Moi,
Pääsin sisään yhteishaussa teknilliseen tiedekuntaan ja suunnitelmanani on aloittaa opinnot nyt syksyllä. Armeija on vielä suorittamatta ja tällä hetkellä parhaalle vaihtoehdolle tuntuu armeijan suorittaminen ensimmäisen lukuvuoden jälkeen. Siksi kysyisinkin:
Onko yliopistosta mahdollista pitää välivuosi armeijan takia?
Jos jollakin olisi kokemusta, olisi niistä kiva kuulla.
Välivuosi armeijan takia
6
594
Vastaukset
- täysin mahdollista
Välivuoden pitäminen on mahdollista. Moni tekee niin. Välivuoden jälkeen on opiskeluinto usein parhaimmillaan, mutta pientä hapuilua saattaa uudelleen käynnistymisessä olla. Oikea rytmi kyllä löytyy taas nopeasti.
- vähänjännittää
Kiitos vastauksesta.
Ainut asia mikä tuossa välivuoden pitämisessä mietityttää on että miten opinto-oppaiden vaihtuminen vaikuttaa opintoihin. Itse ainakin vanhoja oppaita selatessani olen huomannut, että joidenkin kurssien opintopisteiden määrä on vaihdellut. Pitänee ottaa vielä yhteyttä opintoneuvojaan ja selvittää asia.
- Oppilasopettja
Pitäis kait onnistua. Mitäs meinaat tehdä jos meet ensi kesänä ja oot vain puoli vuotta? Pystyyköhän yliopistoilla sitten opiskelemaan kevätlukukaudella jotain ja sitten taas ensi syksynä jatkaa siitä mihin jäi vuosi sitten?
- MyösOpiskelijaksi
Tottakai voit pitää opiskelupaikkasi. Vastaanotat opiskelupaikan ensin. Lisäksi kouluun pitää ilmoittaa etukäteen oletko läsnäoleva vai poissaoleva tulevalta lukuvuodelta. Kyllä siellä tietääkseni on kohta armeijan suoritusta varten. Eli syy poissaoloon: armeija. Tarkista, mihin mennessä pitää ilmoittaa läsnäolosta tai poissaolosta! Ei hankittua opiskelupaikkaa noin vain menetä. Silloin menettää, jos ei ilmoita kumpaakaan: poissaoloa tai läsnäoloa.
- ilmoittautuminen1
Lisäksi kaikille valituille lähetetään postitse ohjeet läsnä- tai poissaolevaksi ilmoittautumiseen. Yleensä se tehdään netin kautta nykyään. Voi olla, että tarvitset tunnukset, jotka saat koulusta, ja joilla voit ilmoittautua. Luepas nettisivut, siellä neuvotaan, kuinka se koulussasi tehdään.
- vähänjännittää
Uusien opiskelijoiden pitää ilmoittautua kirjeen avulla läsnäolevaksi tai poissaolevaksi ensimmäiseksi lukuvuodeksi. Näin siis luki kirjeessä jonka sain vajaa pari viikkoa sitten.
Ilmoittaudun nyt siis läsnäolevaksi tälle lukuvuodelle ja ensi vuodelle poissaolevaksi sitten kun sen aika tulee.
Kiitoksia muuten asiallisista vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223