Neuvo pitkäaikaiseen migreeniin...

Tuskan läpikäynyt

Jos migreeni jatkuu usean päivän ajan tai sitä on usein, kannattaa hakeutua lääkäriin. Kyse voi nimittäin olla jostakin todella vakavasta jutusta, joka voi johtaa hoitamattomana jopa kuolemaan. Näin kävi minun tapauksessani...

Itse kärsin lapsena pahoista migreenikohtauksista, ajoittaisesta pahoinvoinnista ja pään kasvusta. Lopulta syyksi paljastui vesipää. Kävin leikkauksessa ja minuun testattiin silloin uutta hoitokeinoa eikä sunttia laitettu. Leikkaus sujui Töölössä moitteettomasti ja pääsin jopa etuajassa pois sairaalasta.

Nyt olen täysi-ikäinen ja matkalla yliopistoon. Migreenistä en ole kärsinyt eikä vamma ole haitannut elämääni millään tavalla. Ei kannata siis pelätä, vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja hakeutua lääkäriin palstalla kirjoittelun sijasta. Se ei auta, vaan ajan tuhlaus huonontaa asioita.

3

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä=migreeni

Plaah, aikuisille ne lääkärit antaa vaan Buranaa tai yrittää lähettää psykiatrille, ei niitä kiinnosta.

• Tuskan läpikäynyt

No siinä vaiheessa pitää valittaa ja vaihdella lääkäriä kunnes joku ymmärtää tutkia asiaa. Pitkään jatkunut/useasti toistuva päänsärky ei ole koskaan normaalia. Usein kannattaa kuitenkin kokeilla ammatimaista niskahierontaa. Joskus niskasärky voi nimittäin säteillä päähän.

• nainen78.
        Tuskan läpikäynyt kirjoitti:

No siinä vaiheessa pitää valittaa ja vaihdella lääkäriä kunnes joku ymmärtää tutkia asiaa. Pitkään jatkunut/useasti toistuva päänsärky ei ole koskaan normaalia. Usein kannattaa kuitenkin kokeilla ammatimaista niskahierontaa. Joskus niskasärky voi nimittäin säteillä päähän.

Mun niskat on rennot -joogi kun olen- mutta krooninen migreeni ollut nyt 8 vuotta ja kipua enemmän tai vähemmän joka päivä. Kaikkea on kokeiltu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3845
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3560
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2260
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1684
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1578
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1319
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      937
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      890
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      845
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      86
      761
    Aihe