Leivoin sämpylöitä

köyhäää

Sämpylät on niin kalliita kaupassa että jouduin leipomaan niit äitse.

12

223

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lorupussista

Laitoitko porkkanraastetta sekaan? Eihän itse tekeminen ole huono juttu jos maku on kohdallaan.

"Leivon, leivon leipäsiä,
      makoisia maitoisia.
      Leivon, leivon leipäsiä,
      makoisia maitosia!
      Silitän… Silitän…
      nakkaan, nakkaan uunihin
      ja suuhun!"

• valivalivalivali

Sähän voit perustaa leipomoyrityksen ja nousta köyhyydestä.

• Mitä ihmeellistä tuossa on? Minä leivon aina leipää jaksaessani. Kaupasta en osta leipää koskaan. Kaupan leivän kilohinta on jopa yli 5€, itseleivotun alle euro.

• en kyl tiiä saako

Ja leipäjonosta saa ilmaiseksi!

• en kyl tiiä saako kirjoitti:

Ja leipäjonosta saa ilmaiseksi!

Leipominen on mukavampaa kuin jonottaminen.

• Niinpä!
        outsider1 kirjoitti:

Leipominen on mukavampaa kuin jonottaminen.

Lisäksi itse tehty leipä maistuu paljon paremmalta kuin leipäjonojen kuivettuneet käntyt. Siitä on myös helppo tehdä terveellisempää ja täyttävämpää.

• zzzä

miten sen nyt ottaa, musta itse tehdyt uunituoreet sämpylät on maailman parhaita :)

Joskus ne onnistuu, joskus ei, niin kuin tänään en jaksanut vaivata eikä ollut heittää sekaan mitään muuta kuin vehnäjauhoja niin jäi surkeiksi lätyiksi, mutta oli ne kuitenkin ihan hyviä heti tuoreeltaan.

Niistä kaupan kumipullista/sahajauhosämpylöistä en tykkää yhtään. Muhkusämpylät on ihan ok, en tiedä onko niitä vielä.

• ....................

Minä en leivo, koska en jaksa. Mutta ostinpa juuri sämpyläpussin, kymmenen rouhesämpylää hintaan yks nelkytjotain.

• Suomalainen mies

Et varmaan sitten jaksa nousta sängystäkään. Leipominen, yksi maailman helpoimmista harrastuksista. Palkitsee vielä tekijänsä mitä maukkaimmin. Tyydy sinä vain kumipalloihin.

• vai kumipalloihin
        Suomalainen mies kirjoitti:

Et varmaan sitten jaksa nousta sängystäkään. Leipominen, yksi maailman helpoimmista harrastuksista. Palkitsee vielä tekijänsä mitä maukkaimmin. Tyydy sinä vain kumipalloihin.

Leivän syöminen on turhaa.

• ....................
        Suomalainen mies kirjoitti:

Sängystä nouseminen ja leipominen kaksi hyvin erilaista asiaa, hei. Minä en viihdy sisällä vaivaamassa jotain pirun taikinaa, kun voi olla ulkonakin, siellä kun voi törmätä ihmisiin, toisin kuin jauhopussin vierellä jäkittäessä. Toisin sanoen, en ehdi leipoa, kokata, tai tehdä muita kotiaskareita, koska on hirveä tarve löytää seuraa, eikä sitä tasantarkkaan löydy jotain imuria edestakaisin nykiessä.

Sitäpaitsi, et ole suomalainen mies, vaan ruotsalainen, leipominen kun on katsos naisten puuhaa.

• uunituore

Mikään ei voita uunituoretta leipää, johon voi sulaa ja jonka kullanruskea kuori on rapea ja sisus pehmeän repeilevä. Uunituoreen leivän syömishetkeen kuuluu myös leipomisen tuoksu.

Itse kuulun siihen koulukuntaan, että tykkään vain uunituoreesta leivästä, joka on edellä kuvaamani kaltaista. Kun itse leivottu leipä on viilentynyt ja useamman kuin neljän tunnin ikäistä, en enää halua syödä sitä, koska se on minusta muuttunut pahan makuiseksi tai mauttomaksi, myös rapeus on kärsinyt sen ikäisessä leivässä. En huoli sitä enää.

Edellä kerrotusta voi jo päätelläkin, etten ikinä osta leipää. Kaikkein viimeisimmäksi hakisin leipää leipäjonosta.

Olen siis erittäin nirso leivän suhteen enkä juuri syö leipää. Joskus harvoin leivon, ja silloinkin vain esim. 1/4 kokoisesta taikinasta, koska en ehdi syödä uunituoreena kuin esim. viisi sämpylää (20:5), ja jos olisin leiponut isomman satsin, joutuisin heittämään loput roskikseen, ja sitä en halua tehdä.

Tässä leivättömyydessä on se hyvä puoli, että pysyn hoikkana, kun saan ruokavaliostani niin vähän hiilihydraatteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3253
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2212
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1524
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1487
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1248
    Aihe