Synnytin kuukausi sitten esikoiseni ja eilen huomasin että jälkivuoto on muuttunut uudestaan enemmän veriseksi kun aiemmin se on ollut sellaista ruskeaa tuhrua vaan.. Mietin että voiko kyseessä olla kohtutulehdus, vaikka minulla ei ole ollut muita tulehduksen oireita...
epänormaali jälkivuoto?
6
2106
Vastaukset
- Sifon
Mulla kävi samoin esikoisen jälkeen. Lääkärin mukaan kyseessä oli ihan tavalliset kuukautiset. Yllätyin että ne voi tulla niin nopeasti synnytyksen jälkeen.
- hai sano moi
Vuoto voi jatkua vielä pitkäänkin epäsäännöllisenä ja muuttaa väriään.
Kohtutulehduksessa "varmimpia" merkkejä ovat normaalia kivuliaammat alavatsakivut, sekä vuodossa esiintyviä suuria verimöykkyjä.
Elä hätile sen suuremmin, minullakin oli vuotoja pitkään epäsäännöllisesti ja värikin muuttui melkein joka kerta. Mutta jos pelottaa, voit varmasti kääntyä tk:n puoleen tai soittaa synnärille ja kysyä sieltä tarkempia neuvoja. - Epikriisi.
Minulla jälkivuoto oli vielä lopputarkastuksessa, muuttunut ruskeahkoksi. Terveystäti kuiteniin totesi että kyllä vuoto on jo loppunut, vaan eipä ollut. Kesti tosi pitkään. Loppui kuitenkin aikanaan aikä ollut miträän ongelmia. Nämä ovat yksilöllisiä asioita. Jos olet kuitenkin huolestunut, mene lääkäriin ja VAADI tutkimus/vastauksia. Jos et itse vaadi, kukaan ei tee mitään.
Jos mielestäsi tarvitaan lisätutkimuksia eikä lääkäri niitä määrää, pyydä lukemaan epikriisi ennen kuin postut. Muissa kohdin olen huomannut että lääkäri ei välttämättä kirjoita sitä mitä kerrot vaan kirjoittaa oirekuvauksen, joka tukee hänen diagnoosiaan. - Normaalia
Mulla jälkivuoto kesti kaiken kaikkiaan reilu 2kk
Välillä muuttui tuhruksi, saattoi olla päivän parin tauko kokonaan ja sitten taas alkoi vuotaan enemmän.
Varsinaiset kuukautiset tuli sitten n. 3kk synnytyksestä. - Mua kans ärsyttää
jo tämä jälkivuoto. Kestänyt jo 7vkoa ja on siis jo sellaista niukkaa tuhrua, että pikkuhousunsuojalla pärjää jne. Kova hinku olis päästä jo uimaan, koska kesäkin kohta jo ohi. En tiedä uskaltaisiko sitä mennä uimaan, jos ei vaan levittele vedessä kauheasti jalkoja, että emättimeen ei mene vettä.
- pontsou
Miksei saisi mennä uimaan? Itsellä kaksi viikkoa synnytyksestä ja juuri tänä iltana kävin meressä uimassa saunan jälkeen, jälkivuoto on ollut sellaista tuhrua vaan nyt viikon verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191