Eri yliopistojen ilmapiirit ja Pori!

huihaiww

Kiinnostaisi tietää eri kauppakorkeakoulujen ilmapiireistä. Millaista on opiskella Aallossa tai Turussa suurten ihmismassojen seassa? Entä esimerkiksi Porissa? Luonnollisesti pienemmissä yliopistoissa varmaan tutustuu ihmisiin paremmin. Toisaalta liian samat naamat voi ärsyttää vuosien saatossa. Millainen mielikuva sulla on eri kauppakorkeakoulujen opiskelijoista?

Aloitan itse Porissa enkä ole käynyt siellä koskaan. Jos joku siellä aloittava lukee tän niin saa tulla kertomaan fiiliksiä! Onko siellä ollenkaan mitään elämää kun kaikki varmaan menevät Turkuun tai Tampereelle loma-ajoiksi? Paljon kysymyksiä. Jännittää! Olisi mukava lukea kokemuksia.

2

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • truelov

      Itse olen asunut Turussa ja Oulussa. Opiskelen tällähetkellä Aallossa. Helsingistä täytyy todeta, että aivan mahtava paikka ja opiskelu Aallossa on ollut juuri niin hienoa kuin etukäteen kuvitteli. Ei minkään näköisiä haasteita tutustua ihmisiin, sillä porukka tuntuu olevan motivoitunutta ja saman henkistä. Todella paljon uusia ihmisiä tapaa ja verkostoituminen onkin tärkeää tässä vaiheessa elämää. Tähän nämä suuremmat kauppakorkeakoulut (enemmän opiskelijoita ja ihmisiä ympärillä) tarjoaa ehkä paremmat mahdollisuudet.

      Turku on myös melko iso kaupunki. Tosin asuin siellä vain lukio ajan ennen muuttoa omilleen Helsinkiin, Turku oli Oulusta muuttaneelle vähän kuin paratiisi, mutta nyt omassa kämpässä Helsingissä on sitä jotain erityistä. Todella paljon olen tutustunut ihmisiin, jotka ovat lähtöisin eri puolilta Suomea ja joilla on monenlaista taustaa. On yrittäjperheestä ja rikkaista suvuista lähtöisin olevia ihmisiä ja toisaalta normaaleista perheistä tulevia ihmisiä. Kaikki on kuitenkin samaa joukkoa ja yhteishenki on hyvä. Toisia autetaan opinnoissa ja jopa kesätyöpaikkoja on löytynyt kavereiden kautta.

      Oulun yliopisto on myös iso, mutta siellä kauppatieteilijöiden määrä käsittääkseni melko pieni. Yliopisto on melko kaukana kaikesta ja kauppakorkealla ei ole mitään omaa rakennusta. Siellä vaan mennään sekaisin dippainssejen ja fysiikan opiskelijoiden yms. kanssa. Itse laitos on kuulemani ja näkemäni mukaan ruma, mutta melko iso.

      Oulun kaupungin hyviä puolia on suuri määrä opiskelija-asuntoja ja niiden kohtuullisen halvat vuokrat. Näin olettaisin olevan muillakin pienemmillä paikkakunnilla. Toisaalta mikäli haluaa asunnon läheltä keskustaa nousevat hinnat ja sitten on aamuisin pitkä matka yliopistolle.

      Turussa kauppakorkea on keskustassa? Ja opiskelija-asunnot halvempia kuin Helsingissä.

      Porissa varmaan hyvin paljon samanlaista kuin muissa pienemmissä kauppakorkeissa.

    • Poriporii

      Itsekin pääsin poriin, ja olen hyvin innoissani! Yliopisto on onneksi ihan keskustassa ja vuokra-asunnotkin halpoja. En tiedä millainen ilmapiiri yliopistossa on, mutta olen saanut hyvän kuvan siitä. Ainoastaan harmittaa se, ettei porissa opeteta minua kiinnostavaa pääainetta, mutta ehkä mietin tätä vielä liian ajoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe