Naispappeudesta

Heppe

Jumalan terve!
Mitäs mieltä naispappeudesta? Olen kuullut jonkun sanoneen että te vanhoillis-L. suhtautuvat aika myönteisesti naispapeille, ja että teidän papit ilman omantunnontuskaa tekevät yhteistyötä niiden kanssa. Itse olen ruotsinkielinen lestadiolainen pohjanmaalta ja meidän keskuudessa on aika monasti mietitty teidän oppianne tässä asiassa.

Onko niin että papit katsovat että papillinen virka ei ole muuta kuin työ tässä mailmassa, siis ei jumalan valtakunnan työ? Sellainen mielipide voi toki ymmärtää jos te pidätte vanh.lestadiolaisuutta "Jumalan varsinaisena valtakuntana".

Vastauksia kaivataan!

Jumalan rauhaa!

15

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

Kyllä me ihmisinä voimme työkennellä naispapin kanssa, ei se oikeuta syrjintään. Se on kirkollinen virka mutta ei Jumalan valtakunnan virka. Naispappi tekee työtään ja hänen kanssaan voi työskennellä mutta ei se tarkoita sitä että naispappeus hyväksyttäisiin.

Ei sitäpaitsi ole olemassa Jumalan varsinaista valtakuntaa ja sitten jotain sivuhaaroja. On vain yksi lammashuone ja yksi Paimen.

• Olivaer

Jaa sillä tavalla vanhoillinen pappi jättää uskonsa kotiin kun hän matkaa sunnuntaina kirkkoon tekemään maallisia askareitaan, eli ruokkimaan herran pienimpiä karitsoita ja lampaitaan. Näinkö hän palvelee kahta herraa, kirkossa toista ja ry:llä sitten oikeata valtakuntaa.

• hande
        Olivaer kirjoitti:

Jaa sillä tavalla vanhoillinen pappi jättää uskonsa kotiin kun hän matkaa sunnuntaina kirkkoon tekemään maallisia askareitaan, eli ruokkimaan herran pienimpiä karitsoita ja lampaitaan. Näinkö hän palvelee kahta herraa, kirkossa toista ja ry:llä sitten oikeata valtakuntaa.

menee saarnamaan Jumalan sanaa, ja hoitaa arvokasta virkaa:Pyhän Hengen pappeutta ja leipävirkaa, josta saa palkan. Hän ei siis ole palkkapaimen vaikka saakin palkkaa työstään. Palkkapaimen on sellainen, joka on ainoastaan palkan vuoksi töissä. Ja sitten lue keskustelu http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000004971226
        joka käsittelee Jumalan valtakuntaa.

• Heppe
        hande kirjoitti:

menee saarnamaan Jumalan sanaa, ja hoitaa arvokasta virkaa:Pyhän Hengen pappeutta ja leipävirkaa, josta saa palkan. Hän ei siis ole palkkapaimen vaikka saakin palkkaa työstään. Palkkapaimen on sellainen, joka on ainoastaan palkan vuoksi töissä. Ja sitten lue keskustelu http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000004971226
        joka käsittelee Jumalan valtakuntaa.

Jumalan Terve!
        Vielä kysymys: miten voidaan jumalanpalveluksessa julistaa synnit anteeksi "Isän, Pojan ja Pyhen hengen nimessä", samassa nimessä siunata seurakuntaa ja vielä viettää Herran pyhää ehtoollista ja samalla olla sitä mieltä että se on vaan maallinen työ.

Siinä olet oikeassa että jumalan valtakunta ei ole näkyvä ja että se ei ole rajoitettu mihinkään ulkonaiseen seurakuntaan. Onko se yleinen mielipide teidän piirissä?

• hande
        Heppe kirjoitti:

Jumalan Terve!
        Vielä kysymys: miten voidaan jumalanpalveluksessa julistaa synnit anteeksi "Isän, Pojan ja Pyhen hengen nimessä", samassa nimessä siunata seurakuntaa ja vielä viettää Herran pyhää ehtoollista ja samalla olla sitä mieltä että se on vaan maallinen työ.

Siinä olet oikeassa että jumalan valtakunta ei ole näkyvä ja että se ei ole rajoitettu mihinkään ulkonaiseen seurakuntaan. Onko se yleinen mielipide teidän piirissä?

sanoin että se on maallinen työ josta pappi saa palkan, mutta samalla hän on Pyhän Hengen pappi, joka saarnaa Jumalan sanaa. Kyllä pappi voi siunata kirkkokansaa, ei se rupea katsomaan kuka nyt muuten on uskovainen. Eri asia on se kuka sen Jumalan sanan uskoo, jonka pappi saarnaa.

On se yleinen mielipide. Mikäli ymmärrän kysymyksesi oikein. Jumalan valtakunta koostuu pienestä joukosta uskovaisia, jotka haluavat pitää rakkauden keskenään ja saarnata totuutta. Nykyään heitä kutsutaan vl:ksi. Mutta edelleen;eivät kaikki jotka käyvät seuroissa ole uskovaisia. Ei seuroissa käynti ketään pelasta. Vaan usko.

• rauha s
        Heppe kirjoitti:

Jumalan Terve!

Kun vl toimii kirkon palveluksessa hän julistaa synteinpäästöä sielläkin ja täydestä sydämestään. Ja harras toive on, että joku sielläkin siitä saarnasta uskoisi.Ei siis ole niin, että hän ikään kuin kävisi "näyttelemässä" kirkossa työskennellessään.

Raamatussa kerrotaan, että Jeesus kävi oman kirkkonsa (juutalaisuuden) tilaisuuksissa ja temppelit olivat rakkaita paikkoja hänelle.

• Heppe
        hande kirjoitti:

sanoin että se on maallinen työ josta pappi saa palkan, mutta samalla hän on Pyhän Hengen pappi, joka saarnaa Jumalan sanaa. Kyllä pappi voi siunata kirkkokansaa, ei se rupea katsomaan kuka nyt muuten on uskovainen. Eri asia on se kuka sen Jumalan sanan uskoo, jonka pappi saarnaa.

On se yleinen mielipide. Mikäli ymmärrän kysymyksesi oikein. Jumalan valtakunta koostuu pienestä joukosta uskovaisia, jotka haluavat pitää rakkauden keskenään ja saarnata totuutta. Nykyään heitä kutsutaan vl:ksi. Mutta edelleen;eivät kaikki jotka käyvät seuroissa ole uskovaisia. Ei seuroissa käynti ketään pelasta. Vaan usko.

Vielä tästä:

"Jumalan valtakunta koostuu pienestä joukosta uskovaisia, jotka haluavat pitää rakkauden keskenään ja saarnata totuutta. Nykyään heitä kutsutaan vl:ksi."

Tarkoitatko tällä lausunnolla ette jumalan valtakunta on yksin VL:uuden sisäpuolella?

Jos vastaus on kyllä, mitäs muka minulta puuttuu että musta tulisi jumalan lapsi? Mikäs teillä on joka puutuu meiltä?

Jos vastaus on ei, niin lopputervehdys kuuluu sinulle.

Jumalan Rauhaa ja siunattua viikonloppua!

• vl.kaveri
        Heppe kirjoitti:

Vielä tästä:

"Jumalan valtakunta koostuu pienestä joukosta uskovaisia, jotka haluavat pitää rakkauden keskenään ja saarnata totuutta. Nykyään heitä kutsutaan vl:ksi."

Tarkoitatko tällä lausunnolla ette jumalan valtakunta on yksin VL:uuden sisäpuolella?

Jos vastaus on kyllä, mitäs muka minulta puuttuu että musta tulisi jumalan lapsi? Mikäs teillä on joka puutuu meiltä?

Jos vastaus on ei, niin lopputervehdys kuuluu sinulle.

Jumalan Rauhaa ja siunattua viikonloppua!

ne voi tietää mikä sinulta puuttuisi. Mutta kysynpä sellaista, että miksi et ole vl? Ehkä sen jälkeen voimme vastata.

• vl.kaveri
        vl.kaveri kirjoitti:

ne voi tietää mikä sinulta puuttuisi. Mutta kysynpä sellaista, että miksi et ole vl? Ehkä sen jälkeen voimme vastata.

ei muuta.

• Heppe
        vl.kaveri kirjoitti:

En ole VL koska olen kutsuttu olemaan rauhansanalainen. Eli olen syntynyt ruotsinkieliseen lestadiolaisperheeseen. Ja kuten varmaan tiedät meitä ei enää hyväksytä teidän keskuudessa. Se on syy miksi mä en ole VL. On toki mahdollista että olisin jättänyt VL:uuden vaikk' olisinkin alusta VL, sen takia että en voi hyväksyä naispappeutta ja teidän suhtautumista homoutta kohtaan. Sen tietää vain Kaikkivaltias.
        Olen kastettu uskontunnustaja, riittääkö se? Voitko sen perusteella kutsua mua veljäksesi?

• kuin vl-perheeseen
        Heppe kirjoitti:

En ole VL koska olen kutsuttu olemaan rauhansanalainen. Eli olen syntynyt ruotsinkieliseen lestadiolaisperheeseen. Ja kuten varmaan tiedät meitä ei enää hyväksytä teidän keskuudessa. Se on syy miksi mä en ole VL. On toki mahdollista että olisin jättänyt VL:uuden vaikk' olisinkin alusta VL, sen takia että en voi hyväksyä naispappeutta ja teidän suhtautumista homoutta kohtaan. Sen tietää vain Kaikkivaltias.
        Olen kastettu uskontunnustaja, riittääkö se? Voitko sen perusteella kutsua mua veljäksesi?

Tätä olen useasti miettinyt, että voiko tämä olla Jumalan pelastussuunnitelman mukaista, että jos synnyt muuhun kuin VL-perheeseen, et pelastu. Syntyessään uskovaiseen perheeseen, muuhun kuin vl-perheeseen, lapsi kasvaa siihen uskoon mikä perheessä on eikä koskaan edes välttämättä kyseenalaista omaa uskoaan. Ja se on ihan luonnollista.

• hande
        Heppe kirjoitti:

vaikka opettaisit täsmälleen samalla tavalla kuin me, niin ei se silti riitä. muistat varmaan mitä raamatussa sanotaan rakkauden puuttumisesta. Siis jos sinulla ei ole rakkautta, ja vaikka olisi kaikki uskokin, niin ei se mitään hyödytä. Tämä rakkaus on se josta Jeesus sanoi, "rakkaudesta teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni". Eli sinulta varmaan puuttuu rakkaus, jonka saat parannuksen hedelmänä.(vähän vaikea mennä sanomaan mitä toiselta puuttuu, mutta kun sitä kysyt niin vastaan kuten arvelen)

• hande
        kuin vl-perheeseen kirjoitti:

Tätä olen useasti miettinyt, että voiko tämä olla Jumalan pelastussuunnitelman mukaista, että jos synnyt muuhun kuin VL-perheeseen, et pelastu. Syntyessään uskovaiseen perheeseen, muuhun kuin vl-perheeseen, lapsi kasvaa siihen uskoon mikä perheessä on eikä koskaan edes välttämättä kyseenalaista omaa uskoaan. Ja se on ihan luonnollista.

on onnellinen asia syntyä uskovaiseen perheeseen, mutta ei se silti takaa mitään. Nämä asiat on käsitettävä omakohtaisena uskona. Ei vanhemmat tai sisarukset voi uskoa toisen puolesta. Tämä ei ole perintöuskoa. Tottakai on helpompi juurtua Jumalan valtakuntaan jos pienestä asti saa kasvaa armon tuntemisessa.

• vl.kaveri
        Heppe kirjoitti:

handen selitys on ihan hyvä, yhdyn hänen sanoihin.

Johanneksen toinen kirje:19, siellä sanotaan, että jos olisit yhtä kanssamme, meissä pysyisit.

Voi olla myös, että tämä oppi on sinulle tärkeämpi, kuin Jeesus. Siis et seuraa Jeesusta, koska sen esteenä on se, että joudut luopumaan kaikesta, myös oman järjen opeista. Jos sinulla ei ole halua hyljätä oppeja, niin silloin et rakasta Jeesusta.

Eikö raamatussa ole selvästi sanottu naispappeudesta ja homoudesta. - Nainen vaietkoon seurakunnassa jne. Ja homousdesta myös on selvästi sanottu, mutta en muista missä kohdin. Ja vaikka homoudesta ei oltaisi sanottu raamatussa erikseen, niin silti näillä perusteilla voidaan sanoa sen olevan synti:
        Onko homous lähimmäisen rakkautta? Jos ei ole niin sitten se on itserakkautta ja itserakkaus on synti.

• Heppe
        vl.kaveri kirjoitti:

handen selitys on ihan hyvä, yhdyn hänen sanoihin.

Johanneksen toinen kirje:19, siellä sanotaan, että jos olisit yhtä kanssamme, meissä pysyisit.

Voi olla myös, että tämä oppi on sinulle tärkeämpi, kuin Jeesus. Siis et seuraa Jeesusta, koska sen esteenä on se, että joudut luopumaan kaikesta, myös oman järjen opeista. Jos sinulla ei ole halua hyljätä oppeja, niin silloin et rakasta Jeesusta.

Eikö raamatussa ole selvästi sanottu naispappeudesta ja homoudesta. - Nainen vaietkoon seurakunnassa jne. Ja homousdesta myös on selvästi sanottu, mutta en muista missä kohdin. Ja vaikka homoudesta ei oltaisi sanottu raamatussa erikseen, niin silti näillä perusteilla voidaan sanoa sen olevan synti:
        Onko homous lähimmäisen rakkautta? Jos ei ole niin sitten se on itserakkautta ja itserakkaus on synti.

En ole koskaan sanonut ettei naispappeus ja homous ole syntiä. Sehän on Teidän suhtautumisenne siihen joka on väärin ja josta Teidän on tehtävä parannus. Miten kehtaatte tehdä yhteistyötä esim. naispappien kanssa? Eikö se merkitse hyväksyminen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      19
      2815
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2631
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      24
      2343
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1473
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1163
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe