Syöpä tulossa???

Pelekääjä

hei... Pelkään sairastuvani syöpään.... Haluaisin kuulla, että olenko minä riskiryhmässä tai mitkä ovat mahdollisuuteni.. Eli siis suvussani on ollut keuhkosyöpää yms ja kaikki he ovat polttaneet tupakkaa. Itse en juo alkoholia, polta tupakkaa tai käytä muitakaan päihteitä... Harrastan jonkin verran liikuntaa, kestävyys ja voimatyyppistä. Juon kylläkin vitamiinijuomia aika usein ja jonkin verran limsaakin... Aika usein... Eli siis onko muhun tulossa syöpä? Voiko vielä korjata tilanteen? Olen vasta 16 vuotias Pelkääjä isolla P.

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

      Ei kaikkiin syöpiin voi ennalta vaikuttaa. Tulee jos tulee.

      Auttaisikohan psykologin kanssa juttelu? Pelko sinulla lienee se suuurin ongelma, olet aiemminkin asiasta kirjoitellut

      • pelkääjä

        Tämä on kyllä ensimmäinen kerta.


      • Kaikki hyvin
        pelkääjä kirjoitti:

        Tämä on kyllä ensimmäinen kerta.

        Ole ihan rauhassa. Omaat normaalit terveelliset elämäntavat, koska et juo etkä polta. Liikuntaakin harrastat. Kuten eka vastaaja sanoi, ei kaikkia syöpäsairauksia voi ennalta ehkäistä, mutta ei voi myöskään elää jatkuvassa pelossa sairastumisesta. Olet nuori. Nauti elämästäsi täysin siemauksin ja murehdi sairauksista vasta sitten, jos jotain murehdittavaa on. Myös olen sitä mieltä, että olisi hyvä jos sinulla olisi kaveri, jonka kanssa keskustella mieltäsi painavista asioista. Se kummasti helpottaa. Ammattiapuakin keskustelun muodossa voisit harkita ottamalla yhteyttä omaan terveyskeskukseen. Itse olen avun keskusteluterapiasta mielialahoitajan kanssa saanut.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi!


      • 666777
        Kaikki hyvin kirjoitti:

        Ole ihan rauhassa. Omaat normaalit terveelliset elämäntavat, koska et juo etkä polta. Liikuntaakin harrastat. Kuten eka vastaaja sanoi, ei kaikkia syöpäsairauksia voi ennalta ehkäistä, mutta ei voi myöskään elää jatkuvassa pelossa sairastumisesta. Olet nuori. Nauti elämästäsi täysin siemauksin ja murehdi sairauksista vasta sitten, jos jotain murehdittavaa on. Myös olen sitä mieltä, että olisi hyvä jos sinulla olisi kaveri, jonka kanssa keskustella mieltäsi painavista asioista. Se kummasti helpottaa. Ammattiapuakin keskustelun muodossa voisit harkita ottamalla yhteyttä omaan terveyskeskukseen. Itse olen avun keskusteluterapiasta mielialahoitajan kanssa saanut.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi!

        Kiitos samoin!


    • 3+8

      Nyt todennäköisyytesi saada syöpä on 33% ja ensi vuosikummenellä 50%. Ne ovat faktat teit mitä tahansa.

      Elämäntavoilla on merkityksensä, muttet voi vaikuttaa siihen miten saastunutta ruokaa syöt tai juot. Jos haluat parantaa mahdollisuuksia, suosi luomua ja vältä prosessoituja ruokia, sillä ruokatuotannossa on tapahtunut eniten muutoksia viimeisen 50. vuoden aikana, jolloin syöpien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.

      Ainoaksi ohjeeksi antaisin sen, että elä iloisesti (= pidä telomeerisi pitkinä) ja pyri olemaan onnellinen sellaisena kuin olet (= älä nopeuta apoptoosia stressillä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe