Friskies, hyvä merkki?

LuLu

Onko Friskies hyvä merkki? Ostan sitä kissalleni ja se tykkää. Mutta entä koiranruoka? Meille on tulossa koiranpentu, Kultainennoutaja. Kertokaa koiranruokamerkkejä ja mielipiteitä niistä. Toivottavasti vastaatte pian! :)
T: Koiranruokinnasta kiinnostunut

18

9955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      Luppaa, raakaa jauhelihaa, ruokaöljyä, piimää/viiliä, täysjyväriisiä, raaan keltuaisen ja kerran viikossa mölleriä näille omille kultaisilleni.

      • Shine

        Kun puhutaan hyvälaatuisista koiranruuista, Friskiessit sun muut on poisluettu. Koirallani suosin James Wellbeloved -merkkistä kuivaruokaa, korkeatasoista, ja voin luottaa siihen että huonosta ruokinnasta johtuvia sairauksia koirani ei joudu kokemaan. Markettien koiranruuat ovat halpatuotannolla valmistettua, jos haluat oikeasti panostaa ruokintaan ja siten koiran hyvinvointiin, ota selvää tulevan koirasi kasvattajalta sopivista ruuista :)


      • issu56
        Shine kirjoitti:

        Kun puhutaan hyvälaatuisista koiranruuista, Friskiessit sun muut on poisluettu. Koirallani suosin James Wellbeloved -merkkistä kuivaruokaa, korkeatasoista, ja voin luottaa siihen että huonosta ruokinnasta johtuvia sairauksia koirani ei joudu kokemaan. Markettien koiranruuat ovat halpatuotannolla valmistettua, jos haluat oikeasti panostaa ruokintaan ja siten koiran hyvinvointiin, ota selvää tulevan koirasi kasvattajalta sopivista ruuista :)

        mulle vastasit?
        Täysin turhaa oli se, sillä ruokintatapojani en todellakaan ole ajatellut muuttavani!


      • kepa
        Shine kirjoitti:

        Kun puhutaan hyvälaatuisista koiranruuista, Friskiessit sun muut on poisluettu. Koirallani suosin James Wellbeloved -merkkistä kuivaruokaa, korkeatasoista, ja voin luottaa siihen että huonosta ruokinnasta johtuvia sairauksia koirani ei joudu kokemaan. Markettien koiranruuat ovat halpatuotannolla valmistettua, jos haluat oikeasti panostaa ruokintaan ja siten koiran hyvinvointiin, ota selvää tulevan koirasi kasvattajalta sopivista ruuista :)

        Tiedätkös kuinka paljon niissä sinun mielestäsi laadukkaissa ruuissa on ylihintaa? Niitä kun voidaan helposti myydä alle puolen hinnan ja siltikin jäädään voitolle, Friskies on hyvää ruokaa, aivan niin kuin luppakin.


      • Shine
        kepa kirjoitti:

        Tiedätkös kuinka paljon niissä sinun mielestäsi laadukkaissa ruuissa on ylihintaa? Niitä kun voidaan helposti myydä alle puolen hinnan ja siltikin jäädään voitolle, Friskies on hyvää ruokaa, aivan niin kuin luppakin.

        omistakoon rauhassa mielipiteensä :) Ehkä ne ruuat eivät sitten sovi meidän rodullemme, vaan kalliimmat ollaan havaittu bichonien kanssa myös laadukkaamiksi.Näistä markettiruuista kun tahtoo tulla virtsakiviä, silmien vuotoa sekä karvan huonokuntoisuutta. Ehkä teidän roduissanne toisin :) Enkä halunnut vaikuttaa millään lailla omaan ruokintaasi, koska kukaan sitä ei netissä saatujen kommenttien perusteella kuitenkaan juuri ala muuttamaan :D


      • villis
        Shine kirjoitti:

        Kun puhutaan hyvälaatuisista koiranruuista, Friskiessit sun muut on poisluettu. Koirallani suosin James Wellbeloved -merkkistä kuivaruokaa, korkeatasoista, ja voin luottaa siihen että huonosta ruokinnasta johtuvia sairauksia koirani ei joudu kokemaan. Markettien koiranruuat ovat halpatuotannolla valmistettua, jos haluat oikeasti panostaa ruokintaan ja siten koiran hyvinvointiin, ota selvää tulevan koirasi kasvattajalta sopivista ruuista :)

        ..eivät suostu syömään mitään muuta kuivamuonaa kuin tavaratalojen "Friskiessiä".
        Sitä sitten tarjoilen koirilleni muun muonan rinnalla ja terveitä ja tyytyväisiä ovat olleet...


      • Murrkinaa

        Esimerkiksi kissoille kun antaa laadukasta ruokaa niin se kestää paljon kauemmin kuin sama määrä sitä markettiruokaa sillä näissä laadukkaimmissa on paljon parempi ravintoarvo. Kissalle kun antaa huonolaatuista ruokaa se syö enemmän koska ei saa tarpeeksi ravintoa. Korkealaatuista ruokaa sen ei tarvitse syödä niin paljoa koska se saa kaiken tarvitsemansa pienemmistä annoksista.
        Eli jos ajattelee että pääsee halvemmalla jos ostaa sitä halvempaa massatuotettua niin on hyvinkin väärässä. Laadukkaampi ruoka kestää kauemmin ja säästät myös todennäiköisemmin eläinlääkäri kuluissakin kun kissa voi hyvin :) luulisin että koirille toimii pitkälti tämä sama.


      • Yksitarjous

        Näistä saa vieläpä isoja eriä huokeasti laatua: petnap,petenkoiratarvike ja zooplus :)


    • Koiran omistaja!

      Friskies on tosi hyvää koiranruokaa. Meidän koiralle annetaan sitä ja Bedigreetä! Siis Friskies ja Bedigree kannattaa!

    • Nana81

      Meille ku tuli pentu, ostin sille eläinliikkeest Nutro choice puppy ruokaa, joka oli överikallist verrattuna tavaratalojen ruokiin.. Ajattelin että ainaki ruokin laadulla pentuani... Kun sitä pari päivää söi, alko hyljeksiin ruokaa, eikä meinannut sitä syödä.. Vatsa oli kovalla, vaikka pehmitin ruuan hyvin vedessä, ja kerran/kaks kkertaa päivässä, laitoin ruokaa tms. sekaan..
      Ajattelin kokeilla jotain muuta merkkii ja ostin Sertiä, ja alas menee vauhdilla! Eiköhän se koirakin saa valita, ja jos se mielummin syö "tavaratalojen halveksittuu ruokaa" ja on tyytyväinen, niin syökööt :) Ja eläinliikkeen sedän mukaan, kaikissa koiran valmis ruuissa on samat vitamiinimäärät, eli koiralle ei tarvitsisi antaa lisävitamiiniä...? Totta?

      Mutta onnee vaavin kanssa :)

      • chihu

        Meidän chihut syövät friskies minimenua,ovat sopivankokoisia pikkukoiran suuhun & frolicia ja purkkiruokaa.Kovin ovat hyväkuntoisia ja kiiltäväturkkisia.


    • minä

      ...sinun pitää se itse kokeilla.
      Minä syötän koirilleni royal canin ruokaa ja terveitä ovat! Mulla sakuja ja niitten lonkat yms. sairaudet kaikki tietää...hyvällä ruuala ja oikealla liikunnalla ongelmat pystyy minimoimaan.

      Joku sanoi että kaikissa nappuloissa on samat vitamiinit...no en tiedä mutta minä joskus kokeilin näitä markettien pöperöitä ja meillä koirien sekä ulkoinen että myöskin sisäinen olemus rapisi silmissä!
      Koirat ei ollu niin energisiä ja semmosia niikuin yleensä...karva meni elottomaksi, ihottumaa, maha vaivoja...plääh!

      Mutta myöskin näissä "öky" ruuissa on eroja...kokeilemalla löydät koirallesi parhaan ruuan. Meillä royal canin maxi juniori menossa ja kohta siirrytään "pennunkin" kanssa royal canin saku ruokaan...muistaakseni myös kultaisille on oma räätälöity ruoka royal canilla...mutta sitä voi syöttää vasta vuoteisena.
      Mutta myös monia ja monia muita hyviä ruokia löytyy...eikä ne eläinkaupankaan kaikki ruuat maltaita maksa!
      Mutta eläinkaupassa sinulle varmaan kerrotaan paremmin eri vaihtoehdoista ja ruuasta mikä juuri sinun pennullesi kävisi.
      Mutta friskiestä en voi suositella, minulla on siitä vain huonoja kokemuksia...itse kuitenkin teet valintasi!
      Onnea pennun kanssa!

    • sekarotunen piski

      Eläinlääkäri sanoi minulle, että koirille ei pitäisi syöttää markettien halvimpia raksuja. Niihin lyödään aineet sekaisin sen kummemin niitä mittomatta siis ravintoaineiden tasapaino on aivan päin pers... ja toisekseen niisä käytetään paljon viljaa. Vilja ei todellakaan kuulu koirien luontaiseen ruokavalioon. Ja nimenomaan vehnä on se, joka allergisoi.

      Friskies kuului niihin merkkeihin, joita eläinlääkäri kehotti välttämään.

      Kannattaa etsiä sellaiset koiran kuivaruuat joiden valmistuksessa ei ole käytetty viljaa.

    • koirien rakastaja

      Minun mielestäni Friskies ei ole hyvää koiranruokaa laadultaan. meidän koira syö kaikkia ruokia mitä sille antaa mutta silti en anna sille Friskiesiä ja Pedirreetä... kyllä mä sille JOSKUS ostan näitä merkkejä mutta sekoitan sekaan kotiruokaa ja jauhelihaa . Meidän koira on hyvässä kunnossa kunn käyttää Royal Caninia vaikka hintavaa onkin . Se riiippuu myös paljon koirasta minkalinen ruoka käy ja mikä ei . Hauhau on myös hyvää koiranruokaa ,Friskiesissä on paljon vehnää joka ei kuulu koiran ruokavalioon . muutenkaan en tykkkää näistä marketin mössö koiranruuista mutta ompahan on asianne jos syötätte koiranruokaa mikä ei ole hyväksi koiran terveydelle !!!

    • kokeiltuon

      Sisältää viljaa, luultavasti vehnää, väriaineita ym...ei koira tarvi niitä
      HauHaukin on parempi kuin pedigree,Friskies ja frolic

    • Juslam

      Hyvä on ja edullinen koiranruoka terveille koirille,jos koira on jotenkin sairas,ettei normaali ruokinta sovellu,kannattaa silloin etsiä joku koiralle soveltuva ruoka! Terveelle koiralle erinomainen ruoka ainostaan vettä lisäksi ja koira voi hyvin!

    • minelan

      Meillä koira ja kissa syävät kummallekin erikseen tarkoitettua CanaGan kuivamuonaa, koira lisäksi aika paljon raakaa lihaa, kissa kanaa, lisäksi molemmat saavat kananmunantai kaksi keltuaista, raejuustoa, lohiöljyö ja lohta.
      Ikinä eivät ole sairastelleet.

    • minelan

      lisäys
      Royal Canin on myös monien kertoman mukaan roskaruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe