kaason puhe

kaasossa

Hei!

Olen kaasona hyvän ystäväni häissä ja minun pitäisi pitää puhe.. Olen todella huono puheen pitäjä ja olenkin jo kieltäytynyt koko puheesta.Morsian oli selvästi pettynyt kun kieltäydyin ja nyt mua on alkanut kaduttaa ja ajattelin et jos sittenkin pitäisin puheen.. Morsian haluaisi että kertoisin puheessani miten hän ja sulhanen ovat tavanneet. Itse asiassa, minä olen heidät alunperin parittanut toisilleen monen mutkan kautta.. En vaan oikein tiedä miten asian kertoisin, miten aloittaisin ym ym.. Voisiko joku auttaa!!!

2

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huntu

Jos kirjoittaisit kaiken eka wordille omin sanoin. Sitten meittisit vaikka muiden ystäviesi kanssa miten sen voisi kertoa puheena, jos ylipäätään voi, jos tarina on ihan liian pitkä tai monimutkainen. Silloin voi silti pitää puheen tapaisen, mutta kertoisit sen tosiaan ihan tarinamuodossa tarkoituksella. Aloita vaikka ihan vaan, että "minulla on pieni rakkaustarina kerrottavana teille, joka on varmasti kuulemisen arvoinen", sitten vaan luet vaikka melkein suoraan paperista kirjoittamasi tekstin mikkiin niin, että selkäsi on suhteellisen suorassa, että äänesi kuuluu selvästi.

Lopun kannattaa kumminkin olla sellainen missä katsot yleisöön hymyillen ja mainitsisit jotain "ja näin he löysivät toisensa ja saammekin nyt viettää täällä heidän ikimuistoisia häitään, missä vannottavat ikuista rakkautta toisilleen" "kiitos, että tulitte kaikki juhlistamaan herra ja rouva ___ häitä" yms

Onnea puheen tekoon :)

• ideaa

Jos tiedät olevasi todella huono ulosanniltasi, esim. ääni ei kanna tai rupeat änkyttämään, voithan laatia puheen ja joku muu (jopa morsian) käyttäköön mikkiä (olisiko sisaruksissa jotakuta puhetyöläistä?) eli tarinan voi kertoa joku muukin, sinuun vain viitaten Amorina. Hyviä häitä ilman stressiä!
      Ettei käy kuin siinä yhdessä Pasilan jaksossa jossa Repomiehen Rauno pyydettiin pitämään hääpuhe vaikka ei olisi pitänyt. Olen itse myös ala-arvoisen huono jännittäjä puhujana, ja viime aikoina onneksi ymmärtänyt asian olevan juuri näin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe