epänormaali jälkivuoto?

:(((

Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja eilen huomasin että jälkivuoto on muuttunut uudestaan enemmän veriseksi kun aiemmin se on ollut sellaista ruskeaa tuhrua vaan.. Mietin että voiko kyseessä olla kohtutulehdus, vaikka minulla ei ole ollut muita tulehduksen oireita...

6

2319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sifon

Mulla kävi samoin esikoisen jälkeen. Lääkärin mukaan kyseessä oli ihan tavalliset kuukautiset. Yllätyin että ne voi tulla niin nopeasti synnytyksen jälkeen.

• hai sano moi

Vuoto voi jatkua vielä pitkäänkin epäsäännöllisenä ja muuttaa väriään.
      Kohtutulehduksessa "varmimpia" merkkejä ovat normaalia kivuliaammat alavatsakivut, sekä vuodossa esiintyviä suuria verimöykkyjä.
      Elä hätile sen suuremmin, minullakin oli vuotoja pitkään epäsäännöllisesti ja värikin muuttui melkein joka kerta. Mutta jos pelottaa, voit varmasti kääntyä tk:n puoleen tai soittaa synnärille ja kysyä sieltä tarkempia neuvoja.

• Epikriisi.

Minulla jälkivuoto oli vielä lopputarkastuksessa, muuttunut ruskeahkoksi. Terveystäti kuiteniin totesi että kyllä vuoto on jo loppunut, vaan eipä ollut. Kesti tosi pitkään. Loppui kuitenkin aikanaan aikä ollut miträän ongelmia. Nämä ovat yksilöllisiä asioita. Jos olet kuitenkin huolestunut, mene lääkäriin ja VAADI tutkimus/vastauksia. Jos et itse vaadi, kukaan ei tee mitään.

Jos mielestäsi tarvitaan lisätutkimuksia eikä lääkäri niitä määrää, pyydä lukemaan epikriisi ennen kuin postut. Muissa kohdin olen huomannut että lääkäri ei välttämättä kirjoita sitä mitä kerrot vaan kirjoittaa oirekuvauksen, joka tukee hänen diagnoosiaan.

• Normaalia

Mulla jälkivuoto kesti kaiken kaikkiaan reilu 2kk
      Välillä muuttui tuhruksi, saattoi olla päivän parin tauko kokonaan ja sitten taas alkoi vuotaan enemmän.
      Varsinaiset kuukautiset tuli sitten n. 3kk synnytyksestä.

• Mua kans ärsyttää

jo tämä jälkivuoto. Kestänyt jo 7vkoa ja on siis jo sellaista niukkaa tuhrua, että pikkuhousunsuojalla pärjää jne. Kova hinku olis päästä jo uimaan, koska kesäkin kohta jo ohi. En tiedä uskaltaisiko sitä mennä uimaan, jos ei vaan levittele vedessä kauheasti jalkoja, että emättimeen ei mene vettä.

• pontsou

Miksei saisi mennä uimaan? Itsellä kaksi viikkoa synnytyksestä ja juuri tänä iltana kävin meressä uimassa saunan jälkeen, jälkivuoto on ollut sellaista tuhrua vaan nyt viikon verran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      126
      11134
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10324
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      187
      6537
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      50
      5622
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5071
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      147
      4384
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      70
      4067
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3614
    Aihe