epänormaali jälkivuoto?

:(((

Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja eilen huomasin että jälkivuoto on muuttunut uudestaan enemmän veriseksi kun aiemmin se on ollut sellaista ruskeaa tuhrua vaan.. Mietin että voiko kyseessä olla kohtutulehdus, vaikka minulla ei ole ollut muita tulehduksen oireita...

6

1889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sifon

      Mulla kävi samoin esikoisen jälkeen. Lääkärin mukaan kyseessä oli ihan tavalliset kuukautiset. Yllätyin että ne voi tulla niin nopeasti synnytyksen jälkeen.

    • hai sano moi

      Vuoto voi jatkua vielä pitkäänkin epäsäännöllisenä ja muuttaa väriään.
      Kohtutulehduksessa "varmimpia" merkkejä ovat normaalia kivuliaammat alavatsakivut, sekä vuodossa esiintyviä suuria verimöykkyjä.
      Elä hätile sen suuremmin, minullakin oli vuotoja pitkään epäsäännöllisesti ja värikin muuttui melkein joka kerta. Mutta jos pelottaa, voit varmasti kääntyä tk:n puoleen tai soittaa synnärille ja kysyä sieltä tarkempia neuvoja.

    • Epikriisi.

      Minulla jälkivuoto oli vielä lopputarkastuksessa, muuttunut ruskeahkoksi. Terveystäti kuiteniin totesi että kyllä vuoto on jo loppunut, vaan eipä ollut. Kesti tosi pitkään. Loppui kuitenkin aikanaan aikä ollut miträän ongelmia. Nämä ovat yksilöllisiä asioita. Jos olet kuitenkin huolestunut, mene lääkäriin ja VAADI tutkimus/vastauksia. Jos et itse vaadi, kukaan ei tee mitään.

      Jos mielestäsi tarvitaan lisätutkimuksia eikä lääkäri niitä määrää, pyydä lukemaan epikriisi ennen kuin postut. Muissa kohdin olen huomannut että lääkäri ei välttämättä kirjoita sitä mitä kerrot vaan kirjoittaa oirekuvauksen, joka tukee hänen diagnoosiaan.

    • Normaalia

      Mulla jälkivuoto kesti kaiken kaikkiaan reilu 2kk
      Välillä muuttui tuhruksi, saattoi olla päivän parin tauko kokonaan ja sitten taas alkoi vuotaan enemmän.
      Varsinaiset kuukautiset tuli sitten n. 3kk synnytyksestä.

    • Mua kans ärsyttää

      jo tämä jälkivuoto. Kestänyt jo 7vkoa ja on siis jo sellaista niukkaa tuhrua, että pikkuhousunsuojalla pärjää jne. Kova hinku olis päästä jo uimaan, koska kesäkin kohta jo ohi. En tiedä uskaltaisiko sitä mennä uimaan, jos ei vaan levittele vedessä kauheasti jalkoja, että emättimeen ei mene vettä.

      • pontsou

        Miksei saisi mennä uimaan? Itsellä kaksi viikkoa synnytyksestä ja juuri tänä iltana kävin meressä uimassa saunan jälkeen, jälkivuoto on ollut sellaista tuhrua vaan nyt viikon verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe