Vegetarisk makaronilåda.

sojasås

Många tror att veganer bara knaprar på morötter och sallad.Det stämmer inte,man kan äta alldeles vanlig husmanskost,man byter bara ut köttet mot soja,tofu eller seitan.Det finns en massa fina recept på nätet som man kan använda.Litet mera kryddor måste man använda.

6

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smaksak

Jag brukar sätta en påse ,ärter,majs ,paprika med.Soltorkade tomater,ost,eller vad man nu känner för.

• tytöntyllerö30

Tofu innehåller alla 9 st aminosyror som människan behöver. Min köttätande man (som annars vet allt om mat, hälsa och välmående) visste inte hur hälsosamt tofu är.

Jag har varit vegetarian i 17 år och det finns massor mer mat nu för tiden man kan laga, än då som jag var ung. I frysdisken hittar man alla sorters färdiga biffar o bullar man kan köpa. Gott gott! :) Batat är min nya favorit att koka upp och blanda i wok grönsaker eller med tofu.

• inte kött

Jag brukar besöka chocochili -vegaaniruokablogi,där finns dessutom hänvisningar till en massa andra bloggar.Med google kommer man också långt,jag frågar utan kött ,ägg eller mjölk på vanlig husmanskost och så hittar man recept. Det är sant att man hittar en massa fina färdiglagade veganbiffar,bullar och korvar i välsorterade mataffärer.

• sommarkvällar
        inte kött kirjoitti:

Jag brukar besöka chocochili -vegaaniruokablogi,där finns dessutom hänvisningar till en massa andra bloggar.Med google kommer man också långt,jag frågar utan kött ,ägg eller mjölk på vanlig husmanskost och så hittar man recept. Det är sant att man hittar en massa fina färdiglagade veganbiffar,bullar och korvar i välsorterade mataffärer.

Inte behöver man nu i sommartider avstå från grillandets fröjder,det finns vegekorvar och biffar ,plus alla grönsaker och annat som passar att grilla.

• djurvän

I ANIMALIAtidningen finns alltid också fina vegerecept.

• alla barn i början
        djurvän kirjoitti:

I ANIMALIAtidningen finns alltid också fina vegerecept.

Vegaanin kotiruokakirja av Jere NIEMINEN är utmärkt för en nybörjare som jag.Där hittar man recept på alla rätter som man är van att äta men utan kött.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1722
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1455
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      72
      1238
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1173
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1065
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      999
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      960
    8. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      6
      921
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      870
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe