Olen nyt 21vuotias nainen. Vuosi sitten olin vielä 20kg ylipainoinen, kaljaa juova, tupakoitseva sohvaperuna. Tein valtavan muutoksen elämääni ja lopetin juomisen sekä tupakoinnin ja aloin liikkua kuin hullu. Nyt olen hyvässä kunnossa. Ajattelin aloittaa jonkun kamppailulajin ja haluaisin päästä ihan kisaamaan asti. Onko minulla mitään mahdollisuuksia enään menestyä missään edes vähää?
Ymmärrän että hukkaan heitetty nuoruus ja aiemmat huonot elämäntavat saattavat olla suurikin este unelmilleni. Mahdanko olla jo liian vanha menestymään missään kamppailulajissa? Olen kovasti kiinnostunut potkunyrkkeilystä ja thainyrkkeilystä.
Onko mahdollista enään menestyä edes vähää?
4
155
Vastaukset 4
- bjj
Brasilialaisessa jujutsussa kilpailijoiden keski-ikä on vähän korkeampi, koska laji perustuu paljon oman ja vastustajan "pelin" osaamiselle. Sitä sanotaan kamppailun shakiksi. Aikuisten kilpailutoiminta on aktiivista. Hyvä kunto on välttämätöntä, mutta motoriikan ei tarvitse olla telinevoimistelijan tasoa, koska loputtomasta tekniikkavalikoimasta löytyy ottelutilanteisiin myös sellaisia ratkaisuja, joissa ei tarvita teini-iässä kehitettyjä fyysisiä ominaisuuksia. Kovalla treenillä, älyn käyttämisellä, luovuudella ja periksiantamattomalla asenteella voi päästä pitkälle, vaikka takaperinvolttia ei osaisikaan hypätä.
https://www.youtube.com/watch?v=sWLo90AWTSk
https://www.youtube.com/watch?v=GGLfAxHb3QA - bokrausta tai KB
Potkunyrkkeily ja naisten nyrkkeily ovat myös lajeja, jossa voitt pärjät hyvin, jos pystyottelu kiinnostaa.
- Huono nuoruus
Kiitos vastauksista... Tuo pystyottelu kyllä kiinnostaa enemmän :) Potkunyrkkeilyä olen joskus teininä käynyt muutaman kerran jo kokeilemassa.
- pieni laji
Nykyinen porkunyrkkeilyliiton puheenjohtakin aloitti harrastuksen vasta 27-vuotiaana tms. ja on pärjännyt kotimaisissa miesten kisoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281966
- 51979
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r156836Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50756- 71684
- 67626
- 53617
- 59606
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.133593Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e120552Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 52503
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32498- 6494
- 55488
- 34487
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118486- 4469
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.140451