 hydro mallia ei ole olemassakaan.Toimit vissiin myös nimimerkillä "hydrollii".....itte et näköjään koneista mitään tiedä........mulla on kyllä kokemusta 35 vuotta erinäisistä traktoreista,kotona kun ei oltu merkkiuskollisia vaan traktoreita oli belaruksesta jontikkaan.....fiatit,ruslaattori ja jontikka oli suolla ja viim. 24 vuotta itellä on ollu pääosin valmet/valtroja.....ursuskin oli urakointikäytös 7 vuotta (lietteen levitys).....niin ettei mulla mitään kokemusta..ole
- Tuota niin
valtra um 855 kirjoitti:
Kappas vaan...lukeehan tuolla konedatassakin ....vuonna 1971 esiteltiin myös hydromallit......hmmmm....muistan sen hyvin kun tässä natikassa oli kytkin ja ajomuuntimen poljin rinnakkain .....kytkimen puolella siis....( kytkin käytti hydr. Venttiiliä)
Jep. Meillä on edelleenkin isä vainaan 1972 uutena hankkima IH 454. Käyttiksessä on tässäkin hydro mallin käyttö ohjeet. Ja siinä ei ole mitään polkimella hallittavaa nopeutta. Nopeuden säätö on samanlaisella vivulla kuin käsikaasussa ratin alla, vasemmalla. Ja mekaanisia vaihteita on vain 2.
- valtra um 855
Tuota niin kirjoitti:
Jep. Meillä on edelleenkin isä vainaan 1972 uutena hankkima IH 454. Käyttiksessä on tässäkin hydro mallin käyttö ohjeet. Ja siinä ei ole mitään polkimella hallittavaa nopeutta. Nopeuden säätö on samanlaisella vivulla kuin käsikaasussa ratin alla, vasemmalla. Ja mekaanisia vaihteita on vain 2.
Joo o. Siinä taitaa olla eri loota,se malli ei oo mulle mitenkään tuttu......674 mallin hydro versiossa on jenkkiloota......ilmankos on ihan utopinen...muuta kun sitä oppi käyttämään niin oli kyllä hitsin hieno,silppurin ajo oli helppoa kun sai pitää kierrokset koko ajan yli parin tonnin ja nopeutta hallittiin polkimella,muistaakseni on muutamissa jenkkimailleis ollu jopa myöhemminkin käytössä,ja näissä 574/674 jossa oli vipu ratin vasemmalla puolella niin se oli pikavaihde(tuotu suomeen muutamia)mutta 674 natsussa....4 aluetta ja suunnanvaihto,ja pirut vielä jonkin näköinen kytkn edessä......ja se 2 poljinta näkyy olevan kyllä 674 käyttiksessä (tuo kun jäi muistoksi,natikka kun meni purkaamolle)muisti palailee pätkittäin.....
- ihc
4200 sarja ei ole perkinssiä nähnykään.lue konedata.net peräkammarin poika
- cnh
Ja siihen perään laitetaan hytrania eikä mitään 10w30 yleis öljyjä,yleis öljyjä ei pidä käyttää edes moottorissa koska se hioo hoonijäljet pois ja sitten alkaa öljyn syönti ja käyntiinlähtö ongelmat ja sitten alkaa koneen haukkumiset kun ei nuukuksissaan osteta oikeaa dieselmoottori öljyä.yleis öljy on juuri sellaisia varten että 1500 tunnin jälkeen vaihdetaan kone uuteen.
- valtra um 855
Siis yhdistelmäöljy...yleisöljy on eri...yhdistelmäöljyt ovat yhdistetty vaihteisto-vetopyörästö ja hydrauliikka öljy....lue oikein!.....ja en käytä mitään "yleisöljyjä"
Omissa valluissa on valtran omat öljyt,moottoriin omat,perään yhdistelmäöljy ( valtra XT60) - valtra um 855
Niin no....hydran....siis vanha hy-trans......no olisko tuon viskositeetti 10w30....ei se tarkota moottoriöljyn viskoa pelkästään vaan myös yhdistelmäöljyjen viskot ilmotellaan samoin...
- cnh
Sen nimi on hy-tran ja ollu aina.kirjoita sinä oikein.
- valtra um 855
Eli enää et keksiny muuta virhettä kun ylimäärinen s-kirjain..... :)....
- cnh
No en keksinyt pakko myöntää :)
- valtra um 855
Eipä aiinä mittään......ps. Joko katoit jostain netistä......jenkkimalleissa oli sama sydeemi.....ja erikoisuutena ,en muuten tienny ennen......oli bensakoneella olevia IH 574ja 674 malleja....hiukan pehmeet touhuu ollu sielläpäin 70-80 luvulla
- cnh
joo kyllä ne jenkit on aika vatipäitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2582766Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit111743- 1201609
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161512Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961365Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71210Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9973- 61938
- 56918
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1915