epänormaali jälkivuoto?

:(((

Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja eilen huomasin että jälkivuoto on muuttunut uudestaan enemmän veriseksi kun aiemmin se on ollut sellaista ruskeaa tuhrua vaan.. Mietin että voiko kyseessä olla kohtutulehdus, vaikka minulla ei ole ollut muita tulehduksen oireita...

6

2231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sifon

Mulla kävi samoin esikoisen jälkeen. Lääkärin mukaan kyseessä oli ihan tavalliset kuukautiset. Yllätyin että ne voi tulla niin nopeasti synnytyksen jälkeen.

• hai sano moi

Vuoto voi jatkua vielä pitkäänkin epäsäännöllisenä ja muuttaa väriään.
      Kohtutulehduksessa "varmimpia" merkkejä ovat normaalia kivuliaammat alavatsakivut, sekä vuodossa esiintyviä suuria verimöykkyjä.
      Elä hätile sen suuremmin, minullakin oli vuotoja pitkään epäsäännöllisesti ja värikin muuttui melkein joka kerta. Mutta jos pelottaa, voit varmasti kääntyä tk:n puoleen tai soittaa synnärille ja kysyä sieltä tarkempia neuvoja.

• Epikriisi.

Minulla jälkivuoto oli vielä lopputarkastuksessa, muuttunut ruskeahkoksi. Terveystäti kuiteniin totesi että kyllä vuoto on jo loppunut, vaan eipä ollut. Kesti tosi pitkään. Loppui kuitenkin aikanaan aikä ollut miträän ongelmia. Nämä ovat yksilöllisiä asioita. Jos olet kuitenkin huolestunut, mene lääkäriin ja VAADI tutkimus/vastauksia. Jos et itse vaadi, kukaan ei tee mitään.

Jos mielestäsi tarvitaan lisätutkimuksia eikä lääkäri niitä määrää, pyydä lukemaan epikriisi ennen kuin postut. Muissa kohdin olen huomannut että lääkäri ei välttämättä kirjoita sitä mitä kerrot vaan kirjoittaa oirekuvauksen, joka tukee hänen diagnoosiaan.

• Normaalia

Mulla jälkivuoto kesti kaiken kaikkiaan reilu 2kk
      Välillä muuttui tuhruksi, saattoi olla päivän parin tauko kokonaan ja sitten taas alkoi vuotaan enemmän.
      Varsinaiset kuukautiset tuli sitten n. 3kk synnytyksestä.

• Mua kans ärsyttää

jo tämä jälkivuoto. Kestänyt jo 7vkoa ja on siis jo sellaista niukkaa tuhrua, että pikkuhousunsuojalla pärjää jne. Kova hinku olis päästä jo uimaan, koska kesäkin kohta jo ohi. En tiedä uskaltaisiko sitä mennä uimaan, jos ei vaan levittele vedessä kauheasti jalkoja, että emättimeen ei mene vettä.

• pontsou

Miksei saisi mennä uimaan? Itsellä kaksi viikkoa synnytyksestä ja juuri tänä iltana kävin meressä uimassa saunan jälkeen, jälkivuoto on ollut sellaista tuhrua vaan nyt viikon verran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe