Vesitutkimuksen hinta

EeroTapio1

Vain köyhät valittaa rahapulaa mutta...Viranomaisten tilastojen mukaan Suomessa on satojatuhansia ok-taloja ja kesämökkejä joilla on huono, jopa kelvoton vesi. Jospa aloitettaisiin ottamalla selvää mitä siinä meidän kaivossa oikein on. Sitten voisi selvittää mitä sille tarvitsee ja on mahdollista tehdä. Ehkä ei enää mitään. Helsingin Viikissä tutkitaan vettäsi. Tilaa näytepullo, 20 €, vain heidän pullo kelpaa, asiakkaan uunissa paistamansa kossupullo ei ole steriili. Näyte vietävä 24 tunnin kuluessa labraan, vastaanottoaika klo 8-10. Tutkimuksen hinta 210 €. Ei hittolainen, kyllä sellainen asia täytyisi jokaisen kunnan terveysviranomaisten hoitaa, edes kohtuuhintaan. Kysymys on kansanterveydestä.
Tämähän on vasta alkua. Kirjoittakaa te joilla polla säteilee ja on tietoa, kokemuksia, radonista vedessä, sen tutkimisesta ja ongelman ratkaisusta.
Kiitos.

6

3951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä vesi

Hinta riippuu myös siitä miten laajan tutkimuksen haluaa.
      Tuosta 125€ hintaan
      http://www.vesianalyysit.fi/product/5/laaja-vesianalyysi
      Luultavasti edullisempiakin löytyy ja sterilisointi kyllä onnistuu kotona kun muistaa sen korkinkin sterilisoida. Vettä sit pitää joksuttaa normaali paineella muistaakseni parikytminuutia ennen pullon täyttämistä.
      Googletat vaan eri kuntien elintarvikelaboratoorioita ja kysele hintaa. Ne laboratoriotyöt ovat usein ostopalveluja, eli ostettavissa.

• kaivontonkija mika

Puhdistelen juomavesikaivoja täällä savon aluella ja aina olen asiakkaani ohjeistanut yhteydenottoon paikallisen kunnan terveystarkastajalle vesianalyyseissa,ainakin ennen asia hoitui sitä kautta helpoiten.Toki se vähän maksaa.On toki firmoja joihin voi näytepullon itsekin toimittaa tai hakevat näytteen vaikka paikanpäältä,mutta väitän että maksaa vähän enemmän.Jokainen oman kaivon omistaja tekee niinkuin parhaaksi näkee,mutta kannattaa huomioida että oma vesi on periaatteessa ilmaista.Näyte silloin tällöin ja puhdistus on kuitenkin vielä halpa hinta elintarvikkeesta ja tietää ainakin mitä juo.

• Niiin

Halpa hinta se on jos on huono vesi ja tulee terveyshaittoja.

• kaivontonkija mika

Niinpä,mun puhdistus ja vesinäytteen tutkiminen kun maksaa n.500e .Ei minusta paljon ,kun vielä laskee sen että tämä ei suinkaan ole edes vuosittainen meno

• pirdepire

Monessa pienessä kunnassa palvelupisteessä on vesinäytepulloja ja sinne ne myös palautetaan. Tulokset tulee perässä eikä se mielestäni ollut kallista.

Tosi yleistä on, että sanotaan veden maistuvan hyvälle ja olevan hyvälaaatuista, vaikkei näytettä ole otettu aikoihin. Meilläkin oli vedessä niin paljon paskaa, että ihme, että selvittiin hengissä.

• kaivontonkija mika

Näinhän se yleensä menee,useimmiten joku ulkopuolinen viimein sanoo että tämä teidän vesi on vähän oudon hajuista ym.Sit vasta havahdutaan.Jo pelkkä kaivoon katsominen edes kerran vuoteen vois säästää hyvältä ripulilta.Näkyykö pinnalla mitään ylimääräistä,kasvaako esim.puunjuuret saumojen välistä,kaikkea voi jo todeta aistein.Mutta mukavaa kesän jatkoa ja raikasta kaivovettä kaikille.Lähden itse tästä kaivoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe