Siis kysyisin, miten tämä käytännössä tapahtuu? Arvonnalla kuulemma, mutta miten toimia ja pitääkö ensin tulla jäseneksi kyseiseen siirtolapuutarhaan? Tuo alkuperäinen siirtolapuutarhaidea kun on täysin vesittynyt nykyisten hintojen myötä- vain varakkailla on varaa hankkia siirtolapuutarhamökki, nyt puhun Helsingistä, jossa itse asun. Omaamme puutarhanhoitotaitoa ja nikkarointikykyä, olemme siistejä emmekä öykkäröi. Lasten kanssa olisi ihanaa oleskella omalla pikku pihalla ja osallistua yhteisölliseen toimintaan kykyjen ja jaksamisen mukaan, MUTTA. Meillä ei tule koskaan olemaan varaa nykyhinnoilla omaa mökkiä siirtolapuutarhasta. Ja vielä, emme halua mökkiä Kangasniemeltä, sori....
Vastaukset 6
- BBB1
UUdet siirtolapuutarhamökit/tontit käsittääkseni menevät arpomalla (tai sis pitää niistä tietenkin maksaa, mutta kun niitä halukkaita maksajia on niin paljon enemmän). Vanhat mökit (pelkistä tonteista en tiedä, kun meillä on mökki) ovat ihan normaalisti myytävänä olevaa tavaraa. Ainoa rajoitus on, että ostajan pitää olla Helsingissä kirjoilla. Hintakysymyksessä en osaa auttaa: käypä hinta on se, jonka ostaja suostuu maksamaan. Näin se vain menee markkinataloudessa.
- Toi8
Vaikka sen tontin saisikin arvonnassa, niin tulee siihenkin kuluja. Liittymismaksut, kaupungin haluamat maksut ja mökin rakentaminenkin maksaa. Jos et osaa mökkiä itse tehdä niin kyllä 50 000 menee mökin rakennuttamiseen ja muihin maksuihin. Sitten vielä piha, ei ihan ilmaiseksi eikä valmiina ole kuin 5-10 vuoden päästä. Ei se vanhan ostaminen niin kalliiksi tulekaan, niitä saa Helsingissä alkaen 50 000.
- Mikisiköhän
Oulussa ,
Ostamalla vuokraoikeuden tonttiin, mökki on siis oma, mutta palsta vuokra. Tämän lisäksi maksat vuosimaksua, voi verrata yhtiövastikkeeseen.
Oulussa on Artturilan alueella useita mökkejä myynnissä. - Anonyymi
Niin kyllähän ne kesämökit ja siirtolapuutarhat arvokkaita nykyään ovat, siksi jokaisen kaupungin, joka arvostaa asukkaidensa hyvinvointia, olisi perustettava kaupungin lähiympäristöön kohtuuhintaisia viljelypalstoja kaikille halukkaille. Puutarhalla on merkittäviä https://tinyurl.com/omapuutarha hyvinvointivaikutuksia ihmisten terveyden ja onnellisuuden suhteen.
- Anonyymi
Kova kysyntä ja vähäinen tarjonta on nostanut siirtolapuutarhamökkien hinnat pilviin ainakin isommissa kaupungeissa, eikä suunnalle näy muutosta. Alun perin pienituloiselle työveästölle tarkoitetuista siirtolapuutarhoista on tullut varakkaan keskiluokan kaupunkikesäasuntoja. Hintakehitystä voisi hillitä ainakin vähän perustamalla uusia siirtolapuutarhoja.
- Anonyymi
Koska Helsinkiin on viimeksi tehty uusi siirtolapuutarha? Kun katsoo vanhoja, ne ovat kaikki maalla, jota ei kannata rakentaa. Perustamiskustannukset niillä alueilla ovat korkeat. Nyt tuntuu, ettei kaavoittaja välitä pätkääkään maan laadusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25858Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää68845- 162832
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437