Armeija ja masennus

inttiin turhautunut

Olen ollut nyt toista viikkoa intissä ja on ollut kyllä elämäni pisimmät kaksi viikkoa nyt kun suoraan sanotaan. Kauhean hektisiä päiviä, aina kiire jonnekin, kokoajan täytyy muistaa oikea puhuttelu korkea-arvoisempia kohtaan ja se vapauden puute, mikä meiltä uupuu: tehdään mitä alikessut käskee ja pysytään ruoduissa. Jaksaisko tällasta paskaa puolta vuotta tai jopa enemmän? Eikö tää hektisyys ala missään vaiheessa helpottamaan? Jos se aikakin kuluisi nopeammin, niin alkais muuttua ees vähän siedettävämmäksi touhuksi.

14

7356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intti ftw

      Intin kestoa lyhennettiin 2 viikkoa, joten koulutusta on jouduttu tiivistämään. Ja kyllä sitä jaksaa, ite olin 9 kk.

    • ole mies hanki vapau

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, mitäs menit. Ole mies, älä anna niiden homppeleiden tehdä sinusta pelleä, haaskaat vain lyhyttä elämääsi toivomalla, että aika menisi nopeammin. Puhuttelet vaikka kaikkia niitä herroja herra homoksi ja muuta kivaa, itse löin alikessua ja sain vapautuksen aikoja sitten.

    • 4+9

      Kyllä se P-kauden jälkeen helpottaa kun vaihdetaan tupia ja ainakin meillä tuli E kaudella alikkeja asumaan tupiin ja homma rentoutui huomattavasti

    • dfdff

      Se touhu rentoutuu ja/tai siihen tottuu. Alussa kaikki ovat niin hämillään että ovat kuin tikut p*skassa, mutta myöhemmin kun ymmärtää homman nimen niin porukkaa ei enää kiinnosta pilkun viilaus. Ja armeijan jälkeen kun menin opiskelemaan, niin algebran tunnilla mietin että voi kun pääsisin taas armeijaan, ei tarvisi stressata mistään.

      Itse olen 9kk:n mies ja kun 6kk:n jälkeen tuli uusi saapumiserä niin näki jo kaukaa että ketkä ovat näitä uusia. Heiltä puuttui rentous joka vanhemmilla oli.
      Armeijan jälkeen mikään ei ole niin hauskaa kuin muistella armeija-aikaa ja nauraa niittä juttuja. Nyt olen jo kerran ollut vapaaehtoisissa kertauksissakin

      • ...

        Viimeistään siinä 6 kk kohdalla on lupa "gonahtaa". Klo 6 kun kajahti "komppaniassa herätys" niin senkus vaan käänsi kylkeä ja nukku vielä puoli tuntia ja sitten omaan tahtiin takki pelkillä napeilla kiinni oikopolkua pitkin mukeen aamupalalle.


    • entajuatyperyksiä

      Miksi kiduttaa itseään puoli vuotta, kun koko homman voi skipata? Annatte elämästänne vapaaehtoisesti puoli vuotta mokomaan pelleilyyn ja käytännössä ilmaiseksi.

    • randall

      en olisi halunnut suorittaa armeijaa, mutta kun isä pakotti.

      • ohi on

        Semmosta se on


    • ohi on.

      p kausi on perseestä, kiire on ja kaikki on niin uutta.
      e ja j kausi oli jotenkin mukavemmat itselleni. ja palvelusajan vähentyessä niin se gonahdus tuli ja mikäs siinä kun kaikki muutkin. johtajiakaan niin enää kiinnostanut. tupien siivous (sipa), iltavahvarit yms meni ihan pelleilyksi.
      toki metsäleirit aina laittoi vituttaa. mutta kyllä sen puol vuotta kestää. itekin olin ihan hajonnut jo ekal viikolla ja tuntu ettei aamut ikinä lopu.
      mut näitä on kiva muistella jälkeen päin.

      • Herra ylikorpraali

        No ei se fidudus kyllä yhtään vähene ennen ku pääsee pois.
        Touhu muuttuu kyllä tavallaan mielenkiintoisemmaksi vähän myöhemmin.
        Sitten kun pääsette leireille niin on himppa mielekkäämpää kun vain kaassulla nyhjöttäminen ja marssiminen.


    • purkitkinmaanalla

      Mutta eikös armeija ole hauskaa harrastelua, sotatilanteita varten, jotka eivät siihen ole jo taisteluasein varustautuneet kuten amerikkalaiset kaivamalla tunneleita ja muita bunkkereita.

      Kuulut siis tähän HIIHAA-kerhoon, -- meni jo maan alle. Maan päällinen toiminta ei näitä kiinnosta vain miten paljon jää jäljelle kun ydinsota jos joskus tulee, ei tule ikinä.... sen takaan.

    • näinneuvoisin

      Armeijan suorittaminen ensinnäkin lyhentää opiskeluaikaa, mutta jos on noin hankala olo niin puhu kouluttajalle, luutnantille tuskin et pääse puhumaan itse, mutta vastaavalle kouluttajalle että on huono olo.

      • Anonyymi

        Eihän lyhennä jos hakee armeijan aikana kouluun. Tyhmät ihmiset eivät vaan ymmärrä tehdä näin.


    • kei-majuri

      Älkää hätäilkö pojat. Pian jenkkien Rainbow-armeija ryntää Suomeen ja Suomi ei enää suometu- vaan suolettuu!

      Teillä ei enää ole kylmää rinkiä takapäässänne, vaan kuuma/hehkuva rinki.

      Se tulee, kun mustat pojat poraa Villin Lännen hengessä!

      Siis toivo elää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe