Nissan 30hv ei kulje

Anonyymi

Osaako joku neuvoa miksi ei vene kulje(4,5m tuulilasivene) kuin ehkä 15km/h tuolla 30hp moottorilla. Hitailla vauhdeilla toimii ihan hyvin, tosin välillä saattaa sammua.
Nopeaa, kun yrittää ajaa ei ota täysiä kierroksia ja ajo on hieman nykivää. Kaasari on puhdistettu ja ei ollut vaikutusta asiaan. Osaisiko joku guru neuvoa?

14 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Kyseessä siis 2 tahtinen vm 92

    • Käy vain yhdellä pytyllä ja vaikuttaisi polttoainevialta.
      Tarkista kumpi on pimeenä.
      Onko pimeen pytyn tulppa märkä vai kuiva.
      Mittaa puristukset, tarkista kipinöinti.
      Vaihda uudet tulpat tarvittaessa, tarkista kytkennät, tarkista pensan saanti, onko ilmavaivoja polttoainepuolella tai konepuolella.
      Tulviiko kaasari, saaden silloin liikaa pensaa. (neulaventtiilivika)
      Vikojen/vian paikallistaminen edellyttää järjestelmäistä etsintää, ei poukkoilua puolelta toiselle.

  • Kaasarissa on kaikki ok ja paine pysyy järjestelmässä. Taidan tsekata nuo tulpat, jos ois tosiaan, että ei ois käynyt kuin yhdellä pytyllä..

    • Moni ei huomaa tyhjäkäynnillä käyvästä koneesta, että joku tai toinen pytty ei ole mukana, kuin vasta sitten, kun pitäisi liikkeelle ampaista.

    • vm 41 kirjoitti:

      Moni ei huomaa tyhjäkäynnillä käyvästä koneesta, että joku tai toinen pytty ei ole mukana, kuin vasta sitten, kun pitäisi liikkeelle ampaista.

      Tulpat on nyt vaihdettu. Kone ei enää sammuile, mutta vieläkään ei lähde liukuun vene ja kulkee max 15km/h . Mitähän tuohon osaisi tehdä? Molemmat pytyt toimii, eli kahdella pytyllä käy...

    • Nissan30 kirjoitti:

      Tulpat on nyt vaihdettu. Kone ei enää sammuile, mutta vieläkään ei lähde liukuun vene ja kulkee max 15km/h . Mitähän tuohon osaisi tehdä? Molemmat pytyt toimii, eli kahdella pytyllä käy...

      Olisiko kaasuvivustossa päässyt jotain siirtymään, jolloin läppä ei avaudu täysin ?
      Tarkista että vivut on kaasarin putsauksen jäljiltä oikein.
      Toiseksi, ennakko voi olla siirtynyt ja olla myöhäisellä.
      Potkurinkin keskiö voi luistella.
      Jos puristuksia koneessa on, löytyy viat silloin apulaitteista.
      En ole kyseiseen koneeseen perehtynyt, mutta luulisi että ei niissä muualla eroja juuri ole kuin ulkopuolisissa apulaitteissa.
      Läppäventtiilitkin tuskin ovat kulahtaneet, kun kerran käy pienillä kierroksilla, ainahan nekin voi varmistaa.
      Savuttaako/käryttääkö ajaessa ?

    • vm 41 kirjoitti:

      Olisiko kaasuvivustossa päässyt jotain siirtymään, jolloin läppä ei avaudu täysin ?
      Tarkista että vivut on kaasarin putsauksen jäljiltä oikein.
      Toiseksi, ennakko voi olla siirtynyt ja olla myöhäisellä.
      Potkurinkin keskiö voi luistella.
      Jos puristuksia koneessa on, löytyy viat silloin apulaitteista.
      En ole kyseiseen koneeseen perehtynyt, mutta luulisi että ei niissä muualla eroja juuri ole kuin ulkopuolisissa apulaitteissa.
      Läppäventtiilitkin tuskin ovat kulahtaneet, kun kerran käy pienillä kierroksilla, ainahan nekin voi varmistaa.
      Savuttaako/käryttääkö ajaessa ?

      Kaasupohjassa ajaessa välillä tuntuu, että potkuri ikäänkuin löisi tyhjää välillä, semmosta nykimistä, pienessä vauhdissa sitä ei huomaa.

      Kaasuvivustot on tarkastettu, läppä aukeaa täysin ja ennakko säätyy kaasun mukana...

    • Nissan30 kirjoitti:

      Kaasupohjassa ajaessa välillä tuntuu, että potkuri ikäänkuin löisi tyhjää välillä, semmosta nykimistä, pienessä vauhdissa sitä ei huomaa.

      Kaasuvivustot on tarkastettu, läppä aukeaa täysin ja ennakko säätyy kaasun mukana...

      Miten tuota potkurin keskiöhommaa voisi testata? Onko potkurin pulttia kiristämällä vai minkälainen systeemi?

    • Nissan30 kirjoitti:

      Miten tuota potkurin keskiöhommaa voisi testata? Onko potkurin pulttia kiristämällä vai minkälainen systeemi?

      Ei sitä voi muuten testata kuin käsin vääntämällä vaihteen ollessa päällä.
      Taaksepäin, kun vaihde on eteenpäin asennossa.
      Potkurin keskiö on akselin booreilla, joten mutteri pitää vain ettei se irtoa peruutettaessa. Kumivulkanointi kun keskiön ja lapojen välistä pettää, on potkuri entinen.
      Jos ajossa nykii, voi olla ettei vaihde pysy kunnolla päällä, tai sytytys katkeilee.
      Kone voi olla loppuun ajettu jos ei voimia enää ole, tai ankkuri on unohdettu nostaa pohjasta.

    • Nissan30 kirjoitti:

      Miten tuota potkurin keskiöhommaa voisi testata? Onko potkurin pulttia kiristämällä vai minkälainen systeemi?

      Vaihtamalla potkurin toiseen.

    • viisastelija kirjoitti:

      Vaihtamalla potkurin toiseen.

      Pitääpä testata tuo potkuri, oisko se menossa sököksi. Se tosiaan hiljaisemalla vauhdilla ei nyi ollenkaan, hanat auki tuntuu semmosta nykimistä. Vaihde pysyy päällä, ja on testattu, ettei siinä ole vikaa... Kone kiertää ilman vetoa varmaan 8000 kiekkaa minuutissa ja muutenkin uskon, ettei kone ole loppuun ajettu.

    • Nissan30 kirjoitti:

      Pitääpä testata tuo potkuri, oisko se menossa sököksi. Se tosiaan hiljaisemalla vauhdilla ei nyi ollenkaan, hanat auki tuntuu semmosta nykimistä. Vaihde pysyy päällä, ja on testattu, ettei siinä ole vikaa... Kone kiertää ilman vetoa varmaan 8000 kiekkaa minuutissa ja muutenkin uskon, ettei kone ole loppuun ajettu.

      Jompi kumpi sylintereistä on jokatapauksessa poissa hommista, on vain mukana roikkumassa syöden sen polttoaineen minkä on saanut otettua, mutta ei anna potkaisua.
      Puristukset siltä vähissä, tai läppävuoto.
      Myös veneen kelluntasäiliöt täynnä vettä, eli liikaa painoa.
      Pistä kone palasiksi, niin vika löytyy varmasti jos on mekaaninen vika.
      Sähkö viat ovat poissa laskuista, jos antavat kipinää, joten keskity vain koneen kuntoon muuten.

  • Vika on kuules polttoaineletkun liittimissä. Niiden tiivisteet kestää noin 1-2 vuotta. Sitte hörsivät jo ilmaa sekaan.

  • Näissä vanhoissa viesteissä jää kiinnostamaan miten homma ratkesi . Kumpa ihmiset kertoisi lopputuloksen myös niin muutkin kenties saman ongelman kimpussa olevat löytäisi viat.

SEISKA.FI

  • Raivostunut Juhani Tamminen lähti ovet paukkuen Suurin pudottaja -ohjelmasta – ryöpyttää rajusti Janni Hussia: ”Minä olen liideri, pitäkää tunkkinne!”
  • Avointa kuhertelua koirapuistossa! Eronneella Satu Tuomistolla syysromanssi – paparazzikuvat Seiskassa!
  • Huh, näin paljon Sofia Belórf on muuttunut yhdeksässä vuodessa - katso ja hämmästy!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.