APUA!Auttakaa valitsemaan!

tietoa etsivä?

Mä oon hankkimassa rottia.Ja kun nää ois mun ensimmäiset rotat,niin mä en osaa päättää otanko tyttöjä vai poikia. Joten ajattelin täältä kysyy teidän mielipidettä.Kummat on sopivampia mulle.Tässä on ehdot:mieluiten tosi seurallisia jotka esim.nukahtavat syliin ynnä muuta,ei haise,ei merkkaile joka paikkaan,ovat uteliaita mutta eivät liian villejä,taitavia kiipeilijöitä,elää pitkään,pitävät liikkumisesta eli eivät ole laiskoja.Noniin kummat sopivat paremmin tytöt va pojat?Kertokaa mielipiteenne,ja muuten mä oon tyttö:D (TÄÄ ON ÄÄNESTYS) Mä lasken sitte jossain vaiheessa äänet ja päätän sitte.Kiitän avusta jo etukäteen!Kiitos!

4

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surhym

      Kummatkin on seurallisia, ei tosin taida kauheasti nukahdella syliin. Pojat luultavasti merkkaa enemmän, molemmat vilkkaita pienenä, toiset pojat rauhottuu vanhemmiten. Tytöt taitaa olla vilkkaampia vielä vanhempana. Kaikki tykkää touhuta ja liikkua ja kiipeillä. Pojat on vanhempana isompia ja painavampia joten ketterä kiipeily ei huvita niin paljon. Elinikä riippuu ihan eläimestä, siihen ei voi tietää vastausta. Kaikki muutkin on hyvin paljon yksilö kohtaisia, ei voi sanoo että tytöt on tälläsiä ja pojat tälläsiä:)

    • "tosi seurallisia"
      -Kummatkin. Hereillä rotat ryntää luukulle, vapaana syliin. Leikkii mielellään ihmisten kanssa ja rakastaa seuraa :)

      "nukahtavat syliin "
      -Pojat. On mulla pari kertaa tytötkin niin tehnyt, mutta viidessä vuodessa näitä on sattunut ehkä kymmenen... Jos satut saamaan oikean yksilön niin tytössäkin voi tärpätä, mutta yleensä niillä on liikaa virtaa moiseen. Ihmisessä on hauskempaa kiipeillä.

      "ei haise"
      -Kumpikaan ei haise, kun häkin siivoaa tarpeeksi usein.

      "ei merkkaile joka paikkaan,"
      -Kumpikin merkkailee, mutta rotan pissatipat on niin pieniä, että sitä tuskin huomaa. Huoneessa riittää säännöllinen lattioiden pesu, kävellessään ne jättävät käsille ja vaatteille yksittäisiä tippoja.

      "ovat uteliaita mutta eivät liian villejä,"
      -Riippuu miten määritellään villi. Tytöt on tosi vilkkaita ja kiimassa vähän ehkä hankalia napata kun haluaisivat vain leikkiä hippaa, mutta oikein käsitelty rotta tulee kyllä myös mieluusti luokse eikä lymyile vaan piilossa :) Kaikkea tyhmää ne kyllä keksii, niin kuin paeta vaatekaapin sisään tai kiipeillä verhoissa.

      "taitavia kiipeilijöitä,"
      -Nuorena kummatkin, mutta lähinnä tytöt.

      "elää pitkään,"
      -Molemmat elää noin 2v

      "pitävät liikkumisesta eli eivät ole laiskoja."
      -Vanhemmat urokset laiskistuu, ja niistä voi olla hauskempaa makailla riippumatossa ja lojua sylissä kuin jaloitella.

      Mut tosiaan tietysti on vilkkaampia poikia ja rauhallisia tyttöjä, ja nuorena kaikki on vilkkaita.

    • surhym

      Tohon syliin nukahtamiseen tarvii kyllä sanoa että ei kyllä täällä ole ollut kuin pari kolme poikaa jotka nukahtaa syliin. Vaikka ovat monta tuntia ulkona illalla ja rottia on ollut neljätoista vuotta eli monen monta ukkelia. Kyllä ne sylissä muuten hengailee ja touhuaa mutta jos nukahdetaan niin kyllä mennään laatikkoon nukkuun. Tosin siinä saattaa olla syynä et yleensä on eri ikäisiä, joten kakarat ei anna vanhustenkaan nukkua jos ollaan ulkoilemassa. Sitten aina on niiitä "tosi kova jätkä" miehiä jotka eivät ole ikinä tullut syliin omaehtoisesti. Menee varmaan maine;) Sitten kun nappaa vauhdissa ne syliin niin voi siinä sitten vähän aika olla.
      Kummassakin sukupuolessa on hyviä puolia erlailla mutta molemmat ihania ja ihmis rakkaita karvapalloja. Taidan silti laittaa äänestyksessä ääneni pojille:D
      Onko sulla lähellä kasvattajaa tai rotan omistajaa, jos vaikka voisit käydä tutustumassa kumpi tuntuisi omalta.

    • tietoaetsivä kiittää

      KIITOS! olen päättänyt että otan tyttöjä:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe