On suositeltavaa ettei raskauden aikana käytä migreenilääkettä,mutta onko kenelläkään tietoa että mitä haittaa siitä on? En ole lääkäriltä saanut selvää vastausta. Tietysti sitä yrittää välttää kaikenlaisia lääkkeitä mutta jos on oikein paha migreenikohtaus...onko se vaan kärsittävä?
Lääke jota olen ottanut migreeniin (onnex ei ole usein) ei varsinaisesti ole migreenilääke,vaan lääkäri määräs mulle viimex ketomex 100mg.
Raskaus ja migreeni
4
462
Vastaukset
- Kärsinyt-75
Mulla on mikreeniä ja alku raskaudesta oli tosi pahoja mikrenikohtauksia et olin ihan töistä pois!Kysyin lääkäriltä ni sano et pitää vaan kärsiä,ainostaan paracetamolia eli panadolia otin mut eihän se auttanu:(Joten kärsin vaan ja olin sit sairaslomalla aina kun tarvi!Víikon 20 jälkee alko päänsärky kohtaukset loppumaan ja nyt vk 35 menossa ja päätä ei oo särkeny pitkään aikaan!
Onnellista odotusta sulle:)- Puh
...minäkin olen ottanut jos on ollut normaalia päänsärkyä,mut migreeniin ei todellakaan mitkään panadolit auta!
Täytyy vaan kestää.. Kaverini on nyt viidennellä kuulla raskaana ja sillä ei ole koskaan ollut migreeniä,mut se sanoi nyt että on ollut ihan outoa toispuoleista särkyä päässä ja sen piti kysyä siitä neuvolasta,mut en tiiä mitä sille on siitä sanottu.
Sivuilla www.tohtori.fi/laakekirja löytyy tautiryhmä linkeistä migreeni ja päänsärky. Siellä on pitkälista migreenin hoitoon käytettäviä lääkkeitä.
Suurimmassa osassa tuoteselosteita sanotaan raskauden/imetyksen kohdalla että lääkkeen käytöllä raskauden aikana voi olla haitallisia vaikutuksia sikiöön tai että vaikutuksista ei tiedetä ja siksi lääkettä ei tulisi käyttää ellei lääkäri nimenomaan ole sitä määrännyt.
Varmaankin tästä johtuen et ole lääkäriltäsikään saanut selvää vastausta.- sivusta seurannut
Moi!
Sisareni kärsii migreenistä ja sai todella voimakkaita kohtauksia myös raskausaikana. Raskauden aikana ei saanut käyttää migreenin täsmälääkkeitä, mutta lääkäri kirjoitti reseptin Panadolista ja Litalgin (kirjoitusasusta en ole aivan varma, mutta sappivaivoihin oleva lääke) ja käski ottamaan noita yhtäaikaa, jolloin myös migreeni helpotti.
Kannattaa kysellä neuvolasta tai erikoislääkäriltä mitä vaihtoehtoja on (ja pyyttää tarvittaessa puhelinkonsultaatiota maakunnista isoihin sairaaloihin).
Toivottavasti migreenit helpottaa!
t. onnellinen odottaja rv 36 5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010506
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404070Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323612Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352664Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591582Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386