Vegetarisk makaronilåda.

sojasås

Många tror att veganer bara knaprar på morötter och sallad.Det stämmer inte,man kan äta alldeles vanlig husmanskost,man byter bara ut köttet mot soja,tofu eller seitan.Det finns en massa fina recept på nätet som man kan använda.Litet mera kryddor måste man använda.

6

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smaksak

      Jag brukar sätta en påse ,ärter,majs ,paprika med.Soltorkade tomater,ost,eller vad man nu känner för.

    • tytöntyllerö30

      Tofu innehåller alla 9 st aminosyror som människan behöver. Min köttätande man (som annars vet allt om mat, hälsa och välmående) visste inte hur hälsosamt tofu är.

      Jag har varit vegetarian i 17 år och det finns massor mer mat nu för tiden man kan laga, än då som jag var ung. I frysdisken hittar man alla sorters färdiga biffar o bullar man kan köpa. Gott gott! :) Batat är min nya favorit att koka upp och blanda i wok grönsaker eller med tofu.

      • inte kött

        Jag brukar besöka chocochili -vegaaniruokablogi,där finns dessutom hänvisningar till en massa andra bloggar.Med google kommer man också långt,jag frågar utan kött ,ägg eller mjölk på vanlig husmanskost och så hittar man recept. Det är sant att man hittar en massa fina färdiglagade veganbiffar,bullar och korvar i välsorterade mataffärer.


      • sommarkvällar
        inte kött kirjoitti:

        Jag brukar besöka chocochili -vegaaniruokablogi,där finns dessutom hänvisningar till en massa andra bloggar.Med google kommer man också långt,jag frågar utan kött ,ägg eller mjölk på vanlig husmanskost och så hittar man recept. Det är sant att man hittar en massa fina färdiglagade veganbiffar,bullar och korvar i välsorterade mataffärer.

        Inte behöver man nu i sommartider avstå från grillandets fröjder,det finns vegekorvar och biffar ,plus alla grönsaker och annat som passar att grilla.


      • djurvän

        I ANIMALIAtidningen finns alltid också fina vegerecept.


      • alla barn i början
        djurvän kirjoitti:

        I ANIMALIAtidningen finns alltid också fina vegerecept.

        Vegaanin kotiruokakirja av Jere NIEMINEN är utmärkt för en nybörjare som jag.Där hittar man recept på alla rätter som man är van att äta men utan kött.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe