Näin Sveitsissä

Skoda rulez

Sveitsiläiset ovat tunnetusti varakkaita ja vaalivat laadukasta ja toimivaa tekniikkaa. Koska heillä ei ole omaa autonvalmistusta, joka voisi aiheuttaa nurkkapatrioottisia vääristymiä, he ovat tulleet siihen tulokseen, että Skoda on varteenotettava vaihtoehto autoa hankittaessa.

Ensimmäisen vuosipuoliskon rekisteröinneissä Skoda on Sveitsissä kolmantena. Edellä vain Volkswagen ja BMW. Volkkarinkin markkinaosuus on laskussa, mutta Skodalla on kasvua 18 % edellisvuodesta.


http://www.carindustry.eu/spotlight-on-switzerland-jan-jun-2014/

82

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmentävää

      Olipa paha rasti. Missä ovat nyt trollien kirjoitukset kommunisteista ja köyhyydestä?

      • Alppimatkaaja

        Trollihan ei edes tiedä missä päin Aasiaa Sveitsi mahtaa olla...!
        Löytää sen kumminkin Googlehaulla Hyvinkäältä ja on sitten niin onnellinen ;-)


    • Octavia rulez ?

      VW-groupin markkinaosuus 28 %! Kolme neljästä ensimmäisestä vw-grouppia ja vain Seat menestyy vähän surkeammin. Miksi, sitä sopii kysyä, täälläkin hehkutetaan vähän väliä, että se on muotoilultaa modernimpi ja suunnuttu länsi-eurooppalaisille.

      Tuosta linkistä ei löytynyt mallien markkinaosuuksia. Olisiko uusi Octavia syynä kasvuun?

      • Skoda rulez

        No Octavia hyvinkin. Tässä alkuvuoden mallikohtainen top ten. Kannattaa panna merkille "hajurako" kahden eniten rmyydyn mallin jälkeen.

        VW Golf 6 593
        Skoda Octavia 5 485
        Audi A3 2 402
        VW Tiguan 2 337
        VW Polo 2 236
        BMW 3er 2 233
        Seat Leon 1 903
        Peugeot 208 1 804
        VW Touran 1 686
        Audi A4 1 684


      • skeidahousut
        Skoda rulez kirjoitti:

        No Octavia hyvinkin. Tässä alkuvuoden mallikohtainen top ten. Kannattaa panna merkille "hajurako" kahden eniten rmyydyn mallin jälkeen.

        VW Golf 6 593
        Skoda Octavia 5 485
        Audi A3 2 402
        VW Tiguan 2 337
        VW Polo 2 236
        BMW 3er 2 233
        Seat Leon 1 903
        Peugeot 208 1 804
        VW Touran 1 686
        Audi A4 1 684

        Jippii Vaasan ruispalat on ylivoimaisesti Suomen myydyin leipä! Onko se hyvän makuista? Ei voi tietää, kun ei se maistu miltään.


      • tsipahuusmaksaavw
        Skoda rulez kirjoitti:

        No Octavia hyvinkin. Tässä alkuvuoden mallikohtainen top ten. Kannattaa panna merkille "hajurako" kahden eniten rmyydyn mallin jälkeen.

        VW Golf 6 593
        Skoda Octavia 5 485
        Audi A3 2 402
        VW Tiguan 2 337
        VW Polo 2 236
        BMW 3er 2 233
        Seat Leon 1 903
        Peugeot 208 1 804
        VW Touran 1 686
        Audi A4 1 684

        Pösöhän on ylivoimanen! Yli kaks miljoonaa!


    • Kova pähkinä...

      Sveitsissä 8 miljoonaa asukasta ja 10 tuhatta Skodaa myyty alkuvuonna.

      Vertailun vuoksi Suomessa asukkaita 5,4 miljoonaa ja Skodaa rekisteröity 5,6 tuhatta samana aikana.

    • 20+5

      Joillakin on sitten vahva tarve etsimällä etsiä erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaan ja poimia niistä Skodaa suosivat tilastot ja ajankohdat. Ja sitten hehkuttaa Skodan pärjäämistä.

      Lienee jonkin vahva tarve moiseen? Mahtaakohan jonkin muun automerkin omistajilla olla vastaavaa tarvetta?
      Voikin kysyä miksei ole.

      Jospa noistakin tilastoista hiukan tarkemmin katsoo, niin niin laatuautojen osalta tilanne on erilainen kuin Suomessa. Siinä varmaan näkyy se varakkuusero Suomen ja Sveitsin välillä.
      Sen sijaan jokajannun tavalliset perusvolyymimallit myy kokolailla samaan tapaan kuin Suomessakin. Johtopäätös kaiketi on, että myös Sveitsissä on tavallisia pieni- ja keskituloisia.
      Eiköhän yleisestikin nuo tavallistakin tavallisemmat suurille massoille tarkoitetut perusautot ole suurinpiirtein joka maassa myyntilistojen kärjessä.
      Skoda erityisesti Suomessa ja Itä-Europpan maissa, mutta myös muutamassa Länsi-Euroopan maissa.

      Sen sijaan VW lienee jokaisessa maassa kärkisijoilla.

      • Tännehän kir-

        joittavat enimmäkseen trotllit Skodaa dissaavia kikkareitaan. Jos nyt joku vähän kiusallaan laittaa paikkansa pitävän tiedon Skodasta 24:een, tuntuu se raikkaalta poikkeukselta täällä. VW-konsernissa seurataan tarkkaan konsernimerkkien menestymistä globaalisti - ja eihän se menestys huonolta vaikuta.


      • Skoda rulez.

        Joillain on sitten vahva tarve yrittää kaivella asioista aina jotain vääristelyä ja yrittää vähätellä Skodan menestystä. Ymmärrettäväähän se on, että trollia harmittaa Skodan suosio myös "länsimaissa".

        Trolli kysyy, miksi on tarve julkaista tällaisia. No siksi, koska tyhmät trollit itse yrittävät väittää ihan jotain muuta. Täytyyhän asiat tuoda esiin oikeassa valossa.

        Jos noita tilastoja katsoo, niin kyllähän ne on ihan perusvolyymimalleja eikä mitään sen kummempia laatuautoja. VW Tiguan on poikkeuksellisen korkealla listalla, mutta esim. Audi A3 ei ole sen kummempi laatuauto, eikä VW Polo.

        Trolli voi itse tutkiskella, miten hyvin Skoda on sijoittunut sveitsin markkinoilla. Tässä linkki tilastoon:
        http://www.auto-schweiz.ch/statistiken/autoverkaeufe-nach-modellen/.Klikkaa auki excel-taulukko.


      • kfjghjgfklgl
        Skoda rulez. kirjoitti:

        Joillain on sitten vahva tarve yrittää kaivella asioista aina jotain vääristelyä ja yrittää vähätellä Skodan menestystä. Ymmärrettäväähän se on, että trollia harmittaa Skodan suosio myös "länsimaissa".

        Trolli kysyy, miksi on tarve julkaista tällaisia. No siksi, koska tyhmät trollit itse yrittävät väittää ihan jotain muuta. Täytyyhän asiat tuoda esiin oikeassa valossa.

        Jos noita tilastoja katsoo, niin kyllähän ne on ihan perusvolyymimalleja eikä mitään sen kummempia laatuautoja. VW Tiguan on poikkeuksellisen korkealla listalla, mutta esim. Audi A3 ei ole sen kummempi laatuauto, eikä VW Polo.

        Trolli voi itse tutkiskella, miten hyvin Skoda on sijoittunut sveitsin markkinoilla. Tässä linkki tilastoon:
        http://www.auto-schweiz.ch/statistiken/autoverkaeufe-nach-modellen/.Klikkaa auki excel-taulukko.

        Linkki meni vähän poskelleen. tässä paremmin:

        www.auto-schweiz.ch/fileadmin/3_Statistiken/Autoverkaeufe_nach_Modellen/ModellePW2014.xls


      • 20+15
        Skoda rulez. kirjoitti:

        Joillain on sitten vahva tarve yrittää kaivella asioista aina jotain vääristelyä ja yrittää vähätellä Skodan menestystä. Ymmärrettäväähän se on, että trollia harmittaa Skodan suosio myös "länsimaissa".

        Trolli kysyy, miksi on tarve julkaista tällaisia. No siksi, koska tyhmät trollit itse yrittävät väittää ihan jotain muuta. Täytyyhän asiat tuoda esiin oikeassa valossa.

        Jos noita tilastoja katsoo, niin kyllähän ne on ihan perusvolyymimalleja eikä mitään sen kummempia laatuautoja. VW Tiguan on poikkeuksellisen korkealla listalla, mutta esim. Audi A3 ei ole sen kummempi laatuauto, eikä VW Polo.

        Trolli voi itse tutkiskella, miten hyvin Skoda on sijoittunut sveitsin markkinoilla. Tässä linkki tilastoon:
        http://www.auto-schweiz.ch/statistiken/autoverkaeufe-nach-modellen/.Klikkaa auki excel-taulukko.

        Trollit on trolleja olivatpa ne sitten skodamyönteisiä tai skodavastaisia.
        Minähän vain ihmettelin, miksi sinulle ja muutamalle muullekin skodistille on niin tavattoman iso ja tärkea asia miten Skodaa myydän jossain Sveitsissä tai muualla? Myytiinhän Ladaakin aikanaan länsimaa Hollannissa melkoisesti eikä Ladankaan imago siitä yhtään miksikään muuttunut niiden silmissä, jotka Ladavitsejä väänsivät. En silti muista Ladaomistajien nostaneen siitä noin isoa mekastusta.
        Eipä nyt tule muuta automerkkiä mieleen, joiden omistajat etsiskelevät erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaa joilla sitten yritetään vakuuttaa autonsa erinomaisuutta. Jotain erilaista täytyy skodistien ajatusmaailmassa olla, että tällaisesta on tullut niin keskeisen tärkeää.

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Skoda pysyy silti Skodana ja ne ketkä eivät siitä pidä ja sille naureskelevat ja irvailevat, niin eivät varmasti muuta mielipidettään tai vitsailujaan Skodan kustannuksella noiden takia. Skodaa dissaaville trolleillehan tämä vain antaa lisäpontta, ja syytä ei liene tarvi ihmetellä.


      • Kökkötraktori
        20+15 kirjoitti:

        Trollit on trolleja olivatpa ne sitten skodamyönteisiä tai skodavastaisia.
        Minähän vain ihmettelin, miksi sinulle ja muutamalle muullekin skodistille on niin tavattoman iso ja tärkea asia miten Skodaa myydän jossain Sveitsissä tai muualla? Myytiinhän Ladaakin aikanaan länsimaa Hollannissa melkoisesti eikä Ladankaan imago siitä yhtään miksikään muuttunut niiden silmissä, jotka Ladavitsejä väänsivät. En silti muista Ladaomistajien nostaneen siitä noin isoa mekastusta.
        Eipä nyt tule muuta automerkkiä mieleen, joiden omistajat etsiskelevät erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaa joilla sitten yritetään vakuuttaa autonsa erinomaisuutta. Jotain erilaista täytyy skodistien ajatusmaailmassa olla, että tällaisesta on tullut niin keskeisen tärkeää.

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Skoda pysyy silti Skodana ja ne ketkä eivät siitä pidä ja sille naureskelevat ja irvailevat, niin eivät varmasti muuta mielipidettään tai vitsailujaan Skodan kustannuksella noiden takia. Skodaa dissaaville trolleillehan tämä vain antaa lisäpontta, ja syytä ei liene tarvi ihmetellä.

        Älä viitsi, iso mies. Täytyyhän täällä olla viihdettä kaikelle kansalle. Trollaamista on ne paskapuheet, joita tälle palstalle koko ajan työnnetään. Niiden vastapainoksi täytyy lyödä pöytään faktoja. Siitähän trollit niin kovasti pitävät. Mutta ymmärrän hyvin sen, että Skodan menestys harmittaa. Sitähän se on, eikö niin?

        Ai et muista Ladamiesten nostaneen siitä mekastusta? Johtuneeko siitä, että silloin ei ollut vielä suolipalstaa, jonne olisi voinut tuupata kaikkea typerää provoa?


      • Viihdettä kansalle
        Kökkötraktori kirjoitti:

        Älä viitsi, iso mies. Täytyyhän täällä olla viihdettä kaikelle kansalle. Trollaamista on ne paskapuheet, joita tälle palstalle koko ajan työnnetään. Niiden vastapainoksi täytyy lyödä pöytään faktoja. Siitähän trollit niin kovasti pitävät. Mutta ymmärrän hyvin sen, että Skodan menestys harmittaa. Sitähän se on, eikö niin?

        Ai et muista Ladamiesten nostaneen siitä mekastusta? Johtuneeko siitä, että silloin ei ollut vielä suolipalstaa, jonne olisi voinut tuupata kaikkea typerää provoa?

        Heh, no niitä sopivasti valikoituja faktoja löytyy kyllä muunkinlaisia.
        Mitäs sanot faktasta, jonka mukaan octavia löytyy saksan v 2013 katsastusvikatilastosta vasta sijalta 83 ja putosi vuodesta 2012 20 sijaa huonommaksi? Paras skoda taisi olla jossain jaetulla 28 sijalla ja se oli Yeti.
        Tilasto koski 3-vuotta vanhoja autoja.

        Tämä ei ole trolli tai vääristelyä, vaan raakaa faktaa.

        Äläkä hermostu, tämäkin on vain trollijoukoille mukavasti faktaa trollauksen vastapainoksi. Viihteeksi kansalle...
        :-)


      • turbo-skoda
        20+15 kirjoitti:

        Trollit on trolleja olivatpa ne sitten skodamyönteisiä tai skodavastaisia.
        Minähän vain ihmettelin, miksi sinulle ja muutamalle muullekin skodistille on niin tavattoman iso ja tärkea asia miten Skodaa myydän jossain Sveitsissä tai muualla? Myytiinhän Ladaakin aikanaan länsimaa Hollannissa melkoisesti eikä Ladankaan imago siitä yhtään miksikään muuttunut niiden silmissä, jotka Ladavitsejä väänsivät. En silti muista Ladaomistajien nostaneen siitä noin isoa mekastusta.
        Eipä nyt tule muuta automerkkiä mieleen, joiden omistajat etsiskelevät erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaa joilla sitten yritetään vakuuttaa autonsa erinomaisuutta. Jotain erilaista täytyy skodistien ajatusmaailmassa olla, että tällaisesta on tullut niin keskeisen tärkeää.

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Skoda pysyy silti Skodana ja ne ketkä eivät siitä pidä ja sille naureskelevat ja irvailevat, niin eivät varmasti muuta mielipidettään tai vitsailujaan Skodan kustannuksella noiden takia. Skodaa dissaaville trolleillehan tämä vain antaa lisäpontta, ja syytä ei liene tarvi ihmetellä.

        Ladaa ei kannata mainita tällä palstalla edes huumorimielessä. Se oli todellinen itäauto, ja oman aikansa tuote. Se oli erittäin halpa ominaisuuksiinsa nähden ja siksi suosittu varsinkin köyhässä Suomessa. Kylmän sodan aikaan Golf oli kolme kertaa kalliimpi kuin Lada.

        Ei ollut 1980-luvulla nettiä, joten tällaista mekastusta ei voinut nousta. Faktat täytyy tuoda esille, sillä trollit julkaisevat häpeämättä toinen toistaan älyttömämpiä juttuja tällä palstalla.

        Skodalle saa naureskella ihan rauhassa. Ei häiritse yhtään.


      • Kansa taisteli...
        Viihdettä kansalle kirjoitti:

        Heh, no niitä sopivasti valikoituja faktoja löytyy kyllä muunkinlaisia.
        Mitäs sanot faktasta, jonka mukaan octavia löytyy saksan v 2013 katsastusvikatilastosta vasta sijalta 83 ja putosi vuodesta 2012 20 sijaa huonommaksi? Paras skoda taisi olla jossain jaetulla 28 sijalla ja se oli Yeti.
        Tilasto koski 3-vuotta vanhoja autoja.

        Tämä ei ole trolli tai vääristelyä, vaan raakaa faktaa.

        Äläkä hermostu, tämäkin on vain trollijoukoille mukavasti faktaa trollauksen vastapainoksi. Viihteeksi kansalle...
        :-)

        ...Miehet kertovat

        Katsastustilastot ovat ikäviä. Suomessakin Skodan hylkäykset ovat monesti johtuneet huonoista renkaista, joka nyt ei mitenkään ole auton vika, vaan kuljettajan välinpitämättömyyttä.

        Tässä on myös hyvä fakta autojen vioista ja niiden kustannuksista. Siinä on suhteutettu viat ja niiden korjauskustannukset samaan indeksiin. Jostain syystä Skoda on konsernin merkeistä parhaalla arvosanalla. Monet ns. premium-merkit ovat listan häntäpäässä.
        http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex


      • Selityksiä, selityksiä..
        Kansa taisteli... kirjoitti:

        ...Miehet kertovat

        Katsastustilastot ovat ikäviä. Suomessakin Skodan hylkäykset ovat monesti johtuneet huonoista renkaista, joka nyt ei mitenkään ole auton vika, vaan kuljettajan välinpitämättömyyttä.

        Tässä on myös hyvä fakta autojen vioista ja niiden kustannuksista. Siinä on suhteutettu viat ja niiden korjauskustannukset samaan indeksiin. Jostain syystä Skoda on konsernin merkeistä parhaalla arvosanalla. Monet ns. premium-merkit ovat listan häntäpäässä.
        http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex

        Kansa taisteli, miehet kertovat ja trollit selittelevät...
        Näin se menee...
        Selitys löytyy aina ja jokaiseen tilastoon...

        Jos löytyy katsastustilastoissa vasta sijalta 83 noinkin uusien autojen osalta, niin eipä taida riittää pelkästään huonot renkaat selitykseksi. Tuskin skodistit sen huonommin autoistaan huolehtivat kuin nuo 82 automallia ennen Octaviaa olevien autojen omistajat.
        Useimmissa autoissa renkaat ovat vielä lainmukaisessa kunnossa kolmen vuoden jälkeenkin. Riippuu tietysti ajomääristä.

        Kyse on siis todellisesta faktasta, johon ei mikään mielipide tms asiat vaikuta. Myöskään mikään markkinointi- yms voimat eivät pääse vaikuttamaan.


      • Seli seli.
        Selityksiä, selityksiä.. kirjoitti:

        Kansa taisteli, miehet kertovat ja trollit selittelevät...
        Näin se menee...
        Selitys löytyy aina ja jokaiseen tilastoon...

        Jos löytyy katsastustilastoissa vasta sijalta 83 noinkin uusien autojen osalta, niin eipä taida riittää pelkästään huonot renkaat selitykseksi. Tuskin skodistit sen huonommin autoistaan huolehtivat kuin nuo 82 automallia ennen Octaviaa olevien autojen omistajat.
        Useimmissa autoissa renkaat ovat vielä lainmukaisessa kunnossa kolmen vuoden jälkeenkin. Riippuu tietysti ajomääristä.

        Kyse on siis todellisesta faktasta, johon ei mikään mielipide tms asiat vaikuta. Myöskään mikään markkinointi- yms voimat eivät pääse vaikuttamaan.

        Niin, trolli ei olisi trolli, ellei se yrittäisi sekottaa asioita. Saksan katsastustilastoista en tiedä, mutta minä kirjoitinkin Suomen katsastustilastoista. Skodallahan ajosuoritteet ovat tunnetusti keskimääräistä isommat, jolloin renkaitakin kuluu...


      • Viihdettä kansalle
        turbo-skoda kirjoitti:

        Ladaa ei kannata mainita tällä palstalla edes huumorimielessä. Se oli todellinen itäauto, ja oman aikansa tuote. Se oli erittäin halpa ominaisuuksiinsa nähden ja siksi suosittu varsinkin köyhässä Suomessa. Kylmän sodan aikaan Golf oli kolme kertaa kalliimpi kuin Lada.

        Ei ollut 1980-luvulla nettiä, joten tällaista mekastusta ei voinut nousta. Faktat täytyy tuoda esille, sillä trollit julkaisevat häpeämättä toinen toistaan älyttömämpiä juttuja tällä palstalla.

        Skodalle saa naureskella ihan rauhassa. Ei häiritse yhtään.

        Olen samaa mieltä, faktoja on syytä tuoda esille aina silloin tällöin trollien häpeämättömien älyttömyyksien rinnalle. Muuten menee ihan pelkäksi hymistelyksi tämäkin palsta.


      • Selityksiä selityksiä
        Seli seli. kirjoitti:

        Niin, trolli ei olisi trolli, ellei se yrittäisi sekottaa asioita. Saksan katsastustilastoista en tiedä, mutta minä kirjoitinkin Suomen katsastustilastoista. Skodallahan ajosuoritteet ovat tunnetusti keskimääräistä isommat, jolloin renkaitakin kuluu...

        Lisää selityksiä... Näinhän trollit toimii.
        Sopivasti valitsemalla löytyy aina sopivia juttuja ja 'tutkimuksia' omien mielipiteiden tueksi.

        Viittasithan sinäkin ulkomaisiin tutkimuksiin, joten kai minunkin viittaukseni ulkomaisiin tietoihin on kohtuullisesti hyväksyttäviä..


      • töttöröö pippijuu
        Selityksiä selityksiä kirjoitti:

        Lisää selityksiä... Näinhän trollit toimii.
        Sopivasti valitsemalla löytyy aina sopivia juttuja ja 'tutkimuksia' omien mielipiteiden tueksi.

        Viittasithan sinäkin ulkomaisiin tutkimuksiin, joten kai minunkin viittaukseni ulkomaisiin tietoihin on kohtuullisesti hyväksyttäviä..

        Mitähän se ukkeli nyt höpisee.... Ei liity käytyyn keskusteluun enää mitenkään. sekosikohan se?


      • Selityksiä selityksiä
        töttöröö pippijuu kirjoitti:

        Mitähän se ukkeli nyt höpisee.... Ei liity käytyyn keskusteluun enää mitenkään. sekosikohan se?

        Hyvä havainto. Taisipa seli seli -ukko seota tosiaan, näinhän voi käydä, kun argumentit loppuu...


      • turbo-skoda
        Viihdettä kansalle kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, faktoja on syytä tuoda esille aina silloin tällöin trollien häpeämättömien älyttömyyksien rinnalle. Muuten menee ihan pelkäksi hymistelyksi tämäkin palsta.

        Kyllähän autoista on aina vitsejä väännetty, mutta ennen siinä pysyttiin ihan viihteen puolella, eikä kukaan huudellut puskista älyttömyyksiä. Nykyään netti mahdollistaa jopa vihapuheet autopalstalla!


      • skekkula
        Kansa taisteli... kirjoitti:

        ...Miehet kertovat

        Katsastustilastot ovat ikäviä. Suomessakin Skodan hylkäykset ovat monesti johtuneet huonoista renkaista, joka nyt ei mitenkään ole auton vika, vaan kuljettajan välinpitämättömyyttä.

        Tässä on myös hyvä fakta autojen vioista ja niiden kustannuksista. Siinä on suhteutettu viat ja niiden korjauskustannukset samaan indeksiin. Jostain syystä Skoda on konsernin merkeistä parhaalla arvosanalla. Monet ns. premium-merkit ovat listan häntäpäässä.
        http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex

        Ovatko Skodan omistajat sitten harvinaisen tyhmiä, kun eivät muista pitää renkaista huolta?


      • kokemustahan_on_tuosta
        20+15 kirjoitti:

        Trollit on trolleja olivatpa ne sitten skodamyönteisiä tai skodavastaisia.
        Minähän vain ihmettelin, miksi sinulle ja muutamalle muullekin skodistille on niin tavattoman iso ja tärkea asia miten Skodaa myydän jossain Sveitsissä tai muualla? Myytiinhän Ladaakin aikanaan länsimaa Hollannissa melkoisesti eikä Ladankaan imago siitä yhtään miksikään muuttunut niiden silmissä, jotka Ladavitsejä väänsivät. En silti muista Ladaomistajien nostaneen siitä noin isoa mekastusta.
        Eipä nyt tule muuta automerkkiä mieleen, joiden omistajat etsiskelevät erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaa joilla sitten yritetään vakuuttaa autonsa erinomaisuutta. Jotain erilaista täytyy skodistien ajatusmaailmassa olla, että tällaisesta on tullut niin keskeisen tärkeää.

        Mitä hyötyä tuosta muka on? Skoda pysyy silti Skodana ja ne ketkä eivät siitä pidä ja sille naureskelevat ja irvailevat, niin eivät varmasti muuta mielipidettään tai vitsailujaan Skodan kustannuksella noiden takia. Skodaa dissaaville trolleillehan tämä vain antaa lisäpontta, ja syytä ei liene tarvi ihmetellä.

        >Eipä nyt tule muuta automerkkiä mieleen, joiden omistajat etsiskelevät erilaisia tilastoja eri puolelta maailmaa joilla sitten yritetään vakuuttaa

        Kohta saanemme lukea luonnonlain väistämättömyydellä tilastotieoja siitä, paljonko Škodia on myyty USA:ssa.


    • Noista malleista

      laittaisin Octavian kilpailijaksi lähinnä kolmosbemarin ja aanelosen. Kummankin ottaisin ihan mieluusti, jos hintaero ei olisi niin järkyttävä. Eron jätän ihan mieluusti arvo-osuustilille seuraavaa autonvaihtoa odottamaan. Saksalaislehdet vertailevat Octaviaa mieluusti myös Passatiin. Se näyttää kuitenkin Sveitsin markkinoilla jäävän pahasti jälkeen myyntiluvuissa. Sveitsiläiset ovat laatutietoista kansaa.

    • Trollieinarit

      eivät suvaitse yhtään todellisuuteen pohjautuvaa kirjoitusta Skodasta. P askaa saa heidän mielestään kirjoittaa tänne vaikka kuinka paljon, mutta asiatekstiä arvostellaan heti eikä sitä hyväksytä. Tulee mieleeni Putin Nuoret, jotka mellastavat Venäjänmaalla ja terrorisoivat sumeilematta maan valtaväestöä. No. Testivoitot ja myyntitilastot puhuvat Skodan puolesta. Sitä faktaa eivät trollit voi mitenkään poistaa maailman kartalta.

      • Otan rauhassa, kyllä se

        Heh, siis faktat...
        Autolehtien yms testit eivät ole puhdasta faktaa auton hyvyydestä tai huonoudesta. Suuri osa kriteereistä on testaajien mielipiteitä eikä hetikään kaikille testaajien kriteerit ole yhtä suuren painoarvon arvoisia ja joillakin kriteereillä ei osalle autoilijoista ole mitään arvoa.
        Vertailutestit eri tasoisten autojen välillä ovatkin sitten lähinnä viihdettä. Mitä järkeä on verrata esim edullista volyymiautoa ja kallista laatuautoa ja kriteereinä käyttää volyymiauton ostajan valintakriteereitä, kuten esim edullista hintaa. Ei mitään järkeä.

        Myyntitilastot sitten todella vähän, jos yhtään mitään auton hyvyyden kanssa. Suurin osa ihmisistähän ostaa auton, johon on varaa. Muita kriteereitä on ulkonäkö, markkinointi-myyntimiehen taidot, joku yksittäinen ominaisuus jne. Volyymiautojen vahvuus on siinä, että ne ovat volyymiautoja ja myyntiorganisaatio on kattava, huolto yms palvelut löytyy joka puolelta Suomea. Kaikki Suomessa myytävät autot ovat teknisesti ihan kelvollisia ja riittäviä.

        Todellisia faktoja on vaikea löytää, esim katsastusten vikatilastot on varmaan lähimpinä, mutta niissäkin on ongelmansa. Eivät siis 'lopullisia totuuksia' nekään.


      • Hyviä ostetaan paljo
        Otan rauhassa, kyllä se kirjoitti:

        Heh, siis faktat...
        Autolehtien yms testit eivät ole puhdasta faktaa auton hyvyydestä tai huonoudesta. Suuri osa kriteereistä on testaajien mielipiteitä eikä hetikään kaikille testaajien kriteerit ole yhtä suuren painoarvon arvoisia ja joillakin kriteereillä ei osalle autoilijoista ole mitään arvoa.
        Vertailutestit eri tasoisten autojen välillä ovatkin sitten lähinnä viihdettä. Mitä järkeä on verrata esim edullista volyymiautoa ja kallista laatuautoa ja kriteereinä käyttää volyymiauton ostajan valintakriteereitä, kuten esim edullista hintaa. Ei mitään järkeä.

        Myyntitilastot sitten todella vähän, jos yhtään mitään auton hyvyyden kanssa. Suurin osa ihmisistähän ostaa auton, johon on varaa. Muita kriteereitä on ulkonäkö, markkinointi-myyntimiehen taidot, joku yksittäinen ominaisuus jne. Volyymiautojen vahvuus on siinä, että ne ovat volyymiautoja ja myyntiorganisaatio on kattava, huolto yms palvelut löytyy joka puolelta Suomea. Kaikki Suomessa myytävät autot ovat teknisesti ihan kelvollisia ja riittäviä.

        Todellisia faktoja on vaikea löytää, esim katsastusten vikatilastot on varmaan lähimpinä, mutta niissäkin on ongelmansa. Eivät siis 'lopullisia totuuksia' nekään.

        Trollilta löytyy aina perustelut lähes kaikkeen. Jos vertailutestissä auto saa hyvät arvioinnit, niin sen väitetään olevan maksettu testi, tai sitten testaajan henkilökohtainen mielipide. Luotan kuitenkin enemmän sellaisen henkilön arvioon, joka suurilevikkiseen lehteen tekee vertailuja päivästä toiseen, kuin johonkin trollin yksittäiseen mielipiteeseen. Tuulilasin kestotesteissä sitäpaitsi autolla ajavat useat testaajat, jolloin henkilökohtaisen mielipiteen osuus laimenee.

        Jos trollia ottaa päähän se, että vertailutestissä paljon halvemmasta autosta löytyy samat ominaisuudet kuin kalliimmasta, niin voi voi.

        Myyntitilastot osoittavat auton hyvyyttä omalla tavallaan. Jos joku merkki on suosittu kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen, ei se voi huonokaan olla. Kaikki Suomessa myytävät autot ovat varmaankin ihan kelvollisia, mutta ostajat valitsevat ehdokkaista sen, joka on vielä kelvollisempi kuin muut.


      • Mainotettuja ostetaan
        Hyviä ostetaan paljo kirjoitti:

        Trollilta löytyy aina perustelut lähes kaikkeen. Jos vertailutestissä auto saa hyvät arvioinnit, niin sen väitetään olevan maksettu testi, tai sitten testaajan henkilökohtainen mielipide. Luotan kuitenkin enemmän sellaisen henkilön arvioon, joka suurilevikkiseen lehteen tekee vertailuja päivästä toiseen, kuin johonkin trollin yksittäiseen mielipiteeseen. Tuulilasin kestotesteissä sitäpaitsi autolla ajavat useat testaajat, jolloin henkilökohtaisen mielipiteen osuus laimenee.

        Jos trollia ottaa päähän se, että vertailutestissä paljon halvemmasta autosta löytyy samat ominaisuudet kuin kalliimmasta, niin voi voi.

        Myyntitilastot osoittavat auton hyvyyttä omalla tavallaan. Jos joku merkki on suosittu kuukaudesta toiseen ja vuodesta toiseen, ei se voi huonokaan olla. Kaikki Suomessa myytävät autot ovat varmaankin ihan kelvollisia, mutta ostajat valitsevat ehdokkaista sen, joka on vielä kelvollisempi kuin muut.

        Trollilta tosiaa löytyy selityksiä joka asiaan.
        Vertailu- ja muut testit on varmasti ok, mutta kannattaa tutustua kriteereihin ja niiden painoarvoihin. Se on helppoa, koska ne on kertottu selvästi.
        Jos tavaratilan valtava koko on tärkein kriteeri autossa (tähän liittyvät kriteerit yleensä aina suurimmalla painoarvolla) hyvyyden osoittamiseksi sinullekin, niin sittenhän testi niiltä osin on ok. Sama halvan hankintahinnankin kanssa, jne jne. Jollekin voi huolto-organisaation maanlaajuinen kattavuus olla tärkeää tai myyntimiehen ystävällisyys.

        Kyllä halvasta ja kalliista autosta löytyy useimmat samat jutut, pyörät, ratti, istumet yms perusasiat. Ei siinä juuri harmituksen aiheita taida löytyä.

        Myntitilastojen kärkipaikoilla on lähes poikkeuksetta ne automallit, joihin suurimmalla osasta autonostajista on varaa. Myös nk laatumerkkienkin osalta kärjessä on ne halvimmat mallit lähes poikkeuksetta. Kuten itsekin toteat kaikki myytävät autot suomessa ovat teknisesti ihan kelvollisia, halvimmatkin. Markkinointi jyllää eli eniten mainostetut mallit myyvät eniten. Tästä ei liene epäselvyyttä.


      • örkki-matti möttönen
        Mainotettuja ostetaan kirjoitti:

        Trollilta tosiaa löytyy selityksiä joka asiaan.
        Vertailu- ja muut testit on varmasti ok, mutta kannattaa tutustua kriteereihin ja niiden painoarvoihin. Se on helppoa, koska ne on kertottu selvästi.
        Jos tavaratilan valtava koko on tärkein kriteeri autossa (tähän liittyvät kriteerit yleensä aina suurimmalla painoarvolla) hyvyyden osoittamiseksi sinullekin, niin sittenhän testi niiltä osin on ok. Sama halvan hankintahinnankin kanssa, jne jne. Jollekin voi huolto-organisaation maanlaajuinen kattavuus olla tärkeää tai myyntimiehen ystävällisyys.

        Kyllä halvasta ja kalliista autosta löytyy useimmat samat jutut, pyörät, ratti, istumet yms perusasiat. Ei siinä juuri harmituksen aiheita taida löytyä.

        Myntitilastojen kärkipaikoilla on lähes poikkeuksetta ne automallit, joihin suurimmalla osasta autonostajista on varaa. Myös nk laatumerkkienkin osalta kärjessä on ne halvimmat mallit lähes poikkeuksetta. Kuten itsekin toteat kaikki myytävät autot suomessa ovat teknisesti ihan kelvollisia, halvimmatkin. Markkinointi jyllää eli eniten mainostetut mallit myyvät eniten. Tästä ei liene epäselvyyttä.

        Trollin selityksiä nämä. Äijää kaivelee taas Octavian runsas tavaratila. Mutta kun sen saa samaan hintaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Järkevä ihminen osaa analysoida testin eri osa-alueita, ja tuskin sillä takakontilla koskaan testin suurin painoarvo on, hahaha mitä trollausta. Ellei kiinnosta, niin katselee sitten muita merkkejä, vaikkapa Golfia. Tai Fiat 500.

        Mainostaminenkin on vähän trollin hätäselitys, kyllä se on puskaradio ja muiden käyttäjien kokemukset jotka autoa houkuttelee ostamaan. Tämähän on itsestään selvää.

        Kerrataan vielä: jos on kaksi autoa, joiden ominaisuudet ovat kutakuinkin samat, tai halvemmassa autossa jopa paremmat, niin ostaakohan kansa sen kalliimman auton vai halvemman?


      • Riisseliskooda
        Mainotettuja ostetaan kirjoitti:

        Trollilta tosiaa löytyy selityksiä joka asiaan.
        Vertailu- ja muut testit on varmasti ok, mutta kannattaa tutustua kriteereihin ja niiden painoarvoihin. Se on helppoa, koska ne on kertottu selvästi.
        Jos tavaratilan valtava koko on tärkein kriteeri autossa (tähän liittyvät kriteerit yleensä aina suurimmalla painoarvolla) hyvyyden osoittamiseksi sinullekin, niin sittenhän testi niiltä osin on ok. Sama halvan hankintahinnankin kanssa, jne jne. Jollekin voi huolto-organisaation maanlaajuinen kattavuus olla tärkeää tai myyntimiehen ystävällisyys.

        Kyllä halvasta ja kalliista autosta löytyy useimmat samat jutut, pyörät, ratti, istumet yms perusasiat. Ei siinä juuri harmituksen aiheita taida löytyä.

        Myntitilastojen kärkipaikoilla on lähes poikkeuksetta ne automallit, joihin suurimmalla osasta autonostajista on varaa. Myös nk laatumerkkienkin osalta kärjessä on ne halvimmat mallit lähes poikkeuksetta. Kuten itsekin toteat kaikki myytävät autot suomessa ovat teknisesti ihan kelvollisia, halvimmatkin. Markkinointi jyllää eli eniten mainostetut mallit myyvät eniten. Tästä ei liene epäselvyyttä.

        Parasta mainontaa Skodalle ovat nämä suoli24palstat. Tyhmempikin tajuaa näistä runsaista herjakirjotuksista,että Skoda on merkki ,joka herättää huomiota.


      • 16+13
        örkki-matti möttönen kirjoitti:

        Trollin selityksiä nämä. Äijää kaivelee taas Octavian runsas tavaratila. Mutta kun sen saa samaan hintaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Järkevä ihminen osaa analysoida testin eri osa-alueita, ja tuskin sillä takakontilla koskaan testin suurin painoarvo on, hahaha mitä trollausta. Ellei kiinnosta, niin katselee sitten muita merkkejä, vaikkapa Golfia. Tai Fiat 500.

        Mainostaminenkin on vähän trollin hätäselitys, kyllä se on puskaradio ja muiden käyttäjien kokemukset jotka autoa houkuttelee ostamaan. Tämähän on itsestään selvää.

        Kerrataan vielä: jos on kaksi autoa, joiden ominaisuudet ovat kutakuinkin samat, tai halvemmassa autossa jopa paremmat, niin ostaakohan kansa sen kalliimman auton vai halvemman?

        Tietysti halvemman, jos noin on.
        Miten tämä nyt liittyy tähän Skoda keskusteluun?


      • heh, juuri noin
        örkki-matti möttönen kirjoitti:

        Trollin selityksiä nämä. Äijää kaivelee taas Octavian runsas tavaratila. Mutta kun sen saa samaan hintaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Järkevä ihminen osaa analysoida testin eri osa-alueita, ja tuskin sillä takakontilla koskaan testin suurin painoarvo on, hahaha mitä trollausta. Ellei kiinnosta, niin katselee sitten muita merkkejä, vaikkapa Golfia. Tai Fiat 500.

        Mainostaminenkin on vähän trollin hätäselitys, kyllä se on puskaradio ja muiden käyttäjien kokemukset jotka autoa houkuttelee ostamaan. Tämähän on itsestään selvää.

        Kerrataan vielä: jos on kaksi autoa, joiden ominaisuudet ovat kutakuinkin samat, tai halvemmassa autossa jopa paremmat, niin ostaakohan kansa sen kalliimman auton vai halvemman?

        "Järkevä ihminen osaa analysoida testin eri osa-alueita, ja tuskin sillä takakontilla koskaan testin suurin painoarvo on, hahaha mitä trollausta"

        Totta, järkevä ihminen osaa analysoida testin osa-alueita... Miksi sitten se on niin harvinaista? Joskus kannattaisi lukea testeistä muutakin kuin toimittajien antamat loppupisteet...


    • hymyhuulet++

      Juu, ja jos niille sonnan jauhajille antaa samalla mitalla takaisin, heti valitetaan, että nyt mennään henkilökohtaisuuksiin. Skodamiehen ei saa vastata v**luun muuta kuin hymyilemällä.

      • trala lal la la lalla

        Näinhän Se on: Trolli ei perustele, eikä vastaa kysymyksiin. Valehtelee suoraan kiertelemättä. Onko Se Suomi24-kulttuuria? Mielestäni kyllä.

        Yleisesti kaikki tietävät, toteaa trolli. Siinäpä perustelu näiltä V'ttupäiltä.


    • skoda halvalla

      Halpaa ostetaan paljon.
      Halpa ei ole hyvä.
      Tähän perustuu skodan, itäauton, kauppa länsimaassa.
      Käytössä lyhytikäinen ajopeli.
      Makkarasta ei saa filettä.

      • Nakit ja muusi

        Sitten kun vielä pystyt osoittamaan että Skoda on jotenkin halvempi kuin kilpailijansa, niin olet tosi fakiiri.

        Muutkin väitteesi ovat ihan bulshittiä.


      • Skoda kalliilla

        Trollien perus-väitöistä: Skoda on kallis ja samalla rahalla saa "länsiauton"..


      • Kauhiast_hämmästynyt

        >Halpa ei ole hyvä.
        >
        >Tähän perustuu skodan, itäauton, kauppa länsimaassa.

        Neulanterävää logiikkaa!


    • Perillä oleva

      Ja myynti vain nousee.

    • Sveitsiläiset ostava

      Octavian laatu myy hyvin puolueettomassa länsi-maassa.

    • Skoda myy hyvin

      Sveitsiläiset ovat tosi viisaita.

      • Cheeseri

        Niin ovat.


    • Arwit

      Skoda saattaa nousta Sveitsissäkin ykköseksi.

    • Lujari

      Lujaa menee Sveitsissäkin.

    • Luja-Jussi

      Johan menee lujaa.

    • Veijo.

      Varakkaat ostavat Skodaa.

    • Ocu

      Mahtavan hyvin myy Sveitsissäkin.

    • Swissi

      Upeaa menestystä Sveitsissäkin.

      • Onni on Skoda

        Kyllä on.


    • Cocoon

      Sveitsiläiset ovat erittäin laatutietoisia. Siksi Skoda myy siellä.

    • Veitsi

      Juhlavasti menee Sveitsissäkin.

      • Niin tekee

        Hyvin myy.


    • Skoda myy

      Ei tunnu itärutku Tojota myyvän Sveitsissäkään!

    • JulliNaurattaa

      Mitä tuumii Jullinjuntti? Eihän Skodia pitänyt ostaa kuin eläkeläiset Suomessa (heh heh).

    • uukkjhgg

      Kallis maa, vähempivaraisten pitää sielläkin tyytyä itäiseen kaalivankkuriin.

    • swiss1

      Sveitsissä myydään hyviä autoja.

      • Skodamyyhyvin

        Sen näkee Skodan myynnistä.


    • ei_huonoja_autoja_kiitos

      Yli biljoona kärpästä syö paskaa. Onko se sitten hyvää?

      • skodaonhyvä

        Ei ne autoja syö.


    • vahvamyynti

      Hienosti menee sielläkin.

    • UpeaMenestys

      Mahtavaa menestystä Sveitsissäkin.

    • käräjille.sveitsissäkin

      Kotimaa 19.5.2015 klo 14:43 | päivitetty 19.5.2015 klo 14:43

      Moottori vaivaa kymmeniä tuhansia VW-konsernin autoja Suomessa – Maahantuoja: Emme halua ryhtyä selvittämään mitään lukumääriä

      Maahantuoja VV-Auto Groupin mukaan Audin-, Seatin- ja Volkswagenin TSI-moottoreiden kestävyysongelman laajuudesta ei ole edelleenkään saatavissa tietoa. Maahantuoja kertoo ainoastaan, että ehjiä moottoreita on enemmän kuin rikkoutuneita. Skodan maahantuoja ei kerro sitäkään.

      VW TSI

      Kuva: Petteri Sopanen / Yle

      Kiusallinen kuluminen vaivaa mahdollisesti jopa 50 000:ta Audi-, Seat- ja Volkswagen-mallia, joissa on jakoketjulla varustettu TSI-bensiinimoottori. Sama ongelma vaivaa myös tuhansia Skodia, mutta automerkin Suomen maahantuoja Helkama-Auto ei tiistaina ehtinyt vastata Ylen kysymyksiin ongelman laajuudesta.

      Se kuitenkin tiedetään, että moottorivikoja on ollut ennen kaikkea 1,2 ja 1,4-litraisissa vuosimallien 2007–2011 TSI-moottorisissa autoissa. Aihe on ollut toistuvasti esillä julkisuudessa viime viikkojen aikana, mutta luotettavaa tietoa ongelman laajuudesta on ollut mahdoton saada.

      Ennenaikaisesta kulumisesta aiheutuvat viat liittyvät joko jakoketjun venymiseen tai ketjunkiristimen ja mahdollisesti myös nokka-akseliin säätimeen toimintaan.

      Maahantuoja VV-Auto on täysin saksalaisen emokonsernin antamien viestintäohjeiden varassa. Maahantuojan tiedotteiden jokainen sana käy Saksassa tarkastettavana.

      – Valtaosassa moottoreita ei ole eikä tule mitään ongelmia. Me emme tässä yhteydessä halua ryhtyä selvittämään mitään lukumääriä, sanoo VV-Auto Groupin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen.

      Jälleenmyyjä päättää korjauskuluista

      TSI-moottoristen autojen omistajille viat ovat ilmenneet joko moottorin merkkivalon syttymisenä, moottorin käyntihäiriönä tai outona äänenä, joka on lähtöisin nokka-akselin säätimestä.

      Oireettomiin autoihin ei ole tarjolla ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä. Takaisinkutsukampanjaa ei myöskään ole tiedossa. Maahantuonnin mukaan moottorit korjataan, jos ne rikkoutuvat.

      Mahdolliset korjaukset tehdään maahantuojan valtuuttamissa liikkeissä. Saksasta tulleen ohjeen mukaan ”Volkswagen-liikkeillä on käytössä huomattavat vastaantulot takuun jälkeisiin korjauskustannuksiin”.

      – Vastaantulo on merkittävä. Kyseessä on kiinteä vastaantulomalli, jonka jälleenmyyjä voi päättää. Me emme ole siitä päättämässä, VV-Auto Groupin Tirkkonen sanoo.

      Poikkeaminen huolto-ohjelmasta vie korvauksen

      Osa maahantuojan arvioimista 50 000:sta Audi, Seat ja Volkswagen -autoista ei ole myyty uutena Suomessa, vaan tuotu maahan muuta reittiä. Myös osa Skodista on itse tuotuja.

      Ongelmia on tiedossa, mikäli auton omistaja ei ole huollattanut autoaan virallisen huolto-ohjelman mukaan tai pysty osoittamaan, että auto on huollettu vaatimusten mukaan. Auton huoltoa ei ole välttämättä tarvinnut tehdä maahantuojan valtuuttamassa huoltokorjaamossa, mutta huolto-ohjelman noudattaminen pitää pystyä todistamaan.

      Vanhimmat nyt kyseessä olevat TSI-moottorit ovat vuodelta 2007. Niillä on saatettu Suomessa ajaa jo paljon. Korjauskustannuksissa vastaantuloa ei ole tiedossa, mikäli huoltokorjaamo pystyy auton vikahistoriasta selvittämään, että mahdolliset ongelmat eivät johdu jakoketju-, ketjunkiristin- tai nokka-akselin säätimen ongelmista.

      Tuoreimmassa tiedotteessa sanotaan, että ”me Volkswagen-maahantuonnissa olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.” Tiedote, joka oli kirjoitettu jo viime viikon keskiviikkona, palasi Saksasta tarkastettuna maanantaina. Skodan maahantuojan Helkama-Auton vaikea tavoitettavuus tiistaina saattaa johtua samasta syystä. Vastaukset kysymyksiin täytyy hyväksyttää ensin tehtaalla.

      – En halua vähätellä tätä. Haluamme hoitaa autot kuntoon, jos jotain tulee, VV-Auto Groupin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen sanoo.

      TIRKKONEN ON NYT PIKKUHILJAA KUSESSA,VALEHTELUN AIKA ON OHI

    • ParasMyy

      Vaativat sveitsiläisetkin haluavat Skodan.

      • Laatumerkki

        Haluavat laatua.


    • salesmanne

      Kauppa käy Sveitsissäkin Skodalla.

      • myy.mainiosti

        miksipä ei kävisi.


    • SwissRules

      Sveitsiläiset ovat tarkkoja laadun päälle.

    • populääri

      Myös Saksassa Skoda on suosittu.

      • ha_ha_aaa

        pojuhan pisti vitsin


      • skoda_myy
        ha_ha_aaa kirjoitti:

        pojuhan pisti vitsin

        Katsopa myyntitilastoja.


      • faktoja.peliin

        Ei ole mitään "myyntitilastoja". Vai jos on niin missä? Käsittääkseni sveitsissäKÄÄN ei auton myymisestä mene muuta tietoa viranomaisille kuin mahdollinen omistajan/haltijan muutos, eli mitään myyntitilastoja ei edes ole. Kaikki on vain helkaman propagandaa.


      • Skoda_rulez
        faktoja.peliin kirjoitti:

        Ei ole mitään "myyntitilastoja". Vai jos on niin missä? Käsittääkseni sveitsissäKÄÄN ei auton myymisestä mene muuta tietoa viranomaisille kuin mahdollinen omistajan/haltijan muutos, eli mitään myyntitilastoja ei edes ole. Kaikki on vain helkaman propagandaa.

        Sveitsissä, kuten kaikissa muissakin sivistysvaltioissa, uusien autojen ostamisesta ja rekisteröinnistä pidetään tilastoja. Vaikka kykkänä inkuttaisi mitä tahansa.

        Uusimman tilaston tuloksia tässä(tammikuu-toukokuu):

        Top Ten Modelle 2016 gemäss Neuzulassungen
        MARKE MODELL ANZAHL VERKÄUFE

        1 Skoda Octavia 4978
        2 VW Golf 4811
        3 VW Polo 2177
        4 VW Passat 1798
        5 VW Touran 1749
        6 BMW 2er 1731
        7 Mercedes-Benz C-Klasse 1697
        8 VW T6 1674
        9 Audi A3 1604
        10 Seat Leon 1559


    • jorma.j.jormanen

      Sveitsissä(kin) Skoda Octavia on suosituin automalli.

    • aivoja.puuttuu

      jullinjuntti on pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle pelle .

    • mites.meillä.menee

      Sveitsin myydyimmät automallit alkuvuonna 2016 (tammikuu-toukokuu)


      1 Skoda Octavia 4978
      2 VW Golf 4811
      3 VW Polo 2177
      4 VW Passat 1798
      5 VW Touran 1749
      6 BMW 2er 1731
      7 Mercedes-Benz C-Klasse 1697
      8 VW T6 1674
      9 Audi A3 1604
      10 Seat Leon 1559

    • Itse666

      Tyhmemmille tiedoksi. Skoda, Seat, ja VW ovat lähes samoja autoja. Tekniikka ensin Volkswageniin ja sitten sieltä Skodaan ja viimeiseksi Seatiin. Eli jos ajat VWllä niin ei kannata aivan hirveästi Skodaa tai Seatia mollata. Itse en aja millään näistä mutta ehkäpä ostan Skoda Octavia farmarin kesän jälkeen.

      • Melkein_noin

        Periaatteessa juuri noin, mutta viimeisimmän tekniikan osalta on tähän mennessä Seat ollut ennen Skodaa. En tiedä onko muuttumassa, merkkejä en siitä ole ainakaan nähnyt.


    • 10plus19

      No ei kai kukaan nyt tosissaan väitäkään, etteikö myös Sveitsissä ole pienipalkkaisia duunareita ja alempaan keskiluokkaan kuuluvia. On sielläkin nuoria velkaisia perheitä ja ekaa tilavampaa autoa ostavia.
      Skoda on juuri sopiva näille ostajaryhmille ja se luonnollisesti näkyy myyntitilastoissakin.
      Varsinkin velkaiset nuoret lapsiperheet ehtii kyllä hankkimaan myöhemmin paremman ja laadukkaamman auton, jos katsovat sen tarpeelliseksi. Näinhän homma menee Suomessakin, niin miksei sitten Sveitsissä.

      • 12miinus13

        Odotinkin jo, milloin sitä mantraa alkaa pukata. Ne proletariaatin edustajat ostaa kuitenkin Octavian, eikä mitään Datsiaa tai Tohjotaa. Miksiköhän, oi pikku pojuli?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe