Kalojen ura

Kalat64

Itse opiskelin kolmekymmentäviisi vuotiaana uuden tutkinnon, keittiöapulaisesta ravintolakokiksi.

Olen aktiivinen ihminen, ja yrittänyt saada vakituista paikkaa, ei mitään muuta kuin onnettoman lyhyitä pätkiä. Rakenna siinä sitten hyvä ura! Vaikuttaako oma merkki uraan liittyvissä asioissa? Välillä tuntuu siltä että vaikka seisoisi päällään, ei auttaisi yhtään mitään.Ajattelen näin että on heidän vika kun eivät ymmärrä palkata hyvää ja lojaalia ammattilaista. Voisi sanoa että olen ikuinen opiskelija, tiedon nälkä on niin suuri ja aina jää vielä nälkäiseksi.

Sen olen huomannut että kateus on valtava, jos on älykäs ja ottaa asioihin kantaa julkisesti kirjoittamalla ammattilehtiin ja päivälehtiin. Ja jos osaat työsi paremmin kuin muut, silloin myrkylliset kielet keksivät jonkun vian jos ei muuten ole.

Välillä pidän myös ruokayhteisöä ja henkilökohtaista kotisivua, jotka antavat elämään hyvää sisältöä.Kirjat ja kirjoittaminen ovat tärkeitä ilman niitä en voisi elää, tietenkään unohtamatta klassista musiikkia ja puutarhan hoitoa.

Yksi ystävistä sanoi kerran minulle, että olet toivoton idealisti.Niin olenkin ja ylpeä siitä!

6

913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipu pilvistäsi

kokki koulutus ei ole tutkinto vaan ammattinimike.

tutkinto on yliopistokoulutuksen tulos.

ura ei oikein sovi tällaiseen ammattiin.

ihmiset jotka luovat uraa ovat korkeasti koulutettuja isopalkkaisia ihmisiä.

• Kalat64

Ravintolakoulussa suoritettu ravintolakokin tutkinto oikeuttaa, kaikkien alojen korkeakouluun pääsyn. Olen opiskellut alaani kaikkiaan neljä vuotta.

Nykyään on tehtävä myös päättötyö, ilman sitä ei valmistu.

Ravintolakokki ei sitten sinun mielestä, ole mitään.Monet kokit ovat luoneet hyvän uran, tieto pitää olla nykyään hyvin monipuolista. Yleisivistäviä aineita luetaan paljon, ei se ole pelkästään ruoanlaittamista.

Aikamoista aliarvioimista että ammatti ei ole mitään, yliopistokoulutus kaikkein arvostetuinta!

Palkka ei ole ammattitutkinnon vika, vaan poliittinen päätös olla maksamatta kunnollista palkkaa hyville ammattilaisille. Monet yliopiston käyneet ihmiset, saavat surkeaa palkkaa osaamiseensa nähden.

• Kalat64

Ravintolakokin tutkinnosta seuraava vaihe on, kolme vuotta työkokemusta. Voi suorittaa erikoistutkinnon keittiömestariksi.Työkokemuksen jälkeen voi suorittaa alan opettajan tutkinnon. Monet alan ihmiset suorittavat myös yliopistossa tutkintoja.Restonomi tutkinto on korkeakoulussa suoritettava tutkinto. Peruopintojen jälkeen opiskelu voi suuntautua, hotellin johtamiseen tai ravintolan johtamiseen.

• Kalanainen, nouseva härkä!

Minulle taas on käynyt niin, että jotenkin kummasti saan hakemani työpaikat ja tenteistä kiitettäviä ilman lukemista. Heti valmistumisen jälkeen pääsin hakemaani työpaikkaan (opiskeluaikoina olin ko. paikkaan tutustuessani todennut sen olevan unelmaduunipaikka) ja em. projektin loputtua hain "huvikseni" yhtä toista paikkaa (70 hakijaa) ja kuinkas ollakaan pääsin. Tenteistä sain tosiaankin yleensä aina kiitettäviä, vaikkei mulla aina ollut edes tenttikirjaa...
      Oon sitten vaan ajatellut syntyneeni onnellisten tähtien alla...

• Kalat64

On kiva kuulla, että onni suosii sinua.
        Työpaikan saaminen riippuu, nykyään niin paljon alasta.Hyvää sysksyn jatkoa!

• vaan

siitä se johtuu että kala ei helposti nuole persettä. se on sitä johtajan itsenäisyyttä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      117
      8063
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      135
      5353
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3641
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      124
      3574
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2604
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe