elo

hymisee

Onko kellään kokemuksia Elo-yhtiön työkyvyttömyyspäätöksistä?
Vaikuttaa olevan ihan ok näin äkkiseltään, mutta kun historiaa syynää tarkemmin, sielläkin on fuusiota ja rahanahneutta jos millaista.
Ottavat yrittäjän rahat, mutta mitä saamme?

30

4860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • likadanna

      Eikö kukaan yrittäjä ole jäänyt työkyvyttömyyseläkkeelle siis?

    • mobattu

      ELO-vakuutusyhtiö on vanhan YEL-turvan nykyinen uusi kauppanimi. Yrittäjät ovat maksaneet vuosikausia tälle vakuutusyhtiölle valtion sanelemia pakkomaksuja pienistä tuloistaan, monet yksinyrittäjinä ja ammatinharjoittajina. Ne osuudet ovat olleet euroissa suuria suhteessa liikevaihtoon.

      Nyt kun työuraa on takana 35 vuotta yksinyrittäjänä, ja terveys on huono ja ammatin vaatima kunto on heikko, ELO ei suostu myöntämään työkyvyttömyyseläkettä. Olen työskennellyt 35 vuotta syöpävaarallisten aineiden kanssa päivittäin ja ilman työterveyshuoltoa. Kukaan ei nyt vastaa, vaikka vain pyytäisin omia rahojani käyttööni. Elinajanennuste myrkkytyöläisellä ei ole kovinkaan pitkä ja terveys jo nyt on heikko.

    • sparf

      Yrittäjänä toiminut 35 vuotta .Joutuessani työkyvytymyseläkeelle sain päätös ELO lta missä puutui eläke Varman laskelmat vuodelta 93 kokonaan noin 1000 euro 6045 mk .Suosittelen tarkistakaa kaikki vanhat paperit kunnolla .Ettäs sillain tällä kertaa

    • etj1244

      No minä entisenä n.30 henkilön työllistäjänä/työnantajana saan vaivaiset 3860e/kk Brutto.

      Olen nyt 44v , joten tiukille ottaa vanhaan tulotasoon verrattuna. Elo maksaa eläkkeeni.

      Sain masennuksen vuoksi tuon, myönteisen päätöksen. Mutta olen pitkin hampain siihenkin tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Niin turhaa se elo tähän kommentoi tuo ylhääll oleva


    • Outoatouhua

      En ole tyytyväinen Elon toimintaan, järjestelmissä häikkää.

    • pakkoko

      Olen Yli 2 vuotta taistellut nyt Elon kanssa. En ole työkykyinen. Elo vastaa hakemuksiini aina meidän mielestämme, meidän mielestämme. Elo ei ole motivoitunut kuntouttamaan minua. Sanovat vain, että olen osa tai kokonaan työkykyinen. Sitten se kuuluisa MUTTA. Mutta kun en ole työkykyinen en edes osatyökykyinen. Lääkärinikin sen Elolle kirjoittanut, Elo sanoo meidän mielestämme.. Meidän mielestämme.. Kyllä harmittaa, kun itse haluaisin kuntoutua, sairastun vain lisää ja lisää Elon "meidän mielestämme" keskellä jatkuvasti. Mutta Elo sanoo, meidän mielestämme.. Olen NIIN kiukkuinen, kun loppukin elämäni tuhotaan näin.

      • nauraisin.jos.jaksaisin

        Joo, juuri tätä. Toinen sanamuoto on mitä käyttävät "käsityksemme mukaan"...
        Olen alkanut ihan funtsia, onko puljulla ollenkaan lain antamaa mandaattia tehdä työkyvyttömyyseläkepäätöksiä.
        Kun kerran eivät käsitä B-lausuntoja ollenkaan.


      • arviommemukaan

        Meillä käytetään sanontaa: 'Arviomme mukaan....*


      • 098098
        arviommemukaan kirjoitti:

        Meillä käytetään sanontaa: 'Arviomme mukaan....*

        Mikähän teille olisi oikea sanamuoto.


      • kuule.miin

        Teidän olisi nyt lopetettava viinan höriminen ja alettava harrastaa liikuntaa.
        Jos ette sitä ole aiemmin tehnyt,vika ei ole meidän.


      • nauraisin.jos.jaksaisin
        098098 kirjoitti:

        Mikähän teille olisi oikea sanamuoto.

        Arvio perustuu johonkin joko laskettuun tai kokemusperäiseen tietoon. Vaikea on kaukaa ja näkemättä arvioida, jossei tunne ihmistä, tapausta ja seikkoja. Tällainen arvioiminen on toisen käden tiedon arvuuttelua.

        Vakuutuslääkärit ovat aina hyväosaisia, joiden maailmankuva on oikeistolainen ja pohjautuu rikkauden haalimiseen. Katselin omien kielteisten päätösten antajien verotietoja, ja kas, ovat melkoisia keisareita. Ei sellainen ihminen halua nähdä kenenkään sairaan tilaa inhimillisesti, vain kuluerinä firmalle. Kunpa kerrankin olisi jokin vähäosaisten tilanteen ymmärtäjä päättämässä. Kysymyksessä on kuitenkin iso asia, elämän jatkumo ja sen laatu.
        Kansalaisen etu olisi saada jokin LexTaipale-mallin mukainen työkyvyttömyyseläkekäsittely. Sellainen firmoista ja voitontavoittelusta riippumaton organisaatio, jonka perusajatus on auttaa sairasta. Ei nokittaa ja kiusata, sellainen meno ei sovi Pohjoismaihin.


      • luukkuaukeaa

        Kannatetaan.
        Auttaa sairasta ja kuntouttaa, eikä kierrättää luukulta toiselle tai klinikalta klinikalle.
        Pitäisi olla kuntoutuksessa aktiivinen ote ja tekemisen meininki ja jos näin ei ole niin eläkevakuutusyhtiö maksaa kiltisti kuntoutustukea tai eläkettä kunnes ihminen toiminta- ja työkunnossa.


      • Anonyymi
        nauraisin.jos.jaksaisin kirjoitti:

        Arvio perustuu johonkin joko laskettuun tai kokemusperäiseen tietoon. Vaikea on kaukaa ja näkemättä arvioida, jossei tunne ihmistä, tapausta ja seikkoja. Tällainen arvioiminen on toisen käden tiedon arvuuttelua.

        Vakuutuslääkärit ovat aina hyväosaisia, joiden maailmankuva on oikeistolainen ja pohjautuu rikkauden haalimiseen. Katselin omien kielteisten päätösten antajien verotietoja, ja kas, ovat melkoisia keisareita. Ei sellainen ihminen halua nähdä kenenkään sairaan tilaa inhimillisesti, vain kuluerinä firmalle. Kunpa kerrankin olisi jokin vähäosaisten tilanteen ymmärtäjä päättämässä. Kysymyksessä on kuitenkin iso asia, elämän jatkumo ja sen laatu.
        Kansalaisen etu olisi saada jokin LexTaipale-mallin mukainen työkyvyttömyyseläkekäsittely. Sellainen firmoista ja voitontavoittelusta riippumaton organisaatio, jonka perusajatus on auttaa sairasta. Ei nokittaa ja kiusata, sellainen meno ei sovi Pohjoismaihin.

        Älkää ikinä eryhtykö tähän virmaan


      • Anonyymi
        arviommemukaan kirjoitti:

        Meillä käytetään sanontaa: 'Arviomme mukaan....*

        Se on ihan sama mitä paskaa elo sanoo vaihtakaa elke virmaa


      • Anonyymi
        nauraisin.jos.jaksaisin kirjoitti:

        Arvio perustuu johonkin joko laskettuun tai kokemusperäiseen tietoon. Vaikea on kaukaa ja näkemättä arvioida, jossei tunne ihmistä, tapausta ja seikkoja. Tällainen arvioiminen on toisen käden tiedon arvuuttelua.

        Vakuutuslääkärit ovat aina hyväosaisia, joiden maailmankuva on oikeistolainen ja pohjautuu rikkauden haalimiseen. Katselin omien kielteisten päätösten antajien verotietoja, ja kas, ovat melkoisia keisareita. Ei sellainen ihminen halua nähdä kenenkään sairaan tilaa inhimillisesti, vain kuluerinä firmalle. Kunpa kerrankin olisi jokin vähäosaisten tilanteen ymmärtäjä päättämässä. Kysymyksessä on kuitenkin iso asia, elämän jatkumo ja sen laatu.
        Kansalaisen etu olisi saada jokin LexTaipale-mallin mukainen työkyvyttömyyseläkekäsittely. Sellainen firmoista ja voitontavoittelusta riippumaton organisaatio, jonka perusajatus on auttaa sairasta. Ei nokittaa ja kiusata, sellainen meno ei sovi Pohjoismaihin.

        Juuri näin .

        Vuosia lääkärinä toiminut ei osaa kuvitella, että suuri osa asiakkaista on elänyt elämänsä miltei kädestä suuhun ja mitä rahallisesti tarkoittaa, jos työhön ei enää pysty/ei sairauden vuoksi oteta mihinkään, mutta eläkettäkään ei saa.


    • eiymmärrännyt

      miäihmettä-onko ELO jotenkin työnantajapuolen instanssi? Itse olen tavan duunari- miten minä oln joutunut tämän elo n kanssa tekemisiin oikein, kuullostaa pahalta, just hakemus jätetty

    • sir45

      elo kun kalastaja yrittäjät kun kala ,koukkussa on syötti,kala jää koukkuun niin heitetään maahan,kuole tai ei,ketä kiinnostaa,raha pois,ja kun koukku jää pois ei pääsä, aina jotain puuttuu,joku vikaa, paska selitys, kauheasti lupauksia,

    • eimullamuutaa

      Eikös tuo ELO pisnes ole ikäänkuin monopoli pisnestä?
      Ollaan EUssa, eikös palveluiden tarjoaminen/ostaminen pitäisi olla täysin vapaata?

      Voisiko yrittäjät jatkossa ostaa samaa "eläke" palvelua vaikka saksalaiselta "elo" yhtiöltä, nimittäin saksassa kun on pikkasen enemmän populaatiota ja yrityksiä, niin luulis että ko. maksut on sen mukaisesti myös pienempiä.

    • Anonyymi

      ihan hirveetä shaissee toi elon toiminta. Lupas mulle hirveet palautukset vuosittain ja nyt kaks vuotta kattonu näitä palautuksia eikä vastaa yhtään niiden lupauksia... saas nähä jos joutuis jotain muuta pyytää niiltä

    • Anonyymi

      ELO on lähtenyt mukaan Kamux auto myyntialan yhtiön kimpaan.Mikä on ELO:n moraali?Sekö,että raha ei haise ja saavat tuottoa ilman moraalia ja selkärankaa?:Kamux myy autoja.mm autoja arvettelvin keinoin sekä ,kun jotain luvataann visusti,niin seuravana pv:ä sanotaan,että niin ei ole koskaan sanottu.Nyt on hyvä,että asiakas on nauhoittanut ks.keskustelut.Olen nämä kuunellut ja totean vain,ettäKamux:a on otsaa vetää tälläistä linja.Ei voida vain rehellisesti pyytää anteeksi ja olla pahoillaan tapahtuneesta.-Valehdelaan myös myyntitilanteessa.Autojen koeajo tapahtumissa otetaan vikakoodit pois jotta asiakas menisi vipuun ja ostsaisi auton niitä huomaamatta.Nämä seikat ovat ELO työvakuutusyhtiön tiedossa.Mutta eivät reagoi .Eli missä on ELO yhtiön MORAALI?Onko heillä vastuuta mihin rahat sijoitetaan.Teen asista tutkimuspyynnön vakuutusyhtiöden toiminnoista vastaavalle instansille.Katsotaan ja kuullaan

    • Anonyymi

      ELO kusettaa. Kai ne pomot laittaa huijatut rahat omaan taskuun, Yhtiö "kadottaa" tietoja.

    • Anonyymi

      Ainakin tuttavani pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle Elon kautta. Hänellä oli vakava sairaskohtaus, josta tosin toipui hyvin.

    • Anonyymi

      Yrityksen toimia pitäisi tutkia enemmän, taitavat tehdä kovin mielivaltaisia päätöksiä, hyvä veli tyyliin. Pitää kerätä kokemuksia yhteen ja tehdä asiasta julkinen.

    • Anonyymi

      Lääkärin B-lausunto kääntyy elossa aivan toisinpäin mitä lääkäri on kirjoittanut ikää58 sekä työuraa 35vuotta raskasta työtä EI MITÄÄN VIKOJA VOI OLLA

    • Anonyymi

      Hidasta se ainaki on. 3.10.2022 jätetty hakemus elolle. Tuli ilmoitus maksusta. 2.1.2023 olis vähän tulossa. Matkan varrella oon viikottain kysellyt rahoja. Vastataan, kiirehditään asiaa. Kuinkahan pitkälle olis maksut menny ilman viikottaista kiirehtimistä. Nuoret vertailkaa mihin eläkeyhtiöön kannattaa kuulua. Eloa en kokemuksieni perusteella suosittele.

    • Anonyymi

      Elolla ei näytä toimivan mikään, meinasin yelin sinne ottaa mutta kuulin että kun sairastut ett saa sieltä apua, edes vakavasti sairas ei saa työeläkettä, tästä täytyy tehdä juttua kohtapuolin mediaan etteivät huijaa nuoria yrittäjiä turhaan maksamaan, kun eiväg auta ns.turhia eli yli 50vuotiaita.

    • Anonyymi

      Kerätään kokemukset yhteen ja tehdään hyvä veli verkostosta julkinen, ilmoitukset tähän ensin vaikka henkilö 1, tässä, ja sitten yhteisjuttu julkiseksi. Mielivaltaisia päätöksiä.

      • Anonyymi

        Henkilö 1.
        Minulle tuli Elo:sta alustavat laskelmat ja alustava päätös kuntoutustuen määrästä nyt joulukuussa. Minun piti saada tuki takautuvana syyskuulta asti. Veroprosentiksi tuli 0%, ja laskelmissa takautuva bruttosumma oli reilu 5000€ , joulukuun summa 2400€. Lopulta
        maksupäivänä minulle tuli joulukuulta n1700e , koska jostain syystä verot menivät lisäprosentin mukaan, vaikka loppuvuodeksi oli veroprosentti 0%. Takautuvia rahoja ei maksettu. Soitin ELO:lle ja heidän mielestä syy oli verottajan ja verottaja puolestaan sanoi että syy on ELO:n. Aloin tutkimaan ELO;n sivuilta minun kuntouspäätöksia ja hoksasin että aikasemmat laskelmat oli kadonneet sieltä. En ole saanut selvitystä vieläkään miksi.
        Tänään minulle tuli 600e ELO:ta , eikä mitään selvitystä mistä summa koostuu. Kuulostaa aika ihmeelliseltä ja vastuuttomalta toiminnalta kun kyseessä on kuitenkin eläkeyhtiö. En tiedä tällä hetkellä saanko ikinä minulle luvattuja takautuvia rahoja. Perheeni talous on romahtanut Elon päätöksiä odottaessa, enkä tiedä miten pääsemme taas "jaloilleen". Toivon että muutkin Elo:n byrokratian rattaisiin joutuneet kirjoittaisivat omat kokemuksensa ja että Elo:n toiminta saataisiin julkiseen tarkasteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilö 1.
        Minulle tuli Elo:sta alustavat laskelmat ja alustava päätös kuntoutustuen määrästä nyt joulukuussa. Minun piti saada tuki takautuvana syyskuulta asti. Veroprosentiksi tuli 0%, ja laskelmissa takautuva bruttosumma oli reilu 5000€ , joulukuun summa 2400€. Lopulta
        maksupäivänä minulle tuli joulukuulta n1700e , koska jostain syystä verot menivät lisäprosentin mukaan, vaikka loppuvuodeksi oli veroprosentti 0%. Takautuvia rahoja ei maksettu. Soitin ELO:lle ja heidän mielestä syy oli verottajan ja verottaja puolestaan sanoi että syy on ELO:n. Aloin tutkimaan ELO;n sivuilta minun kuntouspäätöksia ja hoksasin että aikasemmat laskelmat oli kadonneet sieltä. En ole saanut selvitystä vieläkään miksi.
        Tänään minulle tuli 600e ELO:ta , eikä mitään selvitystä mistä summa koostuu. Kuulostaa aika ihmeelliseltä ja vastuuttomalta toiminnalta kun kyseessä on kuitenkin eläkeyhtiö. En tiedä tällä hetkellä saanko ikinä minulle luvattuja takautuvia rahoja. Perheeni talous on romahtanut Elon päätöksiä odottaessa, enkä tiedä miten pääsemme taas "jaloilleen". Toivon että muutkin Elo:n byrokratian rattaisiin joutuneet kirjoittaisivat omat kokemuksensa ja että Elo:n toiminta saataisiin julkiseen tarkasteluun.

        2,5kk ollu hakemus eikä vieläkään päätöstä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe