Emme päästä mummoa kylään.

kummanmummon uhri

Meidän lapsella on maailman kamalin mummo. Alusta lähtien puuttunut joka asiaan. Osteli vaikka mitä, vaikka kielsin. Sanoi, että hän asuu yksin ja tienaa kahden edestä ja haluaa ostaa lapselle. Pikku hiljaa käytös muuttui rasittavammaksi, hänen mielestä neuvolan väki antaa vääriä ohjeita.. olisi halunnut neuvolaan mukaan "sanomaan suorat sanat". Lopulta jouduin mainitsemaan kielenkäytöstä tytön kuullen, siitäkös riemu repesi. Olin huono äiti, tyttö vihaa minua yms. Tyttö oli silloin 2v. Annoin porttikiellon mummolle... siitä alkoikin sitten törkyviestien lähettely, aiheettomat lastensuojeluilmoitukset jne. jouduttiin ottamaan törkyviestien takia yhteyttä poliisiin ja joku taho ohjasi mummoa hoitoon. Mutta eipä ole lääkkeet vieläkään kohdillaan, törkyviestejä on satanut jo kahden vuoden ajan... vaikka poliisikin kielsi mummua laittelemasta viestejä. Lapsi nyt 4v, eikä tiedä/muista koko mummoa... hyvä niin. Onneksi toinen mummo on mukava ja asiallinen.

48

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauheita anoppeja

      Kaikki anoppi- mummot on kummallisia "narsistisa" silmille hyppelijöitä? Äsken luin Riitta-mummon,kummallisuudesta ketjun,mikä outo lintu sekin oli,herra ties mutta sekään ei sano? Täällä eikuin jutut paranee,poliisit ja lääkärit porttikiellot on pitänyt pyytää/ottaa käyttöön! ! Eikä nekään tepsi? Onneksi sinun äiti-mummo on asiallinen,hyvä niin.Tuota en ymmärrä osteli vaikka mitä,vaikka kielsin,mitä pahaa siinä on jos mummi ostaa pyyteettömästi lapsenlapselleen tarpeellisia tavaroita?

      Missä ne vävyjen kirjoitukset on,vai onko ne niin tyytyväisiä elämäänsä,kun hullut anopit siivotaan elämästä kokonaan pois?

      Lapsi on nyt 4v,eikä muista koko mummoa....hyvä niin! ! Kukahan sen pahan anoppi-mummon kuoppaa/hautaa kun se aika koittaa?

      • Lammiska

        Just näin, poliisit mukaan ... lähestymiskielto ... vankila ... hoitolaitos ... mitähän vielä keksit?


      • kamalanmummonuhri
        Lammiska kirjoitti:

        Just näin, poliisit mukaan ... lähestymiskielto ... vankila ... hoitolaitos ... mitähän vielä keksit?

        Eipä ollut pyyteetöntä, vaan itse osteli ja sitten syytteli rahan ahneeksi ja että maksatamme kaiken hänellä. Vaikka muistutin, etten ikinä ole pyytänyt mitään ostamaan tai maksamaan. Päin vastoin, kielsin. Vaikka ei ole käynyt pariin vuoteen, niin sukulaisen kautta edelleen laittaa kaikkea tulemaan. Siksi tytöllä on kolmet luistimet (yhdetkin riittäisi)... liian pieniä ja liian isoja vaatteita, joita lahjoittelen pois. Ja parin vuoden törkyviestittely on sitä luokkaa, että homehtukoon arkkuunsa jos kukaan ei sitä kuoppaa.


      • ja vielä ........
        kamalanmummonuhri kirjoitti:

        Eipä ollut pyyteetöntä, vaan itse osteli ja sitten syytteli rahan ahneeksi ja että maksatamme kaiken hänellä. Vaikka muistutin, etten ikinä ole pyytänyt mitään ostamaan tai maksamaan. Päin vastoin, kielsin. Vaikka ei ole käynyt pariin vuoteen, niin sukulaisen kautta edelleen laittaa kaikkea tulemaan. Siksi tytöllä on kolmet luistimet (yhdetkin riittäisi)... liian pieniä ja liian isoja vaatteita, joita lahjoittelen pois. Ja parin vuoden törkyviestittely on sitä luokkaa, että homehtukoon arkkuunsa jos kukaan ei sitä kuoppaa.

        Ja oma poikansa teki ilmon poliisille js antoiporttikiellon, koska laittaa pojalleen törkyviestejä.


      • kiukkunen mummo

        Niin. Kyllä se anoppi-mummo sitten etitään kuhan kuoppaan pitää kaivaa. Tai paremminkin sen omaisuus. Kieltäytykää peinnöstäkin sitten yhtä päättäväisesti. Mutta luulempa, että sinä olet siellä päällepäsmärinä päättämässä mitä teidän lasten tulee saada perinnöksi.


      • audatkoon rahansa.
        kiukkunen mummo kirjoitti:

        Niin. Kyllä se anoppi-mummo sitten etitään kuhan kuoppaan pitää kaivaa. Tai paremminkin sen omaisuus. Kieltäytykää peinnöstäkin sitten yhtä päättäväisesti. Mutta luulempa, että sinä olet siellä päällepäsmärinä päättämässä mitä teidän lasten tulee saada perinnöksi.

        Minua ei perintö kiinnosta. Sen kun polttaa kammarin ja autonsa ennen kuolemaa ja ryypätköön rahansa. Olen töissä, kuten mieheni ja pärjäämme omillamme. Työssäni olen nähnyt perinnöstä tappelevia omaisia, siksi ei jaksa kiinnostaa. Omille vanhemmilleni olen sanonut, että käyttäkää eläissä rahat omaan elämiseen ja hyvinvointiin.


      • mummuksi
        audatkoon rahansa. kirjoitti:

        Minua ei perintö kiinnosta. Sen kun polttaa kammarin ja autonsa ennen kuolemaa ja ryypätköön rahansa. Olen töissä, kuten mieheni ja pärjäämme omillamme. Työssäni olen nähnyt perinnöstä tappelevia omaisia, siksi ei jaksa kiinnostaa. Omille vanhemmilleni olen sanonut, että käyttäkää eläissä rahat omaan elämiseen ja hyvinvointiin.

        Tulevaisuuden ennustaminen on yleensä vaikeaa, mutta ei tässä sinun tapauksessasi: mielesi muuttuu, kun tämä anoppi heittää henkensä, ja hänen omaisuutensa alkaa kelvata sinulle erittäin hyvin. Ja omien vanhempiesikin omaisuus alkaa kiinnostaa sinua, jos ilmenee merkkejä, että he aikovat todella käyttää sitä omaan laadukkaaseen elämiseensä tai vaikka lahjoittaa sen jollekulle.


      • niinkö luulet
        mummuksi kirjoitti:

        Tulevaisuuden ennustaminen on yleensä vaikeaa, mutta ei tässä sinun tapauksessasi: mielesi muuttuu, kun tämä anoppi heittää henkensä, ja hänen omaisuutensa alkaa kelvata sinulle erittäin hyvin. Ja omien vanhempiesikin omaisuus alkaa kiinnostaa sinua, jos ilmenee merkkejä, että he aikovat todella käyttää sitä omaan laadukkaaseen elämiseensä tai vaikka lahjoittaa sen jollekulle.

        Niinkö luulet, tuntematta minua? Olen jo 43 joten ihan parikymmpisen mielenliikkeet eivät ole vahvuuteni. Ja mitä tuohon mielenvikaiseen juoppomummoon tulee, niin en todellakaan halua mitään sen omaisuutta meille. Tosin minähän sitä en päätä, en ole perillinen, en perinnön saaja ja onneksi wn sukulainen. Valitettavaa, että on mieheni äiti johon onneksi poikansa ei yhteyttä pidä. Ja se on poikansa päätös, ei minun.


      • mummuksi
        niinkö luulet kirjoitti:

        Niinkö luulet, tuntematta minua? Olen jo 43 joten ihan parikymmpisen mielenliikkeet eivät ole vahvuuteni. Ja mitä tuohon mielenvikaiseen juoppomummoon tulee, niin en todellakaan halua mitään sen omaisuutta meille. Tosin minähän sitä en päätä, en ole perillinen, en perinnön saaja ja onneksi wn sukulainen. Valitettavaa, että on mieheni äiti johon onneksi poikansa ei yhteyttä pidä. Ja se on poikansa päätös, ei minun.

        Juuri näin luulen. En tunne sinua, mutta edustamasi ihmislajin sitäkin paremmin.
        Et varmaankaan halua anoppisi irtaimistoa, paitsi jos todellista arvotavaraa löytyy, mutta hänen rahansa tulevat kyllä sinulle kelpaamaan, usko pois. Kumma kyllä ne, jotka eivät ole perillisiä, ovat usein kaikkein ahneimpia perintöjen perään.
        Miehesikin mieli muuttuu vielä moneen kertaan, ei asia sitten, oletteko enää aviossa, kun perinnönjako tulee ajankohtaiseksi.


      • mummuksi
        mummuksi kirjoitti:

        Juuri näin luulen. En tunne sinua, mutta edustamasi ihmislajin sitäkin paremmin.
        Et varmaankaan halua anoppisi irtaimistoa, paitsi jos todellista arvotavaraa löytyy, mutta hänen rahansa tulevat kyllä sinulle kelpaamaan, usko pois. Kumma kyllä ne, jotka eivät ole perillisiä, ovat usein kaikkein ahneimpia perintöjen perään.
        Miehesikin mieli muuttuu vielä moneen kertaan, ei asia sitten, oletteko enää aviossa, kun perinnönjako tulee ajankohtaiseksi.

        Korjaus edelliseen viestiini: toiseksi viimeisellä rivillä pitäisi lukea eri asia eikä ei asia.


      • Muksimalla
        mummuksi kirjoitti:

        Korjaus edelliseen viestiini: toiseksi viimeisellä rivillä pitäisi lukea eri asia eikä ei asia.

        jaahas.
        tämä mummuksi-nimimerkki toimii täällä taas kaiken tietäjänä ja oraakkelina.
        happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. maailma näkyy sinulle sellaisena kuin mikä oma mielenmaisemasi on. pettymyksiä taitaa olla runsaasti. olen niistä pahoillani.

        mummuksin olisi syytä rauhoittua. keskity välillä hyvän etsimiseen viesteistä ja keskusteluun. nyt sinä alat taas repiä ja haastaa riitaa; ärsyttää.

        en osaa arvata miksi, mutta tyylisi on jo tuttu.


      • eipä tunne minua
        Muksimalla kirjoitti:

        jaahas.
        tämä mummuksi-nimimerkki toimii täällä taas kaiken tietäjänä ja oraakkelina.
        happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. maailma näkyy sinulle sellaisena kuin mikä oma mielenmaisemasi on. pettymyksiä taitaa olla runsaasti. olen niistä pahoillani.

        mummuksin olisi syytä rauhoittua. keskity välillä hyvän etsimiseen viesteistä ja keskusteluun. nyt sinä alat taas repiä ja haastaa riitaa; ärsyttää.

        en osaa arvata miksi, mutta tyylisi on jo tuttu.

        Minä en ihmisiä lokeroi tyyppeihin, koska jokainen on oma yksilönsä. Tämä mummo on niin pahansuopa, laitellut niin kauheita viestejä kahden vuoden ajan... etten halua hänestä mitään esine enkä raha muistoa. En
        myöskään omien isovanhempien kuoltua halunnut mitään heidän tavaroita, koska heidän muisto elää sydämessä ja se on puhdasta kultaa. Minulle rikkautta on lapset ja onni.. en sitä halua pahasuopaisen mummon perinnön pilata. Minulle hänen euronsa on saastetta.


      • mummuksi
        Muksimalla kirjoitti:

        jaahas.
        tämä mummuksi-nimimerkki toimii täällä taas kaiken tietäjänä ja oraakkelina.
        happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. maailma näkyy sinulle sellaisena kuin mikä oma mielenmaisemasi on. pettymyksiä taitaa olla runsaasti. olen niistä pahoillani.

        mummuksin olisi syytä rauhoittua. keskity välillä hyvän etsimiseen viesteistä ja keskusteluun. nyt sinä alat taas repiä ja haastaa riitaa; ärsyttää.

        en osaa arvata miksi, mutta tyylisi on jo tuttu.

        Pyrin yleensä vastaamaan ja tuomaan toista näkökulmaa katkeruutta tihkuviin yksipuolisiin viesteihin, jollainen tämän ketjun aloitusviestikin oli.
        Olen nähnyt yhtä ja toista oman perheeni ja lähipiirini ulkopuolella, muun muassa aivan uskomattomia perinnönjakoja. Olen myös valitettavasti joutunut seuraamaan vanhusten kaltoinkohtelua. Se voi alkaa pienestä ja paisua todella inhottavaksi toiminnaksi, ellei sitä pysäytetä. Jos pystyn sitä hiukankaan suitsimaan, olen iloinen.
        Toivon, että kaikki pyrkisivät etsimään jotakin hyvää sekä tämän palstan usein mielikuvituksen tuotetta olevista viesteistä sekä varsinkin omasta elämästään ja siinä mukana olevista ihmisistä.


      • Muksimalla
        eipä tunne minua kirjoitti:

        Minä en ihmisiä lokeroi tyyppeihin, koska jokainen on oma yksilönsä. Tämä mummo on niin pahansuopa, laitellut niin kauheita viestejä kahden vuoden ajan... etten halua hänestä mitään esine enkä raha muistoa. En
        myöskään omien isovanhempien kuoltua halunnut mitään heidän tavaroita, koska heidän muisto elää sydämessä ja se on puhdasta kultaa. Minulle rikkautta on lapset ja onni.. en sitä halua pahasuopaisen mummon perinnön pilata. Minulle hänen euronsa on saastetta.

        Joo, aiemmin ihmisten tavarat olivat tärkeät, kun tavaraa ei ollut saatavilla niin paljon kuin nyt. Nyt on tavaraa, ei tarvitse odotella jonkun kuolemaa ja perintöjä.
        Itse tein niin isäni kuollessa kymmenisen vuotta sitten, että luovuin perinnöstä. Sen tein siksi etten tarvinnut omaisuuksia enkä niistä ollut haaveillut. En vain ole sellaista tyyppiä. Muut sisarukset halusivat kaikenlaista, mutta tavaroita ei. Ainoa tavara jonka nimesin kun sitä kysyttiin, oli isäni mandoliini. Sisaruksille kelpasi rahat ja hyvä niin.

        Jouduin ajansaatossa vaikeuksiin kerran erään sukulaisen kanssa, joka käyttäytyi hyvin huonosti minua ja perhettäni kohtaan. Kysyin syytä, mutta ei kertonut. Silloin kirjoitin hänelle kirjeen, jossa pyysin ettei hän olisi yhteydessä vähään aikaan, koska hänen yhteydenottonsa sekoittavat minun perhe-elämäni ja loukkaavat rauhaani. Saimme parin kuukauden tauon ja sitten oli ääni muuttunut kellossa. Hän joutui miettimään käytöstään.
        En sano että tuo purisi kaikkiin, mutta meillä se onnistui. Hän oppi kunnioittamaan meitä. Ei hänellä ollutkaan oikeuksia perheeseeni. Hän muistaa ilmeisesti tämän koulutuksen vieläkin, koska riepotusta ei enää ole tullut.

        Tee jotain asialle äläkä vain tuskaile asiaa palstoilla. Kirjoita nyt vaikka se kirje, siis kauniisti ja kohteliaasti. Ilmoita että jos hommaa ei saada linjaan niin yhteydenpito joutuu katkolle kaikinpuolin. Älä tiuski ja tuiski vaan puhu rauhallisesti. Kerro miltä hänen outo yhteydenpitonsa tuntuu.

        Aina on olemassa viisaampia ja tyhmempiä ihmisiä, mutta sinun olisi hyvä pyrkiä tasapainoon itsesi kanssa. Älä anna mummon heilautella. Ole vahva, mutta älä vihainen. Ole päämäärätietoinen, mutta älä jyrää.


      • Muksimalla
        mummuksi kirjoitti:

        Pyrin yleensä vastaamaan ja tuomaan toista näkökulmaa katkeruutta tihkuviin yksipuolisiin viesteihin, jollainen tämän ketjun aloitusviestikin oli.
        Olen nähnyt yhtä ja toista oman perheeni ja lähipiirini ulkopuolella, muun muassa aivan uskomattomia perinnönjakoja. Olen myös valitettavasti joutunut seuraamaan vanhusten kaltoinkohtelua. Se voi alkaa pienestä ja paisua todella inhottavaksi toiminnaksi, ellei sitä pysäytetä. Jos pystyn sitä hiukankaan suitsimaan, olen iloinen.
        Toivon, että kaikki pyrkisivät etsimään jotakin hyvää sekä tämän palstan usein mielikuvituksen tuotetta olevista viesteistä sekä varsinkin omasta elämästään ja siinä mukana olevista ihmisistä.

        Lukekaapas taas tämän päivän Hesaria ja sieltä mielipidesivustoa.

        Vai olet sinä pysäyttämässä ihmisiä! Suitsimassa oikein! Sitä sarkaa sinulle sitten riittääkin. Sinä et näe omahyväisyyttäsi itsesi ja kommenttiesi läpi nähtävästi. En tiedä kuinka tämä sinun pysäyttelysi ja suitsimisesi kantaa hedelmää, mutta sen näen selvästi että korotat itsesi muitten yläpuolelle. Katkeruutesi on ilmiselvää, samoin tyypittelysi, ihmisten kategoriointi ja se sinulle omin luonteenpiirteesi - omahyväisyytesi.

        En tosiasiassa kaipaa vastausta, mutta mikähän sinä oikein kuvittelet olevasi? Ylimmäinen Tietäjä? Mikä kruunaa sinut muita paremmaksi?
        Olisi hienoa jos sinäkin kykenisit katsomaan maailmaa hyvän läpi etkä olisi suitsimassa ja pysäyttelemässä alkavia paloja. Anna ihmisille ilmaa. Älä tiedä kaikkea paremmin. Ei sinun ole pakko kommentoida ollenkaan, jos et osaa keskustella asioista.
        Hyvän etsiminen voisi tarkoittaa sovittelua. Sitä se ei ole silloin jos paukutat ns. tietosi itsevarmuudella ja tyrkit muut sivuun omine kommentteineen tai aloituksineen.
        Sinulla taitaa olla käsitys että mummoja kohdellaan aina väärin ja mummoihmiset
        ovat aina samanlaisia. Vanhuksia on monenlaisia ja tässäkin neuvon sinua etsimään niin heistä kuin ympärillään olevista ihmisistä hyvää. Jos malttaisit olla vertaamatta muiden tilanteita niihin jotka itse hyvin tiedät, niin saatat huomata etteivät ne niin yksiselitteisiä olekaan eikä niitä voida suitsia sinun malliisi suoraan.
        Älä pelkää esittää mielipidettäsi mutta äläpäs heti tiedä tuntemattomien ihmisten tilanteita. Totuutta sinun on mahdoton tietää, vaikka esität toisin. Sinä tiedät vain oman totuutesi.

        Pysäyttele tuntemiasi ihmisiä ja tilanteita, jos sinulla on jokin osuus tai auktoriteetti niihin. Ihmettelen tuota suitsimishaluasi. Oletkohan saanut vääriä käsityksiä asioista?

        Sinun tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset ovat ihmisiä, eivät sen kummempia. Sama koskee myös sinua.


      • mummuksi
        Muksimalla kirjoitti:

        Lukekaapas taas tämän päivän Hesaria ja sieltä mielipidesivustoa.

        Vai olet sinä pysäyttämässä ihmisiä! Suitsimassa oikein! Sitä sarkaa sinulle sitten riittääkin. Sinä et näe omahyväisyyttäsi itsesi ja kommenttiesi läpi nähtävästi. En tiedä kuinka tämä sinun pysäyttelysi ja suitsimisesi kantaa hedelmää, mutta sen näen selvästi että korotat itsesi muitten yläpuolelle. Katkeruutesi on ilmiselvää, samoin tyypittelysi, ihmisten kategoriointi ja se sinulle omin luonteenpiirteesi - omahyväisyytesi.

        En tosiasiassa kaipaa vastausta, mutta mikähän sinä oikein kuvittelet olevasi? Ylimmäinen Tietäjä? Mikä kruunaa sinut muita paremmaksi?
        Olisi hienoa jos sinäkin kykenisit katsomaan maailmaa hyvän läpi etkä olisi suitsimassa ja pysäyttelemässä alkavia paloja. Anna ihmisille ilmaa. Älä tiedä kaikkea paremmin. Ei sinun ole pakko kommentoida ollenkaan, jos et osaa keskustella asioista.
        Hyvän etsiminen voisi tarkoittaa sovittelua. Sitä se ei ole silloin jos paukutat ns. tietosi itsevarmuudella ja tyrkit muut sivuun omine kommentteineen tai aloituksineen.
        Sinulla taitaa olla käsitys että mummoja kohdellaan aina väärin ja mummoihmiset
        ovat aina samanlaisia. Vanhuksia on monenlaisia ja tässäkin neuvon sinua etsimään niin heistä kuin ympärillään olevista ihmisistä hyvää. Jos malttaisit olla vertaamatta muiden tilanteita niihin jotka itse hyvin tiedät, niin saatat huomata etteivät ne niin yksiselitteisiä olekaan eikä niitä voida suitsia sinun malliisi suoraan.
        Älä pelkää esittää mielipidettäsi mutta äläpäs heti tiedä tuntemattomien ihmisten tilanteita. Totuutta sinun on mahdoton tietää, vaikka esität toisin. Sinä tiedät vain oman totuutesi.

        Pysäyttele tuntemiasi ihmisiä ja tilanteita, jos sinulla on jokin osuus tai auktoriteetti niihin. Ihmettelen tuota suitsimishaluasi. Oletkohan saanut vääriä käsityksiä asioista?

        Sinun tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset ovat ihmisiä, eivät sen kummempia. Sama koskee myös sinua.

        Jopa sinä hiillyit.
        Yhteiskunnassamme joidenkin, itse asiassa useiden, ihmisten ja kokonaisten ammattiryhmien tehtävänä on suitsia toisten toimia. Lisäksi toivotaan, että tavalliset maallikotkin puuttuisivat asiaan, jos näkevät huolestuttavaa käyttäytymistä. Tämän varmasti tiedätkin, kun tarkemmin ajattelet. Näiden ammattilaisten ja yksityishenkilöiden ei tarvitse olla eikä tuntea olevansa toisten yläpuolella.
        En kuvittele, että mummoja kohdellaan aina väärin. Normaalit ihmiset kunnioittavat vanhempia ihmisiä, ja mummot ovat useimmille perheille hyvin tärkeitä ja rakkaita. Siksi nämä muutamat tälläkin palstalla esiintyvät henkilöt, jotka moittivat mummoja, estävät lapsiaan olemasta tekemisssä heidän kanssaan jne., herättävätkin huolta.
        Toivottavasti saat helpotusta kiukkuamalla minulle, ja lastesi mummo pääsee vähemmällä.


      • Muksimalla
        mummuksi kirjoitti:

        Jopa sinä hiillyit.
        Yhteiskunnassamme joidenkin, itse asiassa useiden, ihmisten ja kokonaisten ammattiryhmien tehtävänä on suitsia toisten toimia. Lisäksi toivotaan, että tavalliset maallikotkin puuttuisivat asiaan, jos näkevät huolestuttavaa käyttäytymistä. Tämän varmasti tiedätkin, kun tarkemmin ajattelet. Näiden ammattilaisten ja yksityishenkilöiden ei tarvitse olla eikä tuntea olevansa toisten yläpuolella.
        En kuvittele, että mummoja kohdellaan aina väärin. Normaalit ihmiset kunnioittavat vanhempia ihmisiä, ja mummot ovat useimmille perheille hyvin tärkeitä ja rakkaita. Siksi nämä muutamat tälläkin palstalla esiintyvät henkilöt, jotka moittivat mummoja, estävät lapsiaan olemasta tekemisssä heidän kanssaan jne., herättävätkin huolta.
        Toivottavasti saat helpotusta kiukkuamalla minulle, ja lastesi mummo pääsee vähemmällä.

        Niin - vastuu painaa. Aina on oltava kärppänä vahtimassa, suitsimassa ja pysäyttelemässä vieraita ihmisiä ... puuttumassa asiaan ... ammatinvalintakysymys.
        Ymmärrän.

        Minun lapsillani ei ole enää mummoja.

        Olen sitä mieltä, että vanhemmat ihmiset kuten ilmaiset, eivät automaattisesti ansaitse kunnioitusta. Kunnioitus riippuu siitä kuinka käyttäytyy maailmassa ja muita kohtaan etenkin. Osaako siis nähdä muutkin eikä tuijota omaa napaansa ja itke kunnioituksen perään sokeasti. Ajattelee asiaa. Esimerkiksi - jos minä käyttäydyn moukkamaisesti niin ei minua pidä kunnioittaa sen kummemmin silloin, vaikka minulla olisi ikää. Korkeintaan minut voi leimata vanhuudenhöperöksi ja sivistymättömäksi moukaksi. Kunnioitusta en tuolloin kaipaa. Minä ajattelen niin. Sinä taas kunnioitat minua käytöksestäni huolimatta vaikka teen ja puhun typeryyksiä, jos olen sinua vanhempi.

        Mutta - lähdehän partioimaan. Halusin tietää tästä suitsimisesta ja pysäyttelystä - siis mistä sellainen tarve syntyy sinulle.

        Minä päätän osaltani tämän keskustelun sivuraiteen tähän.


      • ei jaksa mummoa...
        Muksimalla kirjoitti:

        Niin - vastuu painaa. Aina on oltava kärppänä vahtimassa, suitsimassa ja pysäyttelemässä vieraita ihmisiä ... puuttumassa asiaan ... ammatinvalintakysymys.
        Ymmärrän.

        Minun lapsillani ei ole enää mummoja.

        Olen sitä mieltä, että vanhemmat ihmiset kuten ilmaiset, eivät automaattisesti ansaitse kunnioitusta. Kunnioitus riippuu siitä kuinka käyttäytyy maailmassa ja muita kohtaan etenkin. Osaako siis nähdä muutkin eikä tuijota omaa napaansa ja itke kunnioituksen perään sokeasti. Ajattelee asiaa. Esimerkiksi - jos minä käyttäydyn moukkamaisesti niin ei minua pidä kunnioittaa sen kummemmin silloin, vaikka minulla olisi ikää. Korkeintaan minut voi leimata vanhuudenhöperöksi ja sivistymättömäksi moukaksi. Kunnioitusta en tuolloin kaipaa. Minä ajattelen niin. Sinä taas kunnioitat minua käytöksestäni huolimatta vaikka teen ja puhun typeryyksiä, jos olen sinua vanhempi.

        Mutta - lähdehän partioimaan. Halusin tietää tästä suitsimisesta ja pysäyttelystä - siis mistä sellainen tarve syntyy sinulle.

        Minä päätän osaltani tämän keskustelun sivuraiteen tähän.

        Minusta "mummuksi"ajattelee asiat mustavalkoisesti. Meidän mummo ei ole mielikuvituksen tuotetta, vaan valitettavan totta. Vain minä en kuvittele, että mummo on sekaisin ja pahansuopa... niin ajattelee hänen molemmat lapsensa. Eikä tämä mummo ole vielä vanhus, täyttää vasta 60 vuotta. Törkyviestejä tulee tappavaan tahtiin, ei auta muu kuin rikosilmoitus tehdä
        Puhetta ei kuuntele, vaan kuvittelee että kaikki on salajuonessa. Ei usko harhoja harhoiksi, vaikka niitä tyttönsä on yrittänyt järjen kanssa selittää, ettei harhat voi totta olla.


      • onko ne kaikki kamalia
        ei jaksa mummoa... kirjoitti:

        Minusta "mummuksi"ajattelee asiat mustavalkoisesti. Meidän mummo ei ole mielikuvituksen tuotetta, vaan valitettavan totta. Vain minä en kuvittele, että mummo on sekaisin ja pahansuopa... niin ajattelee hänen molemmat lapsensa. Eikä tämä mummo ole vielä vanhus, täyttää vasta 60 vuotta. Törkyviestejä tulee tappavaan tahtiin, ei auta muu kuin rikosilmoitus tehdä
        Puhetta ei kuuntele, vaan kuvittelee että kaikki on salajuonessa. Ei usko harhoja harhoiksi, vaikka niitä tyttönsä on yrittänyt järjen kanssa selittää, ettei harhat voi totta olla.

        Ja minusta mummuksi saa aikaan sen, että alan vihata koko nummo ja mummu sanaa. Ei pian enää myötätuntoa veny yhdellekään yksinäiselle mummolle. Mietin, että tuokin mummu on miniälle pätenyt ja rikkonut perhesuhteita... yksinäinen ja paha, saanut palkkansa.


      • mummuksi
        onko ne kaikki kamalia kirjoitti:

        Ja minusta mummuksi saa aikaan sen, että alan vihata koko nummo ja mummu sanaa. Ei pian enää myötätuntoa veny yhdellekään yksinäiselle mummolle. Mietin, että tuokin mummu on miniälle pätenyt ja rikkonut perhesuhteita... yksinäinen ja paha, saanut palkkansa.

        En tiennytkään olevani noin vahva mielipidevaikuttaja.
        Sinulla täytyy olla ns. oma lehmä ojassa tai kokonainen karja, koska täysin tuntemattoman, nimettömän nettikirjoittelijan tekstit saavat sinut moiseen tilaan. Älä nyt sentään rupea kostamaan yksinäisille mummoille! Minä kun en heihin kuulu.
        Mutta mieti mitä mietit! Meikäläistä se ei paljon napostele.


      • voi sua raukkaa
        mummuksi kirjoitti:

        En tiennytkään olevani noin vahva mielipidevaikuttaja.
        Sinulla täytyy olla ns. oma lehmä ojassa tai kokonainen karja, koska täysin tuntemattoman, nimettömän nettikirjoittelijan tekstit saavat sinut moiseen tilaan. Älä nyt sentään rupea kostamaan yksinäisille mummoille! Minä kun en heihin kuulu.
        Mutta mieti mitä mietit! Meikäläistä se ei paljon napostele.

        "Sinulla täytyy olla" , "sinä olet".... kauhea pätemisen tarve ja "minä tiedän" rooli. Juuri tuollaisia miniät ja työkaverit vihaa. Ilmankos yksinäinen olet.


      • mummuksi
        voi sua raukkaa kirjoitti:

        "Sinulla täytyy olla" , "sinä olet".... kauhea pätemisen tarve ja "minä tiedän" rooli. Juuri tuollaisia miniät ja työkaverit vihaa. Ilmankos yksinäinen olet.

        Miniöiden ja työkavereiden olisi syytä pyrkiä eroon vihantunteistaan tai ainakin oppia hallitsemaan niitä. Sitä varten on olemassa kursseja ja terapiaa. Elämänlaatu paranee, kun saa negatiiviset tunteensa aisoihin.
        Voin rauhoittaa sinua kertomalla, että en ole yksinäinen. Muutkin arvauksesi menevät pieleen.


      • kaikkien kaveri
        mummuksi kirjoitti:

        Miniöiden ja työkavereiden olisi syytä pyrkiä eroon vihantunteistaan tai ainakin oppia hallitsemaan niitä. Sitä varten on olemassa kursseja ja terapiaa. Elämänlaatu paranee, kun saa negatiiviset tunteensa aisoihin.
        Voin rauhoittaa sinua kertomalla, että en ole yksinäinen. Muutkin arvauksesi menevät pieleen.

        voi voi mummuksia. ei hän huomaa. ei välitä muista. mutta suitsia kuitenkin täytyy. ja puuttua epäkohtiin oman maun mukaan. puskista ampuminen on hieno laji.


      • mummuksi
        kaikkien kaveri kirjoitti:

        voi voi mummuksia. ei hän huomaa. ei välitä muista. mutta suitsia kuitenkin täytyy. ja puuttua epäkohtiin oman maun mukaan. puskista ampuminen on hieno laji.

        Eipä ihme, että joillakuilla tänne kirjoittelevilla on ongelmia äitinsä tai anoppinsa kanssa, kun minunkin vaatimattomat viestini herättävät heissä noin voimakkaita negatiivisia tunteita. Niitä tosiaan kannattaisi opetella hallitsemaan, niin kaikilla olisi paljon hauskempaa.


      • kuuntelu osana elämää
        mummuksi kirjoitti:

        Eipä ihme, että joillakuilla tänne kirjoittelevilla on ongelmia äitinsä tai anoppinsa kanssa, kun minunkin vaatimattomat viestini herättävät heissä noin voimakkaita negatiivisia tunteita. Niitä tosiaan kannattaisi opetella hallitsemaan, niin kaikilla olisi paljon hauskempaa.

        Minusta kuullostaa, että sinä tässä olet se räkyttävä rakki, joka ei osaa suuta sulkea. Auot päätä jokaiselle, olet muka aina oikeassa ja muut väärässä. Omilta yksinkertaisilta putkiaivo ajatuksilta, et osaa keskittyä muiden asioihin. Suomeksi sanottuna, sinä et osaa kuunnella, vaan suu vaahdossa länkyttät hiukan asian vierestä putkiaivomalliin. Välillä voisi olla hetken hiljaa ja syvällisesti keskittyä kuuntelemaan,mitä muilla on asiaa. Ei ensimmäisenä ajatella, että toinen valehtelee ja minäpäs läksytän häntä, kun tiedän asian paremmin kuin tuo, vaikka et asianomaisia etkä tapausta tunne ja tiedä. Oletat vain putkiaivoilla, miten asiat on ja millaisia ihmiset ovat. Hienoa, älä edes yritä miettiä, miksi täällä saat paskaa niskaasi. Voin vain kuvitella, kuinka paljon sitä tienaat
        asenteellasi oikeassa elämässä. Jatka vain tyyliin "minä minä minä. Minä tiedän kaiken"
        Ja älä vahingossakaan opettele kuuntelemisen jaloa taitoa.


      • mummuksi
        kuuntelu osana elämää kirjoitti:

        Minusta kuullostaa, että sinä tässä olet se räkyttävä rakki, joka ei osaa suuta sulkea. Auot päätä jokaiselle, olet muka aina oikeassa ja muut väärässä. Omilta yksinkertaisilta putkiaivo ajatuksilta, et osaa keskittyä muiden asioihin. Suomeksi sanottuna, sinä et osaa kuunnella, vaan suu vaahdossa länkyttät hiukan asian vierestä putkiaivomalliin. Välillä voisi olla hetken hiljaa ja syvällisesti keskittyä kuuntelemaan,mitä muilla on asiaa. Ei ensimmäisenä ajatella, että toinen valehtelee ja minäpäs läksytän häntä, kun tiedän asian paremmin kuin tuo, vaikka et asianomaisia etkä tapausta tunne ja tiedä. Oletat vain putkiaivoilla, miten asiat on ja millaisia ihmiset ovat. Hienoa, älä edes yritä miettiä, miksi täällä saat paskaa niskaasi. Voin vain kuvitella, kuinka paljon sitä tienaat
        asenteellasi oikeassa elämässä. Jatka vain tyyliin "minä minä minä. Minä tiedän kaiken"
        Ja älä vahingossakaan opettele kuuntelemisen jaloa taitoa.

        Toivottavasti paineesi purkautuivat! Kannattaa hiukan rauhoittua, ennen kuin pidät seuraavan kerran yhteyttä lastesi isovanhempiin tai yleensäkin muihin ihmisiin, myös lapsiisi. Putkiaivoilla tai ei, tiedän, että lähestymistapasi on hyökkäävä ja kaikkea muuta kuin rakentava.
        Hyvät käytöstavat ja pieni huumorinpilke ovat ihmissuhteiden hoitamisessa tärkeitä.
        Voi olla, että jonkun näppäimistöllä on luotu ******, joillakin sitä kaiketi on sammiot täynnä, mutta onneksi se ei minun niskaani asti yllä. Sen sijaan naamakkain tutuille ihmisille tarjoiltuna jotkin puheenvuorot voisivat aiheuttaa ikävyyksiä, esim. välien huononemista.
        Täytyypä tästä lähteä nauttimaan Suomen suloisesta suvesta ja normaaleista ihmissuhteista. Samaa toivon teille!


      • AMETIKÄIK
        mummuksi kirjoitti:

        Toivottavasti paineesi purkautuivat! Kannattaa hiukan rauhoittua, ennen kuin pidät seuraavan kerran yhteyttä lastesi isovanhempiin tai yleensäkin muihin ihmisiin, myös lapsiisi. Putkiaivoilla tai ei, tiedän, että lähestymistapasi on hyökkäävä ja kaikkea muuta kuin rakentava.
        Hyvät käytöstavat ja pieni huumorinpilke ovat ihmissuhteiden hoitamisessa tärkeitä.
        Voi olla, että jonkun näppäimistöllä on luotu ******, joillakin sitä kaiketi on sammiot täynnä, mutta onneksi se ei minun niskaani asti yllä. Sen sijaan naamakkain tutuille ihmisille tarjoiltuna jotkin puheenvuorot voisivat aiheuttaa ikävyyksiä, esim. välien huononemista.
        Täytyypä tästä lähteä nauttimaan Suomen suloisesta suvesta ja normaaleista ihmissuhteista. Samaa toivon teille!

        ONPA HYVÄ ETTÄ MUMMUKSI YMMÄRSI AVATA SILMÄNSÄ SUVELLE JA MAAILMALLE. TOIVOTAAN ETTÄ HÄN VAKUUTTUU NYT OIKEASSA OLEMISESTAAN NOKIKKAIN IHMISTEN PARISSA EIKÄ AINOASTAAN PALSTOILLA HUUTELEMALLA.
        VOISI OPETELLA SEURAAMAAN OMIA OHJEITAAN, JOITA ON YLLÄ.
        ÄLÄ TULE IHOLLE ...


      • Olipa hienosti
        Muksimalla kirjoitti:

        Lukekaapas taas tämän päivän Hesaria ja sieltä mielipidesivustoa.

        Vai olet sinä pysäyttämässä ihmisiä! Suitsimassa oikein! Sitä sarkaa sinulle sitten riittääkin. Sinä et näe omahyväisyyttäsi itsesi ja kommenttiesi läpi nähtävästi. En tiedä kuinka tämä sinun pysäyttelysi ja suitsimisesi kantaa hedelmää, mutta sen näen selvästi että korotat itsesi muitten yläpuolelle. Katkeruutesi on ilmiselvää, samoin tyypittelysi, ihmisten kategoriointi ja se sinulle omin luonteenpiirteesi - omahyväisyytesi.

        En tosiasiassa kaipaa vastausta, mutta mikähän sinä oikein kuvittelet olevasi? Ylimmäinen Tietäjä? Mikä kruunaa sinut muita paremmaksi?
        Olisi hienoa jos sinäkin kykenisit katsomaan maailmaa hyvän läpi etkä olisi suitsimassa ja pysäyttelemässä alkavia paloja. Anna ihmisille ilmaa. Älä tiedä kaikkea paremmin. Ei sinun ole pakko kommentoida ollenkaan, jos et osaa keskustella asioista.
        Hyvän etsiminen voisi tarkoittaa sovittelua. Sitä se ei ole silloin jos paukutat ns. tietosi itsevarmuudella ja tyrkit muut sivuun omine kommentteineen tai aloituksineen.
        Sinulla taitaa olla käsitys että mummoja kohdellaan aina väärin ja mummoihmiset
        ovat aina samanlaisia. Vanhuksia on monenlaisia ja tässäkin neuvon sinua etsimään niin heistä kuin ympärillään olevista ihmisistä hyvää. Jos malttaisit olla vertaamatta muiden tilanteita niihin jotka itse hyvin tiedät, niin saatat huomata etteivät ne niin yksiselitteisiä olekaan eikä niitä voida suitsia sinun malliisi suoraan.
        Älä pelkää esittää mielipidettäsi mutta äläpäs heti tiedä tuntemattomien ihmisten tilanteita. Totuutta sinun on mahdoton tietää, vaikka esität toisin. Sinä tiedät vain oman totuutesi.

        Pysäyttele tuntemiasi ihmisiä ja tilanteita, jos sinulla on jokin osuus tai auktoriteetti niihin. Ihmettelen tuota suitsimishaluasi. Oletkohan saanut vääriä käsityksiä asioista?

        Sinun tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset ovat ihmisiä, eivät sen kummempia. Sama koskee myös sinua.

        ja asiallisesti kirjoitettu. Olen kanssasi yhtä mieltä.
        Mukava muutenkin lukea rauhallisesti kirjoitettua tekstiä, johon on jaksettu laittaa kappaleitakin.


      • mummuksi
        AMETIKÄIK kirjoitti:

        ONPA HYVÄ ETTÄ MUMMUKSI YMMÄRSI AVATA SILMÄNSÄ SUVELLE JA MAAILMALLE. TOIVOTAAN ETTÄ HÄN VAKUUTTUU NYT OIKEASSA OLEMISESTAAN NOKIKKAIN IHMISTEN PARISSA EIKÄ AINOASTAAN PALSTOILLA HUUTELEMALLA.
        VOISI OPETELLA SEURAAMAAN OMIA OHJEITAAN, JOITA ON YLLÄ.
        ÄLÄ TULE IHOLLE ...

        Suomen suvi ja maailma, myös ja etenkin perhe- ja sukulaisuussuhteet, ovat luonnollisestikin olleet ja ovat edelleen elämäni tärkeimpiä asioita. Niinhän ne ovat useimmille terveille ihmisille.
        Siksi muutamat täällä äksyilevät ja läheisiään parjaavat herättävätkin poikkeavalla käyttäytymisellään huolta. Toivottavasti he pystyvät joko omin avuin tai tuettuina tekemään tarvittavat korjausliikkeet.
        En huutele - älä sinäkään. Ihollesi en tulisi mistään hinnasta.


      • Psalmi34
        Olipa hienosti kirjoitti:

        ja asiallisesti kirjoitettu. Olen kanssasi yhtä mieltä.
        Mukava muutenkin lukea rauhallisesti kirjoitettua tekstiä, johon on jaksettu laittaa kappaleitakin.

        Näin on. Mummuksi tietää mistä puhuu. Muilla taitaa olla vähän niin ja näin. Ei pysytä otsikossa eikä asiassa. Suitsijoita Suomi tarvitsee. Pysäytys pahoille voimille!


      • Olipa hyvä huomio
        Psalmi34 kirjoitti:

        Näin on. Mummuksi tietää mistä puhuu. Muilla taitaa olla vähän niin ja näin. Ei pysytä otsikossa eikä asiassa. Suitsijoita Suomi tarvitsee. Pysäytys pahoille voimille!

        Pystyykö mummuksi olemaan nyt heittämättä viimeistä riviä? Saapa nähdä ... outo loanheittokampanja käynnissä näköjään.
        Merkilllinen tarve loukata muita ihmisiä muka hienovaraisesti ... hyvät käytöstavat ja huumori taitavat olla hänelle vain sanoja ... huolta ei varmaankaan hänen tarvitse kantaa muista ihmisistä, joita ei edes tunne.
        Mummuksi tulkitsee äksyilyksi kaiken kommentoinnin, joka poikkeaa hänen omista mielipiteistään. Kyllä sitä huumoria nyt tarvittaisiin. Jos mummuksi ei tätä ymmärrä, niin ehkä hän saa apua ja toista mielipidettä tulkitsemiselleen joltain muulta ihmiseltä, joita on liudoittain hänen ympärillään.
        Toivotaan, että mummuksi saa apua. Kovin tuskaiselta tuntuu. Mummuksin olisi aiheellista ja asiallista opetella hieman suvaitsevaisuutta.
        Jäämme odottamaan hänen seuraavaa "napakkaa" kommenttiaan:


    • Comment ca va?

      Jos tuo mitä kirjoitat on totta niin tehän olette tekemisissä henkisesti sairaan ihmisen kanssa. Voit siis suhtautua häneen kuin sairaaseen suhtaudutaan.

      Olet velvollinen suojelemaan lastasi. Oma poika taas olisi nähtävästi lähinnä velvollinen selvittämään äidilleen tilanteen aivan asiallisesti, vaikka eivät enää samaan perheeseen kuulukaan. Eikö vaaria ole olemassa tai muita sisaruksia tai muuta sukua, jotka voisivat näitä asioita avata?

      Jos sinulla on puhtaat jauhot pussissa tämän mummon suhteen, niin otat yhteyttä johonkin tahoon (esim, kirkon perheneuvonta, lääkäri, psykologi, sosiaalihoitaja, tms.) ja tiedustelet mitä tässä asiassa on tehtävissä. Aivan turhaan sinä tilannetta täällä kauhistelet.

      Tilanne pitää selvittää, myös tyttärelle. Lapset vaistoavat paljon, joten älkää aiheuttako omalla käytöksellänne hallaa tyttärellenne.

      Mummo on siis sairas. Kohdelkaa häntä kuin sairasta kohdellaan. Yrittäkää kaikesta huolimatta hankkia hänelle apua niin kuin aikuiset ihmiset tekevät.

      • mitä muka voimme tehdä

        Poliisiin ja sostyöntekijään oltu yhteydessä, mutta kun ei vaaraksi ole, niin ketään ei pakolla saa hoitoon. Tyttö ei edes muista mummon olemassa oloa, emmekä edes muistuttele, että sellainen mummo on. Mummo ja vaari on eronnut kauan sitten... eikä mummo koskaan ole sietänyt eksää. Lapsilla vaariin ei ole sidettä, muistona vain alkoholin värittämät riidat mummon kanssa . Ovat yrittäneet puhua mummolle molemmat lapset, vaan ei puhuminen ole auttanut. Parhaillaan törkyviestejä tulee liki 200 parin viikon aikana. Viestit on sairaita, harhaisia ja syytteleviä.


    • Tuikkulan

      Sä tiedät itse, mistä tässä on nyt kysymys.
      Mikä on ikäsi? Jos et keksi mitään niin pyydä äitiäsi avuksesi.
      Koetapas rauhoittua.

      • kaikki mummut mukavia?

        Tiedän, mummon mielenterveyshäiriöstä. Johon ei itse ymmärrä apua hakea, eikä pakolla voi hoitoon toimittaa. On joskus vuosia sitten hoitojaksolla ollut vastaavien ongelmien takia. Ja ikäni ei sinulle kuulu, mutta 18v on ylitetty vuosia sitten. Sinunko mielestä mummo ei voi olla sekaisin, harhainen ja käytösen puolesta hankala?


      • Tuikkulan
        kaikki mummut mukavia? kirjoitti:

        Tiedän, mummon mielenterveyshäiriöstä. Johon ei itse ymmärrä apua hakea, eikä pakolla voi hoitoon toimittaa. On joskus vuosia sitten hoitojaksolla ollut vastaavien ongelmien takia. Ja ikäni ei sinulle kuulu, mutta 18v on ylitetty vuosia sitten. Sinunko mielestä mummo ei voi olla sekaisin, harhainen ja käytösen puolesta hankala?

        Ylläolevat adjektiivit sopivat myös Sinuun. Etsipä apua itsellesi, tyttö.


      • lapsettaako?
        Tuikkulan kirjoitti:

        Ylläolevat adjektiivit sopivat myös Sinuun. Etsipä apua itsellesi, tyttö.

        Ajattelin, että tällä palstalla kirjoittelee aikuiset. Mutta vastauksestasi päätellen erehdyin Tuikkula.


      • lapsettaako sinua?
        Tuikkulan kirjoitti:

        Ylläolevat adjektiivit sopivat myös Sinuun. Etsipä apua itsellesi, tyttö.

        Ajattelin, että tällä palstalla kirjoittelee aikuiset. Mutta vastauksestasi päätellen erehdyin Tuikkula.


      • Tuikkulan
        lapsettaako sinua? kirjoitti:

        Ajattelin, että tällä palstalla kirjoittelee aikuiset. Mutta vastauksestasi päätellen erehdyin Tuikkula.

        Erehtyminen on hyvin inhimillistä.


    • kaikenlaista nähnyt

      Itse teet hallaa lapsellesi kun katsot hänen siteensä isovanhempaansa. Ja vain sen takia että isovanhempi lapsenlapselleen halusi ostaa??
      No, lapsi kasvaa ja muutaman vuoden kuluttua osaa itsekin olla isovanhempaansa yhteydessä, sinua tuskin siinä välissä tarvitaan enää. Sakkoja tai muita tuomioita ei saa siitä että on tekemisissä oman lapsenlapsensa kanssa.. Ja varmasti lapsenlapselleen rahakin kelpaa aikanaan.

      • oliko muuta?

        Luitko sinä vain tuon osan kirjoittamastani tekstistä? Syitä on useita, miksi ei mummo pääse lastamme tapaamaan. Ja siihen, miksi häntä on kielletty ostamasta mitään. A) emme koskaan ole pyytäneet rahaa tai muutakaan. Hän on sanonut, että haluaa ostaa kaikkea lapselle, kun tienaa hyvin. Sitten laittelee törkyviestejä, jossa syyttää meitä rahan ahneiksi ja että maksatamme hänellä kaiken. Olen muistuttanu häntä, että emme ole mitään pyytäneet... sillä ei vaikutusta, joten siksi kielto (mutta kiellosta huolimatta vaatteita ostelee). Eikä lapsellamme suinkaan ole pulaa vaatteista. Ja nuo mainitsemani asiat on vaisuimmat syytökset, mitä kaikkea törkeyttä hän viesteillään laittelee. Niiden takia mm. poliisille tehty ilmoitus ja poliisi puuttui asiaan, oli yhteydessä mummoon. B) oma poikansa on vahvasti sitä mieltä, että mummon mielenterveys on huonolla hoidolla, ettei ole lapselle hyväksi tavata mummoa. Törkyviestien takia en halua häntä koskaan nähdä. Ja kun oli vähän paremmassa kunnossa, niin kiroili kuin äijät lapsen kuullen... Ja kaikki sen luona haisee tupakalle, sen viimeisimmät ukot olleet juoppoja ja mummollakin ratista.
        Sen pahimmat harhat liittyy lapseemme, joten voisin jopa harkita lähestymiskieltoa.


    • vastuu teillä

      Älkää antako lapsenlapsia juopolle mummille kylään,jos selvästi alkkis.

    • voimia teille.

      Onko mummi alkkis vai tunnevammainen? Rahahaakin tuntuu olevan? Sitäkin mietin,miten on sinun miehestäsi ja hänen siskostaan kasvattanut tasapainoisia kansalaisia,vaikka vaariinkaan ei ole lapsilla yhteyksiä? Eihän mummon tarvi olla välttämättä mielenterveysongelmainen? Vaivahan voi olla neurologinen, esim. alkava dementia,parkinsonitauti,aivokasvain,moni sairaus saa mummin käyttäytymään noin mielipuolisesti?

      • eikä kiinnosta

        On aiemmin hoidossa käynyt mt-ongelmien takia. On kausia, ettei juo. Mutta sitten kun juo, niin juo useamman päivän. Olen miettinyt usein, miten mieheni kestää sen kaiken paskan, mitä äitinsä hänelle törkyviesteissä laittelee. Syyttelee poikaansa tosi rankoista asioista (harhaisia viestejä). Tätinsä mies vaan sanoi, että mieheni on vahva ja siksi kestää tuollaista. Huomaan kyllä joskus mieheni olevan alamaissa ja usein kerookin sitten törkyviestejä tulleen enemmälti. Mummo oli ennen hyvässä työpaikassa, mutta jäänyt nyt työttömäksi.. kai se jotain liiton korvauksia saa... en tiedä. Ja on jotain ennakko perintöjuttuja saanut omalta äidiltään.En ole pariin vuoteen nähnyt, niin en tarkemmin tiedä.


    • Nebucatnesar

      Suuressa lehdessä on pulinaa isovabhempien syrjäyttämisestä suvuista.
      Viranomaisethan tähän suuntaan kovasti töitä tekevät.

      Isovanhemmista ja vanhemmista vieroittaminen ovat arkipäivää lastensuojelussa.
      Vieroittamiselle keksitään mitä mielikuvituksellisimpia perusteluja.
      Milloin ei vuorovaikutustoimi, milloin vanhemmat eivät osaa katsoa lasta oikealla tavalla.
      Milloin sijaispaikka on niin ihana, ettei sen auvoa vanhempien tule rikkoa.
      Onhan paikkakuntia joissa ei kerrota edes missä lapsesi on.
      Tämähän ei normaalielämässä onnistuisi, ellei ammattiauttajat olisi asialla.

      Mutta, eihän tämä näin yksioikoista ole.
      Julkisivu pidetään puhtaana, ja marionetit antavat lausuntoja, kuinka ihanaa toimintaa tämä on.
      Kaiken lisäksi tämä on lapsen etu, ehdottomasti.

      • Vanhukset rotiin!

        Mikäs aloittajan tilanne nyt on? Onko saatu mummo rotiin tai edes neuvoteltua asioista vai jouduitko katkaisemaan välit? Joskus nimittäin joutuu niinkin tekemään.
        JOs mummo on ihan mahdoton eikä suostu ymmärtämään mitään niin kyllä sinä voit välit katkaista. Ei siihen mitään ammattihenkilökuntaa tarvita silloin.
        Huvittaa tuo "etäännyttäminen". Kyllä mummo itsekin varmasti tietää että hänellä ei ole lapsenlapsen tapaamisoikeutta. Kenelläkään isovanhemmalla ei ole. Tässä näkee taas sen kuinka vanhempi polvi innostuu käyttäytymään huonosti eikä välitä siitä että heitä koskevat samat lait kuin muitakin ihmisiä. Näitä huonosti käyttäytyviä vanhuksia näkee vähän väliä.
        Keväällä kun olin operaattorin myymälässä puhumassa liittymäasioistani niin eräällä siistillä on 70-vuotiaalla vanhalla herralla meni hermo kun hänen vuoronsa ei millään ollut tulollaan. Hän repi minua takin olkapäästä ja sanoi: Hei nyt saa riittää tämä. Hetken mietin mitä teen. Olin siis asiakkaana. Ikääkin on. Minulla itselläni oli tuolloin kiire joten jätin vain pitkän katseen ja mies joutui siirtymään takaisin jonoon. Toista kertaa minua ei jonossa vanhukset revi!


      • kiireettömyys
        Vanhukset rotiin! kirjoitti:

        Mikäs aloittajan tilanne nyt on? Onko saatu mummo rotiin tai edes neuvoteltua asioista vai jouduitko katkaisemaan välit? Joskus nimittäin joutuu niinkin tekemään.
        JOs mummo on ihan mahdoton eikä suostu ymmärtämään mitään niin kyllä sinä voit välit katkaista. Ei siihen mitään ammattihenkilökuntaa tarvita silloin.
        Huvittaa tuo "etäännyttäminen". Kyllä mummo itsekin varmasti tietää että hänellä ei ole lapsenlapsen tapaamisoikeutta. Kenelläkään isovanhemmalla ei ole. Tässä näkee taas sen kuinka vanhempi polvi innostuu käyttäytymään huonosti eikä välitä siitä että heitä koskevat samat lait kuin muitakin ihmisiä. Näitä huonosti käyttäytyviä vanhuksia näkee vähän väliä.
        Keväällä kun olin operaattorin myymälässä puhumassa liittymäasioistani niin eräällä siistillä on 70-vuotiaalla vanhalla herralla meni hermo kun hänen vuoronsa ei millään ollut tulollaan. Hän repi minua takin olkapäästä ja sanoi: Hei nyt saa riittää tämä. Hetken mietin mitä teen. Olin siis asiakkaana. Ikääkin on. Minulla itselläni oli tuolloin kiire joten jätin vain pitkän katseen ja mies joutui siirtymään takaisin jonoon. Toista kertaa minua ei jonossa vanhukset revi!

        Minne on kadonnut toisen ihmisen arvostus,vanhemman ihmisen kunnioitus? Äidin ja isän kunnioitus? Veikö vapaakasvatus tämän sukupolven,lokaan vai peräti ojaan? Ei ikinä ole ollut näinpaljon syrjäytyneitä rakkaudettomia nuoria. Mihin tämä maailma on menossa? Ihmiset on levottomia,,menkää metsään rauhoittumaan lastenne kanssa,elkää menkö bailaamaan,vähemmän tulee syrjähyppyjä ,uusioperheitä,minun sinun ja meidän yhteiset lapset,minulla tulisi varmasti viimeistään siinävaiheessa harmaat hapset. Pyshtykää hetkeksi,kun ajatuksetkaan ei pysy sun perässä. Kyllä maalla on mukavaa,riitää kaikille tilaa ja happee,eikä tartte repiä toisia takeist`eikä lumpuist. Hyvää kesän jatkoa kaikille.


      • 5715
        kiireettömyys kirjoitti:

        Minne on kadonnut toisen ihmisen arvostus,vanhemman ihmisen kunnioitus? Äidin ja isän kunnioitus? Veikö vapaakasvatus tämän sukupolven,lokaan vai peräti ojaan? Ei ikinä ole ollut näinpaljon syrjäytyneitä rakkaudettomia nuoria. Mihin tämä maailma on menossa? Ihmiset on levottomia,,menkää metsään rauhoittumaan lastenne kanssa,elkää menkö bailaamaan,vähemmän tulee syrjähyppyjä ,uusioperheitä,minun sinun ja meidän yhteiset lapset,minulla tulisi varmasti viimeistään siinävaiheessa harmaat hapset. Pyshtykää hetkeksi,kun ajatuksetkaan ei pysy sun perässä. Kyllä maalla on mukavaa,riitää kaikille tilaa ja happee,eikä tartte repiä toisia takeist`eikä lumpuist. Hyvää kesän jatkoa kaikille.

        nykynuoret ovat fiksuja kuule. poikkeuksia löytyy joka kastista ja ikäryhmästä. jokainen ansaitsee omalla käytöksellään kunnioituksen, vanhemmat ihmiset myös. ei kunnioitus mikään automaatio ole. aiemmin taisi olla niin päin etteivät vanhemmat kunnioittaneet lastaan ja sanoivat ja näyttivät sen lapselleen ilman tunnontuskia avoimesti. kakarat olivat harmillinen seksin sivutuote tuolloin.

        nykynuoret kasvatettiin toisin pääosin. omat nuoreni, joita on 4 on kasvatettu ihan tavallisesti ymmärtäen ja rakastaen osin minun omien huonojen kasvatuskokemusteni vuoksi. Kaikki opiskelevat ammattiin, rööki ei pala, kaljaa ei pahemmin mene eikä syrjäytymisestä voida puhua. mikä hassuinta, heillä on hyvät ja lämpimät välit isovanhempiinsa, joista mm eräs heitti minut ulos kodista ollessani 17 ihan vain siksi ettei kuulemma jaksanut enää minua tyhmää katsella.
        tyhmäkin hakeutui lukioon ja suoritti omaan laskuunsa akateemisen loppututkinnon, koska kotoa ei tukea tullut.

        monelta jää huomaamatta maailman muuttuminen. ajan ratasta ei voi kääntää taaksepäin, jokainen tekee omat valintansa kaiken suhteen. turhaa niitä on taivastella. joillekin on onni asua maalla mutta se ei ole kaikkien ihanneasuinpaikka ja mikä takaisi sen, että maalla kasvaneesta ei missään nimessä voisi tulla edellisen kirjoittajan kauhunuori.

        no - mielipidepalstahan tämä on, mutta nuoria ei kannata päivitellä. se juna meni jo kun siirryttiin agraariyhteiskunnasta eteenpäin. tiedän kyllä että maaseudulla oli muutama vuosikymmen aikaisemmin muotia kauhistella silloista nykymenoa, mutta niin ne lapset maallakin nykyisin nököttävät tietskojen maailmassa napit korvillaan ja sama on meno kuin kaupungissakin. kiroilevat raitin hiljaisuutta ja suuntaavat mopoautoin ja vanhempiensa kyydeillä festareille ja mestoihin.

        pikkulapset ovat eri asia joka paikassa.

        siirrytäänpä takaisin aloittajan aiheeseen1


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1455
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1032
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      763
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe