Chorus Vertigo XLS

Minulla on ko. subwooferin. Siinä on säätöjä ihan riittämiin. Millä ihmeen ilvellä saan subin istumaan muuhun järjestelmääni? Sub -Level (äänen voimakkuus) lienee helpoin.. Sitten tulee järjestyksessä ylhäältä alas Crossover (jakotaajuus?) 30 Hz...120 Hz. Järjestelmässäni olen säätänyt tämän 80 Hz:iin. Tämän jälkeen Bass EQ 0 dB...6 dB. Toinen Bass EQ 20 Hz...50 Hz. Sitten tulee joku pirun kytkin 0/180...180/360. Viimeisenä Phase (vaihe) 0/180...180/360. Piäisikohän ottaa yhteyttä valmistajaan, Kai sietlä osaavat kerota koko totuuden. Se tiedän, että vaihe on tärkeä, jotta bassot kuuluvat yhtaikaa muun järjestelmän kanssa. Oikaiskaa ihmeessa jos ja kun olen ihan pihalla. Pienellä neuvolla kuitenkin.

8

3228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wsup

      Et vastannut oliko sinun vahvistimessa mitään huonekorjausta? Se säätäisi vaiheen ja tason kuntoon, jolloin säädöt olisivat jo hyvällä mallilla.

      Jos semmoista ei löydy, niin google kertonee ohjeet vaiheen säätöön spl mittarilla.

    • AV -vahvistin Yamaha RX -A1010 ja siinä on huonekorjain. Korjaako se myös vaiheen kuntoon? Entä kaikki muut saadöt? Arpapelia?

      • wsup

        Vahvistin korjaa vaiheen sillä etäisyyssäädöllä.

        Crossover kokonaan auki, eli sinne 120hz, vahvistin hoitaa sen.
        Phase nollaan ja vahvistin hoitaa myös sen.

        Bass eq on vähän hankala mennä säätelemään ilman mittamikrofonia/spl mittaria joten tietämättä yhtään vasteesta jättäisin nollaan.


      • wrwr
        wsup kirjoitti:

        Vahvistin korjaa vaiheen sillä etäisyyssäädöllä.

        Crossover kokonaan auki, eli sinne 120hz, vahvistin hoitaa sen.
        Phase nollaan ja vahvistin hoitaa myös sen.

        Bass eq on vähän hankala mennä säätelemään ilman mittamikrofonia/spl mittaria joten tietämättä yhtään vasteesta jättäisin nollaan.

        mula on vaha jamaha ja käytän kahta kajaria. nillle se tuskin säädötauttaa mitenkään? eikä ne säädöt jo dolbytai dts tiloissa? jos cd ei sisällä noita niin mitään hyötyy?


    • Kiitos viestistäsi. Vielä on yksi katkaisin, jolle en löydä merkitystä. On -Off: Corssoevrkytkin? Kutkin päällä bassot vahvistuvat ja pois päältä heikkenevät.

      Kannattaako hankkia kallista DSPeaker Anti-Mode 8033Cinema subwoofer huonekorjainta, jos Yamahasta löytyy laaja huoneikorjian? Korjaako Yamahan korjain myös vaiheen kuntoon?

      Minulla on subeja varten RadioShack -mittari, joka mittaa kenties äänen tasoa. Sen käyttö on kuitenkin unohtunut. Tekeekö sillä mitää?

      Chorukseni on nurkkasijoitettu huonetilan takia. Minulla on pieni kuuntelutila n. 4 x 4,5 m2. Melko pehmeästi sisustuettu. Pääkaiuttimet lähellä TV:tä.

      • wsup

        En ymmärrä miksi on erikseen crossover säätö ja kytkin, mutta mitä ilmeisemmin offille se.

        Suosittelen ehdottomasti Antimodea varsinkin nurkkasijoituksen kanssa akustoimattomaan/heikosti akustoituun huoneeseen. Vahvistimien huonekorjaimet eivät toimi tai toimivat hyvin onnettomasti subitaajuuksilla. Vaiheen se korjaa kyllä kunhan ajat sen uudelleen joka kerta kun vähänkään liikutat tai teet säätöjä subiin.

        Spl mittarin kanssa voisi saada jotain käsitystä subin bass eq:n käytöstä, mutta Antimode hoitaisi tuonkin tarkemmin ja paremmin ilman järjetöntä säätämistä.


    • max 1000e

      onko niin ett ätolla subbilla ei musiikkii oo mitään hyötyö. millase lattiakajarit pitäs olla että sais kunnon matalaaki? orkesterimusiikista?

    • Kyllä ne matalimmat pitää kuulua sieltä subbarista eikä pääkajareista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe