Opamox

654321

Millaisia vieroitusoireita lääke voi aiheuttaa?

16

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsi7

Ei mitään. Joka päivä niitä ei kannata napsia, ainakaan pitkään.

• Ilman paras...

Yliherkkyyttä, vainoharhaa, unettomuutta jne...

• Koukkuun.. . .

Sosiaalisten tilanteiden pelko moninkertaistuu about x3

• Artsi7

Juu ei ne salmiakkeja oo. Jos tiukka paikka paras lääke minkä tiedän. Satunnaisesti voi käyttää.

• 654321

Mietin vaan kun paniikkihäiriöön oon kokeillut täs monia eri ssri lääkkeitä ja aina rinnalla opamoks jota olen ottanut 2 kertaa puolikkaan päivässä... Mitkään ei tunnu sopivan mut opamoks auttaa ahdistukseen mulla. En jaksaisi enää mitään kokeilla ja mietityttää jääkö pelkästään opamoksia varaan kun töissäkäymisestä ei muuten tule mitään...

• Artsi7

Ootko kokeillut venlafax. Ite alotin 37 mg ja sit 75 mg. Sopi vihdoin mulle. Opamox kuitenkin aina lompakossa varalta. Liikuntaa myös ja ruokavalio ja ystävät kehiiin.

• 654321

En ole kokeillut. Eikö kuulu Snri lääkkeisiin? Olen kokeillut vain noita ssri lääkkeitä ja paikat ja pää särkee aikas paljon ja oksennuttava olo koko ajan. Sairastan migreeniä joten sekin yltyy aina pahaksi. Eikö nuo Snri lääkkeet auta myös särkyihin? Millaisia alkuoireita ton lääkkeen kanssa oli vai oliko mitään? Lääkäriin soittaa huomenna joten kyseisen lääkkeestä kyllä :) ja vielä... Pystyitkö töissä käymään lääkettä aloittaessasi?

• 654321
        654321 kirjoitti:

En ole kokeillut. Eikö kuulu Snri lääkkeisiin? Olen kokeillut vain noita ssri lääkkeitä ja paikat ja pää särkee aikas paljon ja oksennuttava olo koko ajan. Sairastan migreeniä joten sekin yltyy aina pahaksi. Eikö nuo Snri lääkkeet auta myös särkyihin? Millaisia alkuoireita ton lääkkeen kanssa oli vai oliko mitään? Lääkäriin soittaa huomenna joten kyseisen lääkkeestä kyllä :) ja vielä... Pystyitkö töissä käymään lääkettä aloittaessasi?

Hieman kirjoitusvirheitä tää vehje tekee kun en tietokoneelle tällä hetkellä pääse :)

• Artsi7

Snri ei oikeestaan mitään sivuvaikutuksia ehkä liikunta kompensoi niitä. Kuukauden verran menee kun vaikutus alkaa. Citalopramista meinas pää räjähtää. Pientä väsymystä toki kaikki masennuslääkkeet aiheuttaa. Jooga auttaa myös osaltaan koska rentouttaa ja rauhoittaa. Eli palleahengitys ja venytykset. Netistä löytyy ohjeet. Jotkut pystyvät hallitsemaan paniikkia oikealla hengitystekniikalla. Taistellut pari vuotta ahdistuksen kanssa nyt parempi ja työkykyinen.

• 654321

Mä olen taistellut työelämässä kaikkien lääkkeiden kokeilujen ajan vaikka välillä on tuntunut että taju lähtee... Nyt tuntuu että halusi rauhasta keskittyä paranemiseen kun kaiken kamppailun jälkeen tuntuu että voimat loppu. Olen myös yrittänyt elää normaalia elämää ja tavata kavereita. Joskin välillä opamoksia voimin. En vaan ole halunnut antaa periksi että paniikkihäiriö hillitsisi koko elämää... Aina se ei ole helppoa ollut ja välillä raskastakin ja tiedän että lääkkeet tarvitsen sillä vaikea muuten näin pidempään jaksaa!

• Artsi7

Suorittamisesta tarvis päästä eroon elää enemmän löysin rantein. Jos saat opamoxin helposti poikki aina viikonlopuksi niin en usko et tulee ongelmia.

• 654321

Toi on täysin totta :)

• benzot tappaa

Vakavin vieroitusoire lienee kuolema. Ja ihan helvetilliset voivat olla vaikka hengissä pysyisikin. Kannattaa tosiaan miettiä että tarviiko niitä, niin usein ainakaan.

• vastau kysyjälle

www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf

• Opamoxboy

Vakaviakin (ainakin minulla) MUTTA toimii, en syö kuin n.2-3 kertaa/vuodessa, aina silloin kun paniikkikohtaus tulee ns.väärässä paikassa, esim. palaverissa, neuvottelutilanteessa jne.. toimii kohdallani jo kymmenessä minuutissa.

Eli kohtaus menee pois, tulee rauhallinen ja keskittynyt tunne. jos joudun ottamaan pillerin/ pillerit päivällä, niin homma menee ihan ok. opamox väsyttää sopivasti ja antaa oikeaan aikaan otettuna ihan hyvät unetkin. Mutta jos joudun ottamaan Opamoxin illalla, niin siitä seuraa ihan helvetinmoiset todentuntuiset painajaiset ja seuraavana päivänä on todella, todella väsynyt (useimmiten sairaslomapäivä).

Lääke toimii aina, siihen voi luottaa, haittavaikutuksena mainittakoon omalta kohdaltani tuo psyykkinen väsymystila ja siitä seuraavat oireet.. koukuttaahan se, mutta hyvällä itsehillinnällä sitä ei tarvi syödä kuin ihan pakon edessä.

Peruslääkityksenä minulla on Ketipinor 1x 25mg joka ilta ennen nukkumaan menoa. Tämä "unilääkkeenä"

• Artsi7

Näin on. Hengitys ja rentoutus myös erittäin tärkeitä. Eli joogan avulla jotkut pystyvät hallitsemaan paniikkia. Kotonakin voi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe