eli onko kellään tietoa, että voiko omenapuuta leikata näin lokakuussa? onko siitä puulle haittaa? tiedän, että puu tulisi leikata keväällä, mutta nyt se tarvitsisi hoitoa
omenapuun leikkaus lokakuussa
4
4177
Vastaukset
- luumuviini
Ei tietoa, mutta aion kokeilla, kun maa jäätyy. On yksi huonoksi mennyt ikivanha puu, jolla raaskii kokeilla.
Kosteus kuulemma edistää tauteja leikkuujäljissä. Vaan, jospa laittaisi tervaa saksen ja sahan jälkiin. No, enskeväänä nähdään, onko vielä henkeä puussa. Riskinsä kaikessa... - Jim
Odota jos suinkin mahdollista. Talvi koettelee muutenkin puuta, ja haavat todella suuri riski.
Vanhat hyvät neuvot ja aikataulut parasta ottaa todesta - niin monta virhettä on muuten nähty...- Vesimies
Olen leikkonu omenapuita ja ei ne ole siitä kärsineet ja nyt sahasin ja leikoin oikein tosi reilusti. On tästä aikaa jo kait kuukausi onhan nuo siistin näköiset ainakin nyt. Katsotaan miten keväällä rehottaa ja kukkii. Taidan leikkoa vielä lisää keväällä lyhentelen oksien latvoja koska mielestäni on jo liian leveä ja korkea.
- tiina
Vesimies kirjoitti:
Olen leikkonu omenapuita ja ei ne ole siitä kärsineet ja nyt sahasin ja leikoin oikein tosi reilusti. On tästä aikaa jo kait kuukausi onhan nuo siistin näköiset ainakin nyt. Katsotaan miten keväällä rehottaa ja kukkii. Taidan leikkoa vielä lisää keväällä lyhentelen oksien latvoja koska mielestäni on jo liian leveä ja korkea.
syksyllä haavat eivät kylesty, pääsee pöpöt sisään. Kun leikkoo oikein runsaasti, niin ei kuki pariin kesään lainkaan. Jos tulee kova talvi niin paleltuu varmemmin reippaasti leikattuna ja vielä väärään aikaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841